17 מאי 2013 | 16:03 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

מפיטר גרינאוויי, דרך אשגר פרהדי ועד ג'יימס גריי. סיפורים מקאן

מ"הטבח, הגנב, אשתו והמאהב" ל"מהיר ועצבני 6"

יאן רולפס הוא מעצב סרטים הולנדי שמחזיק כמה מהקרדיטים המרהיבים ביותר בתולדות הקולנוע העכשווי. למשל, לא מעט מסרטיו הטובים ביותר של פיטר גרינאוויי, כמו "הטבח, הגנב, אשתו והמאהב", "זד ושני אפסים", "טובעים במספרים" ו"הספרים של פרוספרו". וגם "אורלנדו" ו"גטאקה". ועכשיו גם… "מהיר ועצבני 6". מוזר ומשונה, אבל כן. המוסכים עם קירות הלבנים החשופים עוצבו על ידי האיש שעיצב את "הטבח, הגנב, אשתו והמאהב". כולם צריכים להתפרנס.

 

ואם כבר הזכרנו את פיטר גרינאוויי, אז הוא נמצא בקאן כעת, שם הוא מציג סרט קצר שלו במסגרת פרויקט בשם "3X3D", בו שלושה במאים ביימו סרט קצר בתלת מימד: גרינאוויי, ז'אן לוק גודאר ואדגר פיירה. גרינאוויי עדכן את "סקרין דיילי" שבתחילת 2014 הוא יביים באנגליה את הגרסה שלו ל"מוות בוונציה" של תומס מאן (שתהיה מבוססת על חלק אחר מהספר, מזה שהופיע בעיבוד של ויסקונטי). זה יהיה סרטו הראשון של גרינאוויי באנגליה מאז "הטבח, הגנב, אשתו, והמאהב" מ-1989. עוד לפני כן הוא יצלם באוקטובר סרט העוסק בימיו של סרגיי אייזנשטיין במקסיקו.

=============

על פי הביקורות שזורמות היום מקאן, מתחוור ש"העבר", סרטו החדש של אשגר פרהדי ("פרידה"), אותו הוא צילם בצרפת (עם ברניס בז'ו, כוכבת "הארטיסט"), סומן על ידי כלל באי הפסטיבל כמועמד המוביל לזכייה. הביקורות עליו מתפעמות.

=============

אפרופו ביקורות: אבנר שביט ממלא דו"ח צפייה יומי מקאן ל"וואלה" ובחיי אם זה לא פחות טוב מלהיות פיזית שם. הנה סיכום היום הראשון, כולל "כנס העתידנים", החדש של סופיה קופולה והסרט המקסיקני שכולל סצינת הבערת אשכים.

============

אפרופו "כנס העתידנים": הנה עוד ביקורת משבחת. אני מתחיל לזהות דפוס – הקשישים שונאים, הצעירים והקולים אוהבים. קצת מלחיץ, באיזה צד אני אהיה אחרי שאראה את הסרט?

=============

אפרופו קאן, בואו נראה מה יש למפיצינו שם. ראשית, קולנוע לב קנו שם כבר את "העבר" של אשגר פרהדי, שיש כבר המהמרים שיזכה שוב באוסקר הזר השנה (הסרט עולה היום בצרפת). יש לקולנוע לב גם את החדש של האחים כהן. דרך הדיל שלהם עם "פילם ניישן", לב מביאים מהשוק בקאן גם את "Solace", מותחן על טבעי עם אנתוני הופקינס וקולין פארל שיצולם בהמשך השנה.

סרטי שובל קנו בקאן את "Dallas Buyers Club", דרמה בכיכובו של מתיו מקונוהיי.

ליונייטד קינג יש בקאן את סרטי התחרות הרשמית "Venus in Furs" של רומן פולנסקי, "The Immigrant" של ג'יימס גריי, "זולו" של ז'רום סאל ו"La Grande Belleza", החדש של פאולו סורנטינו. וגם את "Blood Ties" של גיום קאנה, המוקרן מחוץ לתחרות.

================

עוד מקאן: אנג לי יושב לצד סטיבן ספילברג בחבר השופטים, וזו הזדמנות מצוינת להכריז על "נמר, דרקון 2". אנג לי לא יביים את הסרט, אלא יואן וו פינג, כוריאוגרף הקרבות של "מטריקס" ו"להרוג את ביל".

================

וסיפור אחרון מקאן. לג'יימס גריי יש בפסטיבל שני פרויקטים, שניהם נקנו על ידי יונייטד קינג. האחד הוא סרט בבימויו ("The Immigrant"), השני הוא סרטו של גיום קאנה, "קשרי דם", שגריי היה שותף לכתיבת התסריט. מה הקשר? מריון קוטיאר. היא משחקת בשני הסרטים, והיא זוגתו של קאנה.

אבל השאלה שאנשי קאן מתעניינים בה היא: מה יהיה סרטו הבא של גריי. הכותרת העדכנית מקאן מדווחת שגריי עובד על פרויקט מד"ב חדש, שישאיר אותו בטריטוריית הקולנוע העצמאי (המימון לפרויקט יהיה ברזילאי). אבל לגריי היו בשנים האחרונות שני פרויקטים הוליוודיים שהוא היה אמור לביים, שלא יצאו לפועל, שניהם עם בראד פיט. האחרון שבהם, שעדיין אמור לקרות מתישהו, הוא מותחן הריגול "The Gray Man", בו סוכן סי.איי.איי לשעבר הופך לרוצח שכיר ובעצמו נרדף על ידי רוצחים שכירים אחרים. חברת ניו ריג'נסי של ארנון מילצ'ן אמורה להפיק את הסרט. אני מקווה שאני לא שורף כאן מקורות אם אגלה את מה שסיפרו לי לאחרונה שלפני כמה חודשים גריי הסתובב כמה ימים בארץ, במחשבה אולי לצלם חלק מהסרט כאן (גריי, כזכור, עבד בשניים מסרטיו עם מוני מושונוב, אחרי שראה אותו ב"חתונה מאוחרת" והתלהב). זה לא קרה, ואחרי פרישתו של פיט מהפרויקט לא ברור אם גריי ימשיך איתו (זה משונה שבמאי בשם גריי יביים סרט שנקרא "The Gray Man", לא?).

 

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה