22 ינואר 2006 | 02:15 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

עוד 18 יום לפסטיבל ברלין

נחשו איזה במאי ישראלי יציג סרט חדש בפסטיבל ברלין? ברור: עמוס גיתאי. סרטו החדש, "חדשות מהבית", יוקרן במסגרת הפורום בברלין. גיתאי יוכל לעשות בברלין פגישת מחזור עם נטלי פורטמן, ששיחקה ב"איזור חופשי" שלו. פורטמן תהיה שם בבכורה של סרטה החדש "נקמה" (בהפקת האחים וושאובסקי). במסגרת הפורום יוקרן גם הסרט "קרוב לבית" של וידי בילו ודליה הגר, שכבר הוקרן בפסטיבל ירושלים האחרון. גם סרטו החדש של הדוקומנטריסט היהודי אלן ברלינר המשובח "Wide Awake" יוקרן שם.

בינתיים גם המסגרת הרשמית כבר מתחילה להתגבש. סרט הפתיחה יהיה מתוצרת קנדה, "עוגת שלג", עם סיגורני וויבר ואלן ריקמן. גם "טרומן קפוטה", הסרט שאמור להביא לפיליפ סימור הופמן את האוסקר, יוקרן שם מחוץ לתחרות. וגם: רוברט אלטמן, צ'ן קאיגה, פן-אק רטנרואנג (הבמאי הכי טוב של תאילנד כרגע), טרנס מאליק, קלוד שברול ומייקל ווינטרבוטום.

דיווחים חיים מפסטיבל ברלין (בלי נדר) יפורסמו כאן מ-9 בפברואר.

 

נושאים: בשוטף

4 תגובות ל - “עוד 18 יום לפסטיבל ברלין”

  1. הפינגווין 22 ינואר 2006 ב - 12:42 קישור ישיר

    פסטיבל ברלין נראה לי כמו דוגמה לטעויות השיווק של סרטים ישראליים בחו"ל. לפני שנתיים הוצג שם "ללכת על המים" וזכה להצלחה ושמו יצא למרחוק. נכון לעכשיו, זהו הסרט הישראלי המכניס ביותר מעבר לים בכל הזמנים. בשנה שעברה, הוצג שם "תחיה ותהיה" שגרף שבחים ולהצלחה נאה באירופה (לא בארץ, הביקורות קטלו ונדמה לי שהקהל הקשיב לשם שינוי).
    ידוע לי על לפחות ששה פרויקטים ישראליים שמצטלמים בימים אלה, חלקם של במאים מוכרים כמו אבי נשר, שמי זרחין ואסי דיין. שלא לדבר על "הבועה" של פוקס את אוחובסקי שמאיים לבסס את מעמדם בעולם. אני תוהה מדוע לא מנצלים את פסטיבל ברלין בכדי לקדם סרטים ישראליים שכבר יצאו בארץ (מטאליק בלוז, למשל) ומגישים לפסטיבל רק סרטים שלא מוכרים גם לקהל הישראלי. זה, כמובן, לא מוריד מהביקורת שלי כלפי הקולנועים בארץ שעדיין נמנעים מלהפיץ סרטים ישראליים שלא היו מעורבים ישירות בהפקתם ("ימים של אהבה") באותה שנה בה הופקו.
    חוץ מזה, איך עמוס גיתאי, מכל הבמאים הישראלים, הגיע למעמד בו הפסטיבלים הגדולים מחזרים אחריו? נדמה כאילו ככל שהבוז כלפיו בישראל גואה, עולה האהדה אליו ברחבי העולם.

  2. יאיר רוה 22 ינואר 2006 ב - 12:56 קישור ישיר

    אתה טועה לחשוב שכל סרט שהוגש לפסטיבל גם התקבל. אני משוכנע שלא מעט יוצרים שיש להם כבר סרט ביד פנו עם סרטם לפסטיבל ופשוט לא התקבלו. מסיבות אלו ואחרות.

  3. הפינגווין 22 ינואר 2006 ב - 13:29 קישור ישיר

    אוקיי, שאלה אחרת:
    מי אחראי על שיווק סרטים ישראליים לחו"ל? האם זו אחריות של הקרן לעידוד קולנוע?

  4. יאיר רוה 22 ינואר 2006 ב - 17:17 קישור ישיר

    אני מניח שהם שותפים, ובוודאי מסייעים במימון, אבל ההחלטות בסופו של דבר הם של המפיקים והיוצרים.


השאירו תגובה