לינק'לך
פנכות ידיעות מהיומיים האחרונים:
– 14 סרטי אנימציה באורך מלא הוגשו לאקדמיה האמריקאית. מתוכם שניים ישראליים. רגע, ניסחתי לא נכון: מתוכם שניים ישראליים!
"ואלס עם בשיר" של ארי פולמן ו"9.99$" של תתיה רוזנטל (עם תסריט שהיא כתבה בשיתוף אתגר קרת, ועל פי סיפוריו) יתחרו ב"וול-E", "קונג פו פנדה", "מדגסקר 2 ", "הורטון שומע מישהו", "איגור", "טרמפ לירח", "בולט", "דלגו", “The Sky Crawlers" ,“Sword of the Stranger" ,“The Tale of Despereaux”. שלושה מתוכם יזכו למועמדויות לאוסקר ב-22 בינואר. לכאורה נדמה שהתחרות תהיה בין סרטי הענק: "וול-E", "קונג פו פנדה" ו"בולט". אבל אנשי ועדת האנימציה די מקפידים להפתיע לפחות במועמדות אחת לא צפויה של סרט לא הוליוודי ("שלישית בלוויל", למשל. או "המסע המופלא", שלתדהמת רבים אפילו זכה). כך שגם ל"ואלס עם בשיר" וגם ל-"9.99 " יש לפחות סיכוי להתברג למועמדות. (תודה לגיא אורבניאק בתגובות על ההפניה).
– ג'ו ג'ונסטון יביים את "קפטן אמריקה". יופי. ליהוק מוצלח. ג'ונסטון הוא במאי שאני מאוד מעריך ומחבב שיודע לעשות עבודה טובה, ונדמה לי שהוא מתאים בול לפרויקט כזה. "קפטן אמריקה" הוא אחד מגיבורי העל החביבים עליי. ואיכשהו שניהם טיפה מיושנים, ולכן מתאימים זה לזה. אני כבר מעריך שלהיט גדול זה לא יהיה, אבל יש סיכוי שהוא ייצא אלגנטי וחינני (אני נורא אוהב את "שמי אוקטובר" ואת "רוקטיר" של ג'ונסטון).
– אתמול התחילו צילומי REC2, סרט ההמשך לסרט האימה/זומבים הספרדי שהוקרן בפסטיבל אייקון בסוכות והפך ללהיט בכל העולם. אני מעריך שבאייקון 2010 נראה אותו?
– ואתמול חגג אניו מוריקונה, אחד המלחינים הדגולים של הקולנוע, יום הולדת 80.
– Twitch מדווחים שפן-אק רטאנארואנג יתחיל לצלם את סרטו החדש, "נימפה", בדצמבר. מי שלא ראה עדיין את "חיים אחרונים ביקום" המופתי שלו, סמנו לכם את יום שישי, 27.2.2009, אז אקרין אותו במועדון סינמסקופ שלי בסינמטק הרצליה.
– "קוואנטום של נחמה" אולי לא סרט מוצלח במיוחד, אבל טקטיקת ההפצה הבינלאומית שלו כנראה די מבריקה. מפיציו התייחסו אליו כאל מותג גלובלי – קודם אנגליה ואז אירופה ואז שאר העולם – ועד שיגיע למסכי ארצות הברית בשבוע הבא הסרט כבר יצבור 200 מיליון דולר בשאר העולם, אחרי שבועיים על המסכים באנגליה ושבוע בשאר העולם (כולל ישראל).
– ו"האביר האפל", מדווחת ניקי פינק, יחצה בימים הקרובים את קו מיליארד הדולר בהכנסות גלובליות ויהיה הסרט הרביעי שיעשה את זה (אחרי "טיטאניק", "שר הטבעות: שיבת המלך" ו"שודדי הקריביים: תיבה של איש מת").
ההצלחה של "האביר האפל" היא אחד הדברים העצובים ביותר בהווה הקולנועי.
נמאס לי לשמוע על ההצלחה של מרק האפקטים הרדוד הזה.
הסרט הוא פשוט הוכחה נוספת לכך שפילוסופיה בגרוש יכולה לגרוף מיליארדים.
שלום, אוף. אני לא יודע מי אתה, אבל אתה נהדר!
טוב שמישהו מעדכן אותי על חיים אחרונים ביקום 🙂
אני בעד ליזום שעשועון שבו אתה נותן רמזים והקוראים צריכים לנחש איזה סרט יוקרן…
משום מה "האביר האפל" מוזכר כמועמד רציני לאוסקרים גם בקטגוריית הבמאי והסרט. נקווה שזה לא יקרה, יש גבול להייפ המוגזם מהסרט הזה
מהי פילוסופיה בגרוש אני תוהה?
המסר? כי המסר של הסרט הוא שילוב של כמה וכמה פילוסופים בעלי שיעור קומה. אז אם הם בסדר האביר לא?
או שמא זה האריזה? ואז למה? בגלל שזה לא מסורבל וכתוב בגרמנית?
מה שמדהים אותי זה לא שיש אנטי לסרט, אלא שכבר חמישה חודשים עוד לא שמעתי נימוק אחד רציני שטען כנגד הסרט.
ומרק אפקטים רדוד הוא לא ממש טיעון בעיני.
טטיה רוזנטל, בלי "נה".
סגור שחייבים להיות רק שלושה מועמדים לאוסקר האנימציה?
חשבתי שזה 'תתיה'.
יניב – מתוך כתבה ב"גלריה" היום :
"על פי חוקי האקדמיה, מפני שמספר הסרטים המתמודדים בקטגוריה זו עולה השנה על שמונה אך נמוך מ-16, יתבקשו חברי האקדמיה לבחור שלושה סרטים בלבד שיהיו המועמדים הסופיים לפרס".
אני מוכרח לחבור לרותם, גם בגלל שסוף סוף יש לי נושא לשיחה שאני יכול להתחבר אליו בימי הבחירות הללו* (שנגמרו, תודה לאל) ובעיקר משום שעוד משהו הגיע לי עד כאן. אז בבקשה מכם אנשים טובים – טיעון אחד (אחד!) על למה "האביר האפל" לא טוב כמו שאומרים שהוא. או שאולי אתם רוצים לחכות עד תחילת השנה האזרחית, לראות אותו מתמודד על האוסקר לסרט ולבימוי ואת לדג'ר לוקח על משחק (לא כי הוא מת, כי שיחק טוב!). "מרק אפקטים רדוד" זה נחמד, אני חושב שאשתמש בזה יום אחד. אבל לא על סרט שנעשה בתקציב נמוך לאין שיעור מכל מיני ספיידרמן ושודדי הקאריביים ושעות המחשב האינסופיות שלהם ונשען על אסופת שחקנים מרשימה יותר מעל CGI. ובטח שלא אבלבל בין "אפקטים" ל"פעלולים" בכזו קלות מרגיזה.
*בכל זאת משהו על הבחירות בבוקר שאחרי – הישר מירושלים החילונית, אהבתי שלוחה אל תושבי ת"א שרצו מהפכה ולא קיבלו אחת. פעם שניה החודש שאני מנבא ניצחון לכוחות הרשע והשמרנות וטועה טעות מרה 🙂
לאורון – טיעון אחד למה "האביר האפל" לא טוב כמו שאומרים ?
כי הוא משעמם.
שלום כאן אוף, מגיב למגיבים.
אז ככה, לפי דעתי:
האביר האפל הוא סרט רדוד, שטחי, מהונדס כמו עגבניית AMPM, קראתי לו מרק אפקטים לא משום שהוא עושה שימוש מרובה בCGI, אלא משום שכל חתירתו האומנותית היא אחר האפקט והרושם, אלה הם כלי הנשק שבאמצעותו הוא תוקף את הצופה, ביחוד הצעיר, שאיננו בשל מספיק בשביל להבין את התרמית שנעשית על חשבונו, זמנו, ונפשו.
אגב, גם טרילוגיית 'שר הטבעות' המביכה היא מרק אפקטים רדוד בעיני, ותעודת עניות לדמיון האנושי.
בפראפרזה על דברי ז'יז'ק (סליחה, אני יודע שזה מעצבן להתייחס אליו):
ברוכים הבאים למדבר של הפנטסטי.
בברכת אוף כפולה ומכופלת למקום עלינו.
רוה: מה שמעלה את השאלה: מה ההגיון שמי ששנא את "שר הטבעות" ילך ל"האביר האפל"?
ודבר נוסף:
סרטי קולנוע מתחלקים לשלושה סוגים:
I
סרטים שלעולם לא תצפה בהם
II
סרטים בהם צפית פעם אחת וחבל שצפית
III
סרטים שצפית פעם אחת וזה מספיק לשארית ימי חייך
IV
סרטים שצפית פעם אחת, ובשמחה תצפה בהם שוב ושוב.
לאיזו קטגוריה משתייך "הדביל האפל"?
למען אחות הקרע בעם,
אסווג אותו בין קטגוריה II ו III.
רוה: הנשק היחיד שלנו הוא פחד. והפתעה.
אני תוהה האם לקחת ברצינות טיעון של אדם שמסביר שיש שלושה קריטריונים ומפרט ארבעה.
אבל ניחא. אם אתה חושב שכל חתירתו האומנותית היא אחר האפקט והרושם אז או שלא ראינו את אותו הסרט או שאני בן אדם שקל לעשות עליו מניפולציות או שאתה מחפש בכוונה לרדת על סרט אינטלגנטי שעושה שימוש מושכל בכלים וביכולות שהטכנולוגיות מאפשרות לו כדי להעביר מסרים ותכנים שהעסיקו את האנושות באלפיים חמש מאות שנים אחרונות.
ועדן, משעמם הוא לא טיעון. הוא הרגשה. אולי תסביר למה הוא משעמם- זה צמעט יותר קרקע לדיון.
יאיר, מה הקשר? אני שונא את "שר הטבעות" ואהבתי את "באטמן מתחיל" וחיבבתי את "האביר האפל"
ליובל,
יש פה יובל אחד יותר מדי!
(טוב, אם כבר: אני לא אהבתי את שר הטבעות ולא צפיתי באביר האפל).
רוה: האמת צריכה להיאמר, יובל – השני היה כאן קודם. הוא מגיב מאז 16 באוגוסט 2006 ואתה מאז 20 במאי 2008. אם מישהו צריך להחליף ניק, זה אתה. או שלא. זה לא באמת משנה.
אני לא אטען לבעלות על השם יובל, אבל בכל זאת, אני כותב פה הודעות לסירוגין מאז פתיחת הבלוג, אז לא נראה לי שאני עומד לשנות אותו. אני מוכן לחיות עם חוסר הייחודיות בשם.
:-/
אין מנוס, אני מתעטף בסוגריים.
(יובל)