13 דצמבר 2010 | 13:22 ~ 9 תגובות | תגובות פייסבוק

מתנות לחג!

אוקיי, יש לנו הרבה עבודה. אני מתכנן להעלות כמה וכמה פוסטים עם המון עדכונים ודיווחים, אז הישארו איתנו, כי יש המון אקשן.

==============



זה מה שמצאתי באגף מתנות חג המולד ב"מארקס אנד ספנסר":


stig_christmas


קופסת אוכל של סטיג – נהג הניסוי של "טופ גיר", את זה אני מבין. ואם הייתי בן 15, גם הייתי רוצה כזה לחג. אבל לידו? זו לא בובת סטיג או אקשן-פיגר, אלא "סטיג: סבון למקלחת וקצף לאמבט". כן, הראש מתברג החוצה.


ואגב, שלטי החוצות בתחנת האנדרגראונד מעוררות דאגה בקרב מי שכמוני מעריץ את "טופ גיר" של ג'רמי קלרקסון ושות', אבל לא ממש מעודכן במה שקורה שם לאחרונה. ובכן, מה קורה שם לאחרונה? כי קלרקסון – בעיניי, הוא המוח מאחורי "טופ גיר" וכל השאר הם זמרי ליווי בני-החלפה – מופיע בשלטים המפרסמים די.וי.די חדש שלו בענייני רכב תחת הכותרת "הג'וב האיטלקי". ואילו בדי.וי.די המיוחד של "טופ גיר" לחג המולד מופיעים רק ריצ'רד המונד וג'יימס מיי, ללא קלרקסון. מה קרה? הלהקה התפרקה והילדים קיבלו חזקה על המותג? מי מעודכן? סטיבי?


=============


והנה בשורות מעולות: "עין הדג" חזר לחיים. עכשיו בפלטפורמת וורדפרס שלוקח שניה וחצי מהירה להתרגל אליה, ובאתר שפחות או יותר נראה כעת כמו הבלוג הפרטי של דורון פישלר. ככה זה היה צריך להיות כבר לפני שנים לדעתי, ואני מאושר שפישלר חזר לכתוב. האתר נראה אובססיבי להפליא, תענוג ממש, ויש שם כמה הברקות עיצוב/מימשוק מעולות. שנת 2011 תהיה מגניבה יותר בזירת הקולנוע האינטרנטי בישראל. (ועשו טובה, תתמכו ב"עין דג" ובקרו מדי פעם במודעות המופיעות שם, זה עוזר לאתר להתקיים. להם, אגב, אסור על פי חוקי גוגל, להאיץ בכם ללחוץ על הבאנרים, אבל אין שום מניעה שמישהו אחר ידרבן אתכם במקומם. אז זכרו שבאתרים שאתם אובים, ביקור אצל הספונסרים וכניסה לפרסומות זה סוג של הבעת תמיכה ואמירת תודה).


==============


ועוד בשורה מעולה ומשמחת: "פסגת התסריטאים", סדנה בת יומיים המועברת על ידי ארבעה מבכירי המורים לתסריטאות באמריקה, תגיע לישראל ב-30 וב-31 בינואר. בראש "פסגת התסריטאים" עומד סיד פילד. כל מי שלמד תסריטאות בבית ספר אמור להכיר את שמו של פילד. הוא, למעשה, הרוברט מקי המקורי. הוא האיש שכתב את ספר ההדרכה הראשון המפורסם והיעיל ביותר לכתיבת תסריטים (תשאלו את קובי ניב). למעשה, במידה מסוימת פילד הוא אדם שימושי יותר להוראת כתיבת מרוברט מקי (למרות שמקי דעתן וכריזמטי יותר), כי הטיפים של פילד מסוגלים להכיל מגוון יותר רחב של סגנונות קולנועיים, גם כאלה שהם לאו דווקא הוליוודיים. איתו יגיע גם מייקל הייג, גם הוא גורו לענייני תסריטאות באמריקה ומחבר ספר לא פחות פופולרי בהוליווד "לכתוב תסריטים שנמכרים". הייג הוא יועץ תסריטאות ללא מעט אולפנים ויש כמה וכמה תסריטאים בכירים שמחזיקים ממנו אלוף בתחומו. את שני האחרים אני לא מכיר: ג'ון טרובי וד"ר לינדה סיגר (הספר שהיא כתבה גם הוא נחשב למדי, אבל אותו לא קראתי). בסוף השבוע האחרון התקיימה סדנת "פסגת תסריטאים" בלוס אנג'לס, וזו היתה התוכנית שלהם. ולוח הזמנים שלהם.


הנה סיד פילד בעצמו מזמין אתכם לאירוע:






האירוע יתקיים בסינמטק תל אביב, הוא בהפקת איגוד המפיקים ואיגוד התסריטאים והמחיר ליומיים הוא 1,300 שקל. לחברי איגודים: 1,100 שקל. לסטודנטים: 900 שקל. הרשמה ופרטים נוספים במייל: igudan@netvision.net.il



הצעה שלי: לכו לאירוע הזה כשכבר יש לכם רעיון לתסריט, או אפילו סינופסיס – או, הכי טוב: דראפט ראשון של התסריט. ברגע שאתם יודעים על מה הסרט, מה הסיפור ומי הדמויות, סדנה ממוקדת כזאת יכולה לפתוח לכם את המוח לקראת שכתוב, או מעבר מסינופסיס לתסריט. זו הדרך להפוך את הסדנה הזאת לפרקטית מאוד. מי שיבוא לסדנה רק כדי לשמוע ולהחכים, לטובת שימוש עתידי בתסריט שאולי נמצא באופק, ימצא את עצמו פחות מחובר. זה מה שטוב באנשים האלה: הם נורא פרקטיים, נורא יעילים.

נושאים: בשוטף

9 תגובות ל - “מתנות לחג!”

  1. סטיבי 13 דצמבר 2010 ב - 13:50 קישור ישיר

    היי, פרסמתי תמונה כזאת )(של הסבון) לפני איזה חצי שנה (כשהייתי בלונדון :))! זה שעשע אותי מאוד.
    לגבי החבילה, לא פירקו (בינתיים), לא לדאוג. יש לקלארקסון די.וי.די חדש וגם ספר חדש (עוד אחד בסדרה שלו על החיים, העולם וכולי). די.וי.די ה"אפוקליפסה" הוא של המונד ומיי (שגם ככה עושים דברים נפרדים משלהם ביומיום). ובחג המולד ישודר הספיישל הטלוויזיוני המסורתי, שכולל את המסע במזה"ת (גם בארץ) שצולם לפני כמה חודשים.

  2. ניר נ. 13 דצמבר 2010 ב - 14:25 קישור ישיר

    היי כולם.
    בדיוק קיבלתי את save the cat של בלייק סניידר. האם מישהו מכיר את כתיבתו על תסריטאות ?

  3. צליל סיון 13 דצמבר 2010 ב - 15:07 קישור ישיר

    יאיר – לא ידעתי שגם אתה פריק של קלארקסון "טופ גיר". איזה כיף – גם אני "שפוט" שלהם… רק שלא יתפרקו לנו…

  4. קוראים לי חיים 13 דצמבר 2010 ב - 15:21 קישור ישיר

    לניר נ.
    כן, קראתי אותו. הוא פשטני להחריד ,אבל לפעמים זה מה שתסריטאי צריך. משהו פשטני.
    הפרק הטוב ביותר בעיני הוא ההתחלה ומה שהוא מגדיר כלוגליין, שורה שמגדירה סרט. אני מצאתי את זה שימושי, אלב שוב זה בגלל שאני נוטה להסתבך ולרגע קט {ממש קט..} זה עזר לי.
    אבל תיהנה בכל מקרה. אגב הוא נפטר שנה שעברה.

  5. דני 13 דצמבר 2010 ב - 16:14 קישור ישיר

    שאלה:

    אני רוצה ללכת לראות סרט בגולובוס מקס, אבל האם מדובר באיימקס אמיתי או סרט שפשוט מרחו אותו על פני המסך הענק?

    וגם אם מרחו אותו, האם לפחות הוא נראה טוב על האיימקס?

    ================

    רוה לדני: שים לב, אין איימקס בישראל (חוץ מאשר באילת).

  6. דוקטור קולנוע 13 דצמבר 2010 ב - 17:16 קישור ישיר

    לינדה סיגר כתבה את "איך להפוך תסריט טוב למעולה" – How to make a good script great – שהוא ספר טוב לתסריטאים שכבר כתבו תסריט ורוצים לשפר אותו. הרעיון הכי טוב שלה הוא על תפנית אמצע המערכה השניה שעוזר לבנות את המבנה כך שהאמצע לא ימרח.

  7. דני 13 דצמבר 2010 ב - 17:23 קישור ישיר

    דוקטור קולנוע: איפה אוכל להשיג את הספר בישראל?

    האם חייבים להזמין אותו מהאינטרנט?

  8. Darijan 17 ינואר 2011 ב - 21:56 קישור ישיר

    I wanted to say this blog is almost amazing. I always like to read something new about this because I have the similar blog in my Country on this subject so this help´s me a lot. I did a search on the issue and found a good number of blogs but nothing like this.Thanks for writing so much in your blog.. Greets, Darijan

  9. Marina Kuzmish 4 פברואר 2011 ב - 3:13 קישור ישיר

    Hello There. I found your blog using msn. This is a really well written article. I’ll make sure to bookmark it and return to read more of your useful information. Thanks for the post. I will definitely return.


השאירו תגובה