18 ינואר 2012 | 18:10 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

גיליאם, מור, מוג'ה, שמיר

כמה כותרות קולנוע מקומיות ומסקרנות התקבצו הבוקר:

 

1.

אולפני הרצליה הוציאו הודעה שהם חוזרים להפיק סרטי קולנוע. האמת, אין לי מושג למה הם הפסיקו להפיק סרטים (הם הפיקו את "תעלת בלאומילך", "מציצים", "הלהקה") ולא לחלוטין ברור למה הם החליטו לחזור לשם. אבל עובדה. המצער הוא שההודעה לעיתונות לא כוללת מידע על הסרטים הראשונים שהאולפן החליט להפיק. כמו כן: אם אולפני הרצליה יתנהגו כמו סתם עוד מפיק ישראלי – כלומר, יכנסו לפרויקט רק ברגע שיש מאחוריו קרן משקיעה – אני לא בטוח שבאמת צריך אותם. חברה עם גב כלכלי כמו אולפני הרצליה יכולה לתת אלטרנטיבה לשאר חברות ההפקה אם הם ישתמשו במשאבים שברשותם וגם ישקיעו באופן פרטי ועצמאי בסרטים, וכך יוכלו להתניע הפקות לפני שהקרנות בפנים, ואף להיות אולפן יוזם, שמזמין תסריטים ומפתח פרויקטים על חשבונו. ואז באמת יהיה כאן שינוי בגישה.

 

2.

תראו מה זה, חשבתי שצריך להזרים כסף לעידוד הקולנוע הקצר כדי לפתח את התחום. מתברר שכל מה שצריך היה זה רק לדבר על זה, ורק מהבל פה הדיבור התחום צומח מעצמו. קבלו עכשיו פסטיבל קולנוע חדש שיוקדש לסרטים קצרים, בין דקה ל-30 דקות, ושיתקיים לראשונה ב-23 במאי בקרית שמונה, בניהולו של דני מוג'ה. יוזם הפסטיבל הוא יורם הררי, ראש המרכז לתקשורת במכללת תל חי.

 

2א'.

לא רק בארץ מתלבטים לגבי סרטים קצרים, גם באנגליה. קחו, למשל, את טרי גיליאם. הוא ביים את "The Wholly Family", סרט בן 30 דקות, שכבר זכה בפרס האקדמיה האירופית לסרט הקצר וביום שני, 23.1, הסרט יעלה להקרנה באתר של "הגרדיאן" בעלות של 1.99 פאונד (כ-12 שקל) החל מ-19:00 שעון לונדון (21:00 שעון ישראל). אחרי ההקרנה יתקיים אירוע שאלות/תשובות און-לייני עם גיליאם ופיטר בראדשו, מבקר הקולנוע של "הגרדיאן".

 

 

3.

כבר דיווחנו כאן על גיוס הכספים האינטרנטי של יואב שמיר ("מחסומים", "השמצה") למימון עריכת סרטו החדש, "עשרה אחוז". והיום מעדכן שמיר בשורה מפתיעה ונפלאה: מייקל מור החליט להצטרף לסרט בתור מפיק אחראי (Executive Producer) ולתרום דולר משלו על כל דולר שהציבור יתרום לסרט. שמיר מצרף בדף הסרט מכתב ממייקל מור בנוגע לסרטו: "התלהבתי לשמוע על סרטו החדש של יואב שמיר. זה סרט שחשיבותו דחופה ומישהו היה צריך לעשות אותו כבר, ואני לא יכול לחשוב על מישהו מתאים יותר לתפקיד מאשר יואב שמיר. שמיר הוא מאותם קולנוענים נדירים ואמיצים שמוכנים לחשוף בפנינו את האמיתות הלא נעימות של העולם בו אנו חיים".

 

 

 

 

נושאים: בשוטף

4 תגובות ל - “גיליאם, מור, מוג'ה, שמיר”

  1. Eran 18 ינואר 2012 ב - 18:57 קישור ישיר

    ראיתי את RED TAILS. אז ככה:

    שבועות מספר לאחר שחברו סטיבן ספילברג הוציא סרט מלחמה עם דירוג PG-13 נטול ציניות עם טעם של פעם עושה ג'ורג' לוקאס את אותו הדבר בדיוק.

    יש משהו מיושן בסיפור על טייסת על טהרת השחורים שנלחמו בגרמנים במלחמת העולם השניה באופן שבו הם מצליחים לבצע משימה אחר משימה (שמוטלות עליהם על ידי פיקוד לבן וגזען) על הצד הטוב ביותר בכל סיבוב.

    סצינת השמדת הרכבת בהתחלה מרשימה, כמו גם הקרבות האוויריים בהמשך. הבעיה שלי היתה טכנית: באוויר, הטייסים חובשים מסיכות חמצן שמכסות את כל פניהם מלבד העיניים ולא תמיד הבנתי מי הדמות שמדברת כרגע. אם היה בוחן בסגנון "מי אמר למי" אחרי הסרט הייתי מקבל אפס עגול.

    סרט ג'ינגואיסטי (תחפשו לבד מה זה Jingoism) וסוחף למדי על טייסת שנלחמת בשתי חזיתות: גרמנים באוויר וגזענים אמריקנים על האדמה.

  2. שלום ברכה 18 ינואר 2012 ב - 22:29 קישור ישיר

    עוד פסטיבל קולנוע לא מעודד יצירה, הוא מעודד אוצרות. איך יעשו הסרטים? מהקופות גמל של הורי הבמאים והבמאיות? מה חדש? עוד פסטיבל שיכיל בתי ספר לקולנוע? לא ברור לי איך זה הולך להיות. מה שהקולנוע הקצר צריך זה כסף. פלטפורמות פסטיבליות ועצמאיות יש למכביר. כסף אין ולנו היוצרים נמאס לממן מכספי הסבתא את הסרטים שלנו. באופן ברור בישראל אפשר לקבל כסף לקצרים קלאסים רק מגלפנד וגם אז מדובר ב 8000 שקל, בדיוק מספיק ל4 ימי ארוחה והסעות (במקרה שמצלמים ליד הבית של הצוות) כל שאר הקרנות ממנות סטודנטים או דרמות. בקיצור, חארטה.

  3. פרסונה 19 ינואר 2012 ב - 0:54 קישור ישיר

    אבל למה אתה אומר שמפיקים מצטרפים רק כשיש קרן משקיעה? זה ממש לא נכון. כדי לקבל קרן צריך שיהיה מפיק מאחורי הסרט.

  4. ערן 19 ינואר 2012 ב - 11:50 קישור ישיר

    פרסונה,
    המפיק מגיש לקרן אבל לא חותם חוזה, מה שמאפשר לו לא ״להיות מאחורי הסרט״ אם לא מתאים לו.
    וזה נכון לגבי מפיקים לא רק בארץ, ולא רק כשמדובר בכסף ציבורי.  


השאירו תגובה