19 ספטמבר 2011 | 16:55 ~ 5 תגובות | תגובות פייסבוק

פסטיבל חיפה: פרינג'ידר הראשון יוצא לדרך

אני חייב להודות, השם הזה, "פרינג'ידר", קצת עושה לי צמרמורת, אבל הנה הוא בא: מיזם קולנוע פרינג' של מרט פרחומובסקי ואלעד פלג (ובשיתוף אביטל בקרמן) הופך למציאות וב-20.10, שמחת תורה, במסגרת פסטיבל חיפה, יתקיים מרתון הקרנות והופעות בן 12 שעות של הסרטים העצמאיים שנבחרו לחנוך את הפרינג'ידר.

 

האירוע יתקיים במועדון הביט (הצמוד למתחם הפסטיבל) במשך 12 שעות, החל מ-14:00. כרטיס אחד מכניס לכל חמשת הסרטים שיוקרנו ושאר האירועים.

 

סרט הפתיחה יהיה "מורעלים", סרט אימה/צבא/זומבים בן 43 דקות שביים דידי לובצקי (על חבורת לוחמים שהופכת לזומבים בבסיס צבאי בעקבות חיסון שקיבלו, ועל עובד הרס"ר שצריך לנקות אחריהם).

 

הסרט הזה יוקרן שלושה ימים לפני כן בפסטיבל אייקון התל אביבי (אלעד פלג, מיוזמי פרינג'ידר הוא גם המפיק של אייקון).

 

שאר הסרטים:

 

"ריח פועלים" (במאים: גודיס שניידר, שונית אהרני, רוני אורון, אילת ורשל), סרט שהתקציר שלו מבשר שהוא נעשה בהשראת "רישומי פחם" של מאיר אריאל, על חבורת יוצרים שמתקבצים לצלם סרט קצר בחוות בקר בגולן.

 

"הצגה יומית" (במאית: עינת פרנבך). שלוש נשים בשם נעמה, כולם על סף התמוטטות עצבים.

 

"טאקע מאמא" (במאי: אריאל כהן). הברקה מסקרנת מאוד: סרט שנוצר לקהל של נשים חרדיות, ושמוגדר כמלודרמת מתח. אני מניח שהסרט הזה יוקרן כבר כשהחג ייצא.

 

ולסיום: "הכוכב הכחול" – גור בנטביץ' יקבל את אות אביר קולנוע הפרינג', אות הוקרה לקולנוען פעיל שהתחיל את דרכו כיוצר עצמאי והתווה דרך לבאים אחריו, ובנטביץ' הוא בהחלט השראה.

נושאים: בשוטף

5 תגובות ל - “פסטיבל חיפה: פרינג'ידר הראשון יוצא לדרך”

  1. איציק 19 ספטמבר 2011 ב - 23:00 קישור ישיר

    הלך.. ככה הלך לנו האוסקר.. where do we go..

  2. x 20 ספטמבר 2011 ב - 0:35 קישור ישיר

    כולן על סף התמוטטות עצבים, לא כולם (למרות שתכל'ס כן כולם, אבל בוא נשמור על הפרדה בין הסרט למציאות…).

  3. Indie Films Pro 21 ספטמבר 2011 ב - 10:16 קישור ישיר

    "הצגה יומית":
    3 נשים על סף התמוטטות נפשית, מחפשות כרטיס יציאה מחיים אומללים תוך כדי התמודדות עם סודות שישנו אותן לנצח. קוראים להן נעמה.

    76 דקות.

    הפקה: אינדי פילמס
    תסריט ובימוי: עינת פרנבך
    משחק: טל קלאי, מירב אוסופסקי, הילה פרוכטר

  4. עינת פרנבך 21 ספטמבר 2011 ב - 10:47 קישור ישיר

    "הצגה יומית" הוא מחווה לצופים שנוהגים ללכת להצגות יומיות.
    איש איש ספונים במושבים האדומים. לכל אחד יש סיבה להיות שם. גם לי.

    עשיית הסרט ארכה כ-4 שנים כאשר מאות אנשים תרמו לעשייתו באהבה ובתשוקה.

    הנה הטריילר:
    http://www.youtube.com/watch?v=MjE6MXL9WfA

  5. איתן 22 ספטמבר 2011 ב - 12:19 קישור ישיר

    אז תכניית פסטיבל חיפה המלאה עלתה לאתר האינטרנט (עדיין ללא שיבוצי הלו"ז. רק פירוט הסרטים עצמם).
    אלו הסרטים שהכי מעניינים אותי:

    אריראנג (קים קי דוק) – הבמאי שהפך במהירות עצומה מאהוב הביקורת לשנוא ומאוס, ואח"כ נעלם לגמרי, חוזר בסרט שאמור להיות אקספרימנטלי. אני מאלו שהלכו עם קי-דוק עד שנעלם, גם בפרויקטים הפחות טובים שלו, ואני שמח לראות אותו חוזר.

    הבית הדומם – סרט אימה מאורוגוואי שזכויות הרימייק האמריקאי שלו כבר נרכשו. זה אמור להיות סרט אימה מפחיד מאוד. ייחודו: כולו מצולם בשוט אחד.78 דקות בשוט אחד, ואין לאן לברוח. נשמע מפחיד לאללה.

    הפלנטה הבודדת ביותר – גאל גרסיה ברנאל וחני פירסטנברג בסרט שאמור להיות מהורהר ויפה מאוד לעין.

    חתול בפריס – לפני כמה ימים הוכרזו המועמדים לפרס סרט האנימציה של האקדמיה אירופית. זה אחד מהסרטים (האחרים הם "החתול של הרבי", שהוקרן בפסטיבל ירושלים ולא ראיתי, ו"צ'יקו וריטה" היפה, שהוקרן בפסטיבל ירושלים וכן ראיתי). אמור להיות סרט מקורי וחמוד מאוד.

    ילנה – אנדריי צוויגניאצב. זכה בפרס בקאן השנה. מאוד אהבתי את "השיבה" שלו. את "הגירוש" לא ראיתי, אבל אני מסוקרן מהסרט הזה.

    "לעולם אל תתני לי ללכת" – השלמת פערים מהשנה שעברה. הסרט הזה היה אמור לדבר חזק באוסקר של השנה שעברה, עד שהוא נחשף בפסטיבלי הקולנוע, ואנשים לא הבינו מה הוא רוצה מהם. היו גם כאלו שטענו שמדובר ביצירת מופת לא מוערכת דיה. אני נוטה לצד השני, מכיוון שמאוד אהבתי את סרטו הקודם של הבמאי מארק רומאנק, "חיים בתמונות".

    "מרתה מרסי מיי מרלן" – אחד הסרטים המדוברים ביותר השנה בסצינת הפסטיבלים העולמית, ואחד שגם עשוי להגיע למועמדויות לאוסקר (בקטגוריות משניות. הוא בטוח ידבר חזק ב"אינדיפנדנט ספיריט").

    "נסיבות החיים" – על חייהן של לסביות באיראן. סרט די מדובר, שעקב הנושא השנוי במחלוקת לא צולם בבית האיראני.

    "עצי השיטה" – זוכה פרס "מצלמת הזהב" מפסטיבל קאן האחרון. נראה לי מעניין.

    The Guard – ברנדן גליסון מגלם שוטר גזען שמצוות עם שוטר שחור (דון צ'ידל). הסרט הזה משובץ להפצה, אבל אני די חושש שהוא ייגנז, ולכן הייתי רוצה לראות אותו בחיפה.

    ויש גם את הישראלים: "ד"ר פומרנץ" של אסי דיין, "ההתחלפות" של קולירין, "תנאתור" של תאופיק אבו-ואיל (שני האחרונים חזרו חבולים מפסטיבלים בעולם, ועדיין הם מסקרנים אותי), "לאן נעלם משה גז", הדוקומנטרי החדש של אבידע לבני, שביים את הדוקומנטרי המרגש על אהוד בנאי ויוסי אלפנט, "אנחנו לא לבד" ו"אף פעם לא מאוחר מדי".

    ויש עוד כמה שסימנתי. עכשיו רק צריך לתאם לו"ז.


השאירו תגובה