16 אפריל 2013 | 10:27 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

בשנה הבאה נשב על המרפסת ונספור ציפורים נודדות

 

בארצות הברית, סוף השבוע של 4 ביולי נחשב לאחד מסופי השבוע החזקים של השנה כולה, מבחינת מכירת כרטיסים בבתי הקולנוע. בישראל? בדיוק ההפך. יום העצמאות, לצד ראש השנה ופסח, הוא מאותם ימים של משפחה, פיקניקים, מנגלים וטלוויזיה, ובתי הקולנוע ריקים. אולי המבצע הזה, שהגו בסינמה סיטי, יתחיל כאן מסורת חדשה של צפייה בסרטים ישראליים בבתי הקולנוע דווקא, במקום בטלוויזיה. אם זה יתפוס, אולי יהיה אפשר להפוך את יום העצמאות – כולל ערב החג וכל הלילה – ליממה שבה בכרטיסים מוזלים יוכלו צופים להשלים את הצפייה בסרטים הישראליים שהם החמיצו בשנה החולפת, מאז יום העצמאות הקודם.

המודעה הזאת, שצילמתי מ"גלריה" של אתמול, היא התחלה טובה. קודם כל, סוף סוף מישהו מנסה לדחוף קצת את "בננות". הכותרת "סרט לכל המשפחה" (הוא אכן כזה), מגיעה קצת מאוחר מדי, ולמה עדיין לא משווקים אותו כקומדיה מוזיקלית. זה סרט שמתאים בול ליום העצמאות. ואני שומע מבנות צעירות שרואות אותו – תיכוניסטיות חד, סטודנטיות לקולנוע מאידך גיסא – שהן מתלהבות ממנו. מתחיל להסתמן סרט פולחן נשי? בקיצור, אירוע יום-העצמאותי מושלם לצמחונים שמדלגים על מנגלים וכבר ראו מספיק פעמים את "סוף העולם שמאלה" ו"הלהקה".

וגם "איגור ומסע העגורים". שני הסרטים האלה – "בננות" ו"איגור" – יצאו להפצה באותו יום, באחת מהחלטות השיבוץ האיומות אי פעם. זה הרג את שני הסרטים. הייתי בטוח שמישהו מנסה להחביא את "איגור" מעיני הציבור. כמה טעיתי. את הסרט הזה הצלחתי בכשרון רב להחמיץ כמעט שנה: בהקרנות האקדמיה ואז בפסטיבל חיפה ואז בהקרנות המבקרים לפני צאתו. לא יצא לנו. עד שבחופשת פסח הלכתי עם בנותי ( 8 ו-11) לדאבל פיצ'ר: "איגור ומסע העגורים" ו"הקרודים". והבנות שלי הכריזו באופן חד משמעי שאת "איגור" הן אהבו יותר. ואכן, זה סרט מקסים. ממש מקסים. רך, עדין, טוב לב, פוקח עיניים, ומרגש. מחיתי כמה וכמה דמעות נרגשות בסרט. יבגני רומן (שביים את הדרמה "לנין באוקטובר" שהיתה חביבה למדי) ביים סרט מקסים על פי תסריט של איתן לונדנר ודיתה גרי ועל פי ספרו של אקי שביט. יש בו משהו מהעולם של "לעוף כל הדרך הביתה", סרט אהוב עליי מאוד, וגם קצת "קלרה הקדושה", ועם אווירה רוסית-פולנית שעוטפת אותו, לא מעט בזכות הצילום של הפולני אדם סיקורה (שכבר צילם בארץ את "אוסטרליה שלי").

בקיצור, יש לכם הזדמנות לתקן את טעויות ההפצה שנעשו כאן לפני כחודש ולהשלים סרטים שהעלימו מכם, עשו לכם דאבל פיצ'ר משפחתי עם "בננות" ו"איגור ומסע העגורים". אני מקווה שהמודעה הזאת והמיני-קמפיין הזה הוא ניסיון התשעתות של אנשי יונייטד להציל שני סרטים מקסימים שמגיע להם הרבה יותר קהל ממה שהם הביאו עד כה.

 

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה