23 פברואר 2011 | 17:48 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

להיות שם

לא קורה לי הרבה להיות באירוע ואז לקרוא למחרת דיווח עיתונאי עליו, ואז לראות עד כמה גדולים הפערים בין מה שקרה באמת ובין מה שכתוב בדיווח, שניזון מחלקיקי מידע הנמסרים על ידי בעלי אינטרסים המטים מראש את המידע שהם מעבירים.


הבוקר קראתי דיווח קצרצר, טור צד בעמוד 29, לא יותר מ-80 מילה, ב"דה מרקר". הכותרת: יחיאל שבי מונה ליו"ר זמני של מועצת הקולנוע. אני, למעשה, לא צריך להמשיך הלאה לידיעה. השגיאה כבר בכותרת. יחיאל שבי לא מונה ליו"ר הזמני של מועצת הקולנוע.


אני חבר מועצת הקולנוע. אתמול התקיימה הישיבה החודשית של המועצה, והישיבה הראשונה מאז שמיכה חריש, יו"ר המועצה, נאלץ לפרוש כדי שיוכל לקחת על עצמו את תפקיד היו"ר הזמני של מפלגת העבודה. לכאורה, היה מתבקש להקפיא את ישיבות המועצה עד ששרת התרבות תמנה יו"ר זמני, או יו"ר קבוע. רק השרה יכולה למנות יו"ר זמני למועצה. אבל הישיבה אתמול הייתה חיונית. זו, למעשה, הישיבה החשובה של השנה עבור כל גופי הקולנוע הנתמכים על ידי משרד התרבות, שכן זו הישיבה שבה בקשות התמיכה של כל הגופים עולות לדיון ולהצבעה, אחרי שעברו ביקורת בתתי-ועדות בשבועות הקודמים. דחיית הישיבה הזאת משמעה עיכוב בהעברת כספים למוסדות הקולנוע בארץ, והקפאת תעשיית הקולנוע בארץ.


מועצות כאלה הן מקום מסודר והיררכי, עם יעוץ משפטי צמוד, ולכן היה צורך למנות אד-הוק יו"ר זמני לצורך ניהול הישיבה הזאת בלבד. אלה כללי הטקס. יחיאל שבי, דובר משרד התקשורת וחבר המועצה בשלוש השנים האחרונות, רצה בכך, וקיבל. אם תתקיים ישיבת מועצת קולנוע נוספת לפני שימונה יו"ר (קבוע או זמני) שוב יצטרך להתמנות יו"ר זמני אד-הוק לצורך הישיבה בלבד. ואז זה יהיה מישהו אחר. אני כבר מודיע לאופיר בר-זוהר ולעורכיה שזה יהיה בזבוז זמן ודיו לפרסם על כך ידיעה בחודש הבא.


מה שכן, יהיה בהחלט נכון מצד מועצת הקולנוע (כולל אני) ומצד בכירי תעשיית הקולנוע, ללחוץ על שרת התרבות למנות יו"ר למועצת הקולנוע (זמני, אם היעדרותו של חריש היא רק עניין של שבועות ספורים, או קבוע, אם צריך כבר להתרגל לעידן שאחרי חריש).


ובחזר לחדשות: יחיאל שבי כבר אינו היו"ר הזמני של מועצת הקולנוע. מינויו פג אמש ב-19:00.

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “להיות שם”

  1. רון 23 פברואר 2011 ב - 18:10 קישור ישיר

    תמיכה שלום: יש בעיות גישה קשות לבלוג שלך בימים האחרונים. לוקח לו דקות ארוכות להיטען, אם בכלל. לא רק מהמחשב שלי.

    ===============

    רוה לרון: בודקים את הבעיה. מקווה שייפתר בקרוב. תודה על הסבלנות.

  2. דני 24 פברואר 2011 ב - 0:07 קישור ישיר

    אושר התקציב לקרנות השונות?
    זה מה שחשוב….

  3. אורון 24 פברואר 2011 ב - 0:19 קישור ישיר

    גם אצלי לוקח ה-מון זמן עד שעולים פוסטים. מהאייפון כבר הפסקתי לנסות. מקווה שיסתדר לפני האוסקר…


השאירו תגובה