05 נובמבר 2016 | 23:55 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

״מיסטר גאגא״ ו״סופת חול״ באקדמיה האירופית, וגם: גל גדות ו״טריינספוטינג 2״, ועוד

ww

ריכוז כותרות וטריילרים מסוף השבוע:

פורסמו המועמדים לפרסי האקדמיה האירופית לקולנוע. נתחיל עם הזווית הישראל: ״מיסטר גאגא״ שביים תומר הימן מועמד לפרס הסרט התיעודי; ״סופת חול״, שביימה עילית זקצר, מועמד בקטגוריית סרט הביכורים (״תגלית״), מטעם פיפרסקי.

הסרטים המועמדים לפרס הסרט הטוב ביותר הם: ״היא״ של פול ורהובן, ״טוני ארדמן״ של מרה אדה, ״אני, דניאל בלייק״ של קן לואץ׳, ״חולייטה״ של פדרו אלמודובר, ו״חדר״ של לני אברהמסון (שנחשב, לצורך העניין, סרט אירי).

פרסי האקדמיה האירופית יחולקו ב-10 בדצמבר בוורשה, פולין.

========================

נבחרו המפיקים לטקס האוסקר הבא: מייקל דה-לוקה וסוזן טוד. מדובר בצמד מפיקי קולנוע בכירים מאוד, עם שום ניסיון קודם בהפקת משדר טלוויזיה בשידור חי. מייקל דה-לוקה התפרסם בשנות התשעים בתור המפיק הראשי של אולפני ניו-ליין, ומי שהותכר כבעל מגע זהב לזיהוי תכנים שהופקו בזול והצליחו בגדול. סוזן טוד, שיחד עם אחותה ג׳ניפר מחזיקה את חברת ההפקות טים טוד, התחילה את דרכה כמפיקה הראשית של חברת ההפקות של דמי מור. היא הפיקה את סרטי ״אוסטין פאוורס״ (שהופקו עבור אולפני ניו ליין, בראשות דה-לוקה), והיא כיום הנשיאה של חברת ההפקות של מט דיימון ובן אפלק. היא הפיקה גם את ״ממנטו״ של כריסטופר נולן ואת ״אליס בארץ הפלאות״ של טים ברטון.

השניים צריכים לבחור עכשיו מנחה לטקס. איי.בי.סי, רשת השידור שמממנת ומשדרת את הטקס, לוחצת על האקדמיה לבחור בג׳ימי קימל כמנחה הטקס (קימל הגיש בשנים האחרונות את תוכנית הלייט-נייט שלו בגרסת ספיישל אוסקרים, אחרי הטקס, באותו ערוץ). פרשנים טוענים שכעת עם בחירתם של דה-לוקה וטוד לתפקיד מפיקי הטקס, סיכוייו של קימל להיות המנחה נראים קלושים. מצד שני, הרהור פרטי: הקרבה של טוד למאט דיימון והלחץ של הרשת לבחור את קימל יכולה ליצור אפשרות מעניינת כאן. קימל ודיימון יחד? רבים זה עם זה כל הערב? עם הופעות אורח של בן אפלק ושרה סילברמן? נשמע מעניין, בפנטזיות שלי.

העובדה שאנחנו כבר בתוך נובמבר ועדיין לא נבחר מנחה לאוסקר מעידה על איזושהי פאניקה בקרב האקדמיה. הם מסתכלים על הטקס בשנה שעברה, ומסתכלים על הטקס הצפוי השנה – שיהיה ברובו תחרות בין סרטים עצמאיים קטנים ולא שוברי קופות – והם כנראה אובדי עצות.

=======================

מריל סטריפ נבחרה לקבל את פרס מפעל החיים של גלובוס הזהב, על שם ססיל בי. דה מיל. היא מן הסתם גם תהיה מועמדת באותו טקס על ״פלורנס פוסטר ג׳נקינס״.

=======================

אולפני דיסני שברו את שיא ההכנסות של עצמם ו-2016 היא השנה הכי קופתית שלהם בכל הזמנים עם הכנסות עולמיות בסך 5.85 מיליארד דולר, נכון ל-1 בנובמבר. הלהיטים הגדולים של דיסני השנה היו ״קפטן אמריקה: מלחמת אזרחים״, ״זוטרופוליס״ ו״מוצאים את דורי״, שקיזזו את ההפסדים של ״אליס מבעד למראה״ ו״העי״ג״. העניין הוא, שבחודשיים שנותרו עד סוף השנה יש לדיסני שלושה סרטים נוספים בעלי פוטנציאל מסחרי מאסיבי: ״דוקטור סטריינג״ (שכבר שובר קופות), ״מואנה״, ו״רוג אחד״ – אחד מארוול, אחד אנימציה ואחד מלחמת הכוכבים/לוקאספילם – כך שהתחזית היא שעד סוף דצמבר דיסני תשבור את שיאי ההכנסות של הוליווד בכל הזמנים, שעומדים כעת על 7 מיליארד דולר הכנסות בשנה אחת, שיא ששייך לאולפני יוניברסל מהשנה שעברה, השנה שבה היה להם גם את ״עולם היורה״ וגם את ״מהיר ועצבני 7״.

=======================

אפרופו קופות: תראו מה הלך בסוף השבוע שסינמה סיטי. שלושה מחמשת הסרטים הכי נצפים בסוף השבוע היו ישראליים.

screen-shot-2016-11-05-at-11-52-16-pm

========================

לפני 20 שנה, ״טריינספוטינג״ היה המנון של דור שלם. בשנים שחלפו מאז דני בויל, הבמאי, השתכלל מאוד ואף זכה באוסקר. עכשיו הוא מקבץ את החבורה שוב לסרט המשך. הטריילר נראה זרחני ונוצץ, כמו שבויל יודע לעשות, אבל האם הסרט יהיה רלוונטי גם לימינו:

=======================

והנה שתיים וחצי דקות של גל גדות על סוס, על אופנוע, עם שוט, קופצת, בועטת, צוללת, יורה.

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “״מיסטר גאגא״ ו״סופת חול״ באקדמיה האירופית, וגם: גל גדות ו״טריינספוטינג 2״, ועוד”

  1. לירון 6 נובמבר 2016 ב - 10:14 קישור ישיר

    קימל הנחה את האמי בקיץ.
    קשה להאמין שירצו שינחה שני טקסים באותה שנה.

  2. מוטי 13 נובמבר 2016 ב - 7:26 קישור ישיר

    כדאי לך להציץ שוב ברשימת הסרטים הנצפים ביותר ב "סינמה סיטי", זה כבר 4 סרטים ישראלים ברשימה ודוקטור אחד.
    מאוד משמח!


השאירו תגובה