02 יוני 2013 | 23:47 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

הצ'אנס להתחיל מחדש

הסט של "נימפומנית" של לארס פון-טרייר

סרט ההמשך ל"בלייד ראנר" ממשיך להתקדם, לאט לאט, ואני מודאג ממנו מאוד. שמישהו כבר יעצור את הפרויקט הזה. מה גם, שאני חש כאן דז'ה-וו רציני. רידלי סקוט עדיין מחובר לסרט כבמאי. המפטון פנצ'ר, התסריטאי המקורי, כתב את התסריט ועכשיו מביאים תסריטאי שני לשכתובים (בסרט המקורי זה היה דיוויד ווב פיפלס, כאן זה מייקל גרין, שהשכתובים שלו ב"רובואפוקליפסה" עדיין לא גרמו לסטיבן ספילברג לרצות לצאת לדרך עם הפקת הסרט). ולמרות שמפיקי הסרט הראשיים, ומממניו, הם חברת אלקון העצמאית, באד יורקין עדיין נמצא שם כמפיק (ומן הסתם כבעל הזכויות). באד יורקין, כזכור, הוא האיש שלקח מרידלי סקוט את הסרט כשהוא חרג מהתקציב והכריח אותו להוסיף את כל מה שסקוט שנא ב"גרסת המפיק" התיאטרלית שיצאה ב-1982: את הקריינות, את הסוף (המבוסס על חומרי גלם שצולמו בכלל ל"הניצוץ"). מאז, סקוט מנסה למחוק כל זכה לגרסה ההיא – שהיא, בעיני, הגרסה המופתית היחידה של "בלייד ראנר", על אפו ועל חמתו של סקוט שכנראה מעולם לא הבין את גדולת הסרט של עצמו – ולשכנע את העולם שהגרסה שלו אותה הפיץ ב-1992, היא הטובה באמת. האם פיצוץ נוסף בין סקוט ומפיקיו הוא בלתי נמנע? סרט ההמשך של "בלייד ראנר" מן הסתם ינסה להמשיך את הטיעון הזה, של העלמת הסרט בגרסתו המקורית והנצחת גרסתו של סקוט.

אגב, באד יורקין מוכר בעיקר כמפיק טלוויזיה, והאיש מאחורי הסיטקום "הכל נשאר במשפחה", שאמש דווח על מותה של השחקנית ג'ין סטייפלטון, מי שגילמה שם את אדית באנקר.

====================

ועוד במאי שיש לו בעיה גדולה עם אנשים ואנושיות: לארס פון-טרייר. פון-טרייר וצוותו העלו אתר פרומו חדש לסרטו הבא, "נימפומנית". פון-טרייר מכריז שהוא יימנע ממתן ראיונות לקידום הסרט, כנראה בגלל שהפה הגדול שלו תמיד מכשיל אותו, ולכן הוא מופיע בצילומי הפרומו באתר כשפיו מודבק בסרט הדבקה (ראו בתמונה למעלה מצד שמאל).

=====================

ומי יביים את "שודדי הקריביים 5"? כמובן, צמד הבמאים הנורבגיים שביימו את "קון-טיקי", שהיה מועמד לפרס הסרט הזר באוסקר האחרון. כי ככה הוליווד עובדת: אם היית מועמד לאוסקר, אתה יכול לעבוד בשבילנו. מה גם, ש"קון-טיקי" הוא סרט שצולם ברובו על המים, אז יש להם ניסיון בתחום. כמה מתערבים שגם לדרור מורה הציעו את "שודדי הקריביים 5" או סרט דומה מסוגו?

====================

גידי רף מספר ל"אינדי-ווייר" על האופן שבו "הומלנד" התקבלה בישראל ועל ההחלטה שלו ושל יוצרי "הומלנד" להתרחק מהסדרה הישראלית המקורית ולקרב אותה להלך הרוח האמריקאי. העונה השנייה של "חטופים" הישראלית משודרת כעת באמריקה באתר Hulu (כן תתרגלו לזה. סרטי קולנוע מוקרנים בטלוויזיה, ע"ע "מאחורי הקנדלברה" של סטיבן סודרברג; וסדרות טלוויזיה משודרות באינטרנט, ע"ע "בית הקלפים" והעונה החדשה של "משפחה בהפרעה").

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “הצ'אנס להתחיל מחדש”

  1. hamlet 3 יוני 2013 ב - 15:44 קישור ישיר

    you ruined my day with Blade Runner news
    some things shouldn't be touched
    soon we'll hear about Casablanca 2


השאירו תגובה