לייב בלוג: גלובוס הזהב 2010
דברים שלמדתי מהשטיח האדום: איימי אדאמס בהריון, ומרחוק היא נורא דומה לג'וליאן מור. ופחות או יותר זהו.
השעה 3:00. מתחילים. יש כאן מישהו איתי?
ריקי ג'רווייס: "אני מביט בכם וחושב על כל העבודה הנפלאה שנעשתה. על ידי המנתחים הפלסטיים. אתם נראים נפלא".
3:05: ניקול קידמן מקדמת תרומות למען האיטי ומבשרת שג'ורג' קלוני אירגן יום התרמה ביום שישי הבא. ואז עוברת להגשת פרס שחקנית המשנה.
שחקנית משנה קולנוע.
הזוכה: מוניק. על "פרשס".
האוסקר בכיס שלה. היא זכתה ב-כ-ל הפרסים עד כה.
מוניק, שמגלמת את אמה של הדמות הראשית בסרט, משכה ביקורת בתחילת עונת הפרסים על כך שסירבה להשתתף בקידום המכירות של הסרט ובקמפיין הפרסים. לטענתה היא עסוקה מדי בתוכנית האירוח שלה. אבל זה לא מנע ממנה לזכות בכל פרסי המבקרים.
שחקנית ראשית (טלוויזיה, קומדיה): טוני קולט, "United States of Tara".
מיס גלובוס הזהב (הנערה שמחלקת את הפרסים, שצריכה להיות בת לזוג הוליוודי) השנה היא מייוויס ספנסר, הבת של אלפרי וודארד.
שחקן משנה (טלוויזיה): ג'ון ליתגו, "דקסטר".
ליתגו כבר זכה בגלובוס על "מפגשים מהסוג האישי".
3:20: פול מקרטני מגיש את פרס סרט האנימציה.
מקרטני: "אנימציה זה לא רק סרטים לילדים. זה גם למבוגרים שעושים סמים. אז בואו נראה את הסרטים המועמדים שנעשו על ידי מבוגרים שעושים סמים".
סרט אנימציה.
הזוכה: "למעלה".
פיט דוקטר, הבמאי והשותף לתסריט, מקבל את הפרס.
3:27: קייט האדסון מציגה את המיוזיקל המועמד הראשון, "Nine", הסרט בו היא משחקת.
פליסטי האפמן (קאט לבעלה וויליאם ה' מייסי) מנסה להציג את נשיא תא הכתבים הזרים בהוליווד, ולדבר על הפעילות הפילנטרופית של התא, אבל היא מתבלבלת שוב ושוב בהקראה. לפחות היא חיה, שלא כמו הזומבי החיוור שעלה אחריה.
שחקן ראשי (טלוויזיה, דרמה):
מייקל סי. הול, "דקסטר".
השבוע דווח שמייקל סי. הול, הוא דקסטר, נאבק בסרטן. והנה הוא מכוסה ראש. כנראה מסיבה זו. נקווה שיחלים.
(אני חייב לציין שפרסי הטלוויזיה ממש לא מעניינים אותי).
שחקנית ראשית (טלוויזיה, דרמה):
ג'וליאנה מרגוליס, "The Good Wife".
זו הזכייה הראשונה של מרגוליס, אחרי שש מועמדויות, רובן על תפקידה ב"אי.אר".
ניל גיימן, ש"קורליין" שלו היה מועמד לגלובוס האנימציה, מצייץ בטוויטר מהטקס:
Phone about to die, so end of tonight's twitter. We lost but we lost to Up. So that's all right. Love..
אח, תירוץ ה"טלפון שלי תכף מת", במקום ה"אין לי כוח לזה יותר ואני מה-זה מבואס ורוצה להתחפף מפה".
אגב, הטוויטר שלי, מדווח גם שם במקביל.
3:42: הריסון פורד (קאט לבת הזוג קליסטה פלוקהארט) מציג את הסרט המועמד "תלוי באוויר".
3:44: שר וכריסטינה אגילרה מציגות את קטגוריות המוזיקה.
שיר:
"The Weary Kind" מתוך "Crazy Heart"
מעניין, אחד הזוכים בפרס הוא ראיין בינגהם, שזה שמה של הדמות של ג'ורג' קלוני ב"תלוי באוויר". ואיש לא עלה לקבל את הפרס בשמו. האם זה פסבדונים?
הפסידו בקטגוריה הזאת: פול מקרטני ויו-2. ו"אווטאר".
פסקול:
מייקל ג'יאקניו, "למעלה".
והאם זוכת האוסקר דיאבלו קודי ("ג'ונו") נמצאת בטקס הגלובוסים, בו זכתה לפני כמה דקות השחקנית הראשית של הסדרה שלה, "United States of Tara"? לא, היא בבית, ומדוות בטוויטר:
BTW, I'm at home watching. No tickets for writers/exec producers unless the whole show is nommed. Fine by me.
מיני סדרה/סרט טלוויזיה: "גנים אפורים".
אגב, מאד חיבבתי "גנים אפורים". עשה כבוד לסרט התיעודי של האחים מייזלס.
3:58: טום הנקס מציג את הסרט המועמד (קומדיה): "ג'ולי וג'וליה". "זה לא הסרט שבו מריל סטריפ נכנסת למיטה עם אלק בולדווין, אלא הסרט שבו מריל סטריפ נכנסת למיטה עם סטנלי טוצ'י. בכל קנה מידה, שדרוג משמעותי".
הסרטים האדומים שהמשתתפים עונדים, אגב, הם למען נפגעי רעידת האדמה בהאיטי.
4:00: קולין פארל עם הפרס לשחקנית ראשית בקומדיה.
שחקנית ראשית, קומדיה:
מריל סטריפ, "ג'ולי וג'וליה".
סטריפ: "תודה. אני רוצה לשנות את שמי לטי-בון. טי-בון סטריפ".
מדהים. מריל סטריפ מצליחה לרגש עד דמעות אפילו בנאום זכייה בגלובוס הזהב. למעשה, היא צריכה לזכות באמי על האום הזה: ג'ולי צ'יילד, אמא שלה, האיטי בבלינץ' מרגש אחד.
4:09: הלן מירן מציגה את "Precious".
כוכבי "אווטאר" סם וורתינגטון וזואי סלדנה עם הפרס לשחקן ראשי (טלוויזיה, מיני סדרה/סרט טלוויזיה). והזוכה: קווין בייקון, "יד המקרה" (שיצא בדיוק השבוע בדי.וי.די בארץ). וגם שחקנית (טלוויזיה, מיני סדרה/סרט טלוויזיה). והזוכה: דרו ברימור, "גנים אפורים".
"גנים אפורים" ו"למעלה" שולטים בגלובוסים בינתיים.
ברימור התחילה נחמד לפני שהתפזרה לגמרי בנאום שלה והתחילה לגנוב ממוניק ומסטריפ. "זו הפעם הראשונה שאני זוכה בפרס כזה, למרות שאני נפגשת עם תא הכתבים הזרים כבר 97 שנה בערך, ואני מכירה את החדר הזה מאז שאני בת 7".
ברימור היתה מועמדת לגלובוס הזהב הראשון שלה ב-1984 על "Irreconcilable Differences", של הגברת שכתבה וביימה את "זה מסובך".
4:21: והנה קמרון דיאז מציגה את "זה מסובך".
ריקי ג'רווייס: "הנה קטגורייה קצת מבאסת: לתסריטאים".
ג'ניפר אניסטון וג'ררד בארטלר עם פרסי התסריטאות.
תסריט:
"תלוי באוויר", ג'ייסון רייטמן ושלדון טרנר.
4:27: ג'ניפר גארנר ואשטון קוצ'ר מעניקים את פרס השחקן לסדרת טלוויזיה קומית לאלק בולדווין על "רוק 30". אבל בולדווין לא יכול היה להגיע, בגלל אירוע צדקה שנקבע לו מראש.
4:33: סמיואל ל' ג'קסון מציג את "ממזרים חסרי כבוד". ואז את סופיה לורן. "כוכבת קולנוע על באמת".
סופיה לורן עם הפרס לסרט הזר. למה לא הזמינו את ארי פולמן, זוכה השנה שעברה, להעניק את הפרס השנה?
הסרט הזר:
"סרט לבן", מיכאל האנקה.
האנקה מדבר, קאט לארנולד שוורצנגר. זה גרמני, ההוא אוסטרי. את הגלובוסים מביים רובוט?
סדרת טלוויזיה דרמה: "מד מן".
מתיו וויינר, יוצר "מד מן" וכפילו של ג'ורג' קוסטנזה (ממשיך את הנאום של דרו ברימור): "גם אני הייתי בחדר הזה כשהייתי בן 7. אבל זה היה לבר מצווה. וכמו היום, גם אז ירד גשם והשיער של כולם התקרזל".
4:45: טיילור לאוטנר מציג את "500 ימים של קיץ".
שחקנית משנה (טלוויזיה): קלואי סביני, "אהבה גדולה".
4:50: האלי ברי עם פרס שחקן המשנה.
שחקן משנה:
כריסטוף וולץ, "ממזרים חסרי כבוד".
כמו מוניק גם הוא זכה בכל פרס אפשרי. האוסקר בלתי נמנע.
4:56: רוברט דה נירו וליאונרדו דיקפריו מגישים פרס מפעל חיים למרטין סקורסזי, על שם ססיל בי. דה מיל.
מדהים. רוברט דה נירו מצטיין גם בהקראת טקסט שטותי מהטלפרומפטר. משפט יפה: "ססיל בי. דה מיל היה שמח לקבל את הפרס על שם מרטין סקורסזי". אמת.
מונטאז' יפה של סרטי סקורסזי, שמתחיל עם הפסקול של פיטר גבריאל ל"הפיתוי האחרון של ישו". ואז נאום התודה של סקורסזי, שהוא שיעור בתולדות הקולנוע של ססיל בי. דה מיל.
5:13: ג'ודי פוסטר מציגה את "The Hurt Locker". "מטען הכאב". ב-7.3 ב-21:30 בערוץ הסרטים של יס. בכורה ארצית.
מל גיבסון עם פרס הבימוי. הנה מתח אמיתי. קמרון או ביגלו?
בימוי:
ג'יימס קמרון, "אווטאר".
קמרון: "היינו צריכים לעשות את זה בשכונה שלנו. הוא (גיבסון) גר ממש לידי. אני לא ממש מוכן, הייתי בטוח שקתרין תזכה בזה".
דיאבלו קודי בטוויטר, אחרי הזכייה של ג'יימס קמרון:
James Cameron and Mel Gibson are next-door neighbors? Do they have Avatar vs. Braveheart blue makeup parties?
שמים לב שזה לא רק לייב בלוג מהטלוויזיה אלא גם לייב בלוג מטוויטר? כל אמצעי התקשורת בפוסט אחד. על לא דבר.
סדרה קומית: "Glee".
וואו, איזה פרומו מעולה ליס. "Glee" מתחילה ביס ממש היום. לי זה נראה כמו "השיר שלנו", לא?
5:26: מייק טייסון ושחקני "בדרך לחתונה עוצרים בווגאס" מציגים את הסרט שלהם.
ריס וויתרספון עם הפרס לסרט הטוב ביותר, קומדיה.
הסרט (קומדיה/מיוזיקל):
"בדרך לחתונה עוצרים בווגאס".
פששש….
קטגורייה שלא ממש עניינה אותי, אבל בכל זאת הפתעה.
5:33. הון ושלטון. ארנולד שוורצנגר מציג את "אווטאר". "למה אני מציג את הסרט? כי קמרון ואני עשינו יחד שלושה סרטים. וכי עשיתי הסכם עם פוקס שחצי מההכנסות של הסרט יועברו לתקציב מדינת קליפורניה. החצי השני נכנס לכיסו של קמרון. ראיתי את ההסכם של קמרון עם פוקס. הדרך היחידה שהוא היה יכול להרוויח יותר כסף זה רק אם היו מפטרים אותו מאן.בי.סי"
מיקי רורק עם פרס השחקנית.
שחקנית (דרמה):
סנדרה בולוק, "The Blind Side"
הנה הגלובוסים בשבילכם. מתים על כוכבי על ולהיטי ענק. לא מאמין שהיא תזכה באוסקר.
סאלי הוקינס, שאף אחד לא מזהה (היא זכתה בגלובוס הזהב לפני שנה על "חופשיה ומאושרת" של מייק לי) עם פרס השחקן (קומדיה).
שחקן (קומדיה):
רוברט דאוני ג'וניור, "שרלוק הולמס".
פארסה. מביך.
דאוני: "אני רוצה להודות לסוזן דאוני שאמרה לי בעשר בבוקר שמט דיימון יזכה אז שאין טעם שאכין נאום. …. (מצחיק) … תודה לתא הכתבים הזרים, הם חבורה משונה אבל עכשיו אני חלק מהם".
קייט ווינסלט עם פרס השחקן (דרמה). צמוד כאן. ברידג'ס או קלוני?
שחקן (דרמה):
ג'ף ברידג'ס, "Crazy Heart"
הנה מקום שבו הגלובוסים כנראה כן ינבאו את האוסקרים.
(ג'ון פברו מבסוט בטוויטר מהזכיות של שחקני "איירון מן" שלו בגלובוסים: רוברט דאוני ג'וניור וג'ף ברידג'ס).
מביך שבתום טקס הפרסים השני הכי פופולרי בהוליווד אנחנו מזהים – ב-2010! – ש"The Blind Side" ו"The Hurt Locker" ו"Crazy Heart" לא מוקרנים בבתי הקולנוע בארץ.
5:55: ג'וליה רוברטס עם פרס הסרט.
עכשיו אתם מבינים למה היא פתאום היתה מועמדת לפרס משחק על "משחק כפול"? כדי שהם יוכלו לשכנע אותה לבוא להגיש פרס. ג'וליה: "רוצים לקבל תשומת לב? שבו ליד פול מקרטני. אני ישבתי כל הערב לידו וקיבלתי יותר סמסים משקיבלתי בחיי".
הסרט:
"אווטאר".
וואו, "The Hurt Locker" יצא בידיים ריקות. וואו, ג'יימס קמרון הרגע גנב את השורה של רוברט דאוני ג'וניור מלפני כמה דקות ("אם תתחילו עם המוזיקה תסתבכו איתי"). וואו, ואז הוא גונב שורה מהנאום של כריסטוף וולץ (על הגלובוס והגלובוס).
זהו. ההתחלה היתה מבדרת. הסוף היה מבאס. אבל אלה הגלובוסים. לרוברט דאוני ג'וניור לא מגיע לזכות, אבל הוא נתן את אחד הרגעים המשעשעים של הערב.
בוקר טוב כולם.
אש במכתש
מה לוקאס עושה שם?
מישהו יודע איפה יש אפשרות לראות את הגלובוס לייב באינטרנט? אין לי גישה לטלוויזיה…
כאן יש כמה ערוצים שמשדרים לייב http://www.justin.tv/search?q=golden+globes&commit=Search
ג'רוויס: "בואו נתחיל כבר את הטקס לפני שג'יי לנו יחליף אותי".
לא מקורי במיוחד.. אבל מתבקש. ומתחיל להיות לא נעים להיות ג'יי לנו בזמן האחרון
כן, לא מקורי במיוחד. פעם ג'וני קרסון פתח את האוסקרים עם: "אני רואה כאן המון פנים חדשות. במיוחד על הפנים הישנות".
וחבל לי על אדי פאלקו. ומצד שני, אני ממש אוהב את טוני קולט.
אוואטר סגר 1.6 ביליון עולמי. לדעתי – 2 ביליון. זה יהיה המספר.
מצטער על אובססית הקופה שתפסה אותי.
יאיר אתה עמי בעניין?
סומכת על הערים לתגובות מעניינות שאוכל לקרוא לכשאתעורר. ברשותכם, אלך לקרוס עכשיו.
נ.ב. יאירוה, הלינק לבלוג שלי (לפני יומיים) מוביל לבלוג, אבל לא לפוסט הספציפי עם הסרט הצרפתי. לטובת הארכיון…
לילה טוב, טל. למה וויליאם הרט נראה כך ?
פול מקארטני?! הם אוהבים מפורסמים שמה בגלובוס אה?
המממ… רגע, אני מחכה לאנימציה.
כן, מפתיע.
לילה טוב.
זאת אומרת שלא תהיה הפתעה באוסקר ו"מר מפקוס המהולל" ישאר בלי פרס.
וכנראה שמקרטני כבר מחובר לזמקיס.
איזה טקס מגוחך.. בקטגוריה של שחקן משנה יש גם הופעות אורח, גם תפקידים קבועים, גם דרמה, גם קומדיה, גם סרטי טלויזיה.
איך ארי גולד וג'ון לית'גו מתחרים על אותו פרס?
ריקי ג'רוויס מריץ כמה בדיחות על גלובוס הזהב ("עוד משהו שאי אפשר לקנות זה גולדן גלוב. לפחות לא בצורה רשמית"), ונראה שהוא מתחיל ליהנות.
ואז הוא אומר "not gonna do it again anyway"..
חזר הטרנד של לענוד את הסרטים האדומים של האיידס לאחר יותר מעשור
למה הריסון פורד מדבר כ-ל כ-ך ל-א-ט ?
חבל שגלן קלוז לא זכתה.
טוני קולט ממש ראויה וקטע איך שהמראה שלה משתבח עם השנים היא נראתה ממש זוהרת ויפה.
אני מת לראות את "פרשס" כבר.
יפה שUP קיבל שני פרסים שממש מגיע לו.
פיקאסאר הם הכי טובים חרף העובדה שהיו עוד סרטים טובים כמו קרוליין.
אני מת על פליקה הופמן אבל היא ממש פידחה. אבל היא כנה ואמיתית ונראתה פשוט נהדר. חבל שעקרות לא מועמדת.
היה עצוב בטירוף לראות את מייקל סי הול קירח לגמרי. אבל מגיע לו לזכות סופסוף. גאד בלס הים!!!
1. זאת אומרת שכנראה נראה את "Crazy heart" מועמד ללא מעט פרסים אחרים בטקסים אחרים.
2. פרס שני שאווטאר מפסיד. מגמה ?
בינתיים אפשר לראות: SNL Takes on Avatar: Laser Cats 5, Na’vi Sex, and Internet Commenters
http://www.slashfilm.com/2010/01/17/snl-takes-on-avatar-laser-cats-5-navi-sex-and-internet-commenters/
קטע איך ששר נראית כאילו היא לא השתנתה בכלל. כנראה יש לה מנתח פלסטי צמוד.
ועדיין הבחירות האופנתיות שלה בהחלט מאותגרות משהו…
מריל סטריפ מלכה. איזה נאום יפה. ושמתם לב שלא חותכים מלכה באמצע ?(ומה העניין עם זה, בעצם? חשבתי שהגלובוסים הם הגרסה הפחות מעונבת של האוסקר)
פעמיים בשנה יוצא לי להיחשף לפרסומות של ערוץ E!
(ולגלות שאני לא מפסיד כלום…)
איזה נאום מרגש למריל סטריפ!!!!
וכבר שכחתי איזו זכייה זו שלה, נראה לי שביעית ומועמדות 25 מישהו כאן יכול לתקן אותי אם אני טועה בבקשה.
ומדהים לראות איך האישה הזאת ששוברת שיאים בקולנוע כל שנה מחדש עדיין מתרגשת ומעריכה את מה שיש לה. שלא לדבר על ההומור העצמי החמוד.
ובסופו של דבר כמה שזה קלישאתי לומר:"אני מעריץ את מריל סטריפ"
אז אני באמת מעריץ אותה ואוהב אותה מאוד כי היא פשוט אישה מדהימה וגדולה.
מריל היקרה זה פשוט מגיע לך הפרס הזה!
I LOVE YOU
היי, הזכייה של ג’יאקניו היא לא רק מפתיעה, זו גם הבחירה נכונה (לדעתי, לפחות).
אה…הלן מירן. לפי ימד"ב, "החוב" האמריקאי יוצא כבר בחודש הבא.
אווו גרטי הקטנה סוף סוף זכתה במשהו
נראה שדרו ברימור יותר משחקת את עצמה מתרגשת מאשר באמת מתרגשת..
ג'רארד באטלר הוא קצת כמו ברנדן פרייז'ר. שחקן טוב שעושה הרבה שטויות.
ואולי לג'ייסון רייטמן עדיין יש סיכוי באוסקר.
ומה זה היה שג'רוויס הציג אותו כ"That bloke from 300"
מבואס בשביל של שלדון טרנר, ג'ייסון רייטמן לא נתן לו אפילו מילה… (ונותר רק לתהות מי לעזאזל הוא?)
גו האנקה ! אני מהמר שהוא גם ייקח את האוסקר.
וואו איזה גשם http://www.ims.gov.il/IMS/tazpiot/RainRadar.htm
איתן – גם גלובוס הזהב הוא לא חזאי טוב במיוחד לסרטים שבדרך כלל זוכים בקטגורית הסרט בשפה זרה באוסקר.
נכון, אבל אני הולך עם ההרגשה שהאנקה לוקח כבר כמה זמן. יש לו כבר שם בארה"ב (ז'אק אודיאר פחות מוכר). "מחבואים" שלו היה להיט ארט האוס קטן גם בארה"ב. ואין ממש מי שמאיים עליו.
או שלא.
"ואין ממש מי שמאיים עליו."
זה מה שלא מעט אנשים חשבו בשנה שעברה בנוגע ל"ואלס עם באשיר"..
שלדון טרנר זה בטח השם של הגיבור מ"קרייזי הארט" ולכן הוא לא דיבר
בוזזזזזז!!!… אהבתי את "אווטאר", אבל לטרנטינו הגיע יותר!
מה קרה לסנטר של ריס וויתרספון?
פחחח הנגאובר זוכה,מה זה טקס פרסי האם טי וי???
סרט לבן. הנקה ושוורצנגר, שניהם אוסטרים! (גם אם הסרט גרמני)
ופתאום, ברשימת המועמדים, ראיתי את מייקל סטולברג. לאן נעלם "איש רציני" של האחים כהן?
יאיר- Glee זה אולי ההפך המוחלט מתיכון השיר שלנו.
תראה פרק אחד, ותבין…
צינית, מרושעת ולמרות הכל פוליטיקלי קורקט (נפלאות דרכה של הקומדיה האמריקאית).
"Crazy heart" – יופץ בארץ ?
אלו הרגעים שאני אוהב בטקסי פרסים. כשכולם עומדים ומריעים לעבודה של שחקן.
צר לי על קולין פירת'. נפלא ב"סינגל מן". וכן, ברידג'ס אולי יזכה באוסקר. ואולי לא. הקטגוריה הזו עדיין צמודה בעיניי.
אני לא מאמין שבדרך לחתונה זכה.
לא ראיתי אותו אבל הוא נשמע קומדיה טראשית מכדי לזכות.
ואני סמכים בנוגע לסנדרה. אני מפרגן לה גלובוס אבל היא לא נשמעת כמו אחת שתזכה השנה באוסקר. אני מהמר על הכושית מפרשס.
ומזל טוב לג'ף ברידג'ס שקיבל כבוד ששמור רק לקינגים כמו סופיה לורן ומרטין סקורסזה. הבחור אהוב ומוערך!!!
טוב, אוואטר, לא אומר כלום על שיהיה באוסקרים…
יאללה לישון, צריך לקום עוד שעתיים.
"Hurt locketr" הוא האנדרדוג. והוא נשאר האנדרדוג. הסיפור באוסקרים עדיין לא סגור, אבל "אוואטר" מוביל. וטרנטינו נשאר מאחור.
לילה טוב.
יש אפטר פארטי ב-אי!
מזל טוב לאווטר!באמת סרט ענק ועוצמה קולנועית שלא ראיתי כבר שנים.
יש שיאמרו שזה טעם המוני וקופתי מדי אבל אני חושב שהסרט הזה בהחלט עושה כבוד למושג קולנוע. מזל טוב לג'יימס קמרון. היה טקס נחמד ומהנה בסך הכל.
יאיר תודה על הסיקורים היה נחמד.
להתראות באוסקר!
אחלה אתר לזמן הפרסומות – עיצובי מוצר מעוררי השראה
http://1DesignPerDay.com
לרוברט דאוני ג’וניור מגיע פרס על זה שהוא קיים 🙂
תודה, נשברתי באמצע 🙂
מאד שמח ש"האנגאובר" זכה ולא NINE האיום ונורא. מקווה שזה יוביל גם למועמדות לאוסקר.
ממתי אשמה לבנה/אמריקאית, קיטש חסר גבולות, העתקה חסרת בושה (מפוקהונטס) ורדידות מזעזעת הפכו לכל כך "איכותיים"? מה נסגר עם האווטר הזה? האפקטים כל כך מרשימים שהמבקרים שוכחים שלסרט אמור להיות גם סיפור טוב, דמויות מפותחות (ולא סטראוטיפים חד מימדיים) וטיפה של חידוש מעבר לאסתטיקה של משחק וידאו או פוטושופ למתקדמים? מוזר!
AVATAR FTW !!! מבחינתי זה היה או אווטאר או Hurt Locker…שתיהם סרטים מושלמים.
ל SD: מבחינתי גם האסתטיקה של אוואטר היתה מכוערת, בנוסף לשאר הדברים שציינת
אני בטוח שקמת עם חיוך על הבוקר כששמעת שאווטאר זכה גם בסרט הכי טוב וגם בבימוי ובנוסף לכל זה בעוד שבועיים כנראה שהוא הולך לעבור את טיטאניק ולהפוך לסרט הכי מכניס של כל הזמנים
נו אז כמה כובעים אכלת עד עכשיו הא? חחחח
לאלמוני: נעלבתי
The choice of Avatar is a choice that prefer hype on any other criteria and is as populist as one can think it is.Technically it's superb, but it fails miserably in the area of story, which is full of clichés and so predictable that one can see what comes ahead quite in advance.The fact that the film earned so much doesn't make him the best film.It makes the film just what it is,the film who earned a lot of money
פאק, 'ממזרים' הפסיד כמעט כל פרס. בושה עם 'אוואטר' יזכה באוסקר בסופו של דב, וזה עוד מבלי שראיתי…
אווטאר זכה בגלובוס הזהב כי מגיע לו!
הוא יהפוך עוד מעט לסרט הכי רווחי אי פעם כי מגיע לו!
והוא יזכה באוסקר כי מגיע לו!
למה מגיע לו? כי לסרט שהוציא מהבתים עשרות מיליוני אנשים בעידן הנוכחי המטורף של הורדות סרטים יום אחרי שהם יצאו לקולנוע מגיע ועוד איך מגיע לזכות בכל הפרסים האפשריים ובכל הסופרלטיבים.ולא משנה אם זה בגלל עלילה או אפקטים או ה 3D.מה שחשוב זה מבחן התוצאה.
דרך אגב בגלל זה לדעתי הוא סרט הרבה יותר משפיע על תעשיית הקולנוע מאשר היה הטיטאניק.לא רואה שום סרט בעתיד הקרוב שיעשה היסטריה בכל העולם כמו אווטאר.
הוא ייזכר עוד שנים רבות כאירוע קולנועי פורץ דרך שבעקבותיו התחילו החיקויים למיניהם.מי שיוכל להתעלות עליו זה יהיה כנראה רק ג'יימס קמרון בעצמו.
60 – כל מילה בסלע!!!!
ל-60:
הסיבה היחידה שאווטאר הוציא מיליוני אנשים מהבית לא שונה מזו שהביאה מליונים לקרקס במאה ה-19: תעלולים "זולים" להנאת הקהל. זה לא עושה את הסרט איכותי, משפיע או "אירוע קולנועי פורץ." כשתחלוף ההתלהבות מהאפקטים הרדודים של הסרט ובמאים אחרים יתעלו על קמרון בשימוש קצת יותר יצירתי ב-3D (לדעתי ברטון כבר עשה זאת עם עליסה בארץ הפלאות, אבל נחכה ונראה) קמרון יתגלה כמלך עירום. אבל אתה צודק בדבר אחד: אווטאר בהחלט יכנס להיסטוריה הקולנועית, לא כסרט חשוב או משפיע אלא כרמה חדשה של בידור תעשייתי להמונים. קמרון הוא ללא ספק הבריטני של תעשיית הקולנוע — כבודו במקומו מונח.
לא ראיתי את הטקס אבל רשימת הזוכים מאכזבת מאוד ולגמרי לא משקפת את מה שעבר על הקולנוע השנה. ניכר כי טקסי הפרסים פונים יותר ויותר לקולנוע מסחרי מאוד ופחות אנין טעם. חבל, כי בסופו של דבר זה ימשיך וידרדר את איכותה של התוצרת ההוליוודית וכמו שאמרו פה לפני "אוואטר" ייזכר כרמה חדשה של בידור תעשייתי להמונים וככזה, שאולי, דרדר גם את המעוז האחרון של הבון טון האמריקאי לאבדון.
נראה לי שכבר ראיתי את הניתוח הזה שלך ל"אווטאר" ואני מתכוון לקרקס של מאה ה-19 והתעלולים הזולים..
אתה אומר שאווטאר סרט לא איכותי? אז אני אומר שכן.סרט שהוציא אותי פעמיים מהבית (כשבפעם האחרונה שהייתי בקולנוע זה היה בשנים 2000-2003 בטרילוגיית שר הטבעות) הוא הכי איכותי שיש בשבילי.
אין לי מושג על מה אתה מדבר בקשר לאפקטים ולהשפעתם על הצלחת אווטאר.אפקטים ויזואליים ראיתי כמעט בכל שובר קופות בשנים האחרונות וזה עדיין לא גרם לי לחשוב אפילו דקה אחת על אותו הסרט דקה אחרי סיום הצפייה.
כנראה שבכל זאת אווטאר זה קצת יותר מסתם אפקטים רדודים.מילא אם אני הייתי היחידי אבל בינתיים יש עוד כמה אותם מיליוני אנשים שחשבו כמוני.ואני מדגיש עוד עניין חשוב והוא שאת אווטאר נהרו לראות אנשים בכל הגילאים (מ 8 עד 60 ואת זה אני אומר כי ראיתי בעיניים שלי באולמות הקולנוע בפעמיים שראיתי את אווטאר) דבר שלא יקרה עם "עליסה בארץ הפלאות" של ברטון כפי שציינת.זהו סרט לילדים.לא בלבד אבל מאמין שממש לא למבוגרים.אותי אישית הוא ממש אבל ממש לא מעניין.ראית מה זה? ואפילו שיש שם 3D ואפקטים ובקיצור תעלולים זולים להנאת הקהל..
אז ככה שאל תעשה מעצמך מישהו מיוחד ובן אדם איכותי יותר כי אתה לא חושב כמו שאר "המתלהבים" מאווטאר.הניתוח שלך הוא שטחי מאוד ונכתב ע"פ כל הסטיגמות שהודבקו על שוברי קופות.ואתה גם טועה בענק בזה שכתבת שבמאים אחרים יתעלו על קמרון.זאת לא תיקרא התעלות אלא כמו שכתבתי בתגובה מס' 60 – חיקוי.אין ספק שהחיקויים יהיו טובים וחייבים להודות שגם הטכנולוגיה תמשיך להשתפר אבל עדיין כל מה שייצא בז'אנר הזה של פנטזיהמד"בהרפתקאותאקשן בעתיד, יהיה בסופו של דבר חיקוי למה שכבר נעשה באווטאר.
שיהיה לך המשך שבוע נפלא ומאחל שתראה הרבה סרטים איכותיים השנה ותהנה.
אני אישית כדי לצאת שוב מהבית,ללכת לבית קולנוע,לשלם ממיטב כספי ולקבל סיפוק מכל שנייה כמו שקיבלתי מאווטאר, אצטרך לחכות לאווטאר 2.. :]
כתבתי את התגובה ל SD כמובן ולא ל 63..
ל-64 הזועם
א. take it easy
ב.על מה בדיוק חשבת כשיצאת מהסרט? על כמה נפלא שהאינדיאנים הפעם ניצחו? תודה לאמא אדמה שגירשה את בוש מעירק?
ג. יש הבדל בין כמות לאיכות. זה שבריטני ספירס מוכרת המון ומושכת מיליונים להופעות שלה לא עושה אותה וולפגנג אמדאוס מוצרט.
ד. עליסה בארץ הפלאות זה לא בהכרח סרט לילדים. ברור שברטון לא מעניין אותך, וטוב שכך.
ה. מה שכתבתי לא היה ניתוח אלא תגובה מהירה. יש מעט מאוד מה לנתח באווטאר.
שבוע נפלא גם לך.
SD,
מתי אפשר לראות סרט שלך? 🙂
אגב, שתדע. ג'יימס קמרון הוא גאון קולנוע.
בסרטים שלו ישנה ייחודיות טכנו-נוארית וירידה מופלאה לפרטים שהופכים את מה שעל המסך – מופרך ככל שיהיה – למושרש במציאות. כל זרטיו – עד האחרון שבהם – הצליחו להביא למסך חזיונות שטרם ראינו כמותם – חזיונות פורצי דרך מסוגם – חבל לי עליך שאינך רואה זאת. היכולת להתלהב מוירטואוזיות ויזואלית – היפר-ריאסליסטית שחובקת דמיון היא מתת בפני עצמו. כנראה שאין לך את זה. אני מניח שבעיניך קמרון דומה למייקל ביי. אבל זאת רק בעייה שלך. לשמחתי.
SD,
אז בוא נראה אם הבנתי נכון – אתה מתנשא מעל אנשים שהתפעלו מהויזואליה הריקנית של אווטאר אבל מצדד בטים ברטון? העאלק-אפל, עאלק-גותי, עאלק-עמוק, עאלק-במאי קולנוע? ביוצר שעשה קריירה משטיק וחצי ושהסרטים שלו שטוחים כמו כל טיעוניי הנגד ששמעתי על אווטאר?
חכה לעליסה, מקווה שהיא תעיף לך את המוח. את הרלוונטיות של הטענות שלך בדיון הזה, איבדת במילים טים ברטון (ועוד להתלהב ולייחס תכונות פורצות דרך לסרט שאף אחד לא ראה, בכלל מחזק את הטענות שלך, על בריטני ספירס ועוד שאר הקבלות תלושות ומגוחכות).
יוני — אכן, כנראה שאין לי את זה. אני מהדור הישן שחושב ש"וירטואוזיות" מכל סוג לא שווה כלום בלי סיפור טוב או איזושהי אמירה סמי-אינטליגנטית מאחוריה. קמרון טכנאי בחסד, עם זה אסכים, אבל הוא אף פעם לא היה מוצלח בלספר סיפור או בלפתח דמות. תמיד אפשר להסכים לא להסכים.
אז זהו הטקס נגמר ועכשיו נשאר לסכם.
הנה לינק לרשימת הזוכים המלאה:
http://www.goldenglobes.org/nominations/
אוואטר קטף את הפרסים החשובים (במאי וסרט הטוב ביותר) והשאיר את טרנטינו בידיים ריקות לצערי.
אמנם נציג אחד מ"ממזרים חסרי כבוד" אכן זכה וזה היה Christoph Waltz ואכן לא היה ספקות על הזכייה הזו.
ג`יימס קמרון הפך ללהיט הערב כשעלה פעמיים לבמה לקבל את הפרס וסיפר גם בדיחה קטנה על כך שהוא ומל גבסון שכנים ואפשר היה לקבל את הפרס בשכונה (מל גבסון נתן לו את הפרס).
מלבד זה הוא גם ציין שיש לכל הנוכחים באולם את העבודה הכי טובה בעולם ועל זה כנראה שאין ויכוח :).
ההפתעה המרכזית הייתה שThe Hurt Locker לא קיבל פרס על הסרט הטוב ביותר או הבמאי הטוב ביותר וזה לאחר ששמו עלה כמועמד מוביל לזכייה , עכשיו נראה מה מצפה לו באוסקר.
Martin Scorsese קיבל את Cecil B. DeMille Award ואכן הייתה חוויה לשמוע אותו מדבר על התשוקה העזה שיש לו לקולנוע ועל כמה חשוב לעשות סרטים.
לסיכום בחלק מהמועמדויות אני מניח שנראה את אותם זוכים בטקס האוסקר אך השאלה הגדולה האם על הפרסים המרכזיים אותם זוכים יזכו ופה השאלה פתוחה.
בסה"כ אני נהנתי מהטקס והיה כייף לראות ולשמוע את האנשים שעושים את הסרטים שכולנו כל כך אוהבים לראות.
וכמו שג`יימס קמרון אמר:
יש להם את העבודה הכי טובה בעולם :).
http://www.imdb.com
http://www.apple.com
גיא טל-אור — הבאתי את ברטון כדוגמא לבמאי שוברי קופות שעושה עבודה, בעיני לפחות, קצת יותר יצירתית מקמרון. אין צורך להפוך אותי למעריץ שלו, גם אם ממש בא לך. קשה לי להאמין שעליסה "תעיף לי את המוח" אבל ממה שראיתי בקדימונים יש שם שימוש מעניין, לשם שינוי, ב3D. כל טוב.
אליס של ברטון כנראה ממש לא יהיה "סרט לילדים", אבל הוא גם לא צולם מראש בשיטות שבהן צולם אוואטר, ועובד לתלת-מימד רק לאחר מכן (ולטענת מכר אנימטור, בצורה שמרונדרת באופן מחריד. בעיניי זה היה יפה, אבל אני לא אנימטור, מה אני מבין).
אפילו הכתוביות (שהוסיפו עוד מימד עומקהשוואה לתמונה מבחינתי) היו מוצלחות בזכות ה3D, עד כדי כך שלא שמתי לב לתרגומים מעצבנים. הטכנולוגיה הזו היא לא משהו שנראה מאוד בקרוב, למרות שהייתי רוצה להתבדות.
יאיר,עדיין לא ראיתי את 'הולמס' אך מעניין אותי מאד למה לרוברט דאוני לא מגיע לזכות עם כל הכבוד הרב למתחריו?
נו, לפחות כריסטוף וולץ לקח. יאללה לאוסקר.