25 נובמבר 2010 | 13:28 ~ 10 תגובות | תגובות פייסבוק

מודים אנחנו

האמריקאים חוגגים היום את חג ההודיה עם כל המשפחה ועם תרנגולי הודו ועם בילוי של שעות בפקקים ובצפיפות בשדות תעופה שיאפשר להמון אנשים פסק זמן כדי להגות בשעות ההמתנה סרט חדש על אנשים שתקועים בדרך לבית ההורים לחגוג שם את החגים ולהתמודד בדרך עם ההערכה העצמית הנמוכה שלהם. אבל מה שזה אומר הוא שאתרי השואו-ביז האמריקאים די מתים היום, ומן הסתם לאורך כל סוף השבוע הארוך. ספק אם יהיו כותרות וחדשות. כך שאם אתם קוראים אתרים אירופאיים, עדכנו אותנו מה חדש בעולם (הקולנוע, כן?).


===============



בשבוע שעבר כתבתי בספקנות מסוימת על המיזם של אמזון. מתברר שצצות עוד ועוד תגובות לא מאוד אוהדות לרעיון של אמזון שקורא לתסריטאים להעלות תסריטים לרשת ולקבל הצעות לשיפורים ולשכתובים מהגולשים ואולי לראות את אחד התסריטים הופך לסרט בהפקת וורנר. ניקי פינק מדווחת שהחוזה שאמזון מחייבת את גולשיה להסכים לו מציע לתסריטאים תנאים מאוד לא מוצלחים בענייני כסף ותנאים ואופציות וזכויות. והיא מעדכנת ששני תסריטאים שהם גם בלוגרים, ג'ון אוגוסט וקרייג מייזין, קוראים לקוראיהם לא להתקרב למיזם הזה. אוגוסט טוען שהרעיון שלהם לתת לגולשים אחרים לשכתב את התסריטים שמועלים הוא איום ונורא, מייזין טוען שהדיל שהם מציעים הוא לא אלטרנטיבה להוליווד אלא גרוע ממנה, בעיקר בכל מה שקשור בשמירה על זכויות יוצרים, על הקרדיט ועל התמלוגים.


זה היה לפני כמה ימים. ועכשיו פינק מעלה וידיאו שצץ באינטרנט שעושה צחוק מהמיזם של אמזון. על פי סרטון הפתיחה המקורי הם יצרו גרסה משל עצמם:






===============


גרג קילדיי מ"הוליווד ריפורטר" תוהה האם יש סיכוי שהשנה, לראשונה מזה 82 שנה, סוף סוף יהיה סרט תיעודי מועמד לפרס הסרט הטוב ביותר באוסקר. הוא טוען שיש סיכוי, אבל מיד מוכיח למה אין לזה באמת סיכוי. מה שגרם לי לתהות: האם חברת "אוסילוסקופ" של אדם יאוך ימנפו את ההתעלמות של ועדת הסרטים התיעודיים של האוסקר, שהשאירה את "שתיקת הארכיון" מחוץ לשורלטליסט, וינסו לשכנע את מצביעי האוסקר להצביע לסרט בקטגוריות אחרות? למשל, עריכה. או צילום. או אולי אפילו תסריט. הסיכויים סופר-קלושים, אמנם, אבל מי יודע. בכל זאת, שואה.


נושאים: בשוטף

10 תגובות ל - “מודים אנחנו”

  1. דני 25 נובמבר 2010 ב - 14:43 קישור ישיר

    בעניין התמלוגים אני לא יודע, אבל בעניין השיכתוב, הרבה עושים את הטעות הזו.

    זה לא כאילו התסריט שלך נמחק הוא משהו, הוא עדיין שם. רק שנוסף עוד מסמך שהוא התסריט המשוכתב לחוד מהתסריט שלך. השופטים יבדקו את כל הגרסאות ואם הם יזכו בפרס או אם וורנר יקנו את הגרסה המשופצת אז זה תלוי כמה שיפצו את התסריט ועל פי זה יתנו חלק מהכסף למשפץ.

    אבל את רוב הכסף יקבל עדיין כותב התסריט המקורי.

  2. מיקי 25 נובמבר 2010 ב - 18:15 קישור ישיר

    קראתי את האייטם בפנאי פלוס, שבו אהרון קשלס ונבות פפושדו בוחרים, דרכך, את סרטי האימה המשפיעים עליהם. כל כך שמחתי לראות ברשימה של פפושדו את הסרט ALTERED. לא שמעתי על כלום מאף אחד ואני זוכר שכשצפיתי בו הייתי דיי המום – פשוט סרט מצויין, מלחיץ ולפרקים ממש מבריק!

  3. אורון 25 נובמבר 2010 ב - 18:31 קישור ישיר

    אמאזון לא לבד – טים ברטון רוצה שתכתבו לו תסריט בטוויטר…(ניק-לינק) באמת שאני לא יכול לחשוב על שילוב גרוע יותר לשנייים מהדברים שאני הכי שונא בעולם 🙂

  4. Idans 25 נובמבר 2010 ב - 20:42 קישור ישיר

    יאיר, נראה לי שזה צריך לעניין אותך:
    היום ביס דוקו יש שידור של הסרט התיעודי 'היצירה של אנטון קורבין: שדואו פליי' המלווה את קורבין במהלך יצירתו של סרט הקולנוע הראשון בבימויו – 'קונטרול'. הסרט עצמו ישודר קצת אחרי ב-23:55 בyes3.

  5. מיכאל 23 25 נובמבר 2010 ב - 20:48 קישור ישיר

    מיקי –
    ראיתי את Altered סרט מעולה!

  6. (יובל) 25 נובמבר 2010 ב - 23:29 קישור ישיר

    פארודיה מעולה על אמזון!

  7. סטיבי 26 נובמבר 2010 ב - 1:29 קישור ישיר

    לקראת יציאת "מיראל" בבריטניה:
    http://www.telegraph.co.uk/culture/film/filmmakersonfilm/8160479/Hiam-Abbass-interview-for-Miral.html

  8. סטיבי 26 נובמבר 2010 ב - 1:33 קישור ישיר

    גם "האמריקאי" יוצא עכשיו בבריטניה, ולכבוד העניין יש ראיונות עם אנטון קורביין גם ב"טיים אאוט" וגם ב"גארדיאן". למי שנמצא בלונדון בסוף השבוע הבא כדאי לשים לב לשורה האחרונה בטקסט ב"גארדיאן".

    =============

    רוה לסטיבי: ראיון נהדר. הנה הוא. ואני אפספס את המפגש איתו. מצד שני, ביליתי איתו ערב שלם בירושלים לפני שנתיים. אז אני מרגיש בסדר.

  9. Ferry pour la Grece 28 ינואר 2011 ב - 0:33 קישור ישיר

    Thanks dude. It has been fun hearing

  10. Simona Shrieves 7 פברואר 2011 ב - 4:05 קישור ישיר

    Hi I found your site by mistake when i was searching Google for this issue, I have to say your site is really helpful I also love the theme, its amazing!. I dont have that much time to read all your post at the moment but I have bookmarked it and also add your RSS feeds. I will be back in a day or two. thanks for a great site.


השאירו תגובה