28 ספטמבר 2011 | 10:00 ~ 9 תגובות | תגובות פייסבוק

רגע לפני

את פרסי אצבע הזהב התחלתי ב-2006. זה התחיל כפתרון מאולתר לבעיה שהתעוררה כשהתחלתי לעבוד ב"פנאי פלוס": פרסי אופיר מתקיימים בראש השנה וגיליון ראש השנה תמיד נסגר מאוד מוקדם, אז לא היה לי איך לסכם את מה שקורה בפרס אופיר. אז המצאתי פרס משלי. קודם כל, על הפרס הווירטואלי הזה מתמודדים רק הסרטים שהוצגו מסחרית בבתי הקולנוע באותה שנה. כמו שאני חושב שגם באופיר צריך להיות. לא מצאתי ערך בחלוקת פרסים בין סרטים שקהל קוראיי מעולם שמעו עליהם או לפחות קראו עליהם במדורי לאורך השנה החולפת. ובגלל שזה פרס שאני המצאתי אין בו שום תקנון או חוקים, אני בוחר לבד את הקטגוריות, שלאו דווקא נשארות זהות משנה לשנה, ואני בוחר את הפרסים. לפעמים הבחירות שלי דומות לאלה של האקדמיה, לפעמים לא.

 

כך זה היה בשנים קודמות: תשס"ו, תשס"ז, (בתשס"ח שכחתי), תשס"ט, תש"ע.

 

ומה יהיה השנה? אם אתם קוראי "פנאי פלוס" אתם כבר יודעים. ואם לא, מחר תמצאו כאן את פרסי אצבע הזהב לשנת תשע"א בגרסה מורחבת.

 

================

 

כמה אירועים מסקרנים בשבועיים הקרובים:

 

סינמטק הרצליה מקיים רטרוספקטיבה לטרנס מאליק החל מהשבוע הבא ובמהלך אוקטובר. יוקרנו "שבילי זעם", "ימים ברקיע", "הקו האדום" ו"העולם החדש". אבל רגע, איפה "עץ החיים", סרטו האחרון? אה, הוא יוקרן ביום שני הקרוב דווקא בסינמטק תל אביב, אז אם תקפצו בין תל אביב להרצליה תוכלו לצפות בכל הפילומגרפיה של מאליק.

 

אגב סינמטק הרצליה: במוצאי סוכות (13.10) יוקרנו שם שתי הגרסאות של "סולאריס": זו של אנדריי טרקובסקי וזו של סטיבן סודרברג. זה רעיון אדיר בעיניי, מרתון של ספרות השוואתית (קולנועית). אני אוהב את שני הסרטים במידה כמעט שווה. ואולי לכן נתבקשתי לבוא ולדבר על הסרטים האלה בהפסקה שביניהם. אז אתם מוזמנים להצטרף.

 

וביום שני (3.10) ב-20:30 תתקיים במועדון זאפה הופעת יום הולדת חגיגית של עידן אלתרמן (שחוגג יום הולדת 40), עם המופע שלו אלט+שיפט עם המג'יקל מיסטרי טור ועם המון אורחים (גרייניק, כהן@מושון ועוד). למה אני מספר לכם אחרי שכבר בעבר התלהבתי מההופעה המבדרת הזאת? כי הפעם כל ההכנסות נתרמות לעמותת כנפיים של קרמבו. כך שזו מסיבת יום הולדת בה בעל השמחה הוא זה שנותן את המתנה, ובעיניי זה רעיון מקסים. ולמרות שכבר ראיתי את ההופעה, אני אהיה שם.

 

=============

 

פסטיבל ניו יורק מתחיל בעוד יומיים (30.10), וככל שאני יודע לראשונה בתולדותיו יוקרנו שני סרטים ישראלים: "הערת שוליים" ו"השוטר". אריק קוהן באינדי-ווייר ממליץ על חמישה סרטים מאתגרים ופרובוקטיביים מתוך התוכניה ובראשם על "השוטר" של נדב לפיד.

 

==============

 

לי אונקריץ' (הבמאי של "צעצוע של סיפור 3 ") דיווח בטוויטר שלו שהוא התחיל לעבוד על הסרט הבא שלו לפיקסאר. הוא כמובן לא פרט מה הסרט, אבל הוא השיק לכבוד העניין טאמבלר משלו בו הוא מבטיח לעדכן עם תמונה אחת בכל יום במשך ארבע השנים הבאות עד בכורת הסרט. בינתיים יש שם רק את ארוחת הצהריים שלו ואת מקלדת המק שלו. נקווה שבהדרגה נקבל הצצה יותר מעניינת לתוך תהליך העבודה ותוצריו (אם כי ארוחת צהריים זה חשוב. ואולי זה כתב חידה ולתפריט הצהריים הזה יש רמיזה לגבי תוכן הפרויקט…). בכל אופן, היות וזה ערב ראש השנה ולי אונקריץ למיטב ידיעתי יהודי, זו הזדמנות טובה לסור לבית הכנסת ולעשות התרת נדרים, כי תמונה אחת ביום במשך ארבע שנים זו חתיכת הבטחה מחייבת.

נושאים: בשוטף

9 תגובות ל - “רגע לפני”

  1. ק 28 ספטמבר 2011 ב - 13:49 קישור ישיר

    אור השתתף בפסטיבל ניו יורק.

  2. רות 28 ספטמבר 2011 ב - 14:39 קישור ישיר

    שני סרטים ישראלים בני יורק זה באמת מדהים

  3. ניר נ. 28 ספטמבר 2011 ב - 22:26 קישור ישיר

    היי יאיר.
    "עץ החיים" הוקרן לפני כחודש וחצי בסינמטק הרצליה. בהקרנה מלאה כמעט עד אפס מקום. אני מאוד מקווה שבעקבות הקרנת הסרטים המוקדמים של מאליק נקבל עוד ועוד בקשות להקרין את הסרט המופלא הזה.

    אגב סרטים מופלאים אני כבר מחכה שיפול לי לידיים סרט מופלא ומטלטל לא פחות – "העור בו אני חי".

  4. Roderick Jaynes JR 29 ספטמבר 2011 ב - 12:07 קישור ישיר

    מישהו יודע אולי איזה עותקים של סולאריס יוקרנו בסינמטק הרצליה? פילםDVDמשהו באמצע, ואם פילם אז באיזה מצב העותקים?

  5. ניר נ. 29 ספטמבר 2011 ב - 13:12 קישור ישיר

    היי רודריק – העותקים יהיו עותקי 35 מ"מ. העותק של סולאריס (טרקובסקי) שייך לאוסף סרטי טרקובסקי של הארכיון הישראלי לסרטים שגם תורגם לעברית (למעט "קורבן") ובפעם הקודמת שהוקרן אצלנו הוא צח ונקי. לגבי "סולאריס" של סודרברג – ובכן לא ראיתיו מאז יצא להקרנות ספורות בסינמטקים – אז הוא היה במצב מצויין ואני לא צופה בעיות.

  6. ניר נ. 29 ספטמבר 2011 ב - 13:32 קישור ישיר

    ואגב יאיר – לשאלתך – התשובה היא כמובן.

  7. Roderick Jaynes JR 29 ספטמבר 2011 ב - 18:01 קישור ישיר

    תודה רבה ניר על תשובתך המהירה. זה חתיכת שיחוק, אני מקווה שאצליח להגיע.

  8. ניר נ. 29 ספטמבר 2011 ב - 18:04 קישור ישיר

    אם תרצה, תבוא. החודש גם יוקרן סרט בדיוני של אלן רנה בשם "אהבתיך אהבתיך" שהיה מקור השראה ל"קוד מקור" של דנקן ג'ונס.

  9. אליה 30 ספטמבר 2011 ב - 13:54 קישור ישיר

    ריצ'ארד פנה, מרצה מופלא [ נחמן אינגבר על ספידים] , וראש הפסטיבל בניו יורק נשפך על "השוטר" בהזמנה אישית כמו שלא שמעתי אותו מעולם נשפך על סרט. אם הייתי נדב לפיד לא הייתי מקלה ראש על מחמאה שכזו. הוא לא מחלק אהדתו בקלות.


השאירו תגובה