21 פברואר 2011 | 19:11 ~ 6 תגובות | תגובות פייסבוק

עוד ששה ימים לאוסקר

זהו, אנחנו מתקרבים לסוף. מחר בלילה, שעון ישראל, ננעלת ההצבעה לאוסקרים (סטיב פונד מדווח שכמה עשרות חברי אקדמיה, או האסיסטנטים שלהם, אכן מגיעים פיזית למשרדי האקדמיה למסור ידנית את טופס הבחירה שלם ממש ברגע האחרון. 17:00 שעון לוס אנג'לס). בשעה זו בשבוע הבא האוסקר כבר יהיה מאחורינו. והאמת, מה שהתחיל כטקס הכי צפוי בעולם, הפך בחודש האחרון למירוץ הכי משונה, הכי צמוד והכי קשה לחיזוי ולניבוי. לא משנה מי יזכה, זה יעמוד בסתירה לכל סטטיסטיקה שאיפשרה חיזוי מוקדם ברסים קודמים. לרגע אחד היה נדמה ש"הרשת החברתית" הולך לזכות בכל. ואז, הכל התהפך ופתאום "נאום המלך" נהיה הפייבוריט לסחוף הכל. ואז זה התהפך שוב וכרגע מדברים על מצב מאוזן שבו "נאום המלך", "הרשת החברתית" ו"התחלה" זוכים בשלושה-ארבעה כל אחד. אבל "נאום המלך" עדיין אמור לזכות. למען האמת, מעולם לא ראיתי מצב כה מבלבל ומבולבל של תחזיות מצד אנשים שבדרך כלל אני סומך על הימוריהם שנותנים תחזיות כה שונות זו מזו.


המגרעת העיקרית של האוסקר השנה היא שעדיין בסופו ככל הנראה יזכה "נאום המלך", וזה מה שמבאס. כי רשימת עשרת הסרטים המועמדים מכילה כמה יצירות מופת נפלאות: "אומץ אמיתי", "ברבור שחור", "התחלה", "צעצוע של סיפור 3 " ואפילו "פייטר" לא רע בכלל. אם המירוץ היה צמוד ביניהם, זה היה אוסקר מלהיב ביותר. תארו לעצמכם: "התחלה" נגד "אומץ אמיתי". פוטו-פיניש צמוד, כשאני מריע במידה שקולה לשניהם. "נאום המלך" היה סרט מקסים ומהנה ויש לי בעיקר מילים חיוביות להגיד עליו, מלבד זה: לא מגיע לו אוסקר.


אז עכשיו, כל מומחי האוסקר מנסים לדמיין איך נראה התת-מודע הקולקטיבי של 5,777 חברי האקדמיה האמריקאית. האם גם הם עוקבים אחר המירוץ בכל פיתוליו, ובהצבעתם הם יגיבו לו? האם הם יצביעו נגד "נאום המלך" או "הרשת החברתית" כי הם נהיו צפויים מדי? זו כמובן פנטזיה מתוקה, שבסוף הטקס פתאום יקפוץ סרט שלישי ובלתי צפוי מתוך המעטפה. נההה, אין סיכוי. למעשה, יש אפילו נראטיב חדש מהיומיים האחרונים שמנסים להוכיח של"הרשת החברתית", למעשה, יש סיכוי טוב מאוד בכל זאת כן לזכות. הכל נהיה כל כך מבלבל. קחו למשל את ההימורים של סקוט פיינברג: הוא מהמר על ג'פרי ראש ולא על כריסטיאן בייל כשחקן משנה. מה שאומר, שזה יהיה טקס רב הפתעות. עכשיו רק מעניין אם אלה יהיו הפתעות משמחות.


=================


בסוף השבוע האחרון חולקו כמה פרסים זוטרים: איגוד העורכים העניק את פרס העריכה לסרט עלילתי ל"הרשת החברתית" ולסרט תיעודי ל"היציאה דרך חנות המזכרות" של בנקסי. איגוד עורכי הסאונד העניק פרס ל"אומץ אמיתי". ההיעדרות של "נאום המלך" מהפרסים הטכניים האלה גרמה לכמה חוזי אוסקר לתהות האם זה אומר שהרוח יצאה ממפרשיו של "נאום המלך". נשאלת השאלה האם הרוח יצאה ממפרשם של מצביעי האוסקר ששלחו את טופס הבחירה שלהם לפני שבוע.


ואגב, עם ענייני סאונד זה מה שמדליק אתכם בקולנוע (ובאוסקרים) הטו אוזן לאתר הזה, שמרכז דיווחים מקיפים עד מאוד על כל צוותי הסאונד – עורכים, מיקסרים, ואנשי בום – של הסרטים המועמדים לאוסקר בקטגוריה.



ומתוכו, הנה שיחה עם אנשי הסאונד של "אומץ אמיתי", שזכו שלשום בפרס מטעם הגילדה שלהם. לכאורה, זה דיון איזוטרי מדי אפילו בשבילי, אבל יש בו עניין ראוי לתשומת לב: סקיפ ליווסי, הברנש משמאל מבין השלושה, עובד רצוף על כל הסרטים של האחים מאז "רציחות פשוטות". ויותר מזה: הוא האיש ששידך בין האחים ובין קרטר בורוול, שהלחין כמעט את כל סרטיהם.






==================


ג'יימס פרנקו, אחד משני מנחי האוסקר, החליט להשיק חשבון טוויטר. ולפני כמה שבועות הוא שוחח בסקייפ עם ג'אד אפטאו שייתן לו עצות איך להנחות את האוסקר. הסרטון, שהוקרן בטקס פרסי גילדת המפיקים שהנחה אפטאו, עלה השבוע ל"Funny Or Die".


==================


אוקיי, כולם מתחילים להתכונן לאוסקרים. מוכנים? שימו לב לאירועים הבאים.



א.

הערב ב-21:00 בפאב הקוזה נוסטרה ברחוב נחלת בנימין 10 בתל אביב ירצה אבנר שביט על קטגוריית השיר באוסקרים. פעם זו היתה קטגוריית הבית של סרטי האנימציה המוזיקליים של דיסני, ואז זכה שם אמינם. מי יזכה השנה? האמת, עוד קטגוריה לא פשוטה (נעיין בה בימים הקרובים).


ב.

ביום ראשון הקרוב אני ואנשי המכללה הישראלית לאנימציה נאחד כוחות ונגיש לכם את "טקס האוסקר האלטרנטיבי". זה מרתון עצום מידות מ-19:00 ועד 7:00 למחרת שיתקיים באולם ההקרנות של המכללה ברחוב הארבעה 4 בתל אביב. זה מתחיל עם הרצאה שלי שכותרתה "למי בכלל אכפת מהאוסקרים?", ימשיך בהרצאתה של טל לוטן, אנימטורית וממנהלי המכללה, שתסקור את מועמדי האנימציה לאוסקר, מנקודת מבט של אנימטורית שגם יודעת (ומדגימה) איך הסרטים האלה נעשו. ואז תוכלו להמר על הזוכים (ויש גם פרס די שווה), ואז צפייה משותפת על מסך גדול, כולל הערות ביניים, בטקס עצמו. בשלב הזה אני כבר אתחיל את הלייב בלוג שלי במקביל, כך שאם אתם מגיעים, אל תשכחו להביא לפטופ, כדי לגלוש ברשת האלחוטית של המכללה ולהשתתף בלייב-בלוג גם כאן. הנה כל הפרטים.


ג.

לכבוד האוסקרים מקדיש ערוץ 8 של הוט את ימי השידור השבוע (התחיל אתמול, למעשה) לסרטי תעודה על קולנוע. הכי חשוב: אל תחמיצו את "עשור תחת השפעה" מ-2003, שמרכז את כל הבמאים והשחקנים גדולים מהסבנטיז שידברו על המהפכה הקולנועית שהתחוללה בהוליווד באותן שנים. טד דמי ("בחורות יפות") התחיל את העבודה על הסרט, אבל אז ב-2002 מת במפתיע מדום לב (עקב שימוש בקוקאין), ואת העבודה המשיך במקומו התסריטאי הנפלא ריצ'רד לגראוונז ("פישר קינג").


ד.

ועוד בהוט: ביום ראשון בערב הם ישדרו את "שיני כלב" (Dogtooth) בבכורה בערוצי הסרטים. הסרט היווני מועמד לאוסקר בקטגוריית הסרט הזר ולא הוקרן בשום מסגרת קולנועית בארץ (הוא היה זמין עד כה לצפייה בערוץ ה-VOD של האוזן השלישית). אגב, אין לו באמת סיכוי לזכות. אבל הוא בהחלט אחד הסרטים הכי מדוברים בסצינת הפסטיבלים השנה. תזכורת: בשנה שעברה הבכורה הישראלית של "מטען הכאב" היתה ביס (לפני שקולנוע לב קנה את הסרט להפצה), כך שמזל שיש את ערוצי הסרטים בכבלים ובלוויין שמצילים אותנו מהזנחת המפיצים.

נושאים: בשוטף

6 תגובות ל - “עוד ששה ימים לאוסקר”

  1. וודי 21 פברואר 2011 ב - 19:37 קישור ישיר

    קדימה "צעצוע של סיפור 3" – הסרט הטוב של השנה.

  2. חושב בקול רם 21 פברואר 2011 ב - 21:34 קישור ישיר

    האם מתוכננים להתקיים ניחושי אוסקר בבלוג, כמו בשנים עברו?

  3. סטיבי 21 פברואר 2011 ב - 21:35 קישור ישיר

    אוף טופיק: רוה, שאלת פעם על ג'ון ג'וסט. לא היה לי מה להגיד לפני שהתחילו ההקרנות שלו בסינמטק, אבל בשלב זה אני יכולה רק להמליץ לך להגיע. כל הסרטים שלו שראיתי עד עכשיו בהקרנות (חוץ מאחד) היו טובים מאוד עד מעולים. הוא יוצר מגוון, חכם ומרשים מאוד. ואם זה לא מספיק, הגעתו של ג'וסט לארץ התעכבה מסיבות רפואיות, אבל עכשיו הוא כאן, והוא נוכח בהקרנות הסרטים שלו. הוא היה אמש (לא הייתי, אבל נמסר שהיתה שיחה מרתקת אחרי ההקרנה) והערב (לא היה זמן ל-Q&A), ויהיה גם מחר (ויהיה זמן ל-Q&A).

  4. ל"חושב בקול רם" –
    לא יודע אם יהיו ניחושי אוסקר בבלוג, אבל אצלנו בטקס האלטרנטיבי יהיו גם יהיו.

    אגב, אם אתם מתכוונים להגיע, מומלץ לאשר הגעה בפייסבוק:
    http://www.facebook.com/event.php?eid=201936856483685

  5. רובי 22 פברואר 2011 ב - 10:17 קישור ישיר

    הלוואי ויהיה זוכה מפתיע, מרוב שכולם מתייחסים רק לרשת החברתית ונאום המלך.

    אני חושב שפייטר זה דווקא סרט מצוין, ועולה על נאום המלך. עדיין, צעצוע של סיפור 3 הוא הסרט הכי טוב של 2010 לדעתי ואני מאוד אשמח אם הוא יזכה ביותר מהאוסקר לסרט המצויר. בסרט הטוב הוא לא יזכה, גם לא בתסריט מעובד, אז נשאר לקוות שיזכה בשיר מקורי או עריכת סאונד.

  6. איתן 22 פברואר 2011 ב - 14:34 קישור ישיר

    "שיני כלב" בשבוע הבא בסינמטק תל אביב (בפילם? בדיגיטלי?)


השאירו תגובה