31 מרץ 2011 | 16:41 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

יום שישי הארוך

הלילה עוברים לשעון קיץ, זוכרים? מאבדים שעת שינה, מרוויחים שעת אור. ממחר השמש שוקעת ב-19:00. ואל תשכחו שמחר גם 1 באפריל, כך שיהיו כאלה שינסו למתוח אתכם. היו זהירים.

 

===============

 

מחר תתקיים בפעם השביעית הקרנת הסרט "הטרמפיסט" – הסרט הגנוז מ-1972 שהפך לסרט פולחן, 39 שנים אחרי. אשר צרפתי, כוכב הסרט, אמור להיות להיות נוכח בהקרנה, שתציין חצי שנה לגאולת הסרט המקושקש הזה ממרפתי הארכיונים. ויש עוד דבר: לקראת סוף השנה, או תחילת שנה הבאה, אמור "הטרמפיסט" לצאת בבלו-ריי באמריקה תחת השם "היפי אמריקאי בישראל", בחברה שמתמחה בהפצת סרטי גריינדהאוס טראשיים, גדושי סקס ואלימות. ולכבוד היציאה – במלאת 40 שנה לסרט – ביקש המפיץ האמריקאי מיניב אידלשטיין, מארגן הקרנות הפולחן האלה בסינמטק, שיצלם את ההקרנה של מחר ואת תגובות הצופים שייערכו לתוך בונוס בבלו-ריי. 2-3 צלמים יתעדו את ההקרנה מחר, והתגובות לפני ואחרי, למטרה זו. הנה דף האירוע בפייסבוק.

 

ובכלל, ערב פולחני למדי מחר בסינמטק: ב-21:30 פרמיירה של הסרט הגרמני "ביום שבו לא נולדתי" בנוכחות הבמאי, ובחצות סרט בשם "יותר מדי פוסי" במסגרת ההקרנות השבועיות של פסטיבל ההומואים והלסביות. גם ל"הטרמפיסט" אפשר בעצם לקרוא "יותר מדי פוסי", לא? כך שאם אתם מגיעים בחצות, שימו לב לאיזה פוסי אתם נכנסים.

 

================

 

תראו כמה דברים למדתי מהודעה אחת לתקשורת מטעם האוניברסיטה העברית. למדתי שלאיזבלה רוסליני יש אחות תאומה בשם אינגריד רוסליני (שניהם בנותיהם של אינגריד ברגמן והבמאי רוברטו רוסליני); שאינגריד רוסליני היא פרופסורית לקולנוע באוניברסיטת ניו יורק; ושהיא מגיעה ארצה כדי להרצות ביום ראשון על שיתוף הפעולה בין אביה ובין פדריקו פליני. ולמה היא באה? או. כי בימים ראשון ושני יתקיים בקמפוס הר הצופים בירושלים כינוס בינלאומי מרשים מאוד שיוקדש לקולנוע של פליני. הכניסה לכל ההרצאות חינם ואני מודה שהכל נשמע שם מרתק למדי. הנה רשימת ההרצאות ומועדיהן.

 

================

 

מי מכם רוצה לראות את הסרט הזה? ומה הסיכוי שהוא יגיע ארצה בספטמבר?

 


 

 

==============

 

ואם במקרה אתם מאלה שנמצאים בבלוג ומתעניינים גם ביהדות, מסורת וחגים, אני מפנה את תשומת לבכם לאירוע שמארגנים חברים שלי בירושלים ביום שלישי הקרוב, יום עיון יהודי ובו הרצאות על המשמעויות הרוחניות והחסידיות של חג הפסח. וזה קורה ב-א' בניסן. מי יודע מה מציינים ב-א' ניסן? וחוץ מהרצאות, תהיה גם מוזיקה. אברהם אבוטבול, אחיו של אלון, יעלה את הופעתו המלאה. לפני כמה שבועות שמתי כאן לינק לשיר של אבוטבול, "אשרינו", מתוך דיסק אוסף של ניגוני ברסלב, בו השתתף גם שולי רנד. זה אחד השירים שהכי אהבתי בחודשים האחרונים. הנה כל הפרטים על האירוע ביום שלישי.

 

=============

 

כיסינו כל טעם אפשרי ברשימת האירועים הזאת, לא?

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה