08 ינואר 2012 | 19:14 ~ 7 תגובות | תגובות פייסבוק

מי יהיה מועמד לפרס הבמאים?

אנצל את התעלקותי על מחשב לא-לי כדי להקדים את המחר, מחר בו לא ברור מתי ואיך ואיפה אוכל להגיע למחשב. מחר, שבו יתפרסמו בערב המועמדים של גילדת הבמאים. עד עכשיו המירוץ לאוסקר די נע בזיגזג. למרות ש"הארטיסט" הוא המוביל, זו לא הובלה מוחצת, כך מחר סוף סוף יתחוור מי הם באמת המתחרים הגדולים שלו. גילדת הבמאים, כזכור, היא זו שמנבאה הכי טוב מי יזכה באוסקר על הבימוי ובהתאמה, לאוסקר על הסרט. אלה המועמדויות הכי חשובות בדרך אל האוסקר. אז למה לצפות שם?

 

"סוס מלחמה", למשל, די נחלש בשבוע האחרון, ללא מועמדות של התסריטאים, המעצבים והשחקנים, הוא נותר רק עם המפיקים ועם גלובוס הזהב. אם סטיבן ספילברג ייצא מחר עם מועמדות ל-DGA, זה קצת יחזיר אותו למסלול, אבל כרגע אני די חייב להמר נגדו. לעומת זאת, "מסיבת רווקות" הפך לאחד הסרטים האהודים ברשימת מועמדי הגילדות השונות, אבל האם יש לפול פייג סיכוי להשתבץ בין חמשת הבמאים המועמדים בגילדה מחר? מסופקני. ומה עם ג'ורג' קלוני כבמאי על "משחקי שלטון"? גם הסרט הזה, להפתעתי, גורף אזכורים בשבועות האחרונים. האם לקלוני יש סיכוי. לדעתי לא. האם אחד מאלה יפתיעו אותנו? ומה עם דיוויד פינצ'ר, יהיו שיהמרו עליו. נראה לי שהוא לא יהיה שם השנה.

 

ובעיקר: מחר סוף סוף נבין מה הסיפור של "העזרה". בשקט בשקט, הסרט הזה שומר על יציבות ומקבל מועמדויות מכל הגילדות עד כה. הוא מתחיל להסתמן בתור הסרט שיכול להפיל את "הארטיסט". אבל עד כה, איש לא ממש דיבר על במאי הסרט, האלמוני טייט טיילור. אם טיילור יזכה מחר למועמדות ב-DGA מניות הסרט יזנקו והוא אכן יהפוך למועמד מוביל, די בצמוד ל"הארטיסט". האמת, אני מהמר שכן, הוא יהיה מועמד.

 

אז מי יהיה מועמד? ובכן, מישל הזנוויציוס, הבמאי של "הארטיסט", הוא המועמד הברור מאליו היחיד. האם הוא גם יהיה הזוכה (ב-28 בינואר) ובכך ינעל את סיכוייו של "הארטיסט" לזכות גם באוסקר? אולי. בנט מילר נראה לי סגור כמועמד על "מאניבול". ואלכסנדר פיין נראה לי סגור כמועמד על "היורשים". זו, למעשה, כרגע הרביעיה המובילה באוסקרים: "הארטיסט", "העזרה", "היורשים" ו"המאניבול" (סתם, בשביל האחידות). ומי החמישי: ובכן, זה יהיה מישהו ותיק, ומישהו שכבר זכה בפרס ה-DGA בעבר. והחמישי הזה עשוי בסופו של דבר להפתיע את הצעירים ואלמונים שלצידו. האם זה יהיה ספילברג? עד לפני שבוע הייתי בטוח שכן, כעת כבר לא. מה שאומר שזה כנראה יהיה מרטין סקורסזי על "הוגו". אבל רגע, יש עוד סרט שמגלה כוח עקבי במועמדויות עד כה: "חצות בפריז" של וודי אלן. אם ספילברג וסקורסזי יהיו בחוץ אבל וודי אלן יהיה בפנים זו תהיה הפתעה עצומה, וגם הצהרה מצד הבמאים שהם הולכים השנה על הפקות קטנות, עם תסריט חזק וללא אפקטים.

 

ההימור שלי:

 

מישל הזנוויציוס, "הארטיסט"

אלכסנדר פיין, "היורשים"

טייט טיילור, "העזרה"

מרטין סקורסזי, "הוגו"

בנט מילר, "מאניבול"

 

אם אחד בהם ישאר בחוץ, אז אני מהמר על סטיבן ספילברג בתור החמישי.

 

הימורים שלכם?

 

נושאים: בשוטף

7 תגובות ל - “מי יהיה מועמד לפרס הבמאים?”

  1. דורון 8 ינואר 2012 ב - 22:01 קישור ישיר

    שרקייה של עמי ליבנה וגיא עפרן התקבל לפסטיבל ברלין

  2. ערן 9 ינואר 2012 ב - 4:22 קישור ישיר

    דורון, הם אפילו עוד לא יודעים לאיזה מסגרת, לא עדיף לתת ליוצרים ו/או לפסטיבל לצאת בהודעה רשמית? 

  3. ערן 9 ינואר 2012 ב - 7:17 קישור ישיר

    דורון, my bad,
    ההודעה כבר ברשת.

  4. איתן 9 ינואר 2012 ב - 8:52 קישור ישיר

    בלי קשר למצב של "סוס מלחמה", אני לא רואה תסריט שספילברג לא מועמד ל-DGA, בעיקר בגלל מעמדו הרם, והעובדה שכולם מכבדים אותו. כנ"ל לגבי סקורסזה. מה שמוציא מהרשימה את טייט טיילור, ואולי גם את אלכסנדר פיין (או בנט מילר).

    והעובדה שיש זגזוגים במעמדם של סרטים שונים היא פשוט עדות לעונת האוסקר המשעממת של השנה: יש רק מועמד אחד לאוסקר. אף אחד לא ממש מאיים עליו.

  5. hamlet 9 ינואר 2012 ב - 20:28 קישור ישיר

    you were almost right
    there are surprises

  6. צביקה 9 ינואר 2012 ב - 21:07 קישור ישיר

    ניחשת שלוש מחמש. "העזרה" ו"מאניבול" בחוץ, דיוויד פינצ'ר ווודי אלן בפנים.


השאירו תגובה