צום
תודה לסוניה שהזכירה לי. הנה טריפו והיצ'קוק, חלק 9. 27 דקות.
ht9.mp3"אתה מרוצה מ'רבקה'?", שואל טריפו. פאוזה. "טוב, זה לא סרט של היצ'קוק". היצ'קוק מודע למעמדו ולהצלחתו ולמותג האוטריסטי "סרט של היצ'קוק", והוא שואל את טריפו "למה לדעתך 'סרטים של היצ'קוק', בייחוד האמריקאים, לא מתיישנים ומצליחים לבלוט גם יותר מעשרים שנה אחרי הפקתם?". בפרק הזה הם עוסקים ב"רבקה" סרטו האמריקאי הראשון של היצ'קוק, בהפקת דיוויד או. סלזניק (שבהתחלה רצה שהיצ'קוק יביים לו את "טיטאניק"). הם מדברים על אפקטים, והיצ'קוק אפילו מזכיר את "ז'יל וג'ים" של טריפו, שמספר קצת על איך הוא צילם, בגניבה בשש בבוקר, את סצינות הנהיגה בסרט. לקראת סוף השיחה נשמע טריפו נבוך כשהיצ'קוק אומר לו שהוא מעולם לא זכה באוסקר. "אבל 'רבקה' זכה באוסקר", אומר טריפו כלא מבין. "נכון, אבל את הפרס קיבל המפיק, סלזניק". "איך זה יכול להיות, זה פרס לסרט". "זה ההבדל", עונה היצ'קוק, "פרס הבימוי באותה שנה הלך לג'ון פורד על 'ענבי זעם'".
ויש גם בדיחה של היצ'קוק: שתי עזים אוכלות גליל של סרט קולנוע. אומרת האחת לשנייה: "הספר היה יותר טוב".
==============
קווין מקדונלד הוא במאי תיעודי שזכה באוסקר על סרטו "ארבעה ימים בספטמבר" "יום אחד בספטמבר", על טבח הספורטאים הישראלים במינכן, וביים את הסרט התיעודי המעולה "לגעת באינסוף". בחורף ייצא סרטו העלילתי הראשון, על אידי אמין שליט אוגנדה (פורסט וויטאקר בתפקיד אידי אמין). ב"טיימס" הלונדוני מספק מקדונלד טיפים לבמאים דוקומנטריים בתחילת דרכם. אין כאן משהו מעבר לברור מאליו, אבל תמיד נחמד לשמוע מקצוען נותן עצות. (ויה MCN)
לידיעת אלה שלא יכולים לחכות עד התחרות הבאה של אורנג' בפסטיבל ירושלים: תחרות נוספת – הפעם באנגליה – של סרטים קצרים סלולריים, באורך של עד 15 שניות, מאורגנת על ידי נוקיה. יש לכם חודש לשלוח את הסרטים שלכם, ועד אז לצפות בשלל הפיינליסטים מתחרויות השנים הקודמות.
אלפרד ניומן הלחין את תרועת הפתיחה המפורסמת של אולפני פוקס. ג'רי גולדסמית הלחין את נעימת הלוגו של יוניברסל. ג'ון וויליאמס הלחין את פריטת הפתיחה של אולפני דרימוורקס. וג'יימס הורנר? הוא הלחין עכשיו את נעימת הפתיחה של חדשות הערב של סי.בי.אס, שיושקו עם עיצוב חדש, מוזיקה חדשה ומגישה חדשה (קייטי קוריק) ב-5 בספטמבר.
ושוב, סטיבן קולבר. הגיבור שלי. נותן בראש לתוכניות הבוקר האמריקאיות – בין השאר למט לאוור, שותפה של קייטי קוריק בהנחיית הטודיי שואו (עד מעברה לסי.בי.אס). מצחיק, חריף, חכם. (ויה Crooks and Liars)
*תיקון טעות-
עד כמה שאני זוכר, לסרט התיעודי של מקדונלד על רצח הספורטאים במינכן קראו "יום אחד בספטמבר"…
סתם במקרה זיפזפתי אתמול בין הערוצים ונפלתי על "סאטיריקון" של פליני שלא ראיתי כבר כמה שנים. מה אני אגיד לכם…איזה קולנוע פלאי, מכשף, מיסטי, פורץ גבולות, נועז, אפל, מטריד…אלוהים, איזה גאון היה פליני הזה. הסרט הזה צולם ב-69 והוא נראה כל כך מדהים ונועז שזה לא ייאמן. למה היום כבר לא עושים קולנוע כזה? למה אנחנו נאלצים להסתפק בעצמות יבשות?
אולי אחד מהפסטיבלים בארץ יזום הקרנה של כל סרטי פליני על מסך ענק ובעותקים משוחזרים? תארו לכם את "סאטיריקון" על המסך הענק בברכת השולטן בערב הפתיחה של פסטיבל ירושלים. זה יהיה מ – ד – ה – י -ם
לרון: לפני כמה חודשים הייתה בסינמטק איזו מחווה לבמאי איטלקי משעמם ששכחתי את שמו, ובאותה הזדמנות אמר נציג השגרירות שמתוכננת רטרוספקטיבה מקיפה של פליני בסינמטקים בספטמבר.
ווואו. עשית לי את הערב.
רון: התשובה לשאלה שלך היא, עושים קולנוע כזה ואף אחד לא בא לראות אותו. או, יותר נכון, באים לראות אותו ברטרוספקטיבות, לא בבתי הקולנוע.
"סאטיריקון" בקושי סרט סוג ג' של פליני. הרבה וירטואוזיות בגרוש, מעט פואנטה, אפס סיפור. והביקורת החברתית בסרט הזה פשוט פתטית.
מומין, מאיפה החוצפה? ממש מוזר לשמוע משפט כזה. אתה רציני?
התבלבלו לך הלינקים בין נוקיה להורנר וCBS,
בטח בגלל הצום לא היית מרוכז…
למומין – בוא נעשה עסק, קח לך את כל סרטי "הארי פוטר" ולך. לי תשאיר את פליני.
למה חוצפה? גם לבמאי גדול יכולים להיות סרטים גרועים. "סאטיריקון" הוא אחד מהם. לא צריך להיות פליני כדי לצלם צילומים יפים או לשרשר אפיזודות בלי תוכן או שיקול דעת. ליד הסרט הזה "העולם החדש" נראה כמו יצירת מופת.
רון, אם היום לא עושים קולנוע כזה, בוודאי ש"פעם" לא עשו קולנוע כזה. "סאטיריקון" סרט חריג. כמה סרטים כמוהו תוכל למצוא מבין הסרטים של "פעם"?
הקטע של היצ'קוק/טריפו נפסק אחרי חמש דקות
הנה קישור לטריילר של "המלך האחרון של סקוטלנד":
קשה לשפוט מזה את יכולתו של מקדונלד כבמאי דרמתי, אבל פורסט וויטאקר נראה חזק מתמיד בתמונת האוסקר.
Thanks friend. This has been nice seeing