22 נובמבר 2010 | 09:30 ~ 28 תגובות | תגובות פייסבוק

סקרינרים!


מדהים. כל שנה אותו סיפור בדיוק. דצמבר מתקרב ואני רוצה לעבור ולבלות את החודש האחרון בשנה בניו יורק. תראו את ערימת הסקרינרים שקיבל ג'פרי וולס ב-48 השעות האחרונות. אלה הקמפיינים של האולפנים לקראת האוסקר והם שולחים סקרינרים בכמויות לא רק לחברי האקדמיה אלא גם לכל מי שחבר באגודות המבקרים השונות הבוחרות את סרטי השנה. רוב סרטי האוסקר יוצאים בישראל באיזור ינואר-פברואר, אבל מי שגר בניו יורק או לוס אנג'לס רואה את כולם כבר בדצמבר. ההבדל הזה של החודש הוא עבורי קריטי – כמי שגם סקרן מהסרטים וגם רוצה לעקוב אחרי האוסקרים מתוך היכרות עם הסרטים ולא מתוך הבאז שהם מייצרים באינטרנט.


כזכור, יש לי קצת קשרים עם כמה מחברי ההוליווד פוריין פרס אסוסיאיישן שבוחרים את גלובוס הזהב ועם חברי הבאפט"א הבריטית, כך שבאיזור ינואר גם אני מקבל כמה וכמה מהסקרינרים שהם סיימו לראות. אבל אני רוצה עכשיו! אני רוצה לראות את "127 שעות", הסרט שבכל הקרנה שלו עד כה היתה לפחות צופה אחת שהתעלפה – עכשיו! אני רוצה לראות את "ברבור שחור" עכשיו! אני רוצה לראות את "אי שם" עכשיו! חצי נחמה: מהחבילה הנ"ל את "האמריקאי", "הילדים בסדר", "הרשת החברתית" ו"מחוץ לחוק" כבר ראיתי.



אגב, "סינמסקופ" בשירות לקהל הצופים המבולבל: "גרינברג" ו"גינסבורג" הם שני סרטים שונים.



טיפה נחת לעונת האוסקרים הקרובה תגיע מכיוון קולנוע לב. הסרט שעשוי לזכות באוסקר השנה, "נאום המלך", כבר מתוכנן ליציאה ב-27 בינואר 2011, מיד אחרי הכרזת המועמדויות. "עוד שנה" של מייק לי, שעשוי לקבל מועמדות לשחקנית משנה, ייצא ב-9 בדצמבר. "אי שם" של סופיה קופולה, שאני לא חוזה אוסקרים בעתיד שלו, ייצא ב-6 בינואר. ושלושה סרטים שינסו להתמודד על האוסקר הזר ייצאו גם הם שם בחודשיים הקרובים: "דבש" הטורקי ב-2 בדצמבר. "ביוטיפול" המקסיקני (הזוכה?) ב-20 בינואר ו"בעולם טוב יותר" הדני ב-17 בפברואר.



אבל רגע, איפה "ברבור שחור" של דארן ארונופסקי ו"127 שעות" של דני בויל? אלה סרטים ששייכים לא.ד מטלון, חברה שבתוך שבועות ספורים תחדול להתקיים.

נושאים: בשוטף

28 תגובות ל - “סקרינרים!”

  1. michaly 22 נובמבר 2010 ב - 9:47 קישור ישיר

    גרינברג בטח היה מזלזל בגינסבורג, אבל בסתר לבו רוצה להיות כמוהו.

  2. אביגיל 22 נובמבר 2010 ב - 9:51 קישור ישיר

    אותי מבלבלת העובדה שיש שני גינסבורגים. זה שמציג בארץ הוא סרט צרפתי על סרג' גינסבורג, ואילו בחו"ל מדברים על הפרויקט של ג'יימס פרנקו על המשורר אלן גינסבורג. באנגלית, דרך אגב, מדובר ב-Gainsbourg ו-Ginsburg.

  3. עופר ליברגל 22 נובמבר 2010 ב - 10:13 קישור ישיר

    אף אחד מן הגינסבורוגים לא יזכה בכלום. חשבתי שלפרויירט עם ג'יימס פרנקו קוראים "יללה" – לפחות זה הסרט שראיתי בספטיבל סרטי הסטודנטים.

  4. גיל 22 נובמבר 2010 ב - 10:14 קישור ישיר

    הכי מחכה לסרט של ארונופסקי- ברבור שחור אמור להיות מצוין!!

  5. אביגיל 22 נובמבר 2010 ב - 10:16 קישור ישיר

    עופר, כן, אבל את שמו של המשורר אני זוכרת יותר טוב משם הסרט ולכן כל פעם שאני רואה פוסטר לסרט הצרפתי אני מתבלבלת.

  6. איתן 22 נובמבר 2010 ב - 10:17 קישור ישיר

    הבה נבחן את התמונה:
    "אי שם" – נראה לי שקופולה, כמו ב"אבודים בטוקיו", תזכה למועמדות (ואולי אף תזכה) על תסריט, ואולי גם מועמדויות על צילום ועיצוב אומנותי (ומוזיקה?). אבל לא על משחק ו/או סרט.
    ואני, אחרי "אבודים בטוקיו", גמרתי איתה. לא רוצה לראות עוד סרט שלה.

    "Get low" – זה סרט שחבל לי שלא נמצא על ראדאר ההפצה בארץ. לפי הטריילר, יש בו משהו ווס-אנדרסוני, מצחיק יבש כזה (ועם ביל מאריי). לגבי מועמדויות – אולי רוברט דובאל יזכה למועמדות של כבוד, אבל לא יזכה בפרס.
    "גרינברג" – לא יגיע לכלום.
    "הילדים בסדר" – אנט בנינג כנראה תזכה בפסלון. אני לא ממש סימפטתי את הסרט.
    "זה סיפור מצחיק כזה" – לפי מה שקראתי, הקסם של "חצי נלסון" לא חוזר הפעם. לא יגיע למועמדויות.
    "האמריקאי" – סרט נפלא בעיניי, אבל לא יגיע לשום מקום (אולי מועמדות על צילום).
    "הרשת החברתית" – מוביל במועמדויות, אוסקר בטוח על תסריט, וגם כמה זכיות. אבל אני שותף לדעה שלך: "נאום המלך" יהיה הזוכה הגדול. לפי כל הסימנים, הוא פשוט יותר ידידותי לחברי האקדמיה.
    "127 שעות" ו"ברבור שחור" – מועמדויות לנטלי פורטמן ולג'יימס פרנקו – ואולי עוד כמה זניחות, וזהו. לפי מה שקראתי – שניהם סרטים אינטנסיביים מדי לבטן הרכה של האקדמיה.

    מבחינת הפצה בארץ, אגב, אני מנחש שהם יקבלו את טיפול "מטען הכאב" – כלומר, לאחר שהם לא יעלו על המסכים שלנו מכל מיני סיבות פרוצדורליות, "לב" יקנו את הזכויות, ויפיצו בעצמם.

  7. איתן 22 נובמבר 2010 ב - 10:20 קישור ישיר

    עופר – מותר לשחקן לעשות יותר מסרט אחד בשנה. Howl הוא הפרויקט עם הפרופיל הנמוך יותר של פרנקו.
    מבחינת הפצה בארץ – Howl שייך ליונייטד קינג, ויעלה במוזיאון תל אביב מתישהו בעוד כמה חודשים (לפחות זה מה שמודעת עמוד ב"הארץ" לפני שבוע קבעה).

  8. ארז 22 נובמבר 2010 ב - 10:57 קישור ישיר

    במודעת הפרסום של מסעות גולבר מופיעים הסמלים של מטלון וםורום אחד ליד השני אולי כך זה ישאר ???

    לפי פרסומים ברשת ברבור שחור צפוי לעלות לאקרנים בארץ ב 17.2

  9. בני 22 נובמבר 2010 ב - 11:44 קישור ישיר

    ואל תשכחו את סרטה החדש בכיכובה של קידמן "מחילת הארנבים". הסרט גם צפוי לקבל מועמדויות לפרסים נחשבים.

  10. יהלי 22 נובמבר 2010 ב - 13:49 קישור ישיר

    127 שעות הוא סרט משובח אם כי לא עמוק מדי. מלא בפלשבקים (לעיתים חוזרים על עצמם מדי)לעברו של ה"תקוע" אך שפת הקולנוע המדהימה של בויל (צילום מטורף, מוזיקה אדירה ועריכה מבריקה) נותנת לסרט boost מטורף של אדרנלין לראש של הצופים. מומלץ לראות על מסך גדול ולא בבית. אם כי זה לא הסרט החשוב של השנה.

  11. Idans 22 נובמבר 2010 ב - 15:15 קישור ישיר

    גם ברבור שחור וגם 127 שעות מיועדים לעלות במהלך פברואר.

  12. צור שפי 22 נובמבר 2010 ב - 15:40 קישור ישיר

    להחרים את הסרט של מייק לי.

  13. האיש שלא היה שם 22 נובמבר 2010 ב - 16:11 קישור ישיר

    להחרים את צור שפי ומצדדי הכיבוש. וחוץ מזה שכחתם את האחים כהן. True Grit נראה כמו סרט השנה.

  14. מר אנונימי 22 נובמבר 2010 ב - 16:24 קישור ישיר

    יאיר, מעניין אותי מה חשבת על הרשת החברתית. כתבת המון על הסרט לפני שראית אבל מאז שראית לא פירסמת רשמים…

  15. jaco 22 נובמבר 2010 ב - 17:44 קישור ישיר

    יש גם את the company man שנראה שדוחים
    את הוצאתו.

  16. איציק הדרוזי 22 נובמבר 2010 ב - 18:09 קישור ישיר

    ראיתי את "ברבור שחור" של דארן ארונופסקי בטרום בכורה – סרט מרתק ועוצר נשימה! בעיניי אין לו סיכוי באוסקרים, אם בכלל הוא ינסה להתמודד, אבל הוא בהחלט ראוי לזכות בפרסים.

  17. דייב 22 נובמבר 2010 ב - 20:00 קישור ישיר

    מסכן שלנו… לרחם עליך?

  18. מיקי 22 נובמבר 2010 ב - 20:45 קישור ישיר

    HOWL נפלא. מאוד מאוד אהבתי, אבל זה לגמרי סרט ארט-האוס קטן, רחוק מלהיות אוסקר מטיריאל. בכל אופן, פרנקו מגיש פורטרט מדוייק מאוד של אלן גינסבורג והסרט הוא חובה למי שמתעניין בביטניקים

  19. Eran. 23 נובמבר 2010 ב - 1:33 קישור ישיר

    ממש עכשיו עלה ליוטיוב קליפ מוזיקלי חדש של Black Swan. עוד יום יומיים זה יגיע גם לניקי פינק אבל למה לנו לחכות?

    http://www.youtube.com/watch?v=AglgEYkKV54&feature=player_embedded

    ועוד משהו טרי: 4 דקות של ניקולס קייג' loosing his shit

    http://www.youtube.com/watch?v=xP1-oquwoL8&feature=player_embedded

  20. indie 23 נובמבר 2010 ב - 1:58 קישור ישיר

    רגע, אבל גם את "גרינברג" כבר ראית (אני בטוחה בזה, כי בביקורת עליו הופיע אחד מכיתובי התמונה המדויקים בתולדות הבלוג: "גרטה גרוויג גונבת את גרינברג"). זה אומר שראית בדיוק חצי מהסרטים בתמונה. לא מצב רע בכלל, וגם גורם לי לחשוד בקביעה שלך ש"רוב סרטי האוסקר יוצאים בישראל באיזור ינואר-פברואר".

    ==========

    רוה לאינדי: נבהיר. האולפנים שולחים סקרינרים להכל. מבחינתם גם "איירון מן 2 " הוא סרט עם פוטנציאל אוסקרי (וכבר יש דיבור על זה ש"Red" עשוי לזכות באהדה מצד גוף כמו הגלובוס הזהב). אבל הסרטים שמלכתחילה מוצמדת להם תווית "אוסקר" יוצאים באמריקה – על פי רוב – בדצמבר. ולמרות ששוברי קופות מגיעים לישראל די בזריזות, סרטי האוסקרים עדיין מגיעים באיחור של חודש-חודשיים.

  21. רונן 23 נובמבר 2010 ב - 9:33 קישור ישיר

    סקנדל אמש בסינמטק תל אביב: הקרנה חגיגית של "עירום" של מייק לי. האולם מלא למדי.
    מיד עם תחילת ההקרנה מתברר שהעותק במצב מחפיר ובלתי ניתן לצפייה. נקודות אדומות ענקיות מרצדות על כל הפריים ללא הפסקה, והפסקול שרוט לגמרי ואי אפשר להבין כלום. אנשים צועקים ויוצאים מההקרנה.
    תזכורת: ההקרנה היתה אמורה להתקיים בנוכחות מייק לי.
    למה אי אפשר לבדוק את העותק לפני ההקרנה? למה זה קורה בכמעט כל הקרנה בסינמטק? מה יהיה עם הסינמטק הבזוי והנלעג הזה? למה זה מגיע לנו?

  22. ניר נ. 23 נובמבר 2010 ב - 10:52 קישור ישיר

    לרונן.
    קודם כל העותק הוא באחריותו של המפיץ (קולנוע לב). אם אין התרעה אז גם אין סיבה לבדיקה. מה גם שכמות ההקרנות של סינמטק תל אביב היא כה גדולה שאין מצב שהם יוכלו לבדוק כל עותק שמגיע אליהם.
    אני משוכנע (וגם יודע) שאם מייק לי היה מגיע לארץ העותק היה נבדק היטב כמו שמקובל.

  23. רונן 23 נובמבר 2010 ב - 18:30 קישור ישיר

    לניר נ.,
    קולנוע לב היה המפיץ של "עירום" ב-1993, אני בספק אם זה עדיין באחריותם לבדוק אותו לפני הקרנה בסינמטק. בדיקה פשוטה בסינמטק של חמש דקות היתה מגלה שהעותק במצב מחפיר. ואגב, אין כל כך הרבה הקרנות בסינמטק בניגוד למה שטענת. התוכנייה שלהם ריקה למדי רוב היום.
    התשובה שלך מקוממת כי אתה טוען שלסינמטק לא אכפת מאולם מלא במנויים או מחובבי קולנוע ששילמו על כרטיס מחיר מלא.

  24. web analytics 7 דצמבר 2010 ב - 5:53 קישור ישיר

    Man the spam comments here will drive me insane! Get rid of it!

  25. Ferry pour la Grece 28 ינואר 2011 ב - 0:50 קישור ישיר

    Thanks a million. This is fun hearing

  26. Omer Port 28 ינואר 2011 ב - 1:24 קישור ישיר

    Do you have twitter or facebook ? i will follow you friend

  27. Online Discounts 28 ינואר 2011 ב - 3:35 קישור ישיר

    I want to show some appreciation to you just for rescuing me from such a difficulty. Because of surfing through the world-wide-web and seeing things that were not productive, I figured my life was well over. Existing without the solutions to the issues you have sorted out by way of your entire guide is a crucial case, as well as the kind which could have negatively affected my career if I hadn't encountered the blog. Your own expertise and kindness in maneuvering every part was helpful. I don't know what I would have done if I hadn't discovered such a point like this. I am able to at this moment relish my future. Thank you very much for this impressive and results-oriented guide. I will not think twice to recommend your blog post to any individual who requires guidelines about this subject matter.

  28. Jimmy Gregg 7 פברואר 2011 ב - 4:05 קישור ישיר

    You may have not intended to do so, but I think you have managed to express the state of mind that a lot of people are in. The sense of wanting to help, but not knowing how or where, is something a lot of us are going through.


השאירו תגובה