16 מרץ 2011 | 09:30 ~ 11 תגובות | תגובות פייסבוק

אנשים עם שמות ישראליים מציפים את הוליווד

יש כמה וכמה ישראליים שאנחנו מכירים שעובדים בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה בהוליווד. ארנון מילצ'ן, בועז דווידזון, דני דימבורט, אבי לרנר, אדם גרינברג, רם ברגמן (מפיק) וסער קליין (עורך). באחרונה הצטרפו אליהם גם אורן פלאי, אורן מוברמן ואורן אביב (מבכירי דיסני לשעבר והאש שחתום על הרעיון של סרטי "אוצר לאומי). ויש גם את יהונתן סלע (צלם) וירון אורבך (גם צלם). ואת יאיר לנדאו (מראשי סוני). ואת גיא עוזרי (ההוא שעובד עם מדונה). ואת איילת ולדמן (סופרת ואשתו של מייקל שייבון, שכותבת איתו פיילוט חדש ל-HBO). ויש את השחקניות: מיטל דוהן ("העשב של השכן"), גל גדות ("מהיר ועצבני") ונועה תשבי (שדווקא צוברת קרדיטים כמפיקה). וגם לאיילת זורר יש עדיין קריירה הוליוודית. יש עוד ששכחתי?


ופתאום צצים עוד המון שמות שנשמעים ישראליים, אבל אני בכלל לא בטוח שהם ישראליים (אולי הוריהם היו ישראליים בעבר). יניב שולמן מהסרט "קאטפיש", למשל, טען בראיון שהם לא ישראליים, יש להם רק שמות כאלה.



בסוף "קשה על הבוקר" נתקלתי בראש הרולר בשם אודי נדיבי שהיה מנהל ההפקה של הסרט ונראה שהוא עובד צמוד עכשיו עם ג'יי.ג'יי אברמס (אברמס היה אחד ממפיקי "קשה על הבוקר" ונדיבי עבד איתו עכשיו בצילומי "סופר 8 "). מי זה נדיבי, שבימד"ב מצוין שהוא נולד ב-1952 בתל אביב, אין לי מושג.


ומי זה אורי מרמור, שחתום כמפיק גם על "קרב לוס אנג'לס" וגם על "הצרעה הירוקה"?



ומי זה אורן סגל, שהיום אני קורא אצל ניקי פינק שהוא המנהל האישי של קים בייסינגר, רוז מקגוואן ופז וגה, וכשכעת השיק חברת ניהול אמנים עצמאית?



והכירו נא את אורלי רביד, שעברה לאחרונה מניו יורק ללוס אנג'לס, ושהקימה עמותה ללא כוונת רווח שמטרתה להפיץ סרטים זרים. במאמר הזה היא כותבת על מידת ההצלחה של סרטים זרים בפלטפורומות דיגיטליות (בעיקר VOD). השורה התחתונה: גם שם הם לא מצליחים.



כל הישראלים האלה, לא בא להם להשקיע קצת בקולנוע ישראלי?


נושאים: בשוטף

11 תגובות ל - “אנשים עם שמות ישראליים מציפים את הוליווד”

  1. עמית איצקר 16 מרץ 2011 ב - 9:59 קישור ישיר

    שכחת את עמוס קולק, רוד לוריא ויש גם את ירון זילברמן שביים עכשיו את
    a late quartet
    עם פיליפ סימור הופמן וקתרין קינר. ויש בטוח עוד כל מיני שפועלים בעיקר בענף האינדי.

  2. עמית איצקר 16 מרץ 2011 ב - 10:00 קישור ישיר

    ויש גם את דנה לוסטיג,לא?

  3. ורדה. א 16 מרץ 2011 ב - 10:31 קישור ישיר

    ושכחת את מארק איוניר שהוא השחקן הכי מצליח בהוליבוד ועכשיו סיים צילומים של סרט בניו יורק אחד התפקידים הראשיים עם פיליפ סיימור הופמן וקטרין קיינר

  4. חורחה גורביץ 16 מרץ 2011 ב - 11:52 קישור ישיר

    ישנה גם נוגה איזאקסון, עוזרת במאי ראשונה
    http://www.imdb.com/name/nm0410634

    וגם צלם שרון מאיר
    http://www.imdb.com/name/nm0576960

  5. בתיבה 16 מרץ 2011 ב - 12:47 קישור ישיר

    למה הם צריכים להשקיע בקולנוע הישראלי? הרי אמרת שהסרטים "מבול" ו"כלבת" הרגיעו אותך לאחרונה. עם שני סרטים כאלה, מה לנו לדאוג.

  6. תום 16 מרץ 2011 ב - 13:58 קישור ישיר

    רוב הסיכויים שהם דור שני ואפילו שלישי להורים ישראליים. הם אמריקאים, למה שיהיה אכפת להם ממצב תעשיית הקולנוע של ארץ המוצא של הוריהם?

  7. רותם 16 מרץ 2011 ב - 14:15 קישור ישיר

    מאותה סיבה שהם מתעניינים בפוליטיקה שלנו?

  8. אלעד 16 מרץ 2011 ב - 17:26 קישור ישיר

    יש גם את בועז יכין, לא? האיש שעשה את "פרש" ואת "אשת חיל מי ימצא"…אני לא יודע מה הוא עשה מאז, למען האמת.

  9. אורון 16 מרץ 2011 ב - 17:30 קישור ישיר

    לרשימה צריך להוסיף את נועם מורו ("אנשים חכמים" ובקרוב גם "מת לחיות 5") ואת יצחק פלורנטין, במאי אקשן/אמנויות לחימה מהולל. ולפי הכותרת שלך אפשר להוסיף גם את נמרוד אנטל, במאי הונגרי עם שם ישראלי 🙂
    (בניק-לינק, כתבה שלי בנושא)

  10. מרדכי ההוליוודי 19 מרץ 2011 ב - 0:27 קישור ישיר

    יש גם את ליאור גלר. בעקבות הסרט הקצר שלו "דרכים" שזכה באין סוף פרסים והיה מועמד לאוסקר לסרטי סטודנטים וקיבל מחמאות מדה נירו, הוא הגיע לעבוד על פיצ'ר ראשון שלו בהוליווד. גלר נולד בארה"ב ועלה לארץ. לכתוב באנגלית משהו שידבר לאמריקאים כנראה שזו סגולה שנרכשת אחרי שנים ארוכות שם או התבגרות שם.
    יש גם עוד שמות בתחום הארט, אפקטים, עוזרי צלם (מפעילי מצלמה בתכל'ס הם צלמים) ועוד. חלק מהם כן מזגזגים בין הקולנוע הישראלי לחלום ההוליוודי. בגדול נראה לי שחוץ ממעטי מעט חרא אוכלים בכל מקום.

  11. שולי 14 יולי 2012 ב - 17:33 קישור ישיר

    יש להוסיף את עודד פהר שמשחק בסרטי הוליווד המפורסם בהם המומיה
    ושישלמו להם בארץ כמו שהם מקבלים בח'ול אני בטוחה שהם יחשבו על לעשות סרטים פה . השחקנים הישראלים בעצמם טוענים שלא משלמים ולא משקיעים בקולנוע הישראלי.


השאירו תגובה