תסריט המלך
כריסטופר נולן זכה הבוקר בפרס גילדת התסריטאים על התסריט המקורי ל"התחלה". הפתעה? האם זה רמז לכך שנולן – שנדחק באופן שערורייתי מקטגוריית הבימוי – עשוי עוד לזכות באוסקר, אבל על התסריט? ובכן, לא ממש. פרסי גילדת התסריטאים הם כמעט חסרי משמעות ביחס לאוסקר כי החוקים שלהם שונים לחלוטין, ודי סבוכים להבנה. וכך קרה ש"נאום המלך" (וגם "צעצוע של סיפור 3 ") כלל לא היו זכאים להיות מועמדים לפרס הגילדה, למרות שהם מועמדים לאוסקר. כך שלמרות ש"התחלה" (בעיניי) הוא תסריט נעלה יותר, סיכוייו של דיוויד סיידלר לזכות באוסקר על התסריט של "נאום המלך" גדולים יותר.
=============
גם ארון סורקין זכה הבוקר בפרס גילדת התסריטאים, בקטגוריית התסריט המעובד. לו דווקא יש סיכוי טוב מאוד גם לזכות באוסקר בעוד שלושה שבועות. הנה שיחה שלו במכון הקולנוע הבריטי לפני כשבועיים, בו הוא מסביר איך זה יכול להיות שהוא מועמד בקטגוריית התסריט המעובד, מבלי שהוא בעצם עיבד את הספר שעליו סרטו לכאורה מבוסס:
================
והנה, למתעניינים, התסריטים המועמדים השנה לאוסקר. הורידו, קראו, למדו, הפנימו:
תסריט מקורי:
תסריט מעובד:
נכון. אבל בכל זאת אני חוזר כאן על מה שאמרתי שבוע שעבר שפורסמו המועמדויות: אם הקמפיין של התחלה ישחק אותה נכון, הם יכולים לסחוט את האוסקר על תסריט מעובד כפיצוי על ההזנחה של נולאן מקטגורית הבימוי.
אם תהיה הפתעה כלשהי באוסקר הדי צפוי השנה, אני חוזה שהיא יכולה לקרות שם.
ראשית נולאן גם כתב את הסרט וגם ביים אותו, ואם יש משהו בקונסנזוס זה שהתסריט של התחלה מאוד מאוד מקורי.
הסיבה הנוספת שהקטגוריה הזו פתוחה יותר היא שנאום המלך לא מועמד בה נגד התחרות המרכזית שלו- הרשת החברתית. על כן חברי האקדמיה יכולים להרגיש בנוח יותר להסתכל מעבר לתחרות.
אישית אני עדיין בהלם מזה שברבור שחור לא מועמד בקטיגוריה.
"התחלה תסריט נעלה"…ממש וממש נעלה…מצד אחר ולהדגיש. כדאי לזכור שהכל יחסי כשאתה נחות.עניין של זוית ראיה. זכרו את זה לשמו!
תודה על הלינקים! תענוג.