05 אוקטובר 2010 | 15:34 ~ 14 תגובות | תגובות פייסבוק

פרשת נח

נח סטולמן, אחד התסריטאים הכי טובים שעובדים כיום בעברית, ומישהו שמביא משהו מהמקצוענות ההוליוודית לתעשייה המקומית, נחשף בראיון חביב מאוד עם נירית אנדרמן ב"הארץ" היום. סוף סוף אני מחבר פנים לשם. סטולמן עיבד נורא יפה את "מישהו לרוץ איתו" לתסריט (וכתב את "תמרות עשן" המצוין), ועכשיו הוא אחראי לתסריט של "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש" וחושף קצת את תהליך העיבוד. על הדרך הוא גם מספר על כמה סצינות שצולמו אבל לבסוף נחתכו מהסרט, שנשמעות מאוד מסקרנות. אני מקווה שיהיה אפשר לראות אותן בדי.וי.די.


אפרופו נח: "מבול" של גיא נתיב מתרחש לקראת שבת שבה קוראים את פרשת נח (בראשית פרק ו' החל מפסוק ט'), שהיא השבת בה עולה לתורה גיבור הסרט (ובמקביל, שלל דימויים תנ"כיים של בעלי חיים, גשם וסירה בלב ים מבליטים את החיבור בין הסיפור מהתורה ובין עלילת הסרט). ובכן, בשבת הקרובה קוראים את פרשת נח, וכמה חבל שאי אפשר עדיין לראות את "מבול" בבית הקולנוע, ולו להקרנה חד פעמית. ככה ניתן היה לחיות עם הזמן, להצמיד סרט לפרשת השבוע. שנה הבאה, אה?


==============


שני ליהוקי במאים מסקרנים למותגים שאנחנו מחכים להם:


א.

זאק סניידר נבחר על ידי כריסטופר נולן להיות הבמאי של "סופרמן" הבא. כזכור, נולן מונה על ידי אולפני וורנר להקים לתחייה את "סופרמן" (בשנית, אחרי שניסיון ההחייאה של בריאן סינגר כשל). ונולן, שתכף מתחיל לביים את באטמן השלישי, בחר בסניידר שיהיה הבמאי. לכאורה, רעיון מצוין. "300 " היה סרט קומיקס נפלא בעיני. "השומרים" היה גם לא רע – קצת כבד ומבולגן, אבל שווה צפייה. יש רק בעיה אחת: סניידר ביים לאחרונה את "אגדה עם כנפיים", שזה מעין "שר הטבעות" עם ינשופים, ואחד הסרטים הכי משונים, תמוהים ולא מעניינים שעשו השנה.


ב.

טוני גילרוי נבחר לביים את הסרט הרביעי בסדרת "זהות אבודה" (ג'ייסון בורן), אחרי שפול גרינגראס, הבמאי של שני הסרטים האחרונים בסדרה, הודיע שהוא לא ימשיך הלאה. זה לכאורה הגיוני כי גילרוי הוא התסריטאי של שלושת סרטי ג'ייסון בורן, ומאז הפך במאי בעצמו עם "מייקל קלייטון" ו"משחק כפול". הבעיה היחידה היא שגילרוי בינתיים הוכיח את עצמו כבמאי שנוטה למהורהר והאלגנטי, בשעה שסרטי ג'ייסון בורן היו היפראקטיביים למדי.


=================


סקוט פיינברג מציג: המדריך המלא לכל השחקנים, הבמאים, התסריטאים והמפיקים בטוויטר שיש להם סרט שאמור להתחרות השנה באוסקרים. מקווין ספייסי ועד קלואי מורץ.

נושאים: בשוטף

14 תגובות ל - “פרשת נח”

  1. דני 5 אוקטובר 2010 ב - 20:08 קישור ישיר

    "סניידר ביים לאחרונה את “אגדה עם כנפיים”, שזה מעין “שר הטבעות” עם ינשופים, *ואחד הסרטים הכי משונים, תמוהים ולא מעניינים שעשו השנה.*"

    מוכן לפרט?

    או שכתבת ביקורת על הסרט איפשהו?

  2. אר 5 אוקטובר 2010 ב - 21:03 קישור ישיר

    סתם שאלה לא קשורה- אני תוהה אם זה הוכח כבר שדניאל קריג הוא השחקן הקולנוע הגרוע ביותר שפועל כיום – במקרה, יצא לי לראות כמה סרטים שלו בחודשים האחרונים, ג'יימס בונד, זה עם שני האחים הפרטיזנים, וlayer cake – כולם סרטים שבז'אנר שלהם יש להם איכויות מסויימות חוץ מדניאל היקר – יש לו פרצוף מתכתי קבוע וקר שלא משתנה, לא תואם לסצנות, לא מביע אף רגש, הוא מתנוענע בבוקיות ומה לא?
    יש מישהו אחר ברמה שלו? 

  3. אורי 5 אוקטובר 2010 ב - 21:32 קישור ישיר

    קראתי את הראיון עם הנח סטולמן הזה. לא הבנתי בדיוק מה עושה אותו תסריטאי מוביל אם הוא רק עושה אדפטציות לספרים, הוא יותר טכנאי מתסריטאי, אם לכתוב סדרה אחת עושה אותך תסריטאי מוביל ובכיר אז מגניב כי אני איש הקולנוע מספר אחד ביוניברס.

  4. nadav 5 אוקטובר 2010 ב - 22:16 קישור ישיר

    נח סטולמן עומד גם מאחורי העיבוד המעניין לאדם בן כלב- סרט מאוד מעניין שנעשה כאן ולא זכה להרבה תהודה וחבל- הוא מבוסס על אחד הספרים הכי יפים שנכתבו בעברית.

  5. במחשבות 5 אוקטובר 2010 ב - 23:04 קישור ישיר

    WOW אורי,
    קצת צניעות. תרגיע.

  6. אוהד קאופמן 6 אוקטובר 2010 ב - 2:19 קישור ישיר

    מה התפקיד של נולן בהפקת הסרט "סופרמן"?
    האם רק על תקן מפיק?

  7. טל לוטן 6 אוקטובר 2010 ב - 5:30 קישור ישיר

    דווקא יהיה מעניין לראות ג'ייסון בורן מהורהר. מסע פנימי,נאמר?

  8. מיכאל 22 6 אוקטובר 2010 ב - 13:59 קישור ישיר

    אוף טופיק –
    גם בלתאזר קורמאקור, הבמאי האיסלנדי שהביא לנו את 'הים' ו'ג'אר סיטי' הנהדרים, עבר אמריקניזציה. טריילר לסרטו החדש –
    http://www.youtube.com/watch?v=C-Afiuli01g

  9. ענבל 7 אוקטובר 2010 ב - 4:40 קישור ישיר

    סינמטק הרצליה דווקא היה אמור להקרין את "מבול" בהקרנת טרום-בכורה ביום שישי הקרוב. אין לי מושג אם זה היה צירוף מקרים או שיבוץ מכוון, ביוזמת היוצרים או הסינמטק. על כל פנים, גם אם השיבוץ היה מכוון, הוא כוּון לקהל מצומצם למדי (חילונים, או לפחות לא-שומרי-שבת, שמתמצאים בסדר הפרשות), שהרי ההקרנה נקבעה לשישי בערב, שעה שבה רוב קוראי פרשת השבוע לא ממש הולכים לסרטים.

    (בעיניי, העובדה הזו כשלעצמה עדיין לא מוציאה את כוונת המכַוון מכלל אפשרות, כי את התיאור "מכוּון לקהל מצומצם למדי" אפשר להחיל על הרבה מהשיבוצים האנינים של ניר נאמן בהרצליה, וכך בדיוק צריך לדעתי להתנהל סינמטק, להבדיל ממפיצים מסחריים. ובכל זאת, אני מניחה שמישהו בסינמטק היה רומז לקשר הזה, בתוכנייה או במכתב הנלווה, אילולא היה מקרי).

    כך או כך, אתמול הגיע מקופות הסינמטק מייל שמתנצל על דחייה של הקרנת הסרט ל"מועד מאוחר יותר", בעקבות בקשה של יוצריו, שרואים בעותק שהוקרן בהקרנות האקדמיה ובפסטיבל חיפה עותק עבודה ועדיין לא מעוניינים לחשוף אותו לקהל נוסף. אני לא זוכרת מה חשבת על הגרסה של "מבול" שראית, אבל אני מניחה שלצד חיבתך לשיבוצים מושכלים, גם את הלבטים האלה של היוצרים אתה יכול להעריך, בעיקר אחרי שהתנסית על בשרך בהתנגשות בין הצורך לערוך סרט עד אינסוף ובין הרצון להגיע איתו "מוכן" לתחרויות ופסטיבלים.
     

  10. ענבל 7 אוקטובר 2010 ב - 4:46 קישור ישיר

    אגב, בניסיון לפצות את הצופים על עוגמת הנפש שובץ במקום "מבול" דאבל פיצ'ר של מה שנשמע כמו שני הסרטים הכי רחוקים זה מזה שמוצגים עכשיו בהקרנות מסחריות, אבל גם את צימודם המוזר אפשר להצדיק לאור לוח השנה היהודי: אחד מהם הוא "זוהי סדום", שאם אני לא טועה, הפרשה שעליה הוא מבוסס תיקרא באחד השבועות הקרובים. השני הוא "יום שלישי, אחרי חג המולד", שלאור שמו המיוהד, "יום שלישי, אחרי החגים", נראה ששיבוצו ביום שישי הקרוב הוא איחור של שלושה ימים בלבד מרלוונטיות-שיא לצופים בארץ (חבל שסינמטק הרצליה לא פועל בימי שלישי). חוץ מזה, הוא עוסק ב"לא תנאף", מהפרשה שלמיטב ידיעתי נקראה בשבוע שעבר.
    בקיצור, כמו שאתה מרבה להדגים פה לאחרונה, עם קצת דמיון הכל יכול להיות קשור לתורה.

  11. תום 8 אוקטובר 2010 ב - 2:09 קישור ישיר

    זה טוב שסרט הבורן החדש יהיה פחות היפראקטיבי. אולי נקבל תוצר שישתווה לסרט הראשון המעולה.

  12. web analytics 8 דצמבר 2010 ב - 4:54 קישור ישיר

    Dude the spamming here will drive me insane! Fix it!

  13. RealTimePlease 8 דצמבר 2010 ב - 8:23 קישור ישיר

    Dude this spamming here are driving me crazy! Fix it!

  14. video games 5 פברואר 2011 ב - 19:23 קישור ישיר

    Good info once again! Thanks:)


השאירו תגובה