19 מרץ 2012 | 09:30 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

אני ירושלמי – הגרסה האמריקאית

בפעם האחרונה ששמענו כאן על סרט האנתולוגיה "אני אוהב אותך ירושלים" היה לפני כתשעה חודשים. אז דיווחנו כאן שאתגר קרת אמור לכתוב את הסרט הקצר שיביים יוסף סידר וחגי לוי אמור לכתוב את הסגמנט של ארי פולמן. קרת גם סיפר לי אז שלמרות שיש לו רעיון, הוא לא יושב לכתוב תסריט עד שיהיה לו דדליין שיבהיר לו שהמיזם הזה אכן קורה.

 

ובכן, הוא כנראה אכן קורה. הסרט אמור להצטלם בסתיו 2012 ולצאת במהלך 2013. מפיקי הסרט (סקוט ברי, מריאנה מדאלנה והישראלי דודי זילבר) כבר גייסו נבחרת נכבדה של במאים ותסריטאים לפרויקט. חוץ מסידר ופולמן, יביימו גם לורנס קאסדן ("החברים של אלכס"), ג'רי צוקר ("רוח רפאים"), בראד סילברלינג ("מייל לאור ירח") והיאם עבאס. גם איתן פוקס, ג'ון טרטלטאוב ("אוצר לאומי"), פול האגיס ("קראש") ועקיבא גולדסמן ("נפלאות התבונה") כנראה יגויסו לביים סרטון, ובסך הכל יהיו בו 12 סיפורים קצרים. הידיעה ב"הוליווד ריפורטר" מדווחת שמפיקי הסרט כבר קיבלו לידיהם את התסריטים מאת קרת, לוי, מאיר שלו, עמוס עוז, צרויה שלו, ניקול קראוס, מיכל גוברין וסוהא עראף.

 

גם המיזם לקולנוע וטלוויזיה בירושלים מעורב בפרויקט וחברת ווסט-אנד של שרון הראל ממונה על המכירות הבינלאומיות.

 

עמנואל בנביהי, המפיק הצרפתי שהתחיל את קדחת סרטי הערים עם "פריז ז'ה טאם" ואז "ניו יורק אני אוהב אותך", מתכונן בימים אלה לצילומי הגרסה הסינית, "שנחאי, אני אוהב אותך", ואז ירושלים ואז ריו, לקראת אולימפיאדת 2016. הוא חושב שהפורמט הזה לעולם לא ייגמר. והוא אומר שהגרסה הירושלמית תהיה פילוסופית ורוחנית יותר מהגרסאות של פריז (רומנטית) ושל ניו יורק (שעסקה במערכות יחסים). הגרסה הירושלמית תיתן ייצוג לכל הדתות (ומכיוון שפול האגיס הוא סיינטולוג לשעבר, אני מניח שהוא מתכוון לכך באופן מילולי). מעניין אם יהיה ייצוג גם ליהדות.

 

אני חושב שזה יהיה די נפלא אם המיזם לקולנוע בירושלים יצליח להביא לפסטיבל ירושלים את קאסדן עם סרטו החדש וכן את צוקר (שאני מאוהב ב"רוח רפאים" שלו) ואת סילברלינג (במאי שאני מחבב מאוד), לשלב להם סיור לוקיישנים עם מפגשים פומביים עם קהל ועיתונות בפסטיבל.

נושאים: בשוטף

4 תגובות ל - “אני ירושלמי – הגרסה האמריקאית”

  1. איתן 19 מרץ 2012 ב - 13:03 קישור ישיר

    אתה באמת רוצה לראות את סרטו האחרון של לורנס קאסדן?
    ראיתי את הטריילר, קראתי את הביקורות – זה נראה כל-כך לא מעניין…

    וגם אני מאוד אוהב את "רוח רפאים".

  2. x 19 מרץ 2012 ב - 17:05 קישור ישיר

    אוי הטריילר לסרט של קסדן נראה נורא. ממש. למרות השחקנים (והכלב). מצד שני, אם זה היה סרט צרפתי, הוא היה נקנה כאן להפצה וזוכה לקהל דודות נאמן. כי ככה זה – אמריקאי זה קיטש, צרפתי זה איכותי.

  3. מיכל 20 מרץ 2012 ב - 14:21 קישור ישיר

    פרויקטים שכאלה בדרך כלל לא מעניינים.


השאירו תגובה