24 אוקטובר 2012 | 16:51 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

ראול קוטאר מדבר על סינמסקופ

נו טוב. ראול קוטאר, מגדולי צלמי הקולנוע בעולם וצלמו הקבוע של גודאר, לא מדבר על “סינמסקופ”, בלוג קולנוע ישראלי, אלא על סינמסקופ, שיטת הצילום למסך רחב בה השתמש כדי לצלם את “הבוז” של גודאר. אנשי קרייטיריון העלו לאתרם את הראיון שנערך עם קוטאר, בן 88 כיום, בו הוא מסביר על האופן שבו הוא וגודאר עבדו על השוטים, ועל כך שלגודאר היתה הפרדה ברורה: סרטים בשחור לבן מצולמים בפורמט פריים 1:1.33 וסרטי בצבע מצולמים בפורמט רחב/סינמסקופ (1:2.35). בזכות הצבע, הפריים הסקופי, וכוכבי הקולנוע שאיכלסו את הפריים (מישל פיקולי, בריז’יט בארדו, ג’ק פאלאנס ופריץ לאנג), ל”הבוז” יש מראה של מעין הפקת ראווה הוליוודית, כאשר בפועל הסרט הוא ביקורת ולעג על הכיבוש האמריקאי/הוליוודי של עולם התרבות הקלאסי.


נושאים: בשוטף

השאירו תגובה