01 פברואר 2011 | 19:39 ~ 13 תגובות | תגובות פייסבוק

סרט אנימציה בשם "מדגסקר"

אבל לא ההוא של דרימוורקס עם בן סטילר בתור האריה. כריס טייפלי בבלוגו מנבא שסרט האנימציה, "מדגסקר, יומן מסע", של באסטיין דובואה, יהיה זוכה האוסקר בקטגוריית סרט האנימציה הקצר. וואלה? והוא יביס את "יום ולילה" של פיקסאר ואת "טרופותי", שני סרטים הרבה יותר נגישים ו… נו… חמודים? אוקיי, אז בואו נשב ונצפה ב"מדגסקר, יומן מסע" ונשפוט לבד:






אין מה לומר. יפה מאוד. סרט תיעודי באנימציה. זה מה שהולך היום. והנה, גם סרט אנתרופולוגי באנימציה. אבל הוא ינצח? רעיון מעניין. תנו לי לחשוב על זה קצת. מה דעתכם?

נושאים: בשוטף

13 תגובות ל - “סרט אנימציה בשם "מדגסקר"”

  1. יניב אידלשטיין 1 פברואר 2011 ב - 20:01 קישור ישיר

    בעיניי סרט מופלא. תירגמתי אותו לעברית (לא שיש הרבה מה לתרגם) כשהוקרן במסגרת פיוצ'ר שורטס, והתרגשתי כל כך שגם הקרנתי לפני הסרט המלא באחת ההקרנות הביתיות.
    לצמצם אותו ל"דוקומנטרי באנימציה" קצת חוטא לעיקר. הוא הרי לא מתעד שום התרחשות חשובה. אבל הוא כן מצליח להעביר את תחושתו של המטייל במסע בארץ זרה, עם הטקסטורות, הצלילים, ה… סטייט אוף מיינד, נקרא לזה – בדיוק מה שצילומי חופשה תמיד מנסים, ואף פעם לא מצליחים, לעשות.
    והסיומת ממש סוחפת. במקום ממשלת מדגסקר, הייתי רוכש את הזכויות לסרט ומקרין אותו לכל מי שיסכים לראות.

  2. עופר ליברגל 1 פברואר 2011 ב - 20:40 קישור ישיר

    הסיכויים שלו לזכות נמוכים מאלו של "אומת אמיתי" בפרס הפיצ'ר. מקסים, אבל גם הסרטים היותר מתוקשרים מקסימים. והם לא על מדגסקר.

    מצד שני, אני חושב שהסיכוים של "אומץ אמיתי" גדולים משנדמה, אז אולי זה נכון גם לגבי הסרט הזה.

  3. חושב בקול רם 1 פברואר 2011 ב - 21:13 קישור ישיר

    לא ממש התלהבתי…האנימציה יפה, אבל הסרט עצמו קצת סתמי בעיני.

  4. דוקטור קולנוע 1 פברואר 2011 ב - 21:58 קישור ישיר

    ויזואלית וטכנית הסרט מקסים, אבל הוא לא מספר סיפור וקצת מתמסמס.

  5. טל לוטן 2 פברואר 2011 ב - 2:27 קישור ישיר

    כפי שכתבתי בבלוגי באחד הפוסטים הקודמים (בניקלינק) – מדגסקר שם בזכות ההישג הטכני. כשראיתי אותו לראשונה חשבתי שהוא מרשים, אבל זה לא "פיתוח טכנולוגי יוצא דופן" כפי שנהנים לומר עליו, אלא שילוב טכניקות. אז הוא יפה ומרשים , אבל לא צריך להגזים (בפעם השניה הוא כבר ייגע אותי, אבל מי יודע, אולי הייתי עייפה בפסטיבל).
    גם אני חושבת שהאקדמיה תעניק את הפרס ליום ולילה או לטרופותי – שני סרטים שלמים ומדוייקים, ועם אנימציה מצוינת.

  6. יניב אידלשטיין 2 פברואר 2011 ב - 6:22 קישור ישיר

    ביוטיוב זה לא עובד. זה סרט למסך הגדול

  7. דפני 2 פברואר 2011 ב - 10:10 קישור ישיר

    והנה לינק ל"לילה ויום"

  8. דפני 2 פברואר 2011 ב - 10:11 קישור ישיר

    סליחה, הנה
    http://smotri.com/video/view/?id=v1551764c051

  9. בועז 2 פברואר 2011 ב - 11:39 קישור ישיר

    יאיר, לדעתי הסרט ייחודי וצריך לזכות וזו בדיוק הסיבה ש"יום ולילה" יזכה במקומו…

  10. אורון 2 פברואר 2011 ב - 11:40 קישור ישיר

    צפיתי בסרט במסגרת מקבץ קצרים בפסטיבל ירושלים האחרון (אז לגמרי ראיתי אותו על מסך גדול). הוא היה אחד הראשונים, אז אני זוכר אותו, אבל זו הסיבה היחידה… אפילו באותו מקבץ הוא לא היה מהבולטים בעיניי, אז זכייה באוסקר? שיהיה לו בכיף. למרות שלדעתי האישית "לילה ויום" של פיקסאר לבדו מצדיק את המצאת הקולנוע התלת-מימדי, אז לא לכבד אותו בפרס יהיה מגוחך (ואין שום סיבה לראות אותו על המחשב, כל הגאוניות שלו היא התלת-מימד).

  11. צבי אילן 2 פברואר 2011 ב - 18:43 קישור ישיר

    הרשו לי להתייחס לנקודה שמפריעה לי. הסרט שנראה כאן הוא על גבול הוידאו הניסיוני ככה שזה קשור.
    היום התפרסמה בוואי נט כתבה של אמיר בוגן לפיה נפתח ארכיון הוידאו ארט הראשון בישראל. אני יודע שרוב קוראי הבלוג לא מכירים הרבה את עולם הוידאו כלומר בעצם את עולם הקולנוע שמשתייך לאמנות הפלסטית, אבל חלק מכם בטח שמע וראה פה ושם. וידאו ארט לפעמים זה דבר משעמם, אבל לפעמים יש שם רעיונות וביצוע מדהימים שמקדימים את הקולנוע המסחרי ואפילו את הקליפים. בכל מקרה זו אמנות שיש מקום לדון בה ברצינות וכדאי לפעמים להכנס לגלריות ולראות, זה גם לרוב בחינם, ככה שרק מרוויחים.
    מה מפריע לי? שבוואי נט באופן סיסטמטי אותו כתב מפרסם כתבות סתמיות בלי לבדוק את המידע. ארכיון הוידאו הגדול בארץ נמצא ב"מרכז לאמנות דיגיטלית" בחולון, כל אחד יכול לבוא ולשבת בנוחות באולם ההקרנה ולראות עבודות מאלפי כותרים מהארץ ומחו"ל. אני לא בטוח ממתי קיים הארכיון, אבל המרכז בחולון חוגג עשור. ארכיון דומה מעט קטן יותר נמצא בקלישר "המרכז לאמנות עכשווית" ליד שוק הכרמל, גם שם אפשר לבוא ולצפות ויש בד"כ צוות נחמד ועוזר. אפילו בסנמטק ירושלים אוספים עבודות וידאו כי הם מקיימים תחרות וידאו/ניסיוני בפסטיבל ירושלים.
    לי זה מאוד מפריע במיוחד כי אותו כתב מגיע מהחוג לקולנוע, ועובד תחת קולגות מוכרות שהם מבקרי קולנוע מכובדים ומדובר באתר אחד החשובים והנקראים בארץ שגם קשור ישירות ל"פנאי פלוס" כמובן בו רוה כותב. אותו כתב גם פירסם נגיד שאחת מאמניות הוידאו המפורסמות בישראל קראה ליהודים לחזור לפולין, ככה הופיע בכותרת של כתבה שהיתה אמורה לעסוק בהישג של אותה אמנית שעומדת לייצג את פולין מתוך כבוד שלהם ליצירתה. האמנית מעולם לא קראה ליהודים לחזור לפולין אלא הציגה עבודה די מורכבת שבה הגיבור שמוצג בצורה צינית ומגוחכת עומד באיצטדיון ריק משומעים ומלא בהדי העבר וקורא בפאתוס לחזור לפולין. לא היתה שום כוונה בזה לקריאה אמיתית ליהודים לחזור לפולין.
    אפשר להגיד שוידאו זה בולשיט ושזה משעמם, ושמי שלא יודע לעשות קולנוע עושה וידאו, הכל לגיטימי, אבל אי אפשר בכל פעם לפרסם שגיאות וסילופים. זה פשוט חוסר כבוד למי שעוסק בוידאו שבעיניי הם לא שונים ממי שעוסקים בקולנוע.
    מקווה שתהיינה התייחסויות ענייניות לדברים שהעליתי.
    לגביי מדגסקר הוא חמוד, אבל לא מדהים

  12. compare game prices 5 פברואר 2011 ב - 19:02 קישור ישיר

    Good job over again. Thank you.

  13. איתי() 7 פברואר 2011 ב - 3:06 קישור ישיר

    תודה על הלינק לסרט.


השאירו תגובה