תייקו תחת: אמרתי לכם
ב-6 במרץ 2006 כתבתי את הפוסט "המתווך" בו ניבאתי, או ייחלתי, לכך שכניסתו של שילה דה בר למו"מ מול איגודי היוצרים תהיה נקודת המפנה בסכסוך בין הוט והיוצרים. כך כתבתי לפני כשנה וחודשיים:
לא יפתיע אותי אם נציגו של נוני מוזס בדירקטוריון HOT, שילֹה דה בר, יהיה האיש שיביא לפיוס ההיסטורי בין היוצרים ובין HOT.
וכך קראתי ב"הארץ" היום (מכתבתו של אסף כרמל שפורסמה שלשום, אבל אני בפיגור):
"כשהיוצרים פתחו במאבק על זכויות יוצרים מול חברת הוט (שמוזס הוא אחד מבעליה, א"כ), הציע מישהו להפגיש אותנו עם אדם מקורב מאוד למוזס בתקווה שאולי יסייע לנו", מספר הבמאי אורי ענבר. "נפגשנו עם שילה בבית קפה, ובין השורות הוא כל הזמן ניסה להבהיר לנו שהוא לא ממש קשור לעניינים. אז סתם גילגלנו שיחה מעניינת, שבאמת לא יצא ממנה כלום. אחרי כמה חודשים, בשיא המאבק, התקשר אלי יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין, יורם מוקדי, ואמר שהוט רוצים לפגוש אותנו. הגענו למשרדי המועצה, ושם חיכה לנו שילה, שאמר מיד, 'כמה כסף אתם רוצים?' היה די משעשע לגלות שמי שלא קשור לעניינים בעצם חותך את העניינים".
כמו כן, כך כתבתי ב-6 במרץ:
ושלא יהיו לכם ספקות, בתוך כמה שנים דה בר יהיה מנכ”ל של אחת הזכייניות (צנגן, מאחוריך) או עורך “ידיעות אחרונות” (גינת, מאחוריך).
נזרקות כאן לא מעט ספקולציות, נבואות, תחזיות ומשאלות. רובן מתפוגגות באוויר הדק או סתם מתרסקות על סלעי המציאות. נחמד לראות שאחת לשנה יש גם אחת, או שתיים, שמתגשמות.
וראית היום איך לונדון השתלח על עניין דה בר? זה היה מעניין.
וראית היום איך ירון לונדון השתלח על עניין דה בר? זה היה מעניין.
מי זה לעזאזל השילה הזה? איזה סרטים הוא עשה?
מה כל כך מעניין? לונדון הרי לא השתלח על שילה דה בר עצמו (שאותו הוא מעריך, ראו הארץ מאתמול
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/854098.html) אלא על מדיניות השתיקה של ידיעות כשזה נוגע לעניינים הפנימיים של העיתון.
ידיעות תמיד מסתיר כל לכלוך שמתחבא במסדרונותיו ולונדון תמיד יוצא נגד חוסר שקיפות מעין זו. עולם כמנהגו נוהג.
כן, זה מאד חכם מצדי לתת לינק לאותה כתבה שצוטטה בפוסט. מצד שני, לפחות צדקתי בתאריך הפרסום.