16 ספטמבר 2011 | 11:53 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

אדון פידלמן ופרופ' שקולניק עושים את טורונטו

פסטיבל טורונטו יגיע מחר לסיומו. ג'פרי וולס מסכם מה היה לנו שם: "בראד פיט ו'מאניבול'… (יאדה יאדה יאדה) … ג'ורג' קלוני ו'משחקי השלטון' …. 'היורשים', 'פרידה', 'הארטיסט', 'בושה', 'שיטה מסוכנת', 'אלברט נובס', 'מיס באלה' … (יאדה יאדה יאדה)… החמצתי גם את 'הערת שוליים' של יוסף סידר, אבל נדמה שהסרט הרשים את כל מי שדיברתי איתו. באופן עצום, אני מתכוון".

 

ו"אינדיווייר" מסכמים את טורונטו עם רשימת ארבעים הסרטים שקיבלו את הציונים הכי גבוהים ממבקריהם. אחד מהם הוא "הערת שוליים".

 

וגם ב"האפינגטון פוסט" מתלהבים מהסרט (וחפשו טעות מביכה של המבקר בפתיחת הטקסט שלו על "הערת שוליים" בו וא מתבלבל בין "בופור" ו"לבנון", ולמעשה חושב ש"הערת שוליים" הוא סרטו החדש של הבמאי של "לבנון").

 

במילים אחרות: צדקו אנשי "סוני פיקצ'רס קלאסיקס" שזיהו בקאן שצופים ומבקרים אמריקאים יתמוגגו מ"הערת שוליים", למרות שכמה מהמבקרים האירופאיים נותרו צוננים לסרט. וכך קורה שמבין מאות הסרטים שהוקרנו בטורונטו, "הערת שוליים" נספר במסגרת הקרם-דה-לה-קרם של הפסטיבל. ובעצם מיצב אותו – לצד "הארטיסט" ו"פרידה" (האירני) – כסרט זר שימשוך תשומת לב בעונה הקרובה באמריקה.

 

הפרס היחידי שמחולק בטורונטו הוא פרס חביב הקהל. חמש פעמים בשנים האחרונות, הסרט שזכה בפרס חביב הקהל בטורונטו זכה אחר כך באוסקר. מה שאומר שעל פי הדפוס הזה, פרס חביב הקהל יילך לאחד משלושת הסרטים עם סיכויי האוסקר הכי גדולים. שזה, ככל הנראה, אחד משלושת אלה: "מאניבול", "היורשים" או "הארטיסט".

 

=============

 

ו"בוקר טוב אדון פידלמן" התחיל את סבב הקרנותיו הפומביות שלשום, בשלהי הפסטיבל, ובעוד אנחנו מחכים לעוד ביקורות שיגיעו, טפטפה אחת פנימה מה"סטאר", העיתון המקומי של טורונטו.

 

ויוסי מדמוני לא מחכה לדי.וי.די: הוא מוציא כבר עכשיו סצינה שירדה בעריכה כולל ערוץ פרשנות שלו. מדמוני עצמו מגלם בסצינה פקח חברת החשמל שמאיר לפידלמן עד כמה עמוק הוא הסתבך.

 

================

 

עשו לעצמכם פסטיבל קולנוע קטן: האתר MUBI מציע ששה סרטים – חמישה קצרים ואחד ארוך – לצפייה חינם מהמצאי של פסטיבל אולדנבורג. עד יום ראשון.

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “אדון פידלמן ופרופ' שקולניק עושים את טורונטו”

  1. לביא 17 ספטמבר 2011 ב - 1:20 קישור ישיר

    יאיר, אני לא יודע מה גרם לך לחשוב אחרת, אבל "הערת שוליים" מדורג ע"י "אינדיוויר" כB-, אחרי כ30 סרטים.

    ===================

    רוה ללביא: שים לב שבתוך כל ציון, הדירוג הוא אלפביתי. אבל גם אם הוא אכן מדורג במקום ה-30: להיות במקום ה-30 בפסטיבל שמכיל למעלה מ-300 סרטים (מתוכם ארבעה ישראליים) זה הישג עצום. לא דפדפתי לאחור בסקרים הקודמים של "אינדי-ווייר", אבל אני מניח שהסרטים האחרונים שזכו להיכנס לתוך טבלה הסיכום של טורונטו באצר היו "ואלס עם בשיר" ו"ביקור התזמורת".


השאירו תגובה