09 אפריל 2012 | 09:41 ~ 14 תגובות | תגובות פייסבוק

והיא שפסחה

פסח ותחילת חול המועד היו נהדרים לקופות בארץ. אני שומע שהאולמות מלאים, אבל יש ארבעה סרטים שעובדים חזק במיוחד: "משחקי רעב" עדיין מוביל, ואחריו די צמודים "הלורקס" (שהתחזק מאוד בסוף השבוע האחרון), "רחוב ג'אמפ 21" ו"אמריקן פאי: האיחוד". הקהל הצעיר שכבש את האולמות דחק החוצה מהרשימה את "מחוברים לחיים", שעבד בצורה מדהימה במשך כמעט שבועיים אבל שהקהל המבוגר שלו היה עסוק בימים האחרונים בהכנות לליל הסדר עד יום שישי ובשטיפת כלים ובסידור הבית אחרי, אז הוא כנראה לא יצא בכלל לסרטים (ואם יצא, אז עם הילדים ל"הלורקס").

 

לפי הערכות מאוד לא רשמיות, "מחוברים לחיים" יגיע כנראה לקראת סוף השבוע למאה אלף צופים, "משחקי רעב" יגיע תכף ל-200,000 צופים. היום "משחקי רעב" יחצה את 300 מיליון הדולר בהכנסות באמריקה. ו"מחוברים לחיים" עוד רגע הופך לסרט הזר (כלומר, הלא-דובר-אנגלית) הקופתי בכל הזמנים ועוקף את "נער החידות ממומבאי".

 

==================

 

ויה הטוויטר של לי אונקריץ', הבמאי של "צעצוע של סיפור 3", הגעתי לטיזר הזה, לגרסת הסופר-דופר-דלוקס של "טיטאניק" המשודרג והמשופר של ג'יימס קמרון וחברים:

 


 

 

אוי ואבוי, בפוסט הזה של ניקי פינק (בפסקה האחרונה) אני רואה שהבדיחה מהסרטון דווקא די מציאותית.

 

 

================

 

שאלתי את רם ברגמן, המפיק הראשל"צי של "Looper", הסרט החדש של ריאן ג'ונסון ("בריק"), האם הפוסטר לסרט שלהם אכן נוצר בהשראת "הערת שוליים" (בהמשך לפוסט מאתמול), וברגמן ענה לי: "'הערת שוליים' היה הסרט שהכי אהבתי בשנה שעברה. אהבתי הכל בו, כולל את העיצוב והופסטרים, אבל אני מבטיח לך שאין קשר בין הפוסטר של 'לופר' לפוסטר של 'הערת שוליים'".

 

טוב, אז הם העתיקו ממקור ההשראה של "הערת שוליים": הנסיכים והמלכים של קלפי משחק.

 

אגב, לברגמן אין מושג האם ומתי נראה את "לופר" בישראל.

נושאים: בשוטף

14 תגובות ל - “והיא שפסחה”

  1. אבי אבן 9 אפריל 2012 ב - 10:15 קישור ישיר

    יאיר – איך הולכים הסרטים הישראליים בקופות לאחרונה? תן דיווח – גבר.

    • יאיר רוה 10 אפריל 2012 ב - 15:04 קישור ישיר

      רוה לאבי: אין לי עדיין את הנתונים. כהרגלי, בשניה שאני מקבל אותם אני מעלה אותם. לפעמים זה לוקח זמן, אבל בסוף הכל מתפרסם. אני יודע בינתיים ש"חתולים על סירת פדלים" בעשרה ימים לא עבד והביא לא יותר מ-2,000 איש אבל אין לי מספר מדויק.

      אבל אני תמה לגבי שאלתך, אבי. הפנית אותי לפני כמה ימים לקבוצת הפייסבוק שלך ושם קראתי מקבץ סטטוסים שפרסמת שבהם מתגלה השקפת עולם מאוד לא עקבית. מצד אחד, הקאת שם על אבי נשר משום שסרטיו זוכים להצלחה קופתית שאותה אתה מייחס לבינוניות שלו כבמאי ואתה מכריז "כמות הצופים אגב כלל לא אמורה להעיד על איכותו (של הסרט)". ובסטטוסים אחרים אתה צוהל מול מספרים נמוכים של מספרי צופים כהוכחה ניצחת לטענות שלך על הטעות באישור הסרטים וברמתם הירודה. אז תחליט: מספר הצופים מעיד על איכות הסרט או לא מעיד? הקרנות צריכות לתמוך בסרטים שמביאים הרבה צופים או מעט צופים? ובעיקר נדמה שכל מה שקורה בקולנוע הישראלי הנוכחי פשוט לא מוצא חן בעיניך, לא הסרטים, לא היוצרים, לא הקרנות, לא המבקרים. נראה שהאיש היחידי בקולנוע הישראלי שממש מוצא חן בעיניך ואתה מחזיק ממנו הוא אתה.

    • אבי אבן 11 אפריל 2012 ב - 9:41 קישור ישיר

      יום יבוא ואתה ואני נשב על כוס קפה בארבע עיניים ונלבן את הדברים כמו שצריך. בינתיים לתהיותיך לגבי כמות הצופים בסרטים ישראליים. בוא לא נסובב את הדברים. ממד הצופים אינו פשוט כמו שנדמה ואתה ודאי יודע את זה. כמו בפירסום יש מוצרים שמיועדים מראש לסוג קהל אחר. לכן הצופים הבאים לסרטים מסחריים אינם לרוב אותם צופים שבאים לסרטי איכות. לכן מאה אלף צופים לסרט מסחרי יכול להיות כישלון מוחץ בעוד מאה אלף צופים לסרט איכות יכול להיות הצלחה מהדהדת. יתרה מכך כשאני אומר שכמות הצופים אינה מדד מרכזי אצלי אני אומר שאני נגד לתמוך בסרטים מסחריים ישראליים. כשאני מבקש לדעת כמה צופים באו לסרטים ישראליים זה כדי לבחון את הטענה של ראשי התעשייה כי הם מצליחים בדרכם. נכון – יש לי הרבה ביקורת על מה נעשה ואני חושב שניתן לעשות יותר טוב. ואתה אפילו לפעמים בדרכך עוזר לי במאבקי. העולם מורכב מה לעשות?

  2. איתן 9 אפריל 2012 ב - 10:57 קישור ישיר

    היי הלו, תירגע. "מחוברים לחיים" הופך לסרט הזר המצליח בכל הזמנים? שאני אזכיר לך איזה במאי ספרדי אלמוני בשם אלמודובר ("דבר אליה", "הכל אודות אמא")?

    ואני מודה ש"לופר" הוא אחד הסרטים שהכי מסקרנים אותי השנה. זה, ו"המאסטר" של פול תומס אנדרסון, ופרויקט בין-לאדן של קת'רין ביגאלו.

    • ערן 9 אפריל 2012 ב - 11:39 קישור ישיר

      Talk to Her did 51 mil, All About My Mother did 67 mil and Volver did 85 mil.
      Combine all three and you still don't get the 300 mil that The Intouchables made so far.  

    • איתן 9 אפריל 2012 ב - 12:07 קישור ישיר

      התכוונתי בקופות בישראל.
      100 אלף צופים עוד לא מתחיל לגרד את המספרים של "הכל אודות אמא" ושל "דבר אליה" (שאם אני זוכר נכון, עומדים בין 300 ל-400 אלף).

      ==================

      רוה לאיתן: הכוונה היא לסרט הזר בעולם, לא בארץ. אם כי, עם 100,000 צופים בשלושה שבועות בארץ מי יודע לאיזה מספרים הוא עוד יגיע.

    • ערן 9 אפריל 2012 ב - 19:54 קישור ישיר

      oh

  3. hamlet 9 אפריל 2012 ב - 11:49 קישור ישיר

    to the action/horror fans….
    films to watch
    The Raid
    Cabin in the Woods

  4. JNH 9 אפריל 2012 ב - 14:40 קישור ישיר

    הסרט הלא-דובר-אנגלית הקופתי בכל הזמנים הוא "הפסיון של ישו", לא? הוא עשה בערך כפול מ"נער החידות".

    • mook 9 אפריל 2012 ב - 18:20 קישור ישיר

      "הפסיון של ישו" הוא הסרט הלא דובר אנגלית המכניס ביותר בארה"ב, אבל הדיבור פה הוא על ההכנסות בישראל. "הפסיון" לא הופץ פה.

  5. בני 9 אפריל 2012 ב - 14:57 קישור ישיר

    כמה "לחזור" של אלמודובר הביא בארץ צופים לקולנוע?

  6. שלו 9 אפריל 2012 ב - 17:37 קישור ישיר

    הסרטון פשוט מעולה!! הייתי על הרצפה כמה דקות טובות אחר כך!!

  7. סטיבי 9 אפריל 2012 ב - 21:11 קישור ישיר

    http://www.youtube.com/watch?v=w19y1NrH6vM

  8. יצחק 9 אפריל 2012 ב - 21:46 קישור ישיר

    מישהו יודע האם, ואם כן מדוע, הלורקס מוצג רק בדיבוב לעברית?


השאירו תגובה