12 ספטמבר 2010 | 15:45 ~ 5 תגובות | תגובות פייסבוק

מעלית לגן עדן

קלוד שברול, מחלוצי הגל החדש הצרפתי, מת הבוקר והוא בן 80. שברול, שהחל את דרכו מבקר קולנוע ב"מחברות הקולנוע", היה המבקר הראשון, יחד עם אריק רוהמר, שתייג את אלפרד היצ'קוק כאוטר, בספר שהוא ורוהמר כתבו במשותף בסוף שנות החמישים שמציע הערכה מעמיקה ליצירתו של היצ'קוק, בשעה שהעולם עדיין ראה בו בעיקר במאי מסחרי פופוליסטי רדוד. אני רק מקווה שברגעים אלה הוא פוגש את נשמתו של רוהמר ויחד הם יוצאים לבקר את היצ'קוק באחוזתו בשמיים. רוחו של היצ'קוק ריחפה על לא מעט מהפרויקטים ששברול ביים, בהם עירבב בין ביקורת ארסית על הבוגרנות הצרפתית, בשילוב תעלומות רצח ופשע שרוחשות מתחת לפני השטח. ועתה נותרו רק ז'אן-לוק גודאר, ז'אק ריווט ואלן רנה, יבדלו לחיים ארוכים.


=============


לפני רגע לינה דאנהם היתה במאית-תסריטאית-שחקנית צעירה, בת 24, שגרה עם הוריה ומצלמת את סרטיה עם משפחתה. סרטה "רהיטים זעירים" הוקרן בנוכחותה בפסטיבל ירושלים האחרון. והנה, שלוש דקות אחרי: לינה דנהאם וג'אד אפטאו מפיקים יחד פיילוט ל-HBO שדנהם כתבה והיא תביים.


=============


רוג'ר איברט מקים לתחייה את תוכנית הקולנוע שלו, ששבקה חיים לפני כמה חודשים. התוכנית התחילה בשנות השבעים בתחנת הטלוויזיה הציבורית של שיקגו בהנחיית איברט וג'ין סיסקל, שני מבקרים קולנוע מתחרים מעיתוני שיקגו. בסוף שנות התשעים סיסקל מת, ולפני כמה שנים איברט חלה בסרטן בגרון ואיבד את קולו. את מקומותיהם מילאו בשנים האחרונות מבקרים מתחלפים, והתוכנית דעכה. כעת, איברט ואשתו צ'אז מפיקים את הקאמבק, בהנחיית אלביס מיטשל וכריסטי למייר. התוכית תעלה בינואר 2011 ב-PBS, וכמו שהיה בתחילת הדרך, תופק על ידי תחנת הטלוויזיה ציבורית של שיקגו.

נושאים: בשוטף

5 תגובות ל - “מעלית לגן עדן”

  1. מיכאל 22 12 ספטמבר 2010 ב - 16:32 קישור ישיר

    ראיתי מעט מסרטי שברול ואהבתי את הסגנון ההיצ'קוקיאני שלו. מי זה ז'אק ריווט?

  2. Eran 12 ספטמבר 2010 ב - 19:51 קישור ישיר

    סרטן בגרון זה מייקל דאגלאס. לאיברט, אם אני לא טועה, היה סרטן בלסת.

  3. לוטוס 13 ספטמבר 2010 ב - 11:06 קישור ישיר

    שברול שאב מהיצ'קוק את הוירטואזיות של תנועת המצלמה, לדוגמא שילוב של דולי אאוט וזום אין, התרחקות פיזית ביחד עם התקרבות מנטלית.
    זכורה השתלחותו של פאספינדר על שברול בעיה ששברול יוצר מלודרמות בורגניות להבדיל מפאספינדר שהעמיד את המודל המלודרמטי של דאגלס סירק על ראשו.
    שברול היה הממזר שחשף את סוד הצביעות הבורגנית.

  4. Ronna Clingingsmith 4 פברואר 2011 ב - 3:27 קישור ישיר

    I certainly enjoyed this post. We (as a community), appreciate it. I own a comparable blog on this subject. Do you mind if I link to this posting on my web page?

  5. Carlita Hartt 7 פברואר 2011 ב - 4:05 קישור ישיר

    Couldn't be written any better. Reading this post reminds me of my old room mate! He always kept talking about this. I will forward this article to him. Pretty sure he will have a good read. Thanks for sharing!


השאירו תגובה