10 ינואר 2013 | 15:29 ~ 13 תגובות | תגובות פייסבוק

אוסקר 2012: היסטוריה. שני סרטים תיעודיים ישראליים מועמדים לאוסקר

אמה סטון וסת מקפרלן הנחו את הצגת המועמדים באופן משעשע ומשועשע, עם לא מעט בדיחות טובות. ולמרות שהכל היה צפוי (12 מועמדויות ל”לינקולן”) יש גם הפתעות (אין מועמדות בימוי לבן אפלק, יש מועמדות שיר ל”טד”). הזכיה של “לינקולן” עכשיו נראית ודאית.

הפתעה ענקית א’: “מחוברים לחיים” לא מועמד לאוסקר הזר. כשלון כביר של הרווי וויינסטין.

ומנקודת המבט המקומית: שני סרטים ישראליים מועמדים לאוסקר – “שומרי הסף” של דרור מורה ו”5 מצלמות שבורות” של עימאד בורנט וגיא דוידי. שני סרטים כבירים. האוסקר הישראלי הראשון יגיע מסרט תיעודי? הם יתחרו בפייבוריטים כבירים למדי: “מחפשים אחר שוגר מן”, “איך לשרוד מגיפה” ו”מלחמה בלתי נראית”. בפעם הקודמת שישראלי היה מועמד לאוסקר זה היה ב-2000 כ”הבטחות” של בי.זי גולדברג היה מועמד. לפני כן, ב-1974 גם “המכה ה-81” של חיים גורי היה מועמד לאוסקר התיעודי. ועכשיו הסטטיסטיקה הזאת הוכפלה.

הנה רשימת המועמדים:

סרט:

“חיות הדרום הפראי”

“אופטימיות היא שם המשחק”

“כוננות עם שחר”

“לינקולן”

“עלובי החיים”

“חיי פיי”

“אהבה”

“ג’נגו חסר מעצורים”

“ארגו”

 

בימוי:

מיכאל האנקה, “אהבה”

בן צייטלין, “חיות הדרום הפראי”

אנג לי, “חיי פיי”

סטיבן ספילברג, “לינקולן”

דיוויד או’ ראסל, “אופטימיות היא שם המשחק”

(בן אפלק וקתרין ביגלו בחוץ)

 

תסריט מקורי:

“אהבה”, מיכאל האנקה

“ג’נגו ללא מעצורים”, קוונטין טרנטינו

“הטיסה”, ג’ון גייטינס

“ממלכת אור הירח”, ווס אנדרסון ורומן קופולה

“כוננות עם שחר”, מרק בואל

 

תסריט מעובד:

“לינקולן”, טוני קושנר

“ארגו”, כריס טריו

“חיי פיי”, דיוויד מגי

“אופטימיות היא שם המשחק”, דיוויד או. ראסל

“חיות הדרום הפראי”, בן צייטלין ולוסי אליבר

 

שחקן ראשי:

ברדלי קופר, “אופטימיות היא שם המשחק”

דניאל דיי-לואיס, “לינקולן”

יו ג’קמן, “עלובי החיים”

חואקין פיניקס, “המאסטר”

דנזל וושינגטון, “הטיסה”

 

שחקן משנה:

חמישה זוכי אוסקר מתחרים בקטגוריה הזאת.

כריסטוף וולץ, “ג’נגו ללא מעצורים”

אלן ארקין, “ארגו”

רוברט דה נירו, “אופטימיות היא שם המשחק”

פיליפ סימור הופמן, “המאסטר”

טומי לי ג’ונס, “לינקולן”

 

שחקנית משנה:

איימי אדמס, “המאסטר”

הלן האנט, “מפגשים”

סאלי פילד, “לינקולן”

אן התאוויי, “עלובי החיים”

ג’קי וויבר, “אופטימיות היא שם המשחק”

 

צילום:

“אננה קרנינה”

“ג’נגו ללא מעצורים”

“חיי פיי”

“סקייפול”

“לינקולן”

 

שחקנית ראשית:

ג’ניפר לורנס, “אופטימיות היא שם המשחק”

ג’סיקה צ’סטיין, “כוננות עם שחר”

עמנואל ריבה, “אהבה”

קובנז’נה וואליס, “חיות הדרום הפראי”

נעמי ווטס, “בלתי אפשרי”

 

אנימציה:

“פרנקנוויני”

“ראלף ההורס”

“הפיראטים!”

“פראנורמן”

“אמיצה”

(שנה אדירה לסטופ-מושן. שלושה מחמישה).

 

סרט זר:

“אהבה”, אוסטריה

“מכשפת מלחמה”, קנדה

“לא”, צ’ילה

“רומן מלכותי”, דנמרק

“קון-טיקי”, נורווגיה

 

סרט תיעודי:

“שומרי הסף”

“5 מצלמות שבורות”

“מחפשים את שוגר מן”

“איך לשרוד מגיפה”

“מלחמה בלתי נראית”

 

פסקול:

“אנה קרנינה”, דריו מרינלי

“חיי פיי”, מיכאל דאנה

“ארגו”, אלכסנדר דספלה

“לינקולן”, ג’ון וויליאמס

“סקייפול”, תומס ניומן

 

וגם:

 

Achievement in costume design
“Anna Karenina” Jacqueline Durran
“Les Misérables” Paco Delgado
“Lincoln” Joanna Johnston
“Mirror Mirror” Eiko Ishioka
“Snow White and the Huntsman” Colleen Atwood

Best documentary short subject
“Inocente”
Sean Fine and Andrea Nix Fine
“Kings Point”
Sari Gilman and Jedd Wider
“Mondays at Racine”
Cynthia Wade and Robin Honan
“Open Heart”
Kief Davidson and Cori Shepherd Stern
“Redemption”
Jon Alpert and Matthew O’Neill

Achievement in film editing
“Argo” William Goldenberg
“Life of Pi” Tim Squyres
“Lincoln” Michael Kahn
“Silver Linings Playbook” Jay Cassidy and Crispin Struthers
“Zero Dark Thirty” Dylan Tichenor and William Goldenberg

Achievement in makeup and hairstyling
“Hitchcock”
“The Hobbit: An Unexpected Journey”
“Les Misérables”

 Achievement in music written for motion pictures (Original song)
“Before My Time” from “Chasing Ice”
Music and Lyric by J. Ralph
“Everybody Needs A Best Friend” from “Ted”
Music by Walter Murphy; Lyric by Seth MacFarlane
“Pi’s Lullaby” from “Life of Pi”
Music by Mychael Danna; Lyric by Bombay Jayashri
“Skyfall” from “Skyfall”
Music and Lyric by Adele Adkins and Paul Epworth
“Suddenly” from “Les Misérables”

Music by Claude-Michel Schönberg; Lyric by Herbert Kretzmer and Alain Boublil

Achievement in production design
“Anna Karenina”
Production Design: Sarah Greenwood; Set Decoration:    Katie Spencer
“The Hobbit: An Unexpected Journey”
Production Design: Dan Hennah; Set Decoration: Ra Vincent and Simon Bright
“Les Misérables”
Production Design: Eve Stewart; Set Decoration: Anna Lynch-Robinson
“Life of Pi”
Production Design: David Gropman; Set Decoration: Anna Pinnock
“Lincoln”
Production Design: Rick Carter; Set Decoration: Jim Erickson

Best animated short film
“Adam and Dog” Minkyu Lee
“Fresh Guacamole” PES
“Head over Heels” Timothy Reckart and Fodhla Cronin O’Reilly
“Maggie Simpson in “The Longest Daycare”” David Silverman
“Paperman” John Kahrs

Best live action short film
“Asad” Bryan Buckley and Mino Jarjoura
“Buzkashi Boys” Sam French and Ariel Nasr
“Curfew” Shawn Christensen
“Death of a Shadow (Dood van een Schaduw)” Tom Van Avermaet and Ellen De Waele
“Henry” Yan England

Achievement in sound editing
“Argo” Erik Aadahl and Ethan Van der Ryn
“Django Unchained” Wylie Stateman
“Life of Pi” Eugene Gearty and Philip Stockton
“Skyfall” Per Hallberg and Karen Baker Landers
“Zero Dark Thirty” Paul N.J. Ottosson

Achievement in sound mixing
“Argo”
John Reitz, Gregg Rudloff and Jose Antonio Garcia
“Les Misérables”
Andy Nelson, Mark Paterson and Simon Hayes
“Life of Pi”
Ron Bartlett, D.M. Hemphill and Drew Kunin
“Lincoln”
Andy Nelson, Gary Rydstrom and Ronald Judkins
“Skyfall”
Scott Millan, Greg P. Russell and Stuart Wilson

Achievement in visual effects
“The Hobbit: An Unexpected Journey”
Joe Letteri, Eric Saindon, David Clayton and R. Christopher White
“Life of Pi”
Bill Westenhofer, Guillaume Rocheron, Erik-Jan De Boer and Donald R. Elliott
“Marvel’s The Avengers”
Janek Sirrs, Jeff White, Guy Williams and Dan Sudick
“Prometheus”
Richard Stammers, Trevor Wood, Charley Henley and Martin Hill
“Snow White and the Huntsman”
Cedric Nicolas-Troyan, Philip Brennan, Neil Corbould and Michael Dawson

 

נושאים: בשוטף

13 תגובות ל - “אוסקר 2012: היסטוריה. שני סרטים תיעודיים ישראליים מועמדים לאוסקר”

  1. שלו 10 ינואר 2013 ב - 15:36 קישור ישיר

    לראות או להשניץ? כנראה שהתשובה בגוף השאלה.
    אבל כשאתעורר, אני מצפה לסרטים הבאים:

    המאסטר
    עלייתו של האביר האפל
    עלובי החיים
    אנה קרנינה
    ארגו

    חי בסרט? נולן לא יצ׳ופר לאחר סיום הטרילוגייה? נראה

  2. שלו 10 ינואר 2013 ב - 15:48 קישור ישיר

    ראיתי..
    פינקו קצת יותר מדי את חיות הדרום הפראי. סרט טוב, אבל לא חף מבעיות.

  3. איתן 10 ינואר 2013 ב - 15:49 קישור ישיר

    תגובה ראשונית מהירה: “מחוברים לחיים” לא מועמד אפילו!
    ו”חיות הדרום הפראי”, סרט יוצא מהכלל בעיניי, קיבל much more than he bargained for. איזה כיף.

  4. דודו פ. 10 ינואר 2013 ב - 15:50 קישור ישיר

    דפיקה רצינית לבן אפלק שכולם ניבאו לו מועמדות לבמאי. כנראה גם סוגר את הסיכויים של ארגו לסרט המצטיין

  5. איתן 10 ינואר 2013 ב - 15:53 קישור ישיר

    ישראל מועמדת פעמיים!!
    גם “5 מצלמות שבורות” וגם “שומרי הסף”!

  6. דודו פ. 10 ינואר 2013 ב - 16:03 קישור ישיר

    בן אפלק, קתרין ביגלו וטום הופר לא מועמדים לאוסקר על הבימוי. אם זה מוריד את הסרטים ארגו, כוננות עם שחר ועלובי החיים מהמרוץ לאוסקר, זה אומר שלינקולן זוכה כמעט ודאי (חיי פיי המתמודד הרציני היחיד).

  7. hamlet 10 ינואר 2013 ב - 16:50 קישור ישיר

    saw all the docus.
    it;s tough one
    aids, rape-army, uplifting search and
    two interesting israeli films\\

    let’s keep our fingers crossed

  8. הדס 10 ינואר 2013 ב - 17:03 קישור ישיר

    למה – “האוסקר הישראלי הראשון יגיע מסרט תיעודי?”

    כבר היה במאי ישראלי שזכה באוסקר- משה מזרחי- על סרטו “כל החיים לפניו” בשנת 1977.

    =========י

    רוה להדס: הכוונה לא לישראלי שזוכה, אלא לסרט ישראלי שזוכה.

  9. אקי 11 ינואר 2013 ב - 1:56 קישור ישיר

    לינקולן היה ראוי לעלות על במה כמחזה, או על מירקע הטלוויזיה כסידרה. כסרט קולנוע הוא פשוט וחלק לא לעניין. עלוהי החיים הוא סרט משמים או משעם, תבחרו לבד. ג’נגו סתמי או עוד אחד משטויות ההצדעה של טרנטינו שלא ממש ראויים להתייחסות רצינית. נשארתי עם אהבה ועם חיות הדרום הפראי ואני לא בקטע של הימור, או ניחוש. סתם עוסק במה שאני הייתי רוצה. מדובר בשני סרטים עם המון רגש ועשייה שונה, הייתי אומר הפוכה ב180 מעלות זו מזו. אישית. מעדיף את העשייה של האנקה בקולנוע אבל במקרה כאן, תחושת הבטן, אומרת חיות. ואם אני שמתעב מלכתחילה עשייה בנוסח שחיות בויים, עדיין שם אותו באותה המדרגה של הדיוק הקולנועי של האנקה, אז כנראה שחיות הוא הסרט היותר ראוי עם הסתייגות אחת. חיות מגיע לרגש בעזרת קולנוע מניפולטיבי ואילו האנקה מגיע לאותו בקולנוע קר ומחושב, אז אולי ובמחשבה שניה, מגיע להאנקה. תיקו.

  10. אקי 11 ינואר 2013 ב - 2:04 קישור ישיר

    חוזר על התגובה בגלל טעויות כתיב מצבנות.
    לינקולן היה ראוי לעלות על במה כמחזה, או על מירקע הטלוויזיה כסידרה. כסרט קולנוע הוא פשוט לא לעניין. עלובי החיים הוא סרט משמים או משעמם, תבחרו לבד. ג’נגו סתמי, עוד אחד משטויות ההצדעה של טרנטינו שלא ממש ראויים להתייחסות רצינית. נשארתי עם אהבה ועם חיות הדרום הפראי ואני לא בקטע של הימור, או ניחוש. אני סתם עוסק במה שאני הייתי רוצה. מדובר בשני סרטים עם המון רגש ועשייה קולנועית שונה, הפוכה ב180 מעלות זו מזו. אישית. מעדיף את העשייה של האנקה אבל, תחושת הבטן, אומרת חיות. ואם אני שמלכתחילה מתעב עשייה בנוסח שחיות בויים, עדיין שם אותו באותה המדרגה של הדיוק הקולנועי של האנקה, אז כנראה שחיות הוא הסרט היותר ראוי עם הסתייגות אחת. חיות מגיע לרגש בעזרת קולנוע מניפולטיבי ואילו האנקה מגיע לאותו מקום ריגשי בקולנוע קר ומחושב, אז אולי ובמחשבה שניה, מגיע להאנקה. תיקו.

  11. דודי 12 ינואר 2013 ב - 6:44 קישור ישיר

    לינקולן הוא שיעמומון דברני בלתי נגמר. האוסקר הפכו להיות פחי השאפה לאיזה חלון ראווה בו מפגינים סרטים עם טונות חשיבות עצמית ואפס הנאה כלשהיא לצופים.

    סקירת כל המועמדים- חיות הדרום הפראי- משחק ואוירה מיוחדים, לא הרבה מעבר.

    אופטימיות היא שם המשחק- לא ראיתי אבל לפחות במאי מסקרן ושיכול להסב הנאה בצפיה, אפילו אם לא חומרים לסרטי השנה.

    כוננות עם שחר- לא ראיתי אבל אוהב את הבמאית הזו בסך הכל ויכול להפתיע, אותו סיפור בדיוק עם “אהבה” של האנקה.

    עלובי החיים- טופ הופר ממוצע ביותר, וכמוהו היה רוב הסרט נאום המלך (שחביב יותר מלינקולן לפחות).

    חיי פיי- אי אפשר לדעת, אבל יכול להפתיע. חבר שראה ואני סומך עליו, שגם אהב מאוד את הספר, אומר שזה חביב בלבד כסרט.

    ג’נגו חסר מעצורים- אולי ייסתבר כסרט שהכי טוב מבין כל המועמדים השנה.

    ארגו- התחלתי לראות, אבל בגלל תרגום קלוקל הפסקתי, יש שם דברים נחמדים, אפלק רק צריך לוותר על המשחק.

    אם לופר אפילו לא מועמד לאוסקר, צריך לגרום לחובבי טעם טוב להבין שהאוסקר הוא כבר אפילו לא טיפה, מדד של משהו איכותי.

  12. דודי 13 ינואר 2013 ב - 7:24 קישור ישיר

    מוסיף את דעתי על ג’אנגו- פשוט סופר כיף. זה כבר יותר טוב מכל שאר המועמדים (מלבד מה שלא ראיתי, אבל שספק ויציאו המון, מלבד “כוננות”) לאוסקר המביך הקרוב, בייחוד לינקולן המיותר, שספילבר ייפרוש מבימוי כבר (אחרי מלחמת העולמות, היה פורש אחרי דבר טוב אחרון, היה עושה בשכל).

    As all Quentin Tarantino films….
    Maybe the story & reliability factors aren’t the things.

    It’s these fantasy-comedy action advantures FUN Factor who makes it all worth wile.

    כמה טוב להיות פרח קיר, לופר, עיסקה מגונה, קילר ג’ו וארץ יבשה-
    מעולים ומהנים בהרבה, מרוב סרטי הפרסים (לינקולן ממש מכוון לשם, עם דרמה מיובשת על כמעט כל שורה בדיאלוג, של סאלי פילד נניח, לדיי לואיס לפחות יש יותר שכל ישר, מתי ללחוץ על הדוושה, אבל גם בבחירות תסריטים יומרנית וסתמית בעשור האחרון).


השאירו תגובה