24 ינואר 2011 | 13:57 ~ 6 תגובות | תגובות פייסבוק

ימים קפואים

אז מה קורה בסאנדאנס?


ובכן, די קשה לדעת מה קורה שם, כי רוב הסרטים שמוצגים שם בבכורות מגיעים במצב של אלמוניות מתקדמת. אבל נדמה שהשנה, יותר משנים קודמות (שבהן נדמה היה שקרו של סאנדאנס ירד קצת) שוב התחיל בולמוס הקניות של המפיצים אחר הסרטים העצמאיים. ודי ברור למה: זוכה סאנדאנס משנה שעברה, "קר עד העצם", עומד לעשות חיל מחר במועמדויות לאוסקר. וכך גם "הילדים בסדר", שהוצג בבכורה בסאנדאנס שעבר והפך ללהיט האינדי הגדול של השנה החולפת (וגם הוא ייצא מחר מהכרזת המועמדויות עם לפחות ארבע מועמדויות). כך שפתאום הקולנוע העצמאי והזול שוב מסוגל לייצר כסף למפיצים. אז הם מתרוצצים עכשיו על פסגת ההר המושלג והקפוא של פארק סיטי, יוטה, ומנסים להמר מה יהיה הסרט שיעשה להם מיליונים.


– פוקס סרצ'לייט קנו את "שיעורי בית", שנשמע כמו סרט התבגרות/תיכון ארסי למדי. (מטלון/פורום יוכלו לגנוז את הסרט הזה בארץ).

– סוני קנו את הסרט התיעודי החדש של מורגן ספורלוק ("לאכול בגדול"), "הסרט הגדול ביותר שאי פעם נמכר", הסוקר את עולם השיווק הסמוי (והלא סמוי) ועולם המיסחור של סרטי הקולנוע. (מטלון/פורום בוודאי יגנזו את הסרט הזה בארץ).

– ליונסגייט קנו את המותחן הכלכלי "Margin Call" המתרחש בבית השקעות ב-24 השעות הראשונות של הקריסה הכלכלית של 2008. סרט הבכורה של במאי בשם ג'יי.סי צ'נדור, שגייס אליו את קווין ספייסי, סטנלי טוצ'י, ג'רמי איירונס, זכארי קווינטו (ספוק מ"סטאר טרק") ודמי מור לתפקידים הראשיים. (יונייטד קינג יוכלו לגנוז את הסרט הזה בארץ, למרות שייאמר לזכותם שהם לבסוף כן מוציאים את "קר עד העצם", ומי יודע, אולי גם את "יללה" הם יוציאו בסוף, כך שאולי בינואר הבא יש סיכוי למצוא את הסרט הזה בארץ).


ושני הדילים הכי יקרים בינתיים בסאנדאנס:

– פרמאונט קנו ב-4 מיליון דולר את "כמו משוגעים", בו שני תלמידי קולג' (אנטון ילצ'ין – בוגר "סטאר טרק" השני שמציג סרט חדש בסאנדאנס – ופליסיטי ג'ונס) מתאהבים בטירוף אבל אז נאלצים להיפרד כשהבחורה צריכה לחזור הביתה ללונדון. דרייק דורמוס ביים. (ג.ג יוכלו לגנוז את הסרט הזה)


– הארווי וויינסטין שילם בין 6 ל-7 מיליון דולר לרכישת הזכויות לסרט "אחי האידיוט" של ג'סי פרץ, עם פול ראד ואליזבת בנקס בתפקידים הראשיים. וויינסטין התחייב גם שהוא ישקיע לפחות 15 מיליון דולר בהפצת הסרט. כלומר שהוא מאמין שהסרט יכול להכניס למעלה מ-50 מיליון דולר כדי שהוא יכסה את השקעתו הראשונית. (פורום פילם יוכלו לגנוז את הסרט הזה).



שיהיה ברור

================


"פילם-מייקר מגזין" שלחו לסאנדאנס את ג'יימי סטיוארט. הוא מכסה להם כה יפה את פסטיבל ניו יורק כל שנה שהגיוני להתחיל לתזז אותו לעוד פסטיבלים. הנה מכתמי הווידיאו הקצרצרים שלו מסאנדאנס. ובינתיים נדמה שהוא מתמקד בסרטים שאף אחד לא חושב לקנות במיליוני דולרים. כמו למשל הסרט החדש של מירנדה ג'וליי, "העתיד", סרטה השני, והראשון מאז "אני, אתה וכל השאר" מ-2005, שהיה אחד הסרטים האהובים עליי באותה שנה. נראה שג'וליי נותרה ייחודית ואקסצנטרית כשהיתה:







והנה פול ג'יאמטי וטום מקארתי, השחקן והכוכב, של הסרט "Win Win". מקארתי, שביים את "האורח" ואת "אנשי התחנה", נורא דומה לאנדרו פלטשר מדפש מוד, לא?






===================


השם החם של סאנדאנס, עד כה: אליזבת אולסן, האחות הקטנה של אשלי ומרי-קייט אולסן. רגע לפני יום ההולדת ה-21 שלה היא מציגה בפסטיבל את שני הסרטים הראשונים בקריירה שלה: "Silent House" הוא סרט אימה בשוט אחד, שלא קיבל ביקורות אוהדות, ו"מרתה מרסי מיי מרלן" משך אליה קצת יותר תשומת לב כשחקנית, בתור בחורה שבורחת מכת.


===============


הסרט הישראלי בסאנדאנס, "בוקר טוב מר פידלמן" של יוסי מדמוני (מתסריט מאת ארז קו-אל ועם הצילום של בועז יעקב), מקבל שבחים מג'ון אנדרסון ב"וראייטי". (תודה לאיתן על הלינק בתגובות).



נושאים: בשוטף

6 תגובות ל - “ימים קפואים”

  1. מיכאל 23 24 ינואר 2011 ב - 16:20 קישור ישיר

    בפסטיבל סאנדנס מוקרן עוד סרט מוערך
    מאת במאי חדש –
    http://www.youtube.com/watch?v=1L6p3ZU2EeU

  2. מישהי 24 ינואר 2011 ב - 16:25 קישור ישיר

    יאיר שלום
    אני מחפשת בנרות אחר פוסטים בבלוג מאפריל 2009, אך משום מה הם לא נמצאים בארכיון (ניסיתי גם דרך גוגל).
    איך אוכל להגיע אליהם?

  3. אוהד קאופמן 24 ינואר 2011 ב - 16:59 קישור ישיר

    לגבי הכותרת של הפוסט הזה "ימים קפואים" , במקום שאני נמצא כרגע , "מונטריאול" בהחלט עוברים עלינו ימים קפואים …:)

  4. איתן 24 ינואר 2011 ב - 21:57 קישור ישיר

    גם בסקרין דיילי סימפטו את הסרט הישראלי
    http://www.screendaily.com/reviews/latest-reviews/restoration/5022716.article?referrer=RSS

  5. שלום ברכה 25 ינואר 2011 ב - 17:47 קישור ישיר

    מאוהב בעלמה ג'ולי. אראה את הסרט שלה בברלין יחד עם
    Margin Call
    שניהם בתחרות הרשמית עם כמה במאים שאני לא מכיר בכלל. אעביר רשמים במועד

  6. Cecille Pottorff 4 פברואר 2011 ב - 2:14 קישור ישיר

    Attractive section of content. I just stumbled upon your web site and in accession capital to assert that I acquire in fact enjoyed account your blog posts. Anyway I’ll be subscribing to your feeds and even I achievement you access consistently quickly.


השאירו תגובה