פספוסי סוף הקיץ
אסופת לינקים לכמה דברים שקרו בשבוע שעבר אבל החמצתי בגלל חופשתי.
*
פתאום צצה לה אאוט-אוף דה בלו מחווה לז'אק דמי בסינמטקים שנודע לי עליה יום לפני הפתיחה. מובטחים עותקים חדשים ומתורגמים לעברית. את "לולה" שהוקרן אתמול החמצנו. את שאר הסרטים אסור באיסור מוחלט לפספס. הם מופלאים ומלאים קסם פופי.המוזיקה של מישל לגראן לבדה שווה את המאמץ.
*
איפה קראתם כבר ב-17 במרץ שיוקם סינמטק בהרצליה? כאן. איפה קראתם ב-24 במרץ שיועצה של ראש העיר לעניין הסינמטק הוא רנן שור ושפורסם מכרז לחיפוש אחר מנהל? כאן. (כלומר, אם לא קראתם קודם ב"זמן השרון", מהם ציטטתי את הידיעות שלי). איפה קראתם מי שבעת המועמדים הסופיים מבין 39 האנשים שהגישו את מועמדותם? כאן. ובשבוע שעבר פורסם שנבחרה מנהלת, נעה רון, שעיתונאי הקולנוע אמורים להכיר מהקדנציה הארוכה שלה בסם שפיגל (אחרי שהחליפה שם את רות דיסקין). הקמתו של סינמטק חדש בהרצליה מאוד מסקרנת אותי. הוא יפתח, אני קורא, רק בעוד כשנה. אבל למרות שיש כבר המתנפלים, תחושת הבטן שלי היא שנעה רון היא בחירה מעולה ומאוד נכונה לתפקיד. כמובן שנוכל לשפוט טוב יותר כשיהיה מה.
*
זה כבר ניוז די ישן (אבל גם עליו קראתי מאוד באיחור): אואן ווילסון ניסה להתאבד ביום ראשון שעבר, בטח כבר קראתם עליו המון. אבל האם קראתם את הגרסה שמי שאשם בקריסה הנוכחית שלו לסמים הוא כנראה סטיב קוגן?
*
על המצלמה החדשה, The Red One, שאמורה לעשות מהפכה בתחום צילום ההיי-דפינישן, קראתי בפעם הראשונה לפני כשבועיים כאן באיזור התגובות. עכשיו מתברר שהאיש שהמציא את המצלמה הזאת מסר אותה לידיו של פיטר ג'קסון שהלך וצילם איתה ליד הבית שלו בניו זילנד סרט מלחמה קצר בן 15 דקות לפני כמה חודשים. הסרט,Crossing the Line, מוקרן כעת ברחבי הוליווד ומתפקד כסרטון הדגמה ליכולויותיה של המצלמה. קטע קצרצר ממנו נמצא כאן. מי משיג את הסרט המלא?
*
יוג'ין הרננדז מ"אינדי-ווייר" ראה את "ביקור התזמורת" בטלורייד והאזין לערן קולירין ולאילון רצ'קובסקי משוחחים עם הקהל אחרי ההקרנה.
*
הביקורות הראשונות על I'm Not There של טוד היינז, שהוקרן בטלורייד, מופלאות. הביקורות על Redacted של בריאן דה-פלמה חיוביות בוונציה, קטלניות בטלורייד.
*
את פיצוץ הבניין בשיקגו, לטובת צילומי "באטמן מתחיל חוזר" (לא השם הרשמי כמובן), ראיתי בחדשות ערוץ 2. אבל האם ראיתם את העפת הסמי-טריילר יומיים לפני כן? ואת אזרחי שיקגו מתרגשים מצילומי באטמן בעיר שלהם?
*
ואם אתם חברי אקדמיה: המגיב החותם בשם אלטמן הקים אתר המזמין אתכם לסמן בו במי בחרתם לפרסי אופיר. הרעיון מקסים, הביצוע מוצלח, אבל האם חברי האקדמיה ישתפו פעולה? א) נעקוב. ב) הקורא אלטמן יזומן לסייע לי עם טופס ההימורים שלי בימי האוסקרים ההוליוודיים.
*
והבשורות שאתם הכי מחכים להן, אני בטוח: הגדולה התחילה כתה א' אחרי שהיא כבר למדה לשחות הקיץ. יעיל למקרה שבית הספר יוצף מצונאמי פתאומי.
כשאתה אומר "אאוט אוף דה בלו" (סרט מצוין, אגב), אתה מתכוון לחוץ-מזה-שדיברנו-על-תוכניית-ספטמבר-בתגובות-איפשהו? 🙂
ועוד תחת פוסט בשם "הבלוג של סטיבי" :).
ראיתי את "לולה" אתמול ודי התאכזבתי. הסרט התיישן מאד, הוא מפוטפט מדי, עם עלילה מקושקשת ולא כובשת. מצד שני, רק סרט בכורה, והמוזיקה והצילום נהדרים. דמי בהחלט השתפר בסרטים הבאים שלו. חבל שיש רק הקרנה אחת לכל סרט.
על פי איך שזה נראה בינתיים, 'בופור' מוביל בהרבה על 'ביקור התזמורת'.
הידד!!!!!
א. ברכות לכיתה א.
ב. כבוד לי להחשב כתגובה של סטיבי!
(:
ג. היום, ב-21:00, ערוץ 2, אם אני לא טועה מ.מ. מופיעה בפריים טיים.
אני גם חפרתי בזמנו בלינקים האלו אני מתחיל להאמין מהטיזר ומכל הבאז העצום שסוף סוף נקבל ג'וקר ראוי!
וגם כאן האם ראית את הפרויקט על 50 הסצינות המין הנועזות ביותר?
הנה לינק:
http://ifc.com/news/article?aId=20710
רוב הדוגמאות שם לא ראיתי אבל מתקבל הרושם שבהוליווד אף פעם בסרט מסחרי לא עשו סצינה מין טובה ולא כזאת שראוי לדבר עליה וזה מוזר כי אני גם לא זוכר אחת כזאת האם קיים סרט הולייוודי ששוה לראות עם סצינה כזאת בכלל???
נכון לעכשיו הצביעו 50 חברי אקדמיה ולפי מה שניתן לשפוט נראה שהמשתתפים שומרים על הכללים.
נכון שמספר המצביעים הוא כבר די משמעותי ומאפשר לראות מגמות אבל בגלל שאני מעריך שרבים עוקבים בעניין אחרי הסקר ומפתחים ציפיות או אכזבות אזי שיש כאן מצב מאד עדין ולכן אני שב ופונה אל המהססים (שהינם חברי אקדמיה) להרגיש עכשיו מחויבות ולבא להצביע כדי שנקבל תמונה שתהיה הכי קרובה לאמת.
כתובת האתר הינה:
http://ofir2007.myevent.com/3/poll.htm
מי שאינם חברי אקדמיה או חברי אקדמיה שהצביעו ומעוניינים רק לעקוב אחר התוצאות מוזמנים להכנס ללינק result בסוף עמוד הסקר מבלי להצביע ולקבל את התוצאות.
זכרו כל הסקר מבוסס על ההגינות שלכם חברי האקדמיה.
בעוד 48 שעות יסגר האתר אז אנא מי שעוד לא הצביע – להכנס ולהצביע!
ההכוונה ב"רבים עוקבים בעניין אחרי הסקר.." היא כמובן לרבים מהמתמודדים עצמם בתחרות שעוקבים ולכן החשיבות הרבה לקבל תמונה אמיתית ומדוייקת.
משהו בזה שבופור מוביל כרגע בסקר מאוד מטריד אותי. זו לא רק העובדה שביקור התזמורת הרבה יותר חזק כרגע בתמונת הפסטיבלים והאוסקר. אני חושב שזה מפריע לי פשוט כי לא אהבתי את בופור וחבל לי לגלות, מבלי שראיתי שלושה מהמועמדים, שגם השנה לא אסכים עם בחירת האקדמיה (את מדוזות דווקא חיבבתי).
רד פיש מדווח על סוג של ניצחון:
יאיר
התחלת להיות קצת בלתי נלאה. לא חשוב אם תפרסם את הטוקבק הזה או לא, כל הקטע של "איפה קראתם בפעם הראשונה? כאן. איפה קראתם ? כאן) הוא קצת מביך. עזוב אותך, דבר על קולנוע. מקטין אותך להיות מעאכר.
ביקורת על "הבועה" באינדיווייר.
הי,
אני אוהב את הבלוג הזה, אבל הפוסט הזה (כפי שכתב קודמי) היה מוגזם ולא נעים לקרוא עם עודף האהבה העצמית. זה בעיקר גורם לאי-נעימות וריחוק, ואני ממליץ לנסות להמנע מזה ככל האפשר או לשזור את זה בעדינות בפוסטים – ובוודאי לא כדאי 10 פעמים בפוסט אחד.
לפינגווין.
כשאתה עורך סקר בקרב קבוצת מיקוד מזוהה ומובהקת ולאחר שדגמת למעלה מ10% מקולות המצביעים, המילה "בינתיים" היא די מיותרת ודי ברור שאלה הם התוצאות הסופיות.
למאת ועכשיו מהתחלה – עם ככה אלו הם חדשות מצוינות בשבילי משום שאהבתי את 'בופור' יותר מ'ביקור התזמורת', ולדעתי הרבה יותר מגיע לו לזכות.
מזל טוב, כינוי חדש. יאיר שוב חסם אותך?
אני חושבת ש"לולה" הוא סרט מקסים.
חבל למי שפיספס כי "לולה", "מטריות שרבורג" ו"העלמות מרושפור" מתכתבים אחד עם השני, והדוגמא הכי מוחשית היא כמובן דמותו של רולאן קאסאר (זה שמו?) שחוזרת שוב ב"שרבורג".
אבל למי שפספס, לא נורא, ב"שרבורג" קאסאר מספר את תקציר האירועים שלו ב"לולה" בשיר מקסים עם לחן נעימת הנושא של "לולה", ועם צילום נפלא של העיר נאנט (שם מתרחשת עלילת הסרט "לולה") שמגיע בהפתעה ומרגש מאוד.
ז'אק דמי הוא במאי רגיש ומרגש, ואחד האהובים עלי ביותר.
דרך אגב, אל תפסידו את ה"עור החמור". אני ראיתי כילדה בטלוויזיה (כן, בחינוכית) והשתגעתי מהסרט. פשוט השתגעתי. ורק כסטודנטית גיליתי שהנסיכה היפה היתה קתרין דנב והבמאי ז'אק דמי (ובכלל גיליתי את דמי – והברכות למיכל פרידמן).
אז אני מאוד ממליצה להגיע להקרנה עם ילדים!!
(עם אזהרה קטנה לגבי התשוקה שהמלך מפתח בסרט לילדתו הנסיכה… אבל זו האגדה)
אני בעוונותי לא ראיתי שום סרט של דמי, אבל אני מתכוון להשלים את החסר, כמה שיותר, בחודש הקרוב בסינמטק ירושלים. קראתי, נדמה לי שאצל קליין השבוע, שהמייצג המובהק ביותר של דמי היום הוא אלמודובר, אתם קונים את זה?
אגב, בירושלים מקרינים את לולה ביום שני הקרוב, 10 לספטמבר, לכל מי שהחמיץ את ההקרנה בתל אביב. אני יודע שירושלים זה נורא רחוק, מעבר להרי החושך, אבל אולי זה שווה את המאמץ העילאי.
אביטל – אהבתי את התגובה שלך והחכמתי. יש עוד המלצות? תודה
וגם בטורונטו נערכים לפסטיבל, שקורה שניה אחת אחרי סיום הפסטיבל בונציה
בתחתית העמוד המיוחד של השבועון הטורונטואי NOW – המקבילה החינמית של עכבר העיר וטיים אאוט – יש סרטים מומלצים בינהם הישראלים ביקור התזמורת וגם הסודות
http://www.nowtoronto.com/tiff/index.cfm
לטעמי המייצג המובהק של הקולנוע של דמי כיום הוא דווקא ווס אנדרסון (וגם פול תומאס אנדרסון ב"מוכה אהבה"). אולי אם אלמובודבר היה עושה מיוזיקל הייתי חושב אכרתץ אלמודובר הוא במאי הרבה יותר אכזר ומיזנטרופ מדמי המעודן… אבל אלה רק שני הסנט שלי.
"לולה" היה באמת דברני ומשעמם מדי לטעמי. אבל סיקוונס אחד לקראת הסוף, סלואו-מושן של פרנקי המלח בקרוסלה עם הילדה הקטנה כשברקע מנגינה של באך. לכאורה קלישאת הקלישאות, אבל מבטי ההנאה שלהם והמוסיקה הזרימו דם לפנים שלי, וגרמו לכך שאישאר ער. וכשבסוף רולאן קסאר הולך לבדו לחפש את האושר שלו בסרט, כמו לולה שנוסעת לכיוון ההפוך, הסרט הסתיים בצורה מושלמת.
"ביקור התזמורת" הוא גם אחד מ42 הסרטים שיתמודדו השנה על פרסי האקדמיה האירופית לקולנוע. (פורסם ב"הארץ")
בהצלחה!
I was recommended this blog by my cousin. I'm not sure whether this post is written by him as nobody else know such detailed about my trouble. You are wonderful! Thanks!