03 יולי 2011 | 06:56 ~ 8 תגובות | תגובות פייסבוק

אייטם בו אני מזכיר שלוש פעמים את ג'יי.ג'יי אברמס

החמצתי הזדמנויות לעסוק בבלוג בכמה וכמה דברים שקרו השבוע, אז הנה דרך שמצאתי להשלים פערים.

 

א.

טריילר ראשון שעלה לפני כמה ימים ל"משימה בלתי אפשרית 4 ". הייתי מתלהב לקראת הסרט הזה גם בלי קשר לכלום, פשוט כי אני נורא מחבב את סרטי "משימה בלתי אפשרית". בין אם הבמאי היה בריאן דה פלמה, ג'ון וו או ג'יי.ג'יי אברמס*, אני יצאתי מרוצה. אז כשעל הסרט הרביעי חתום בראד בירד, אני בכלל נלהב. בירד, כתזכורת, הוא בכיר במאי האנימציה בעולם כרגע, ומי שביים את "ענק הברזל" הנפלא, את "משפחת סופר על" ואת "רטטוי". הוא החליט לעזוב את פיקסאר ואת האנימציה וללכת לעבוד אצל אברמס, שעכשיו מנהל יחד עם טום קרוז את מותג "משימה בלתי אפשרית". לכאורה, זה תהליך טבעי: עשית חיל בתחום אחד, אבל אם אתה רוצה להשתלב בקולנוע ההוליוודי ה"אמיתי", אתה צריך קודם כל להוכיח את עצמך בלהיות שכיר של פרנצ'ייז. אני מבין גם למה זה נוח לבמאים עצמם: "משימה בלתי אפשרית" היא מסוג הסדרות הבטוחות, קצת כמו ג'יימס בונד, שבהן האפשרות לפאדיחות יחסית קטנה, יש לך צוות וספר מותג וחוקיות ששומרים עליך מפני הליכה לאיבוד. לכן, הטריילר לסרט הרביעי נראה נאמן למקור. פיצוצים, מכוניות, חליפות ומחשופים. מה שכן, הטריילר לא מסגיר דבר על כך שלבירד יש איזושהי אחיזה אלטרנטיבית לחומר הקולנועי ששונה משולשת קודמיו על אותו כסא. אולי זה הגיוני: הטריילר בכלל לא מזכיר את ברד ופונה רק לחובבי הסדרה, מעריצי קרוז ולהוטי הפיצוצים.

 


 

 

ב.

מתברר שלשחקן קווין פולאק יש תוכנית אירוח כלשהי הנמשכת שעות על גבי שעות ומשודרת באינטרנט. בתוכנית האחרונה הוא אירח את דיימון לינדלוף, ותכף נעסוק בו, אבל בבואי לצפות בראיון הזה הוקסמתי דווקא מדקות הפתיחה של התוכנית בהן עורך פולאק מחווה לזכרו של פיטר פאלק, שהלך השבוע לעולמו. מתברר שפולאק הזה הוא חקיין בחסד עליון של פאלק, ושהוא עשה בזכות כך קריירה נאה אצל ג'וני קרסון. כל הסיפור על פאלק/פולאק/קרסון, בווידיאו הזה:

 


 

 

אחרי ההקדמה הזאת מגיע ראיון בן שעתיים וחצי (!) עם לינדלוף, שותפו של ג'יי.ג'יי אברמס** לכתיבת "אבודים" ו"סטאר טרק". הוא עובד עם אברמס עכשיו על המצאת סרט המשך ל"סטאר טרק". הם מדברים על כל הפרויקטים שלו – עבר ועתיד – אבל אני התעניינתי בעיקר בחלק שבו הוא מדבר על "פרומתיאוס", הסרט של רידלי סקוט שהיה אמור להיות פריקוול ל"הנוסע השמיני". ובכן, מתברר שזה עדיין משהו מהעולם של "הנוסע השמיני", ושתזה של לינדלוף על פריקוולים היא כזאת שצריכה להישמע היטב בכל הוליווד. למי שרוצה תמלול רק של הקטע זה, הנה.

 

ג.

וביום חמישי: "סופר 8 " של ג'יי.ג'יי אברמס*** בבריכת הסולטן, בפתיחת פסטיבל אייקון הקולנוע של ירושלים. לראשונה, זו ממש הקרנת טרום בכורה, ולא פרמיירה המוצגת בבריכה במקביל לעלייה של הסרט בכל הארץ. הסרט יעלה בבתי הקולנוע רק שלושה שבועות אחר כך, אבל מעריצי אברמס/ספילברג/חיזרים ומפלצות אמורים להיות די באקסטזה.

 

————————

*) פעם ראשונה.

**) פעם שנייה.

***) פעם שלישית.

נושאים: בשוטף

8 תגובות ל - “אייטם בו אני מזכיר שלוש פעמים את ג'יי.ג'יי אברמס”

  1. אוהד קאופמן 3 יולי 2011 ב - 7:48 קישור ישיר

    לגבי "סופר 8" בתור אחד שראה את הסרט יש בהחלט למה לצפות , הסרט הוא נקודת אור בתוך כל הבאלגן של סרטי הקיץ שמוצגים לאחרונה.

  2. דן 3 יולי 2011 ב - 11:35 קישור ישיר

    הראיון עם דיימון הוא חובה לאוהבי LOST, כן כן, גם לנבגדים שביניהם.
    ממש כיף לשמוע איך הכל התגלגל שם.

  3. לאוהד 3 יולי 2011 ב - 14:49 קישור ישיר

    גם אני ראיתי את הסרט, אפילו בתנאים אופטימלים, והמלצתי לכולם – הורידו ציפיות.

  4. שלו 3 יולי 2011 ב - 21:09 קישור ישיר

    אל תורידו את הציפייה!! עד שמתקרב סרט קיץ שמצדיק את ההמתנה והסבל. ראיתי בקרוב ל״סוס מלחמה״ וזה נראה כמו הצרות שלי, רובוטריקים מסריח, טינטין עוד רחוק ועל ההוביט אפשר רק לחלום ביתיים לפי הדיווחים שלהם בטוויטר. סרט של שפילברג שבמהלכו יש מרדף אחרי ילדים עם אופניים… מתאים לי לאללה.

  5. שי 4 יולי 2011 ב - 3:57 קישור ישיר

    סופר 8 סרט חמוד מאוד עם נקודת פתיחה מעולה, קצב מצויין וסוף די מעפאן. סצינת הפתיחה שזורקת אותנו לתוך העלילה די גאונית בעיני, אבל מעבר לכך לא נפלתי מהכיסא. עם זאת, בהחלט שווה צפייה.

  6. רותם 4 יולי 2011 ב - 8:11 קישור ישיר

    סוף מעפן אצל ג'יי.ג'יי. אברמס? לא יכול להיות! זה האיש שעשה את אבודים הרי!

  7. רז 4 יולי 2011 ב - 12:08 קישור ישיר

    סופר 8, אם למחזר הודעה שלי מעין הדג, הוא הפקה ספילברגית טיפוסית – לא במובן של "סרט שספילברג היה מביים", אלא במובן של "סרט שספילברג היה מפיק". הסרט הזה מאוד מזכיר את הסרטים שספילברג הפיק עבור במאים אחרים – מרוברט זמקיס, עבור בג'ו דנטה ועד לבארי זוננפלד – סרטים שמזכירים קצת את מה שספילברג עצמו עשה (במיוחד בשידוך בין תכני בי-מוביז ודרמה אנושית/משפחתית), אבל לא בדיוק (במיוחד בהעצמת הווליום של אלמנט הבי-מובי הרבה מעבר למה שספילברג עצמו עושה). בתור שכזה, הוא בהחלט אחד המצלחים שבין ההפקות של ספילברג – ואברמס מתגלה בו כבמאי שחקנים יוצא מן הכלל.

  8. סטיבי 7 יולי 2011 ב - 0:48 קישור ישיר

    הנה אזכור אחר:
    http://www.slashfilm.com/watch-2hour-discussion-steven-spielberg-jj-abrams-james-cameron


השאירו תגובה