20 פברואר 2012 | 07:24 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

וודי אלן ואלכסנדר פיין זכו בפרס גילדת התסריטאים

זהו, פרס הגילדות האחרון חולק (בהנחה שאין עוד משהו שאני שוכח). הפרסים הבאים הם הסזאר הצרפתי ופרסי האידיפנדנט ספיריט, שקשורים באופן עקיף בלבד לאוסקרים אבל לא מתפקדים כמנבאים. ברגעים אלה ממש – 7:00 בבוקר – בעוד שבוע יגיע טקס האוסקר לסיומו, ואיתו עונת האוסקר כולה.

 

שני התסריטאים המובילים ברוב התחזיות לזכות באוסקר זכו לפנות בוקר בפרס גילדת התסריטאים: וודי אלן זכה בפרס הגילדה החמישי שלו על התסריט המקורי של "חצות בפריז" ואילו אלכסנדר פיין זכה בפרס השלישי שלו על התסריט המעובד של "היורשים".

 

לכאורה בזאת אמורות להסתיים הדילמות: הם זכו כאן, הם יזכו גם באוסקר. נכון? ובכן, אני לא יודע. "היורשים" אני מאמין שאכן יזכה באוסקר על התסריט המעובד (יש לו עדיין תחרות מצד "מאניבול" אבל דומני שוא מוביל). אבל הבעיה שלי עם "חצות בפריז" שהיא שנראה לי שאם יווצר איזשהו מומנטום לכיוונו של "הארטיסט" שהוא יזכה גם כאן. אלא ש"הארטיסט", בגלל ענייני תקנון, כלל לא היה מועמד לפרס גילדת התסריטאים, כך שהתחרות ביניהם לא באה לידי ביטוי בגילדה. כך שמבחינתי זו עדיין קטגוריה פתוחה וצמודה לחיזוי.

 

לא מעט סדרות טלוויזיה – "הומלנד", "שובר שורות", "משפחה מודרנית" ו"קולבר ריפור" –  זכו גם הם בפרס הגילדה (תמיד נעים להיזכר שלפני שלוש שנים זכה ארי פולמן בפרס הזה בקטגוריית הסרט התיעודי על "ואלס עם בשיר"). הנה רשימת הזוכים המלאה.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה