מה היו הסרטים הכי טובים בחצי השנה הראשונה של 2017?
אז מה היה הסרט הכי טוב עד כה ב-2017? לקחנו את טבלת המבקרים שלנו וביקשנו ממנה שתוציא את הנתונים על עשרת הסרטים שקיבלו את הציון הממוצע הכי גבוה בחצי השנה שחלפה מאז 1.1.2017 ושמגיעה לסיומה היום. דו״ח חצי שנתי. התוצאה: שלושה סרטים ישראליים העשרת הגדולים ונוכחות בולטת של סרטי אוסקר 2016 שהופצו בישראל בתחילת 2017. שימו לב: לא תמצאו בבתי הקולנוע אף אחד מעשרת הסרטים הטובים של חצי השנה הראשונה. עשרת הסרטים הכי טובים של 2017, נכון לעכשיו, יצאו בין ינואר לאפריל. את הסרטים הכי טובים כרגע בקולנוע תמצאו בטבלת המבקרים השבועית שהתפרסמה אמש.
חצי השנה הראשונה של 2017 הכילה כמה וכמה שוברי שיאים בקופות בישראל: ״מהיר ועצבני 8״ הפך בפסח לסרט עם הפתיחה הכי גדולה בתולדות המדינה, ו״וונדר וומן״ הביא 150,000 איש בסוף השבוע הראשון לצאתו. לעומת זאת, בחצי השנה הראשונה לא היה אף סרט ישראלי שהצליח להגיע למאה אלף צופים. הסרטים הישראליים הכי מצליחים של 2017 עד כה הם ״נורמן״ (היחיד שהתקרב למאה אלף צופים), ״חדרי הבית״, ״מעבר להרים ולגבעות״ ו״בן גוריון, אפילוג״, שמכרו כל אחד בסביבות ה-30,000 כרטיסים.
למקרה שהחמצתם:
שיחה שלי עם ערן קולירין על ״מעבר להרים ולגבעות״
- יוני בינרט
- ארז דבורה
- בנימין טוביאס
- אור סיגולי
- תומר קמרלינג
- יאיר רוה
- נעמה רק
- אבנר שביט
תקציר הסרט
סרטו החמישי של יוסף סידר, והראשון שלו מאז ״הערת שוליים״, הוא קופרודוקציה ישראלית-אמריקאית, דוברת אנגלית ברובה, שצולמה בניו יורק ובירושלים, עם גלריית שחקנים מפוארת, מקומית ומיובאת. ריצ׳רד גיר מגחם את דמותו של נורמן אופנהיימר, מאכער, מגייס תרומות, שדכן בין אנשי ממון, האיש שמאחורי הקלעים של עולם ההון-שלטון. פגישה לא-ממש-מקרית שלו עם פוליטיקאי ישראל צעיר ומבטיח מתפתחת שלוש שנים אחר כך למערכת יחסים עם ראש ממשלת ישראל, מערכת יחסים שכל העולם מסביב מנסה להבין מה טיבה ועד כמה היא חוקית. מה שהופך את ״נורמן״, בין השאר, למעין רומן מפתח העוסק באופן מרומז או גלוי בפרשת אולמרט-טלנסקי (אבל רלוונטית לכל ראשי הממשלה בישראל בעשרים השנים האחרונות).- ארז דבורה
- בנימין טוביאס
- אור סיגולי
- תומר קמרלינג
- יאיר רוה
- נעמה רק
- אבנר שביט
תקציר הסרט
אחרי הסרט שבו אדם סנדלר גילם סנדלר, הנה הסרט שבו אדם דרייבר מגלם נהג. סרטו החדש של ג׳ים ג׳רמוש עוסק בשירה, ובנוכחות שלה במקומות הכי פחות צפויים. פטרסון הוא נהג אוטובוס שגר בעיר פטרסון בניו ג׳רזי. הוא גם משורר שכותב לעצמו במחברת, חושב שירה והופך כל דבר הכי יומיומי לשיר. לא הרבה קורה בסרט, המתאר שבוע שגרתי מאוד בחייו של פטרסון,אבל איכשהו נדמה שהסרט, שהוקרן בפסטיבל קאן 2016, הוא אחת היצירות הכי אישיות של ג׳ים ג׳רמוש, מהוותיקים, החלוצים והעקביים מבמאי הגל הניו יורקי העצמאי.- יוני בינרט
- ארז דבורה
- זהר וגנר
- בנימין טוביאס
- אור סיגולי
- ישי קיצלס
- תומר קמרלינג
- יאיר רוה
- נעמה רק
- אבנר שביט
תקציר הסרט
מאז פסטיבל קאן, זהו אחד הסרטים האירופאיים המדוברים של השנה, והסרט שסחף את רוב פרסי האקדמיה האירופית לקולנוע בדצמבר. סרטה האקסצנטרי למדי של מארן אדה מספר על אשת עסקים גרמניה העובדת ברומניה, שצריכה להתמודד עם העובדה שאביה המעט משונה מגיע לבקר אותה. הוא מפתיע אותה ואת חבריה בכל פעם בתחפושת אחרת, בעיקר כשהוא מגלם דמות מומצאת של קואצ׳ר קולני, עקום שיניים, בשם טוני ארדמן. בהחלט אבא עושה בושות, הגרסה הגרמנית.- יוני בינרט
- ארז דבורה
- בנימין טוביאס
- אור סיגולי
- ישי קיצלס
- תומר קמרלינג
- יאיר רוה
- נעמה רק
- אבנר שביט
תקציר הסרט
רוז לוקחת את כריס, הבן זוג השחור שלה, לפגוש לראשונה את הוריה. במבט ראשון הוריה הם דוגמה ומופת למשפחה לבנה נאורה וליברלית. אלא שאז... ״תברח״, סרט עצמאי דל תקציב והראשון שמביים הקומיקאי ג׳ורדן פיל, הפך בתחילת השנה לאחת ההצלחות המסחריות המפתיעות באמריקה.- יוני בינרט
- ארז דבורה
- זהר וגנר
- בנימין טוביאס
- דני לרנר
- אור סיגולי
- תומר קמרלינג
- יאיר רוה
- נעמה רק
- אבנר שביט
תקציר הסרט
סיפור התבגרות בשלושה חלקים. ילדותו, נעוריו ובגרותו של שיירון, שגדל בעיירה ליברטי סיטי בפלורידה, לאם מכורה לסמים, ובסביבה שמסלילה אותו לחיים של אלימות ופשע, בזמן שהוא בכלל מנסה להבין מי הוא ולפענח לאט לאט ובעיכוב ניכר את זהותו ואת נטיותיו. סרטו הקטן, האינטימי ודל התקציב (מאוד) של בארי ג׳נקינס היה מועמד לשמונה פרסי אוסקר וזכה בשלושה - על שחקן המשנה, התסריט המעובד והפתעה... לסרט הטוב ביותר.- יוני בינרט
- ארז דבורה
- בנימין טוביאס
- אור סיגולי
- ישי קיצלס
- תומר קמרלינג
- יאיר רוה
- נעמה רק
- אבנר שביט
תקציר הסרט
סרטו החדש של מרטין סקורסזי הוא גם אחת מיצירותיו האישיות ביותר, עליה הוא חולם כבר למעלה מעשרים שנה. סרט דתי על הכמרים הנסתרים של יפן במאה ה-17, ששמרו על אמונתם בסתר בימים של רדיפה, עינויים והוצאה להורג של נוצרים בידי האינקוויזציה היפנית. חלק שלישי, אם תרצו, לטרילוגיה הדתית שלו שכוללת את ״הפיתוי האחרון של ישו״ ואת ״קונדון״.- יוני בינרט
- ארז דבורה
- בנימין טוביאס
- אור סיגולי
- תומר קמרלינג
- יאיר רוה
- נעמה רק
תקציר הסרט
עם הומאז׳ים לקרל תיאודור דרייר, לארס פון טרייר וקרלוס רייגדאס, סרטו העלילתי השני של אבישי סיון (״המשוטט״) הוא יצירת ארט-האוס קיצונית שמפגישה קדושה וטומאה, אמונה וכפירה, רוחניות וגשמיות, חיים ומוות עם צילום עוצר נשימה בשחור-לבן של שי גולדמן ופניה מפתיעה לעולם של חלומות וסיוטים. הסרט הוקרן לראשונה בפסטיבל ירושלים 2015. זהירות: הסרט מכיל עירום קשה ומתחיל עם סצינה של שחיטת פרה.- ארז דבורה
- בנימין טוביאס
- אור סיגולי
- ישי קיצלס
- יאיר רוה
- נעמה רק
- אבנר שביט
תקציר הסרט
סרטו של הבמאי האירני אסגר פרהדי, שזיכה אותו לפני חודש באסקר הזר השני שלו (אחרי ״פרידה״). זוג שחקנים נשוי שמעלה באירן גרסה ל״מותו של סוכן״ נקלעים לדרמה משפחתית שמהדהדת את יצירתו הכה-אמריקאית של ארתור מילר.- יוני בינרט
- זהר וגנר
- בנימין טוביאס
- אור סיגולי
- ישי קיצלס
- תומר קמרלינג
- יאיר רוה
- נעמה רק
- אבנר שביט
תקציר הסרט
עידן חדש הפציע. סרטו החדש של בונג-ג׳ון הו (״המארח״, ״רכבת הקרח״), בהפקת בראד פיט, הוצג בבכורה בפסטיבל קאן אבל מופץ השבוע בכל העולם - בנטפליקס. ובגלל שזה אחד הסרטים הכי מדוברים כרגע בעולם, והוא תיאורטית זמין לכם לצפייה ברגע זה בכל מקום שבו אתם נמצאים, החלטנו לשבץ אותו בטבלת המבקרים. זהו סיפורה של נערה מכפר נידח בהרי קוריאה בעתיד הלא רחוק, שגידלה כל חייה חזירת-על מהונדסת גנטית מבלי לדעת שהיא שייכת לתאגיד אמריקאי. כשמגיע הזמן לקחת את חזירת הענק בחזרה למפעל, כדי להפוך אותה לאוכל, הילדה יוצאת למסע להציל את חיית המחמד שלה, ונקלעת לקרב בין תאגיד ובין קבוצת אקטיביסטים מיליטנטית. את הסרט תוכלו לראות (בתשלום) כאן.- אור סיגולי
- תומר קמרלינג
המסקנה: אם אתה רוצה לשפר את הסיכויים של הסרט שלך להיות נאהב על ידי המבקרים, כדאי שתתן לו שם של מילה אחת. שבעה סרטים מתוך העשרה (אני סופר גם את לוגאן לצורך העניין) הם בעלי שמות מינימליסטים.
יש כבר כמה הקבלות וסרטים מפה שגם אהבתי, בצפיה שניה- לוגאן, אוקג'ה ו"תברח" בהחלט טובים או טובים מאוד.
אור ירח ופטרסון זה אפילו מובן מאליו, אצלי, כטובי השנה עד כה.
הסוכן וטוני ארדמן צריכים צפיה שניה גם ואולי מעולים גם, בהחלט.
הישראלים המסקרנים שעוד לא צפיתי, בהחלט מבטיחים, מעבר להרים ולגבעות, נורמן ותיקון.
https://rateyourmusic.com/list/DavidIs/best-2017-to-2016-films/ לעוד כמה מטובי השנה.
יצורים ליליים- אנדר רייטד, מותחן אפקטיבי וארטיסטי. הייתי מעדיף סוף קצת אחר ויותר דיאלוגים אבל מותחן מעולה
בסך הכל. חבל שלא נכנס לטופ 10. בסך הכל היו לו גם 8 ציונים גבוהים (3 וחצי ופלוס) בטבלת הסינמסקופ, גם.
די הזוי שאור ירח רק במקום שישי שנתי פה, ראשון מובהק והמרגש של השנה לטעמי. זוכה אוסקר מוצדק מאוד, הפעם.
לטעמי עשו מ"נורמן" ממש יותר מידי (כמו עם כל סרטי יוסי סידר, האמת..), כל כך הרבה רגעים לא אמינים, חסרים בדיאלוגים ובניית קשרים, רעיונות, חדות, חיבור.
שעזבו שכלית, זה גורם פשוט.. פחות להתחבר לסרט. אז הפעם מילה טובה רק לאורי קליין, איתן וייץ, מאיר שניצר, עופר ליברגל, ארז דבורה וב.טוביאס שלא היללו מידי, עם 3.5 כוכבים (אור סיגולי אולי גם, מסויג ובצדקקק הפעם).
זה שש, אכאילו הרבה, אבל השאר, עם האובר הילולים.. לא הראו חדות חד פעמית, נגיד ככה.
בעיני זה סרט שישאר 3\2.5 כוכבים. יש רגעים טובים, לכן גם לא כוכב אחד. וזה גם משחק ובימוי טובים, לתסריטים הבעייתים שלו, בדומה לדובר קוסאשוילי.
הוא יודע לגלוש לרגעים דרמטיים מהנים, ולחבר בין דמויות מעת לעת, אבל רוב הדיאלוגים וסצנות .. שטחיות ונעשות בחפיפניקיות ולא אמינות מספיק, בנוסף לזה.
באמת שלא משום מקום שמבקר אותו כי הצליח, חלילה וחס לצרות עין, זה פשוט לא חד ואמין מספיק, וגם מנוכר בשל החפיפניקיות בתסריט, דברים רבים מידי קורים באופן מוגזם ומהיר מידי בשביל שזה "יתפוס". והסוף גם בומבסטי ועף על עצמו מידי.