07 ספטמבר 2010 | 18:06 ~ 15 תגובות | תגובות פייסבוק

סופה מושלמת

וויי, בעוד אני עסוק בגימורים אחרונים עם הסרט שלי, מסביבי מתרגשת לה סופה מושלמת של פסטיבלי הקולנוע. גם טלורייד, גם ונציה והנה מתחיל תכף גם טורונטו. טלורייד תמיד היה פסטיבל איכותי ויוקרתי ואנין מדויק, אבל קרנו התקשורתית קפצה מאוד כשבשנים הקודמות התברר שעורכיו מצליחים לשבץ בו את הסרט שיהפוך לשיחת היום בעונת האוסקרים הקרובה. זה קרה גם עם "ג'ונו" וגם עם "נער החידות ממומבאי", שהקרנות הבכורה שלהם התקיימו בטלורייד ומשם פרץ הבאז שהריץ את הסרטים האלה לאוסקר (או לכמעט אוסקר). לפני פתיחת הפסטיבל השנה לא הצלחתי לזהות איזה מהסרטים שם יהפוך למלך הבאז של האוסקרים, אבל כעת התמונה כבר ברורה יותר.


הסרט שיוצא עם הבאז הכי מעניין מטלורייד ו/או ונציה הוא "נאום המלך" של טום הופר, שהופך בזאת למוביל במירוץ בדרך לאוסקר. מיד אחריו: "ברבור שחור" של דארן ארונופסקי, סרט שהדעות עליו חלוקות, אבל מסתמן שנטלי פורטמן בדרך לאוסקר. הסרט "Never Let Me Go" של מארק רומאנק פיצל את הצופים. יש לו כמה מעריצים שטוענים שמדובר ביצירת מופת, וכמה שלא הבינו מה הקטע עם הסרט הזה. ויש גם קורבנות: "מיראל" של ג'וליאן שנאבל יוצא מהפסטיבלים חבול כשדבקה בו תדמית של אכזבה. הדעות חלוקות גם לגבי "127 שעות" של דני בויל, דרמת טיפוס הרים, אבל נדמה שג'יימס פרנקו יהיה מועמד ודאי על תפקידו בסרט (על מטפס הרים שכורת את זרועו שנלכדה תחת סלע). כל הלינקים, אגב, מפנים ל-Mubi, שם עושה דיוויד האדסון עבודה מעולה, כרגיל, בריכוז הביקורות לרוב סרטי הפסטיבלים.


===============


רגע לפני שפסטיבל טורונטו מתחיל פנה ה"טורונטו סטאר" לעיתונאים ואנשי פסטיבלים שימפו את הסרטים שיש סביבם הכי הרבה באז. ארונופסקי, שנאבל, רומאנק, ארול מוריס, ואחרים. אבל, הפתעה, אחת מהם מזכירה גם את "פעם הייתי" של אבי נשר (או באנגלית: "The Matchmaker").



ואבי נשר יעביר את חגי תשרי מפסטיבל לפסטיבל. התפרסמה רשימת השופטים בפסטיבל חיפה. אבי נשר ושרון הראל – המפיקים והשותפים לתסריט של "הלהקה" – עושים ריוניון בתור שופטים בתחרות העלילתית. אני לא אומר מילה על שופטי התחרות התיעודית מרוב פחד.


נושאים: בשוטף

15 תגובות ל - “סופה מושלמת”

  1. שרון 7 ספטמבר 2010 ב - 18:17 קישור ישיר

    ענת אבן חנכה את אחד הסרטים בתחרות התיעודית, יש מקום להרמת גבה על כך שהיא בין השופטים

  2. Eran 7 ספטמבר 2010 ב - 19:19 קישור ישיר

    סליחה על האופטופיק (מה נסגר, להעביר ידיעות בתגובות או לא?)

    אווה בול, הבמאי הגרוע עלי אדמות, הכין לנו סרט על אושוויץ למרבה הזוועה.
    הטריילר הוא גרפי למדי, ראו הוזהרתם.

    http://twitchfilm.net/news/2010/09/uwe-boll-in-a-nazi-uniform-guarding-a-gas-chamber-full-of-jews.php?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+TwitchEverything+%28Twitch:+Everything%29&_r=true

  3. סטיבי 8 ספטמבר 2010 ב - 0:33 קישור ישיר

    עוד אאוץ' – הפעם לקתרין ברייה.
    http://www.guardian.co.uk/culture/2010/sep/07/breillat-sleeping-beauty-venice

  4. נאור 8 ספטמבר 2010 ב - 2:02 קישור ישיר

    אוף טופיק. כבר שלושה פוסטים שיאיר טורח לדחוף שהוא גלש מנישת המבקר לזו של היוצר ועדיין לא נתקבלה כאן שוב תגובה בנוסח: מחכה כבר בקוצר רוח לראות, תעדכן אותנו מה קורה ואופו אפשי לראות את יצירת המופת הזו. משו לא טוף עובר על הבלוג, דומה שהעדר זנח אותו ואני תוהה לאן הוא נהר.

  5. Daniel 8 ספטמבר 2010 ב - 5:19 קישור ישיר

    איזה סרט?

    שמעתי שאתה עושה איזשהו סרט תעודי על במאים, מדובר בזה?

    או שמדובר בסרט עלילתי בבימויך?

  6. איתן 8 ספטמבר 2010 ב - 7:48 קישור ישיר

    אז סוף-סוף ראיתי אתמול את "חיים יקרים" של שלומי אלדר. סרט יפהפה, עמוק, ומרגש, המציג תמונה מורכבת של החיים כאן, ושל הסכסוך הישראלי-פלסטיני.
    אבל
    צריך לומר שאם אני חבר אקדמיה, אני מצביע ל"שתיקת הארכיון" בלי למצמץ בכלל.
    "חיים יקרים" מדויק וספיציפי. "שתיקת הארכיון" יוצא מתוך סיפור אחד, ומכסה הרבה שטחים אחרים, אקדמיים וגם יומיומיים.היריעה של "שתיקת הארכיון" הרבה יותר רחבה. או אם לומר את זה בקצרה:
    "חיים יקרים" הוא סרט טוב מאוד.
    "שתיקת הארכיון" הוא סרט חשוב.

    ואחרי שיצאתי מהסרט הדוקומנטרי, הלכתי לאכול משהו, וחזרתי לטרום בכורה של "לאכול. להתפלל. לאהוב".
    את הביקורת לסרט הזה צריך להכתיר במילים: "לצום. להתפקר. לשנוא".
    זה פשוט סרט רע. השחקנים משתדלים, אבל אין להם עם מה לעבוד. התסריט הוא פשוט חרפה. לא הבנתי את שלבי המשבר של הגיבורה (והבמאי מנסה לשווא לתקן את זה עם וויס-אובר, ומדי פעם עם פלאשבקים), ולא הבנתי את ריפויה. ובסרט שאמור לצלול אל תוך הנפש תוך כדי התרפקות על נופים יפהפיים, אמורים להיות הרבה פחות קאטים. תן להתענג על הצילומים, ותפסיק לחתוך כל כך הרבה.
    מסתבר שלבמאי הלא אינטלגנטי הזה יש טעם טוב במוזיקה (ניל יאנג – פעמיים), אבל השילוב שלהם בסרט נדמה יותר כמניירה מאשר באמת מעביר איזשהו מצב רוח.
    אבל צריך להגיד מילה טובה לשחקנית אחת – ויולה דיויס. השחקנית שמתמחה בהופעות קצרות ומופלאות. לפני שנתיים היא היתה מועמדת לאוסקר על סצינה אחת ב"ספק". כאן, בסרט של שעתיים ורבע, יש לה בערך שבע דקות מסך, אבל מכלום היא מצליחה להוציא דמות מרשימה.

    בקיצור, במקום ללכת ל "Eat. pray. love", אני מציע לחפש בספריית ה DVD הקרובה אליכם את Eat drink man woman.
    סרט הרבה הרבה יותר טוב.

  7. עמית איצקר 8 ספטמבר 2010 ב - 9:44 קישור ישיר

    לערן, לפי שמועות שרצות באינטרנט, הטריילר של "אושוויץ" של יואי בול הוא כנראה מזוייף והסרט הזה לא ממש קיים או ייעשה בכלל. אבל בעצם, עם הבמאי הזה אי אפשר לדעת.

  8. צור שפי 8 ספטמבר 2010 ב - 12:37 קישור ישיר

    ראיתי את הסרט המחורבן של שנבל, הבעיה היא שאת ליטרת ראיונות השנאה שלו כלפי ישראל הוא קיבל.

  9. מיכאל 22 8 ספטמבר 2010 ב - 13:16 קישור ישיר

    צור שפי –
    לא ידעתי שכולם צריכים לאהוב את ישראל.

  10. Eran 8 ספטמבר 2010 ב - 18:07 קישור ישיר

    עמית
    זה פורסם ב-rotten tomatoes והיום גם אצל ain't it cool news. נקווה שכן אבל זה לא נראה מפוברק.

    Uwe מבוטא oo-ve

  11. Daniel 9 ספטמבר 2010 ב - 2:20 קישור ישיר

    *אובה* בול

    לא "אווה" או "יואי"..

  12. צור שפי 9 ספטמבר 2010 ב - 15:27 קישור ישיר

    מיכאל – לא זו היתה כוונתי. המצב כיום הוא ששנאה לישראל היא in בלי קשר לאיכות המוצר. אתה יכול לעשות זבל כמו שנאבל ועדיין ימרחו עמודים בעיתונים עם ראיונות שלך רק בגלל שאתה שופך חרא על ישראל. אם תלך בקו הפוך אף אחד לא יאזין לך.

  13. web analytics 8 דצמבר 2010 ב - 5:05 קישור ישיר

    Mate this spamming here are driving me crazy! Do something about it!

  14. RealTimePlease 8 דצמבר 2010 ב - 8:10 קישור ישיר

    Mate the spamming here will drive me crazy! Do something about it!

  15. Shaunte Errico 7 פברואר 2011 ב - 4:05 קישור ישיר

    Hi I found your site by mistake when i was searching Google for this issue, I have to say your site is really helpful I also love the theme, its amazing!. I dont have that much time to read all your post at the moment but I have bookmarked it and also add your RSS feeds. I will be back in a day or two. thanks for a great site.


השאירו תגובה