16 נובמבר 2010 | 17:33 ~ 14 תגובות | תגובות פייסבוק

הילוך שלישי

 

הבלוג "Upcoming Pixar" מציג פריים מתוך "מכוניות 2 " כטיזר לקראת הטריילר שייחשף בצמוד ל"פלונטר" בשבוע הבא. הבנתם? זה בקרוב לבקרוב. מה שכן, זה נותן איזשהו כיוון לאופי של הסרט, ודווקא כיוון שמוצא חן בעיניי. בסרט ההמשך יוצאים לייטנינג (ספידי) מקווין ומייטור למסע הרפתקאות מסביב לעולם בו מנסה מקווין לזכות בגרנד פרי העולמי. נשמע קצת כמו החיפושית השובבה, סדרת סרטים שחיבבתי מאוד כילד. "מכוניות 2 " ייצא בעולם ביוני 2011.

 

 

עדכון. תודה לדני בתגובות: מי צריך פריים כשכבר יש מאתמול טריילר, ועוד עם מייקל קיין –

 

 



=============

 

אפרופו אנימציה ופיקסאר: האקדמיה האמריקאית פרסמה אתמול את רשימת 15 סרטי האנימציה שזכאים להתמודד השנה על האוסקר לסרט אנימציה באורך מלא. הסרטים הם: "אלפא ואומגה", "כלבים נגד חתולים 2 ", "גנוב על הירח", "החלומות של ג'ינשה", "הדרקון הראשון שלי", "אידיוטים ומלאכים", "הקוסם", "אגדה עם כנפיים", "מגה מוח", "כלבתי טוליפ", "שרק 4 ", "מלחמות קיץ", "פלונטר", "טינקרבל 2 ", "צעצוע של סיפור 3 ".

 

הבעיה היא שעם 15 סרטים זכאים בלבד, רשימת המועמדים תכיל – על פי התקנון – רק שלושה סרטים. היה חסר סרט אחד בלבד כדי להגדיל את הרשימה לחמישה מועמדים. מה שאומר שבקטגוריה הזאת צפויות הפתעות. לכאורה נדמה שמקומם של שלושת סרטי האנימציה האהובים והמצליחים של השנה –  "צעצוע של סיפור 3 ", "הדרקון הראשון שלי" ו"גנוב על הירח"  – מובטח. אבל לא כל כך מהר. בקטגוריה הזאת מצביעים אנימטורים, ולא בטוח בכלל שהם ירצו להריע אך ורק לתוצרת ההוליוודית. הרי כבר בעבר הם הפתיעו עם מועמדויות ל"המסע המופלא" היפני (שגם זכה) ול"שלישיית בלוויל" הצרפתי. האם השנה הם יחליטו להפתיע, להעיף מהשלישייה שובר קופות ולעשות כבוד או ל"הקוסם" (סרטו החדש של סילביאן שומה, הבמאי של "שלישיית בלוויל", המבוסס על תסריט גנוז של ז'אק טאטי) או אולי להפתיע ולתת מועמדות לביל פלימפטון (על "אידיוטים ומלאכים"), אחד הבמאים הנערצים על אנימטורים (הוא מצייר את כל הסרט ביד, ועושה כמעט הכל לבד. הוא היה מועמד פעמיים לאוסקר על סרטי אנימציה קצרים). ואולי יתכן סצנריו כזה: האנימטורים יגידו לעצמם "אה, 'צעצוע של סיפור 3 ' בטוח יקבל מועמדויות בקטגוריית הסרט הטוב ביותר והתסריט, הוא לא זקוק לנו, נתעלם ממנו ונעניק מועמדות לשלושה סרטים קטנים ומקוריים יותר". במקרה כזה, הקטגוריה הזאת תהיה ממש מפתיעה ופרועה, כשהסרט שכרגע כולם מהמרים שהוא הזוכה ברור והוודאי בכלל לא יהיה מועמד.

 

 

===============

 

זו נשמעת כמו בשורה טובה, אבל מי יודע: גיירמו דל טורו ודיוויד אייק ("בטלסטאר גלקטיקה") יפיקו יחד סדרה חדשה לאיי.בי.סי שתחזיר את "הענק הירוק" למסכי הטלוויזיה. הסדרה המקורית, שרצה מ-1978 ל-1982, ובה ביל ביקסבי גילם את ברוס באנרס שהופך לענק ירוק כשהוא מתעצבן (בגילומו של השרירן לו פריגנו), היתה אהובה עליי מאוד, אבל שני נסיונות לעבד את הסדרה/הקומיקס לסרטי קולנוע בשנים האחרונות עשו רק חצי עבודה. אז מצד אחד, זה רעיון טוב לחזיר את הסדרה. מצד שני, ענק ירוק כדמות אינמציה דיגיטלית, עוד לא ממש השתכנענו שזה עובד. ומצד שלישי, כל הניסיונות שנעשו בשנים האחרונות להחיות סדרות מהסבנטיז לא ממש עבדו כשהופקו לערוצי ברודקאסט. האם דל טורו ואייק יצליחו לפתור את כל מה שהכשיל את קודמיהם?

 

================

 

וסשה ברון כהן ולארי צ'ארלס חוזרים לשתף פעולה אחרי "בוראט" ו"ברונו". סרטם החדש נקרא "הדיקטטור" וצילומיו יתחילו בעוד חודש על פי תסריט מאת ברון-כהן והתסריטאים של "תרגיע" (שביים צ'ארלס). כהן יגלם תפקיד כפול: של רועה עזים ושל דיקטטור שהולך לאיבוד באמריקה.

נושאים: בשוטף

14 תגובות ל - “הילוך שלישי”

  1. רז 16 נובמבר 2010 ב - 17:46 קישור ישיר

    בין 15 הזכאים למועמדות בקטגוריית האנימציה, שימו לב ל-"מלחמות קיץ" של ממורו הוסודה. לא סביר שהסרט יקבל מועמדות, אבל הוסודה הוא אחד הבמאים היותר מסקרנים שפועלים כרגע בזירת האנימציה היפנית: הוא היה אמור לביים את "הטירה הנעה" לפני שמיאזאקי החליט שהוא לוקח על עצמו את הפרויקט, סרטו "הנערה שזינקה מבעד לזמן" התבסס על ספר של יסוטאקה צוצוי, שכתב גם את הספר שעליו התבסס "פפריקה" של סטושי קון, אבל יצא סרט מוצלח יותר – שילוב בין דרמת התבגרות רגישה, קומדיית-נימוסים יפנית טיפוסית, וסיפור מדע-בדיוני. גם "מלחמות קיץ" הוא שילוב כזה (עם דגש חזק יותר על קומדיית-הנימוסים) והוא משחק יפה על סגנונות שונים של עיצוב ואנימציה במעבר בין העולם הוירטואלי והאמיתי. הוסודה הוא אחד מהרבה מאוד במאים שמדברים עליהם בתור "המיאזאקי הבא", ולמרות שאף אחד מהסרטים שלו עוד לא היה מושלם – יש להם קצת תחושה נסחבת ונגררת פה ושם – את הפוטנציאל העצום שלו בהחלט אפשר לראות.

  2. בני 16 נובמבר 2010 ב - 17:48 קישור ישיר

    ראו נא מה נפלא! ניקול קידמן, הכוכבת שצלחה את דרכה בתחילת העשור ונהפכה לגדולת הכוכבות בדורה במחצית הראשונה של העשור והכתה על הגלים כאשר כיכבה בסרטים הוליוודים מוערכים "מולין רוז'",
    "האחרים", "השעות", "קולד מאונטן", "דוגוויל", ו"לידה" (הסרט התמוהה שלדעת רבים הופעתה היא אחת מהופעות המשחק הטובות ביותר בעשור האחרון בקולנוע האמריקאי), הידרדרה במחצית השנייה של העשור בסדרת סרטים שנכשלו בקופות ובביקורות. במאים שליהקו אותה בסרטיה האחרונים של העשור האחרון הקודם: "הפלישה", "מצפן הזהב", "אוסטרליה ו"ניין", לא ידעו כיצד להשתמש בפרסונה הקולנועית והציבורית של קידמן. יופייה ואייקונה כמושג כוכבות בלתי מושגת ומופשטת לא נוצל כמיטב על ידי במאיה. (אפשר לראות כיצד היצ'קוק עשה מהלך מחוכם כאשר ניצל את מעמדן האיקונוגרפיה של אינגריד ברגמן וגרייס קלי והפכן לאלילות בלתי מושגות) רק "במצפן הזהב" היה הניסיון קלוש. כעת אנו עדים, לקראת תחילת סוף השנה של העשור הראשון הנוכחי, לשיבתה המופלא של קידמן. הופעתה בסרט "מחילת הארנבים" מבטיח לה את מקומה באוסקרים ואת שיבתה למסלול הכוכבות והשחקניות המובילות. כשאין בנות דורה מוכשרות כגון קייט ווינסלט וקייט בלאנשט מתחרות עמה קידמן היא השחקנית המובילה בפסגת הכוכבות בקולנוע האמריקאי. http://www.variety.com/article/VR1118027144?refCatId=13

  3. אביגיל 16 נובמבר 2010 ב - 18:01 קישור ישיר

    דוקא השנה אחת מההצלחות הטלויזיוניות הגדולות ביותר (מבחינת רייטינג, לפחות) היא רימייק לסדרה משנות השבעים עבור ערוץ ברודקאסט – החידוש ל-Hawaii Five-0.

    לגבי קטגורית האנימציה באוסקר, למיטב זכרוני נדיר שיש חמישה מתמודדים בקטגוריה, ובכל זאת הסרט השנתי של פיקסאר תמיד מועמד. אז קשה לי להאמין שהמצביעים האנימטורים יזרקו את צעצוע של סיפור 3 החוצה, במיוחד מכיוון שברור שלמרות שמועמדות לסרט הטוב ביותר מובטחת, זכייה היא בלתי אפשרית.

  4. Eran 16 נובמבר 2010 ב - 18:20 קישור ישיר

    והנה הטיזר פוסטר ל- Cars 2 ועוד כמה תמונות

    http://movies.yahoo.com/photos/movie-stills/gallery/3007/cars-2-stills#photo0

  5. דני 16 נובמבר 2010 ב - 18:27 קישור ישיר

    יצא הטריילר ל"מכוניות 2":

    http://www.youtube.com/watch?v=oFTfAdauCOo&feature=player_embedded

  6. גל-Z 16 נובמבר 2010 ב - 19:11 קישור ישיר

    הדיקטטור זה חידוש ל"הדיקטטור הגדול" של צ'אפלין? נשמע ככה

  7. יותם 16 נובמבר 2010 ב - 19:19 קישור ישיר

    הסרט של סשהברוןכהן נשמע כמו עוד סוג של בן המלך והעני… מגניב!

  8. רותם 17 נובמבר 2010 ב - 1:08 קישור ישיר

    לדעתי בזמנו היה בMTV טיזר לטריילר. לא פעם ראשונה.
    וטעית, זה לא מייקל קיין. זה סטיב קוגן עושה מייקל קיין

  9. יושיהידה 17 נובמבר 2010 ב - 1:09 קישור ישיר

    את אידיוטים ומלאכים ראיתי כבר בפסטיבל ירושלים לפני שנתיים. האם רק השנה הוא הופץ באופן מסחרי?

  10. סטיבי 17 נובמבר 2010 ב - 4:26 קישור ישיר

    עוד טריילרים מהיום: "your highness" של דיוויד גורדון גרין, "green lantern" והרימייק ל"מכונאי".

  11. דב 17 נובמבר 2010 ב - 10:32 קישור ישיר

    תודה סטיבי.
    גרין לנטרן נראה איום ונורא.

  12. איתי 17 נובמבר 2010 ב - 13:09 קישור ישיר

    הגרין לנטרן באמת נראה לא מלהיב. מקווה שרק הטריילר נראה כך.

  13. מאנקי 17 נובמבר 2010 ב - 15:18 קישור ישיר

    כ"כ עצוב שסאשה בארון כהן, שעשה את עלי ג'י והוכיח כמה קומדיה ואינטיליגנציה יש בו, ממחזר את עצמו בצורה כזו. הייתי מצפה ממנו בסרט הבא להפתיע ברמת הסגנון. מצד שני, גם כסף הוא דבר יעיל בחיים.

  14. Lizabeth Schueth 7 פברואר 2011 ב - 4:05 קישור ישיר

    I know this is really boring and you are skipping to the next comment, but I just wanted to throw you a big thanks – you cleared up some things for me!


השאירו תגובה