3 קטנות
1. הסרט הרוסי המאוד מרשים "משמרת לילה" בא והלך כאן מבלי שאנשים ממש ישימו לב אליו. וחבל, הוא היה מוצלח. לפני שלושה שבועות עלה ברוסיה סרט ההמשך שלו, "משמרת יום", שכבר מתקרב לתואר הסרט הקופתי ביותר בתולדות רוסיה (הוא הכניס 20 מיליון דולר. הסרט הקופתי ביותר הכניס 23 מיליון). הנה ביקורת ראשונה באנגלית על הסרט, מתוך "סקרין דיילי".
2. בתגובות מתחת לפוסט על שידור גלובוס הזהב התעורר ויכוח קצר ביני ובין הקורא "הגברים עובדים בלילה". הוא טען שכל תעשיית הקולנוע שמאלנית ובגלל זה "גן עדן עכשיו" זכה בגלובוס. אני טענתי שזה סרט מצוין, גם אם אתה צופה ימני (וסרט שאתה לא מסכים עם דעותיו הפוליטיות לא חייב להיות סרט רע). בקיצור, כדי שיהיה אפשר להתווכח האם זה סרט רע או טוב, צריך קודם ששני המתווכחים ייראו את הסרט. סינמטק תל אביב מחזיר את "גן עדן עכשיו", מותחן פוליטי מעולה שצולם בשכם בסינמסקופ מרהיב ושזכה הלילה בגלובוס הזהב לסרט הזר, להקרנות סדירות בסינמטק 2 למשך שבוע אחד. לכו לראות את הסרט. אחר כך לכו לראות את "מינכן" של ספילברג (בשבוע הבא). נדבר אחרי זה.
3. גם "קרוב לבית", סרטן של וידי בילו ודליה הגר, יוקרן בפסטיבל ברלין הקרוב. זה יקרה במסגרת הפורום, בה הוקרן לפני שנתיים "מדורת השבט" של יוסף סידר.
האם יצא לך לראות את "באטל רויאל 2", היפני? הסרט העמיד בנסיון את השמאלנות שלי, בחיבה ואהדה מוגזמת לטרוריסטים באשר הם. ובכל זאת, סרט לא רע. לא משובח כמו קודמו, אבל בכל זאת, לא רע.
חבל שכל חובבי סרטי הפנטזיה למינהם נרתעו מ-"משמרת לילה" רק בגלל שהוא לא נוצר בארה"ב, אבל אני חושב שחלק גדול מהאשמה תלוי במפיצים שעשו את המינימום שבמינימום. ברור שסרט פנטזיה רוסי יצטרך שיווק מאסיבי מה שיכריח את המפיצים לשלוח ידיים לכיסים שלהם, מה שהם לא באמת אוהבים לעשות.
ועכשיו יאיר היקר, אנא הסבר לי כיצד ייתכן שפנינה נדירה כמו "שעת אפס", סרט שבאמת גרם לי להחסיר פעימה (למזלי הזרמת הדם חזרה להיות סדירה אחרי כמה שעות) עוד לא זכה ממך אפילו לטיפה של התייחסות??
וכמובן ששם הסרט הוא "שנת אפס" ולא "שעת אפס". אולי אני צריך לטפל בכל המשקעים מהתיכון…
בכל מקרה, סרט פשוט מצויין.