16 נובמבר 2011 | 19:01 ~ 10 תגובות | תגובות פייסבוק

הטריילר האמריקאי ל"הערת שוליים" של יוסף סידר

האמריקאים עושים לקולנוע הישראלי בית ספר. כשיצא "הערת שוליים" ביקשו מפיקיו מהעיתונאים וצופי ההקרנות המוקדמות לא לגלות את את התפנית המפתיעה שקורית בסרט… כעבור כשלושים-ארבעים דקות מתחילתו. הכוונה, כמובן, לעובדה שפרס ישראל המוענק לאליעזר שקולניק היה, למעשה, מיועד לבנו. למעשה, באותו אי-ראיון בין יוסף סידר ובין אורי קליין, סידר זעם בין השאר על כך שבביקורתו של קליין על הסרט מקאן הוא הסגיר את הנקודה הזאת לקוראיו ("ספוילר שערורייתי", הוא קרא לזה שם). לפעמים קולנוענים יכולים להיות קצר רואי בקשר ליצירה של עצמם. מעניין, אם כך, מה הוא חושב על הטריילר שהוציאה היום חברת סוני פיקצ'רס קלאסיקס.

 

כי סוני שמה את כל העניין הזה – את "הספוילר השערורייתי" הזה – בטריילר עצמו. היא מבינה שזה לא טוויסט מפתיע: אלא זהו המאורע המחולל של הסרט כולו! המנוע לכל הדרמה (והאירוניה) בסרט, ושלהסתיר את זה אומר להחביא את כל מה שעשוי לעניין את הצופים בסרט. כי עיקר הסרט הוא לא מה שקרה, אלא איך הדמויות יתמודדו עם מה שקרה: וזה אכן לא מוסגר בטריילר. בה בעת, הטריילר כולו חוגג את השפה והסגנון הייחודיים של הסרט ואת המוזיקה שלו (ובאופן יוצא דופן לטריילר לסרט זר, הוא לא מסתיר את העובדה שהסרט דובר שפה זרה ונדרשת קריאת כתוביות לצפיה בו, כי הרי זה סרט שכולו מילולי, אז איך יסתירו?).

 

ככה נראה הטריילר האמריקאי ל"הערת שוליים":

 


נושאים: בשוטף

10 תגובות ל - “הטריילר האמריקאי ל"הערת שוליים" של יוסף סידר”

  1. דוד גידלי 16 נובמבר 2011 ב - 21:19 קישור ישיר

    אני ממש התלהבתי מהטריילר, הוא מפגין לדעתי המון כבוד לסרט ולסגנון (במיוחד העובדה שהלוגו של סוני פיקצ'רז קלאסיקס מעובד בהשראת הסרט).

    מאד מוזרה בעיני ההתעקשות לשמור את הטויסט כסוד, מצאתי בסרט עומק גלוי ונסתר ודוקא היחידה שבין ההודעה על זכייתו של שקולניק האב לבין ההודעה על הטעות היתה משעממת בעיני, ואפשר שהיתה אף מרוויחה מכך שהקהל יודע מה עתיד לבוא.
    (קשה לי להאמין שיוסי סידר לא מכיר את האנקדוטה המפורסמת של היצ'קוק על הפצצה המתקתקת מתחת לשולחן).

  2. אוהד קאופמן 16 נובמבר 2011 ב - 22:43 קישור ישיר

    נקודה מעניינת.
    אני גם אתמול הופתעתי לראות באתר הראשי שבו אני רואה טריילרים חדשיםhttp://trailers.apple.com/
    את הסרט של סידר מככב בעמוד הראשי. למען האמת שמחתי לראות אותו שם כי יש לאתר הזה חשיפה גדולה. כשראיתי את הטריילר הופתעתי במידה מסויימת גם מהעובדה שהם חושפים את מהלך העלילה מה שלא קרה בטריילר הישראלי אבל אפשר לסמוך על האמריקאיים בסיפור הזה כי הם בהחלט יודעים לעשות טריילרים ולגרום לצופה ללכת לראות את הסרט.
    אני חושב שזה היה מהלך יפה של סוני פיקצ'רס.

  3. רז-ש 16 נובמבר 2011 ב - 22:59 קישור ישיר

    כן זה ממש לא טוויסט. אני חושב שזה די ברור לכל מי שצופה בסרט שזה מה שעומד לקרות. זה לא מוסתר. זה פשוט הקטליזטור של העלילה. האירוע המכונן שמניע את הסרט. הטוויס, ויש טוויסט, מגיע לקראת סוף הסרט.

  4. דב 17 נובמבר 2011 ב - 0:09 קישור ישיר

    ג'רוויס חתום בשלישית לגלובוס הזהב

  5. אוהב קולנוע 17 נובמבר 2011 ב - 0:10 קישור ישיר

    אין שום טוויסטים בסדט. זה לא סוג כזה של סרט. זה סרט יפה ומעניין על דמויות במצב מסוים. איזה טוויסט יש? שהוא כן מקבל ולא ההוא מקבל?? זה לא נקרא טוויסט. טוויסט זה אם האמא היתה הורגת את האבא.

  6. אורן 17 נובמבר 2011 ב - 1:54 קישור ישיר

    כלבת היה הסרט היחידי שטרחו לעשות לו טריילר כמו שצריך לשוק המקומי. כל השאר נראים כמו גחמות של במאי הסרט. יש מי שיודע לעשות את הסרט ויש מי שיודע למכור אותו. אבל זה לא ממש משנה מכיוון שאנשים בארץ לא הולכים לראות סרטים ישראלים בגלל הטריילר.

    לאוהד, האתר של אפל מתעדכן לפי לוח זמני יציאת הסרטים, כך שאט אט תראה את הסרט של סידר עובר מהעמוד הראשון לשני, וכן הלאה. עד שהם יעלו אותו בחזרה בערך שבועיים לפני יציאת הסרט לקולנוע (בפברואר 2012).

  7. רותם 17 נובמבר 2011 ב - 11:12 קישור ישיר

    אורן זה יכול להיות הביצה והתרנגולת כמובן: אנשים לא הולכים לסרטים ישראלים, כי אין טריילרים טובים שמושכים את הקהל אליהם.

  8. מיקי 17 נובמבר 2011 ב - 11:45 קישור ישיר

    טריילר אדיר

  9. hamlet 17 נובמבר 2011 ב - 13:34 קישור ישיר

    Yes,it's a great trailer

  10. אלון לוי 8 ינואר 2012 ב - 11:15 קישור ישיר

    זה מפתיע. כי בתור צופה הייתי מנחש שלגלות את העניין הזה היה הורס חלק מהחוויה. מצד שני, נדמה לי שמרבית הצופים מגיעים לסרט כבר עם הידיעה הזאת… החלטה מעניינת ומלמדת משהו. זה לא המה בסיפור אלא האיך (אלא בסרטי פאנץ, וגם אז).


השאירו תגובה