27 ספטמבר 2010 | 12:40 ~ 20 תגובות | תגובות פייסבוק

דיווח מפסטיבל חיפה: הנה פול ג'יאמטי

paul_giamatti


12:42: ברגעים אלה מתקיימת מסיבת עיתונאים עם פול ג'יאמטי (במרכז) ועם רוברט לנטוס (משמאל). העיתונאי דיוויד דארסי (מימין) מנחה את האירוע. ג'יאמטי ולנטוס הגיעו לחיפה עם הסרט "הסיפור על פי בארני" (שיופץ בקולנוע לב בעוד כמה חודשים). ג'יאמטי משחק את התפקיד הראשי (אחרי שכבר גילם לוזרים ו/או שתיינים ב"דרכים צדדיות" ו"אמריקן ספלנדור". הוא גילם גם את ג'ון אדאמס, הנשיא האמריקאי, שאמנם לא היה לוזר, אבל הפך למותג בירה אופס, המותג הוא סמיואל אדאמס, לא ג'ון אדמס). לנטוס הוא המפיק ("המתיקות שאחרי", "סאנשיין", סימנים של כבוד").


"הסיפור על פי בארני" הוא סרט קנדי גדול מידות שעוקב אחר 40 שנה בחייו של מפיק טלוויזיה שתיין, בוהמיין ויהודי ושלוש הנשים להן היה נשוי במשך חייו, משנות השבעים ועד ההווה. במרכז הסרט יש תעלומת רצח לא פתורה שהגיבור שלנו אולי מעורב בה ואולי לא, אבל היא רק מתניעה את סיפורו של האיש, שבמידה מסוימת אפשר לדמיין אותו בתור גלגולו העכשווי של דודי קרביץ (גם הוא מסרט המבוסס על ספר של מרדכי ריצ'לר). הבמאי הוא ריצ'רד לואיס, במאי טלוויזיה בדרך כלל ("CSI") אבל ההפקה הנוצצת נראית כאילו נשלפה ממוחו של מישהו כמו מילוש פורמן. דיוויד קרוננברג ואטום אגויאן, שעבדו עם לנטוס בעבר, צצים לתפקידי אורח קטנים בסרט.


לשאלתו של יהודה סתיו על היהדות של הדמויות הראשיות, לנטוס וג'יאמטי מספרים סיפור ארוך על כך שלאורך רוב הסרט היהדות של הדמויות היא לא נקודה שמתעסקים בה, הם פשוט יהודים. רק בסצינה אחת היוצרים והשחקנים עצרו לדון באיזה מין סוג של יהודים הדמויות. הסצינה היתה כשבארני ואביו (אותו מגלם דסטין הופמן) עולים לקבר האם בבית הקברות היהודי, והם התלבטו על הסט האם הדמויות האלה יחבשו כיפה או לא. ג'יאמטי היה משוכנע שיהודים חילוניים לא יחבשו כיפה. לנטוס היה בטוח שכן. הופמן לא היה בטוח. אז הם התחילו להתקשר לרבנים שהם מכירים להתייעץ איתם. רב אחד,מניו יורק, אמר להם חד משמעית: כן. ואז הופמן התקשר לרב שלו בלוס אנג'לס שאמר בתחילה "כן", ואז הופמן אמר לו "אבל בזמן שהם ליד הקבר הדמות שלי מסתכלת על אשה אחרת והשורה הבאה בטקסט שהוא אומר היא 'אני חייב להזדיין'". ואז הרבי אמר: "אה, אם ככה, במקרה כזה אולי באמת לא מתאים להם לחבוש כיפות". לנטוס הסכים שהסצינה תצולם בלי כיפות אבל הזהיר שהוא עשוי להוסיף אותן אחר כך דיגיטלית.


לנטוס מספר שהסרט, המבוסס על ספרו של ריצ'לר, שהוא אחד האייקונים הכי מפורסמים בקנדה (את "דודי קרביץ" שלו מלמדים שם כספר חובה בבית הספר), לקח לו 12 שנים להפיק. הספר הוא בן 500 עמודים, "וכדי להעביר את הספר במלואו היינו צריכים להפיק סרט באורך עשר שעות, כך שבמשך ההפקה הייתי צריך בכל שלב לוותר על קטעים מהספר שאהבתי. עברתי חמישה תסריטאים עד שהגיע התסריטאי האחרון שהצליח לפצח את העסק. אבל גם אז, צילמנו סרט שהגרסאות הראשונות שלו נמשכו שלש שעות. הסרט עכשיו הוא בן שעתיים ועשר דקות, אז לאורך כל תהליך העריכה הייתי צריך לוותר על עוד ועוד דברים מהספר שאהבתי".


לשאלתה של יעל שור מ"מפה", על האופן שבו הוא לומד את דמויות השונות שהוא מגלם (ב"דרכים צדדיות" ו"אמריקן ספלנדור" ו"ג'ון אדאמס" ו"הסיפור על פי בארני") ענה ג'יאמטי "אני לא שחקן חכם במיוחד. אני נורא קל להשפעה. במקרה של הארווי פיקאר היה לי את האיש עצמו, ללמוד אותו, וגם את אופן שבו הוא ייצג את עצמו כדמות בקומיקס שלו. במקרה של ג'ון אדאמס, לא היה לי ממש אכפת אם אני דומה לו או לא. ובאיזשהו שלב הפסקתי לקרוא את כל הספרים והמחקרים שנכתבו עליו והתמקדתי בעבודה שעשה התסריטאי".


ג'יאמטי מעדכן שהוא עדיין חולם/מפנטז/מקווה לגלם את דמותו של פיליפ ק' דיק בסרט על חייו.

נושאים: בשוטף

20 תגובות ל - “דיווח מפסטיבל חיפה: הנה פול ג'יאמטי”

  1. איתמר 27 ספטמבר 2010 ב - 13:01 קישור ישיר

    ג'ון אדאמס לא הפך למותג בירה. סמואל אדאמס הקים מבשלת בירה, וקרא אותה על שמו. והוא הבן דוד של ג'ון. אותו גילם ג'יאמטי במיני-סדרה של HBO.

    נשיא ארה"ב השני ל-א הקים מבשלת בירה

  2. RDS 27 ספטמבר 2010 ב - 14:58 קישור ישיר

    Sam Adamas is a beer brand of the boston beer company.
    Name is inspired by the fact that Samuel Admes had been a brewer.

  3. דוקטור קולנוע 28 ספטמבר 2010 ב - 18:57 קישור ישיר

    בירה מעולה דרך אגב.

  4. ציבוקא 13 אוקטובר 2010 ב - 21:01 קישור ישיר

    בעניין הכיפה (ואז אם זה באיחור): בתור חילוני מוחלט אני נכנס לבית קברות עם כיפה רק כדי לכבד את המקום ובגלל שכך נהוג.

  5. Very informative post. Thanks for taking the time to share your view with us.

  6. Very Interesting Blog! Thank You For Thi Blog!

  7. advanced auto parts 7 דצמבר 2010 ב - 0:21 קישור ישיר

    Hello. excellent job. I did not imagine this. This is a excellent story. Thanks!

  8. Arnold Tautuiaki 7 דצמבר 2010 ב - 2:26 קישור ישיר

    Heard about this site from my buddy. He pointed me right here and informed me I’d discover what I need. He was right! I acquired all the concerns I had, answered. Did not even take long to find it. Adore the fact that you produced it so simple for individuals like me.

  9. pa 7 דצמבר 2010 ב - 5:11 קישור ישיר

    Have you thought about adding some videos to your article? I think it might enhance my understanding.

  10. send a free text message 7 דצמבר 2010 ב - 5:33 קישור ישיר

    Well I really enjoyed reading it. This article procured by you is very effective for proper planning.

  11. TitanPoker Bonus Code 7 דצמבר 2010 ב - 8:35 קישור ישיר

    I'm impressed, I must say. Really rarely do I discover a blog that's both informative and entertaining, and let me tell you, you have hit the nail on the head. Your blog is important; the issue is something that not a lot of people are speaking intelligently about. I am really happy that I stumbled across this in my search for something relating to it.

  12. tweetattacks-review 8 דצמבר 2010 ב - 3:35 קישור ישיר

    nice a really amazing source of info added 2 fark thanx http://tweetattacksreview.org

  13. web analytics 8 דצמבר 2010 ב - 4:45 קישור ישיר

    Buddy the spam here are driving me crazy! Fix it!

  14. Films dvdrip 8 דצמבר 2010 ב - 7:04 קישור ישיר

    Thank you for the info, much appreciated !

  15. RealTimePlease 8 דצמבר 2010 ב - 8:16 קישור ישיר

    Dude this spam comments here are driving me nuts! Delte them!

  16. fun games 8 דצמבר 2010 ב - 8:21 קישור ישיר

    As a Novice, I'm frequently doing research for expert articles which could actually help me . Give many thanks

  17. top movies 16 ינואר 2011 ב - 22:58 קישור ישיר

    Thank you for the auspicious writeup. It in fact was a amusement account it. Look advanced to far added agreeable from you! However, how could we communicate?

  18. Ivana 17 ינואר 2011 ב - 21:00 קישור ישיר

    I wanted to say this blog is very good. I always like to learn something new about this because I have the similar blog in my Country on this subject so this help´s me a lot. I did a search on the topic and found a good number of blogs but nothing like this.Thanks for writing so much in your blog.. Greets, Ivana

  19. Ben 10 Games 28 ינואר 2011 ב - 5:53 קישור ישיר

    Thanks for sharing superb informations. Your web site is very cool. I'm impressed by the details that you’ve on this blog. It reveals how nicely you perceive this subject. Bookmarked this website page, will come back for more articles. You, my pal, ROCK! I found simply the info I already searched all over the place and simply could not come across. What a great web-site.

  20. free pdf engine 31 ינואר 2011 ב - 10:59 קישור ישיר

    Apple now has Rhapsody as an app, which is a great start, but it is currently hampered by the inability to store locally on your iPod, and has a dismal 64kbps bit rate. If this changes, then it will somewhat negate this advantage for the Zune, but the 10 songs per month will still be a big plus in Zune Pass' favor.


השאירו תגובה