03 מרץ 2013 | 23:09 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

פולמן וספילברג בקאן? רוני קידר בברלין? פוסט מרובה סיפורים ותהיות

השיא של “טד”, לפני האפקטים

 

ארי פולמן # סטיבן ספילברג # ג’יי.ג’יי אברמס # רוני קידר # אפקטים # וידיאו קליפים. כל זה בפוסט אחד. טירוף

ניסיתי לגשש קצת אצל ארי פולמן מה שלום “הקונגרס” (או “כנס העתידנים”). לא הגעתי רחוק. זה מה שהשגתי: האנימציה הושלמה סופית “בשעה טובה ומוצלחת” השבוע. ובעוד חודש, בתחילת אפריל, יתקיים המיקס הסופי של הסרט. לגבי השתתפות בפסטיבל קאן: פולמן מצפה לקבל מהם תשובה בחודש הקרוב. עד כאן פולמן.

ואני מנחש שבהנחה שלא תהיה תקלה טכנית או עיכוב שיימנע ממנו להיות גמור עד 15 במאי, אין שום סיכוי בעולם ש”הקונגרס” לא יהיה בקאן השנה. השאלה היחידה שיכולה להיות כאן היא האם הוא יוצג במסגרת התחרות או מחוץ לתחרות.

בשבוע האחרון פורסם שסטיבן ספילברג יהיה נשיא חבר השופטים בקאן השנה. הברקה אדירה מצד מנהלי פסטיבל קאן. יהיה מעניין לראות מה יחשוב ספילברג על שלל הסרטים הסיניים וההונגרים והרומנים שהוא ייראה שם. אבל המחשבה שספילברג יעמוד בראש חבר השופטים שמולו יוקרן “הקונגרס” מקסימה בעיניי. נראה לי שזה יהיה חיבור בלתי נמנע. לא רק שספילברג יתלהב וייתן לסרט פרס מרכזי, הוא גם ירים טלפון לחבריו בדיסני, שמפיצים עכשיו את סרטי דרימוורקס, ויארגן שהם יפיצו את הסרט באמריקה. עד כאן הפנטזיות וההזיות שלי על המפגש בין פולמן לספילברג. עכשיו נחכה חודשיים וחצי לראות מה ייצא מכל זה.

=====================

אפרופו ספילברג: הנה כתבה נהדרת מה”ניו יורק טיימס” של היום, העוסקת בעצות שנותן ספילברג לחבריו הקולנוענים, גם בפרויקטים שהוא בכלל לא קשור אליהם. העצות של ספילברג לקולנוענים הם בבחינת סיפורי פולקלור ידועים. לרוב הם קשורים לסרטים שספילפברג מפיק, או שקשורים לדרימוורקס, ולכן לכאורה יש לו אינטרס בהם. רוברט זמקיס סיפר לא פעם על כך שספילברג עזר לו לפצח את הפתיח של “בחזרה לעתיד”. רוד לוריא סיפר לי, כשהיה בארץ לפני שנים, על העצה שספילברג נתן לו לגבי הסיום של “המבצר האחרון”. ואחד הסיפורים המפורסמים ביותר הוא האופן שבו עזר ספילברג לסם מנדס לשנות את כל המבנה של “אמריקן ביוטי” בחדר העריכה (עלילת משנה שלמה שצולמה, העוסקת במשפטה של בתו של קווין ספייסי, הועפה מהסרט). על כך שמנדס עשה מה שהמפיק שלו אמר לו, הוא זכה באוסקר. ועוד כהנה וכהנה סיפורים שנאספו על השנים על עצה טובה שספילברג נתן ושהפכה סרט טוב, לסרט קצת יותר טוב. האיש אכן אשף בדבר הזה שנקרא קולנוע. אז הנה, ב”ניו יורק טיימס” קיבצו כמה כאלה מהשנים האחרונות, העצות שלו לג’יי.ג’יי אברמס ודיוויד קפ, למשל. אני מניח שכשעורכי מדור הקולנוע ב”ניו יורק טיימס” הגו את הכתבה והוציאו אותה לעבודה, התקווה שלהם היתה שהיא תגיע אחרי זכייתו של ספילברג באוסקר השלישי שלו, ולהראות שהאיש שזכה באוסקר, עזר לביים גם סרטים שאינם שלו. אבל ספילברג לא זכה באוסקר בשבוע שעבר. אנג לי כן. מה שמוביל אותנו לאייטם הבא.

======================

אפרופו אנג לי והאוסקרים. גם בזה בוודאי נתקלתם בשבוע האחרון ברחבי הרשת: הזכייה של אנג לי באוסקר על “נמר, דרקון” “חיי פיי”, והעובדה שהוא לא נתן קרדיט לאנשי האפקטים שעבדו על הסרט (ושאיבדו את מקום עבודתם אחרי שחברת האפקטים של הסרט פשטה את הרגל), יצרה גל ויראלי של מחאה מצד אנשי אנימציה ואפקטים ברחבי העולם, שמוחים על ההתעלמות של אנג לי מאנשי האפקטים, ובכלל מהמצב הרע של אולפני האפקטים שעובדים במחירי הפסד ומנוצלים על ידי המפיקים. כדי להבהיר לצופה הממוצע כמה עבודת אפקטים מושקעת כמעט בכל סרט הוליוודי שאנחנו רואים, השיק איש אפקטים אלמוני את דף הטמבלר “לפני האפקטים” בו הוא מעלה תמונות מתוך סרטים מוכרים, לפני שאנשי האפקטים נכנסו לטפל בהם. בראש הפוסט, למשל, תמצאו את סצינת השיא של “טד”, כפי שצולמה באולפן, לפני שהולבשו עליה האפקטים שיצרו את האשליה שהיא מתרחשת במגרש בייסבול ושיש דובי צעצוע שמטפס על מגדל תאורה.

======================

אפרופו דובי צעצוע: רוני קידר (“ג’ו ובל”) השיקה אתר חדש המרכז את כל העדכונים על סרטיה הקיימים וסרטיה שבעבודה (היא עובדת על שלושה סרטים כמעט במקביל). היא מבטיחה שבשורות על אחד הפרויקטים שלה, אני מניח ש”5.5 ימים בברלין”, יגיעו בקרוב מאוד. ובעיקר, האתר החדש מציע לצפייה את שני סרטי הסטודנטים שלה: “קומדיה רומנטית” עם הגר בן-אשר ו”זנב” עם מאיה מרון. גם הווידיאו-קליפים שקידר ביימה זמינים לצפיה שם. מישהו אמר וידיאו-קליפים? זה מביא אותנו לאייטם הבא.

=====================

אפרופו וידיאו-קליפים. הקשיבו הקשיבו. מחר ב-21:00 עידן אלתרמן ואני נגיש את הערב השני שלנו על “האבולוציה של הווידיאו-קליפ”. זה קורה במסגרת החוג לתולדות המוזיקה בקפה קלמנטיין, שד’ בן גוריון 75, תל אביב. הנה דף האירוע בפייסבוק. בפעם הקודמת הגענו (בדילוגים) עד לסוף שנות השמונים. הפעם ננסה לכסות את המיטב של שנות התשעים, שמכילות כמות עצומה של קליפים שאני מגדיר בתור “הקליפ האהוב עליי בכל הזמנים”. אין סיכוי שאספיק לדבר על הבמאים ועל הקליפים ועל המגמות שאני הכי אוהב, ואין סיכוי שעידן יספיק לדבר על שלו. אבל ננסה. ויהיו המון אנקדוטות מוצלחות, שאני מקווה שלא כולם מכירים בקשר לכמה קליפים. ואוסיף גם חידוש: מה הקשר בין דיוויד פינצ’ר ובין ליטל מייזל. אוכיח מחר שיש קשר. ואני כבר רואה שיש סיכוי שאת הקליפ הזה, אחד הקליפים שאני הכי אוהב בעולם, לא אצליח למצוא איך לדחוף מחר, אז אני דוחף אותו כאן עכשיו. הנה הפט שופ בויז, בקליפ נפלא שביים וצילם ברוס וובר:

נושאים: בשוטף

4 תגובות ל - “פולמן וספילברג בקאן? רוני קידר בברלין? פוסט מרובה סיפורים ותהיות”

  1. okok4 3 מרץ 2013 ב - 23:16 קישור ישיר

    פוקס מפיצים את דרימוורקס לא דיסני

  2. איתן 4 מרץ 2013 ב - 0:14 קישור ישיר

    זה עובד גם הפוך. באי.טי יש סצינה שבה אי.טי עצמו מתחבא בארון ונטמע בין הצעצועים שם. ספילברג עצמו נותן קרדיט לסצינה הזו לרוברט זמקיס.

  3. ניר נ. 4 מרץ 2013 ב - 6:56 קישור ישיר

    נדמה לי שנשמט הלינק what movies look before effects
    http://beforevfx.tumblr.com/

  4. קמרלינג 4 מרץ 2013 ב - 8:21 קישור ישיר

    תודה תודה על הלינק לניו יורק טיימס. עשה לי את הבוקר


השאירו תגובה