09 ינואר 2012 | 23:50 ~ 8 תגובות | תגובות פייסבוק

הפתעות לא מפתיעות בגילדת הבמאים

"הארטיסט" שוב יצא מחוזק בדרך אל האוסקר עת פורסמו הערב המועמדים לפרסי גילדת הבמאים. החמישיה המועמדת מפתיעה למדי ביחס לציפיות שפרסמנו אמש, אבל לא באמת. היה ברור שזו תהיה רשימה שתערבל את המבחר שכבר היה ידוע ולא יתווסף שם שלא היה שם קודם. והיא בהחלט צמצמה את המירוץ מאוד. כזכור, על פי כל סטטיסטיקה קיימת, זו הגילדה שמנבאת הכי טוב את הזוכים באוסקר, לכן יש לשים לב אליה טוב-טוב.

 

המועמדים הם:

 

מישל הזנוויצוס, "הארטיסט"

אלכסנדר פיין, "היורשים"

מרטין סקורסזי, "הוגו" (בעצם, אני צריך להתרגל לקרוא לו "התגלית של הוגו", שכן כך יקרא הסרט בעברית)

וודי אלן, "חצות בפריז"

דיוויד פינצ'ר, "נערה עם קעקוע דרקון"

 

 

אבחנה ראשונה: למעשה, יש לנו כאן מועמדויות לארבעה רימייקים, לא? "נערה עם קעקוע דרקון" הוא היחיד שהוא רימייק מובהק ומוצהר, בשעה ש"הארטיסט", "התגלית של הוגו" ו"חצות בפריז" הם הומאז'ים לסרטים קודמים. שלושתם, אגב, עוסקים בקולנוע. ולשלושתם יש קשר כזה או אחר בפריז (שניים מהם מתרחשים בפריז). למעשה, זה די משעשע: שני סרטים מתרחשים בפריז, אחד בהוואי, אחד בשבדיה והסרט היחיד שמתרחש בלוס אנג'לס הוא סרט צרפתי. שנה מטורללת.

 

חושיי שכיוונו אותי להמר על "העזרה" הטעו אותי: כתבתי את זה מפורשות אמש – אני חושב של"העזרה" יש יותר סיכוי מל"נערה עם קעקוע דרקון". ובכן, מתברר שלא. אבל חושיי שכיוונו אותי להמר נגד סטיבן ספילברג (שהסרט שלו מגיע לישראל ביום חמישי כשהוא כבר, אהמ…, סוס מת, oscar-wise) והגיד בקול רם (מבלי לקחת אחריות על הימור ממשי) שלוודי אלן יש סיכוי ממש טוב כאן, היו מחודדים יותר.

 

אז עם מה נשארנו? למעשה זה "הארטיסט" וזהו. אבל מכיוון שאנחנו חודש וחצי לפני האוסקרים דברים יכולים להשתנות, לחברי האקדמיה חסרי הסבלנות עשוי להימאס מהסרט. ואז: "היורשים" יציב מאחוריו, והאמת גם "הוגו" (ל"חוצות" ול"דרקון" אין באמת סיכויים). דמיינו מצב שבו "היורשים" זוכה באוסקר וסקורסזי זוכה בבימוי. נדע יותר בסוף ינואר, כשגילדת הבמאים תפרסם את שמות זוכיה.

 

(אגב, ל"העזרה" יש עדיין סיכוי מסוים. איך? נכון, הבמאים לא מתייצבים מאחורי הסרט. אבל השחקנים כן. זה קורה, לפעמים, לעיתים נדירות. למשל עם "הנהג של מיס דייזי". אל תגידו לי שאתם לא רואים דמיון בין הסרטים. והנה, גם הוא זכה באוסקר בלי לזכות קודם בגילדת הבמאים או באוסקר הבימוי – הוא הלך דווקא לאוליבר סטון על "נולד בארבעה ביולי". רוצים להמר על סקורסזי זוכה בפרס גילדת הבמאים ובאוסקר הבימוי ו"העזרה" זוכה באוסקר הסרט?).

 

=============

 

ומה עוד קרה היום בחזית האוסקר?

 

למשל, קים נובאק שתקפה את הסרט על כך שהוא משתמש בקטע נרחב מתוך פסקול "ורטיגו" ברגעי השיא של הסרט לקראת סופו. נובאק, שכיכבה בסרט לצד ג'יימס סטוארט, הוציאה הודעה לעיתונות שהיא מרגישה שנעשה בסרט אונס. נובק כנראה פספסה את העובדה שהסרט שואל כמה וכמה תימות מוזיקליות (שלא לדבר על שוטים ורעיונות עלילתיים) מסרטים אחרים, אבל זה נכון שהשימוש ב"ורטיגו" הכי בולט. ולמעשה, אני מודה שהמוזיקה ב"הארטיסט" היא הנקודה הכי חלשה בסרט. אני תוהה האם חברי האקדמיה יידעו לזהות שמדובר בקטע מסרט אחר, או שהם יחשבו שזה קטע מקורי ויעניקו למלחין הסרט את האוסקר (המתקפה של נובאק די טרפדה סיכוי שזה יקרה). בראיון שקיים בעבר עם אן תומפסון מודה הזנוויצוס שהוא השתמש בקטע מ"ורטיגו" כמוזיקה זמנית בזמן העריכה ואחרי שהמלחין שלו לא הצליח להביא מוזיקה מקורית שתהיה בעלת עוצמה מספקת לסצינות האלה, הוא החליט להשתמש בקטע הקלאסי. אני מניח שהמלחין שלו די מעוצבן על זה.

 

===============

 

"הוגו" ו"הארטיסט" גם נמצאים ברשימת הסרטים שיתמודדו על האוסקר על איפור. בשורט-ליסט של אגף המאפרים באוסקרים מופיעים שני הסרטים האלה לצד "אשת הברזל", "אלברט נובס", "אנונימוס", "גיינסבורג" ו"הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק ב'". מתוכם ייבחרו שלושת המועמדים לאוסקר.

 

===============

 

והמחשב חזר לחיים. תודה לחיים שתיים על השירות המצוין ועל הצלת החומרים. מחיאות כפיים.

נושאים: בשוטף

8 תגובות ל - “הפתעות לא מפתיעות בגילדת הבמאים”

  1. עדן 10 ינואר 2012 ב - 9:02 קישור ישיר

    שמח מאד ש"ג'יי אדגר" לא מועמד על איפור. הוא שייך לאותם מקרים נדירים בהם איפור גרוע ממש פוגע בסרט.

  2. JNH 10 ינואר 2012 ב - 9:14 קישור ישיר

    אל תבנה על זה שחברי האקדמיה ידעו לזהות שהקטע המוזיקלי לקוח מ"ורטיגו". הם לא טובים בזה, והם גם ככה לא מקשיבים לפסקול מחוץ לקונטקסט של הסרט. אני למשל די משוכנע שהסיבה היחידה שפסקול "הרשת החברתית" קיבל בשנה שעברה אוסקר הוא הקטע בן 2 הדקות המופיע בסצנת תחרות החתירה, שהוא למעשה גרסה מסונתזת ל- In the Hall of the Mountain King של גריג.
    אך גם בלי הקטע מ"ורטיגו", המלחין של "הארטיסט" (שהייתי כותב את שמו אם הייתי יודע איך לתרגם אותו לעברית) הוא מנצח כמעט מובטח באוסקר הקרוב.

  3. איריסע 10 ינואר 2012 ב - 10:49 קישור ישיר

    אוי, שנה אחת שהאקדמיה לא תחבק את המיינסטרים. מה כבר ביקשתי?…

  4. אורון 10 ינואר 2012 ב - 16:57 קישור ישיר

    טוב, תשכח מהתגובה הקודמת שלי על המחשב שלך שעכשיו כבר קם לתחייה. אין על חיים, הציל לי את אייפון מטביעה לפני שבועיים.

    ============

    רוה לאורון: אבל ברגע שנכנס לראש הרעיון לעבור למחשב חדש הוא לא באמת יוצא משם. זה רק עניין של זמן (וכסף).

  5. יעקב 10 ינואר 2012 ב - 20:21 קישור ישיר

    פורסם ביקורת על נירה עם קעקוע דרקון? לא מצאתי. אורון אגב, האייפון שלי עבר טבילה בכיור, מה עשו כדי לתקן את שלך? אני הימרתי שזאת הסוללה והזמנתי חדשה מדיל אקסטרים.

  6. בתיבה 10 ינואר 2012 ב - 22:36 קישור ישיר

    יש לומר: "לשים לב היטב-היטב" (ולא "טוב-טוב" כפי שנכתב לעיל).
    כמו שבאנגלית אחרי הפועל אומרים well ולא good
    you see me well?

  7. אורון 10 ינואר 2012 ב - 23:37 קישור ישיר

    רוה – לי יש רעיון כזה רק עם מקרן חדש, כבר לפחות שנתיים. אז זה נחמד שהוא שם, אבל לפעמים צריך את הטריגר האמיתי כדי שזה יצאו אל הפועל.

    יעקב – בגדול, ובניסיון לא לשעמם את שאר הקוראים, אייפון רטוב סובל מקורוזיה, שעושה בלאגן כללי, לא רק בסוללה. אני לא ממש הבנתי את כל הוודו שעשו בשלי, אבל עכשיו הוא 90% עובד. בקיצור, אם שלך עדיין מזייף, לך אל חיים. הוא סוג של קוסם.

  8. יעקב 11 ינואר 2012 ב - 22:09 קישור ישיר

    תודה, אורון


השאירו תגובה