30 נובמבר 2011 | 15:25 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

בונים חממות

יום של אתנחתא בענייני הפרסים באמריקה, עד שתתפרסם הרשימה של ה-NBR מחר. אף אחד לא מחזיק מהם, אבל רשימת עשרת סרטי השנה שלהם כן מצליחה למקד את תשומת הלב בסרטים שיהיו הכי בולטים בעונה הקרובה ולהתחיל להבין מי במירוץ ומי לא.

 

ועד אז, מקבץ עניינים שהתלקטו לי:

 

– ביום שישי תיפתח בירושלים חממת הקולנוע הבינלאומי ביוזמת בית ספר סם שפיגל – הקרויה בשם הקוד "סאנדאנס הירושלמי" (כי הוא מעין שיתוף פעולה בין סם שפיגל, מיזם הקולנוע הירושלמי ופסטיבל סאנדאנס והוא בנוי על פי מתכונת מעבדות הפיתוח של סאנדאנס ובעידודם וליוויים של אנשי סאנדאנס). ששה יוצרים ישראליים וששה יוצרים זרים, ישוכנו החל ממחרתיים במשכנות שאננים ויעברו שם עשרה ימים של סדנאות הפקה וכתיב ופיתוח לקראת יצירת סרטם הבא. הם יחזרו לכאן פעמים נוספות בחושים הקרובים, למעקב אחר התפתחות התסריט. עבור חלקם זהו סרט בכורה, ועבור אחרים זה סרט שני. בין הישראליים נמצא נדב לפיד שעובד על סרט שני אחרי "השוטר", ולצידו במאים שיצרו סרטים קצרים מרשימים ועכשיו מפתחים את סרט הבכורה שלהם: חיים אלבום, מיכל ויניק, שמעון שי, צביה ברקאי ואסף פולונסקי. הדיווח ב"וואלה" מכיל פרטים נוספים.

 

– לייב מהטוויטר של אהרון קשלס: "כלבת" ייצא בדי.וי.די באמריקה בפברואר, ובמרץ קשלס ונבות פפושדו מתחילים לצלם את סרטם השני. "סינמסקופ" ממתין לעדכונים.

 

– לא יוצא לי כל כך לקרוא בלוגרים מלבנון, לכן הקריאה בפוסט הזה היתה חוויה מאוד משונה עבורי. אלי פארס הוא דוקטורנט לביולוגיה לבנוני והוא זועם על כך ששמו של סטיבן ספילברג נמחק מכרזות של "טינטין" בבית קולנוע לבנוני. הסיבה: ספילברג תרם לישראל מיליון דולר בימיי מלחמת לבנון השנייה. פארס מתנגד להטלת צנזורה וחרמות על כל אמן מהעולם שיש לו קשר עם ישראל. אבל מצד שני, מצדד בהחרמת כל תוצר תרבותי תוצרת ישראל.

 

– אפרופו סטיבן ספילברג: הנה הוא במפגש עם צופים, מדבר על "סוס מלחמה".

 

– יום מוצלח במחנה "אף פעם לא מאוחר מדי", אליסה סיימון פרסמה ביקורת נלהבת על הסרט אתמול ב"וראייטי".

 

– אפרופו קולנוע ישראלי עצמאי: זה כבר התחיל לפני כשלושה שבועות אבל בגלל בעיה טכנית שהיתה לי עם המייל נזכרתי בזה רק היום: ההגשות למיזם "קולנוע פרינג'" בעיצומן. אם יש לכם סרט בשלבי הפקה ראשונים ואתם רוצים לגייס אליו אנשי צוות מנוסים במסלול עוקף קרנות, ובשיטת מיון שלא נסמכת על לקטורים, היכנסו לאתר הזה ותראו אם זה מתאים לכם.

 

– הסרט התיעודי "חמש מצלמות שבורות" של עימאד בורנאט וגיא דווידי, חזר השבוע מפסטיבל IDFA, מבכירי הפסטיבלים הדוקומנטריים בעולם, עם שני פרסים משמעותיים: פרס הקהל ופרס חבר השופטים. אני שמעתי על הפרויקט הזה לראשונה לפני כשנה וחצי, כשאיתן וייץ דיווח עליו כאן כשהוצג במסגרת אירועי הפיצ'יניג של קו-פרו. ומחר תהיה ידיעה נוספת על "חמש מצלמות שבורות", אז אולי הייתי צריך לחכות למחר ולחבר את שתיהן לאייטם אחד?

 

– שני עניינים הקשורים לקולנוע ותורה: א. בוויינט כתבו על הרצאה שלי בה אני מחפש מקורות תנ"כיים בסרטי העולם. ב. ומכיוון שאין הרבה סרטים ישראליים שהשראתם תנ"כית, קרן גשר מקימה חממה לפיתוח פרויקטים שהשראתם מהתנ"ך והטקסטים של חז"ל (מדרשים וגמרא). קולנוענים ובוגרי בתי ספר לקולנוע, זה הקול הקורא.

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “בונים חממות”

  1. מרט פרחומובסקי 30 נובמבר 2011 ב - 18:06 קישור ישיר

    יש לציין שההפקות הזוכות בקולנוע פרינג' יקבלו לא רק אנשי צוות אלא גם מענק כספי וחבילת שרותי הפקה (ציוד, עריכת אונליין, יח"צ, יעוץ משפטי) בסך כולל של כ- 300,000 ש"ח.


השאירו תגובה