09 פברואר 2011 | 21:10 ~ 16 תגובות | תגובות פייסבוק

מוטב מאוחר

"טיים אאוט לונדון" ערכו סקר בין 150 אנשי קולנוע בריטיים לבחירת מאה הסרטים הבריטיים הטובים בכל הזמנים. הסרט שהגיע למקום הראשון, באופן די מפתיע, הוא "המבט" של ניקולס רוג. סרט אחר של רוג, "פרפורמנס", גם נמצא בעשירייה הפותחת. "האדם השלישי" של קרול ריד, הסרט שעל פי רוב מזוהה עם התואר "הסרט הבריטי הטוב בכל הזמנים" בכל מיני סקרים קודמים, נמצא במקום השני. באופן משונה, שני הסרטים כלל לא מתרחשים באנגליה: האחד מצולם ברובו בוונציה, השני בווינה.


אבל הכי מסקרן ומעניין וראוי לתשומת לב: חמישה מתוך 20 הסרטים הראשונים ברשימה (ושבעה מתוך השלושים הראשונים) בוימו על ידי מייקל פאוול ואמריק פרסבורגר, כשהראשון שבהם הוא "נעליים אדומות", סרט שהזכרנו אותו כאן בבלוג לפחות ארבע פעמים (פעם אחת כשראיתי אותו בפריז, פעם שניה כשהוא הוקרן בפסטיבל חיפה, פעם שלישית כש"ברבור שחור" הושפע ממנו ופעם רביעית כש"טטרו" ציטט ממנו).



הסרט הבריטי האהוב עלי, "גיבור מקומי", מדורג ברשימה רק במקום ה-51.



==================


פוקוס ואולפני יוניברסל קנו ממיראמקס את זכויות ההפצה של "החוב", הרימייק של ג'ון מאדן לסרט הישראלי של אסף ברנשטיין. כזכור, הסרט היה אמור להיות מופץ על ידי מיראמקס בסוף השנה שעברה, אבל אז מיראמקס נמכרה וכל סרטיה נכנסו להקפאה. פוקוס יפיצו את הסרט באמריקה ויוניברסל יפיצו אותו בשאר העולם בסוף אוגוסט. האם זה אומר אומר שבזאת הסרט עובר מפורום פילם, שכבר התחילה להקרין את הטריילר לסרט בשנה שעברה, לג.ג?


=================


ואם כבר הפצה מאוחרת: יונייטד קינג סוף סוף יפיצו בסוף מרץ את "ציון ואחיו", סרט הבכורה של ערן מרב, עם צחי גראד ורונית אלקבץ. הסרט הוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל סאנדאנס לפני שנתיים (!), והוקרן בפסטיבל חיפה לפני שנה וחצי. חשבתי שזה סרט לא רע בכלל. מה שמזכיר לי: בפסטיבל חיפה האחרון ראיתי סרט שממש חיבבתי בשם "בין השמשות" של אלון זיגמן. לאן הוא נעלם?


================


קמפיין האוסקר ל-2012 הושק ביומיים האחרונים. הנה שני המועמדים המובילים כרגע: ליאונרדו דיקפריו בתור ג'יי אדגר הובר על סט הסרט החדש של קלינט איסטווד. ומריל סטריפ בתור מרגרט תאצ'ר על סט הסרט "אשת הברזל" בבימויה של פילידה לויד, שכבר ביימה את סטריפ ב"מאמא מיה".


=============


את הסיפור המזעזע על הבמאית הקוריאנית הצעירה שמתה מרעב כבר שמעתם?

נושאים: בשוטף

16 תגובות ל - “מוטב מאוחר”

  1. איימס 9 פברואר 2011 ב - 21:30 קישור ישיר

    * קוריאנית צעירה.

    =================

    רוה לאיימס: אה, קו-יון זה שם של בת. הפנמתי. ותיקנתי. תודה.

  2. עופר ליברגל 9 פברואר 2011 ב - 21:49 קישור ישיר

    אלא עם פספסתי, "סיפורי הופמן" של פאולל ופרסבורגר (שמוצטט ב"טטרו" באופן יותר בולט מ"נעליים אדומות") לא מופיע ברשימה, למרות שלדעתי הוא לא פחות טוב, ובטח יותר נועז, מן הסרטים האחרים שלהם. אם כי משחק לראות את עניין של חיים ומוות בעשיריה.

    הבעיה היחידה עם הרישמה שיש הרבה סרטים שלא ברור מידת בריטיות שלהם. באופן הכי בולט, הסרטים של קובריק שלא כולם חושבים עליהם כבריטים. אני מניח שאחרת בארי לינדון ותפוז מכני היו בעשיריה הראשונה ולא קצת יותר נמוך.

  3. רז-ש 9 פברואר 2011 ב - 22:19 קישור ישיר

    מריל סטריפ + דמות היסטורית כריזמטית + מנהיג בריטי + איפור + מבטא= אוסקר. זו מתמטיקה פשוטה. הם אפילו לא צריכים לעשות את הסרט. מריל סטריפ זוכה בטוח.

  4. הברמן 9 פברואר 2011 ב - 22:38 קישור ישיר

    המבט הוא באמת סרט מעולה…

  5. גיא 9 פברואר 2011 ב - 23:01 קישור ישיר

    רשימה קצת תמוהה, אני חייב לציין. למרות שאני תמיד בעד רשימות שכוללות את הצמד פאואל ופרסבורגר בכמה שיותר איזכורים.
    בכל מקרה סרטם האהוב ביותר עלי נמצא במקום 14 -״חייו ומותו של קולונל בלימפ״ וזה גם אחד הסרטים האהובים עלי ביותר באופן כללי.
    (מומלץ בחום גם ״סיפור קנטרברי״ שנמצא בעשירייה השנייה ושהוא סרט פחות מוכר)

  6. איתן 9 פברואר 2011 ב - 23:49 קישור ישיר

    כמה תובנות:

    אני הייתי בטוח שאנדריאה ארנולד היא במאית צעירה וזועמת, אבל היא כבר בת 50, ומסתבר שהיא הגישה בעבר תוכניות טלויזיה לילדים. לך תדמיין את ציפי שביט מביימת את "דרך אדומה". ("מחוץ למים" היפה שלה במקום ה-84 ).

    הסרט הבריטי שאני הכי אוהב נמצא במקום ה-12: "פגישה מקרית" של דיויד לין. כשראיתי אותו לפני כמה שנים הופתעתי עד כמה הסרט הזה עמיד בפני שיני הזמן. סרט מרגש ונפלא.

    מריל סטריפ: הכל טוב ויפה, אבל פילידה לויד? באמת? היא יכולה לעשות מזה משהו רציני? וחוץ מזה: הייתי בטוח שאם כבר, אז פיטר מורגן ("המלכה", "המלך האחרון של סקוטלנד") חתום על התסריט. הוא לא. מומלץ לבחון את הפרויקט הזה בעיניים מאוד סקפטיות.

    ציון ואחיו: גם אני מאוד אהבתי את הסרט הזה, ואני שמח שסוף סוף הסרט הזה רואה אור מקרנה מסחרי.שים לב: "מבול" משובץ (כרגע) להפצה באמצע מרץ. "ציון ואחיו" בסוף מרץ. שני סרטים עם רונית אלקבץ ועם צחי גראד שמשוחררים לאקרנים בהפרש של שבועיים. יכול אולי לעזור בקופות.

  7. ענבל 10 פברואר 2011 ב - 6:53 קישור ישיר

    א. הסקר נעשה בקרב אנשי קולנוע לא בהכרח בריטיים. ראיתי שם שמות/פרצופים מכל מיני מקומות בעולם, אפילו בין המבקרים (ואיזה כיף לראות סוף-סוף פרצופים של מבקרי קולנוע, גם מעבר לשעשוע שבלמצוא את דובדבני הבריטי).
    ב. הנה עוד אזכור ראוי ל"נעליים אדומות" – אם כי קצת באיחור: מחווה לג'ק קרדיף, שצילם אותו (ועוד שניים מהסרטים של פאוול ופרסבורגר שהגיעו למקומות טובים ברשימה הבריטית) עושה החודש סבב סינמטקים באזור המרכז. הסרט התיעודי המרגש עליו, שהוקרן בפסטיבל חיפה האחרון, כבר הוקרן השבוע בסינמטק תל אביב ובסינמטק הרצליה, והערב יוקרן גם בסינמטק חולון (הערה לתל אביבים פרברופובים: אתם לא מאמינים כמה זה קרוב). סקורסזי, באהבת הקולנוע המידבקת שלו, מסביר שם באופן כל כך משכנע ומלהיב מה היה מדהים וחדשני בצילום של קרדיף, שהוא גרם לי לרצות לראות גם סרטים שמעולם לא חשבתי שארצה לראות. "נעליים אדומות" הוא אחד מהם.

  8. ענבל 10 פברואר 2011 ב - 7:02 קישור ישיר

    והערה ליניב אידלשטיין, שאחראי לכתוביות התרגום: אמנם הצלחת כרגיל להתחמק ממוקשי התרגום הרגילים בסרטים ולייצר תרגום נעים ומשכיל, אבל מאוד ברור שלא היה לך זמן להגהות. יש בכתוביות כמה טעויות הקלדה מטופשות ("הייתי לי" במקום "הייתה לי" וכד') וטעות אחת יותר קריטית (נדמה לי שמופיע "במאי" במקום "צלם" או להפך). אני מניחה שתרגמת את זה לפסטיבל בלחץ זמן, אבל אין אפשרות לתקן את הדברים האלה כשהסרט חוזר לעוד הקרנות?

  9. אורון 10 פברואר 2011 ב - 14:13 קישור ישיר

    "המבט" הוא המותחן הפסיכולוגי האפקטיבי ביותר שראיתי בחיי. הדוגמה הקבועה שלי לסרט אימה שבאמת מפחיד, לא רק מבהיל. הגיע הזמן שניקולס רוג יקבל קצת כבוד, וכנראה שאלה ימות המשיח – יש לו שניים בעשירייה! ויש מונטי פייתון במקום ה-20! רשימה מעולה בעיניי 🙂

    לגביי "מבול" ו-"ציון ואחיו", אני כבר מדמיין את השיחה בארוחה המשפחתית הבאה: אז ראית כבר את הסרט עם רונית אלקבץ וצחי גראד? איזה מהם? נו זה שהבן שלהם אוטיסט… מה פתאום, זה על שני אחים… נו אחד מהם אוטיסט… אף אחד לא אוטיסט, הם שני אחים והם צריכים לשמור בסוד תאונה… זה עם רונית אלקבץ וצחי גראד בתפקיד האבא והאמא, זה עכשיו בקולנוע נו…

  10. שלומי 10 פברואר 2011 ב - 16:04 קישור ישיר

    ולמה הם לא אוהבים את פרנזי? ואת תיק איפקרס?

  11. R 10 פברואר 2011 ב - 21:22 קישור ישיר

    האם "המבט" מאתגר את "האדם השלישי" כמו ש"הסנדק" מאתגר את "האזרח קיין"?

  12. Idans 10 פברואר 2011 ב - 21:28 קישור ישיר

    וכל מי שרוצה לראות את 'נעליים אדומות', יכול לעשות זאת מחר ביס3 בשעה 16:28. לפניו ישודר סרט נוסף של מייקל פאוול 'הגנב מבגדד'.

  13. סטיבי 11 פברואר 2011 ב - 2:20 קישור ישיר

    חצי יום אני לא ליד מחשב והרימייק של "בריחתו של לוגן" חוזר לחיים עם ריאן גוסלינג וניקולס וינדינג רפן.

  14. רני 11 פברואר 2011 ב - 2:42 קישור ישיר

    ואם כבר הפצה מאוחרת, בערך חצי שנה לאחר שהבלו ריי כבר אצלי על המדף, "הדרך" על פי קורמאק מקארתי שיצא לפני יותר משנה לבתי הקולנוע בעולם, מוצא את דרכו השבוע לבתי הקולנוע בארץ. קצת מאוחר, לא?

  15. PS 11 פברואר 2011 ב - 12:08 קישור ישיר

    בין השמשות הוקרן השבוע בטרום בכורה ביום עיון בסינמטק תל אביב
    מועד היציאה אבל לא ברור

  16. אורי 1 11 פברואר 2011 ב - 16:37 קישור ישיר

    ישנם עוד סרטים ישראלים שלא הופצו:
    "רחמים"
    "אימא של ולנטינה"
    "אנדנטה"
    "סרק סרק"
    נשאלת השאלה מה יעלה בגורלם?


השאירו תגובה