16 ינואר 2011 | 09:30 ~ 5 תגובות | תגובות פייסבוק

יום של מתנות ופרסים

זה יהיה יום עמוס אקשן ב"סינמסקופ" היום. ב-3:30 לפנות בוקר אעשה כאן חזרה גנרלית לפני האוסקר ואקיים לייב-בלוג מטקס גלובוס הזהב. כן, כן, אנחנו בזים להם, אבל עדיין: "נאום המלך" או "הרשת החברתית"? ובעיקר: ריקי ג'רווייס מנחה, אז יהיה מצחיק. אבל לפני גלובוס זהב, תראו מה אני מכין לכם: החל מ-19:00 אחלק לכם כאן מתנות לכבוד יום ההולדת החמישי של "סינמסקופ", שבאופן רשמי התקיים אתמול. ב-19:00 אחלק לכם, למשל, 50 כרטיסים זוגיים להקרנת טרום בכורה של "נאום המלך" שתתקיים ביום שישי הקרוב. וב-20:00 עוד מתנה. וב-21:00 עוד מתנה. אז בואו. ועד אז, יום רגיל. ביקורות, עדכונים. ואפרופו עדכונים:


==============


מעניין מאוד: גם סטיב פונד ב"The Wrap" וגם גאי לודג' ב"In Contention" ראו את "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש" וחיבבו את הסרט מספיק כדי להעלות את הרעיון שיש לו סיכוי להפוך לסרט הישראלי הרביעי ברציפות שיהיה מועמד לאוסקר הזר. וואלה? פונד הולך צעד אחד קדימה ודי כופר בסיכוייו של "על אלים ואנשים" הצרפתי להיות מועמד, בניגוד לרוב ההימורים. המירוץ לסרט הזר מתחיל להיות מעניין. מועמדות ל"הממונה"? האם זה אפשרי?


=============


אמש חולקו פרסי בחירת המבקרים. לכאורה פרס זניח לא פחות מפרסי גלובוס הזהב, לא? גם כאן זה פרס פנימי של כמה עשרות עיתונאים שלא אמור להגיד לנו כלום (חוץ מלחבב אותם על כך שהם נתנו ל"ואלס עם בשיר" את פרס הסרט הזר לפני שנתיים). אבל לא: בחמש השנים האחרונות פרסי בחירת המבקרים מצליחים לנבא באחוזים גבוהים מאוד גם את הזוכים באוסקר.


אז מי זכה אמש? הסרט: "הרשת החברתית". במאי: דיוויד פינצ'ר. שחקן: קולין פירת, "נאום המלך". שחקנית: נטלי פורטמן, "ברבר שחור". שחקן משנה: כריסטיאן בייל, "פייטר". סרט אנימציה: "צעצוע של סיפור 3 ". סרט תעודה: "מחכים לסופרמן". עריכה: "התחלה". עד כאן הקטגוריות שאני מהמר שיהיו זהות גם באוסקר. זוכים נוספים: שחקנית משנה: מליסה ליאו, "פייטר". תסריט מקורי: "נאום המלך". תסריט מעובד: "הרשת החברתית". צילום: "התחלה". עיצוב: "התחלה". אפקטים: "התחלה". סאונד: "התחלה". תלבושות: "אליס בארץ הפלאות". איפור: "אליס בארץ הפלאות". פסקול: "הרשת החברתית". שיר: מתוך "127 שעות".


==============


אפרופו מליסה ליאו ב"פייטר": הדמות שהיא מגלמת היא של אליס וורד, אמם השלטנית של מיקי ודיקי וורד. אליס וורד האמיתית, כבר בת 80, נאבקת בימים אלה על חייה בבית חולים בבוסטון אחרי שלקתה בהתקף לב בשבוע שעבר.


=================


סוזנה יורק, מי שגילמה את אשתו של ג'ור-אל (מרלון ברנדו) ואת אמו של קאל-אל (לימים קלרק קנט) ב"סופרמן" של ריצ'רד דונר, הלכה לעולמה בגיל 72 מסרטן. היא שיחקה בשנות הששים גם ב"הם יורים גם בסוסים" וב"טום ג'ונס".


==============


והנה מתנות, ויה Deadline Hollywood: א. התסריט המלא של "הרשת החברתית" שכתב ארון סורקין על פי ספרו של בן מזריץ', להורדה חוקית. ב. התסריט המלא של "נאום המלך" שכתב דיוויד סיידלר.


==============


ואת הביקורות שלי על "ברבור שחור" ו"צרעה ירוקה" כבר קראתם?

נושאים: בשוטף

5 תגובות ל - “יום של מתנות ופרסים”

  1. רז-ש 16 ינואר 2011 ב - 16:22 קישור ישיר

    מגניב.
    את הביקורת על ברבור שחור אני אקרא לעומקה אחרי שאראה את הסרט. צרעה ירוקה לעומת זאת זה סרט שהיו לי אפס ציפיות ממנו ולא היתה לי שום כוונה ללכת לראות. אז קראתי את הביקורת שלך והאמת לא הצלחתי להבין אם אני אמור לשנות את דעתי או לא. יש לזה ממוצע של 38 בארה"ב.

    פרסי איגוד המבקרים כרגע נראים באמת כמו תחזית מדויקת של כל הזוכים באוסקר. האם באמת האוסקר השנה יהיה כל כך צפוי? האם יש משהו באופק הקרוב שיכול לערער קצת את התמונה? איפשהו צריכה להיות הפתעה, או לפחות מירוץ.

  2. אוהד קאופמן 16 ינואר 2011 ב - 19:08 קישור ישיר

    שאלה ליאיר:
    האם עצם זה ש"הממונה" לא מופיע היום כמועמד בטקס פרסי גלובוס הזהב לא מורידה מהסיכויים שלו להופיע כמועמד בטקס האוסקר? כלומר האם בשנים עברו בדרך כלל המועמדים לפרס הסרט הזר בטקס גלובוס הזהב הם המועמדים לפרס הסרט הזר באוסקר?

  3. ציבוקא 16 ינואר 2011 ב - 21:33 קישור ישיר

    אוהד, זכור לי שלפני כמה שנים זכה הסרט "אוסמה" בגלובוס הזהב ואפילו לא היה מועמד באוסקר. הגלובוס, פחות או יותר, מצמצם את המועמדים המובילים בקטגוריה הזו אבל לא מבטיח כלום.

  4. דני 16 ינואר 2011 ב - 23:50 קישור ישיר

    162:90 לרשת החברתית בעמודים בתסריט. אין כותב מהיר ומעמיס כסורקין

  5. Ferry pour la Grece 28 ינואר 2011 ב - 0:28 קישור ישיר

    Thanks friend. That is interesting hearing


השאירו תגובה