29 נובמבר 2011 | 11:42 ~ 6 תגובות | תגובות פייסבוק

סוסי האוסקר יוצאים למירוץ

כ"ט בנובמבר: עונת הפרסים האמריקאית נפתחת רשמית (לא רק האמריקאית, אגב – מעכשיו ועד סוף פברואר רוב האקדמיות הגדולות בעולם יחלקו את פרסיהן). הפרס הראשון שחולק הוא פרסי גות'אם, המוענקים מטעם עמותה ניו יורקית לקידום הסרט העצמאית (מעין אינדיפנדנט ספיריט, אבל בגרסה ניו יורקית וצנועה יותר). ובפרס הסרט הטוב ביותר: הפתעה כפולה – גם סרטים שלא ממש ציפו, וגם תיקו. שני סרטים זכו בפרס הסרט הטוב ביותר: "בגינרס" של מייק מילס (בשדיוק יצא עכשיו בדי.וי.די בארץ) ו"עץ החיים" של טרנס מאליק. אלה שאר הפרסים שחולקו.

 

אבל פרסי גות'אם לא ממש מנבאים כלום בקשר לאוסקרים. לעומת זאת, שתי אגודות ניו יורקיות אחרות רוצות כן להיחשב כמי שאצלן מתחיל המירוץ לאוסקרים. האחת היא ה-NBR (המועצה לביקורת סרטים), שבאופן מסורתי הם הראשונים שמכריזים על זוכיהם, וכך הם משמרים את מעמדם כגוף מיוחצן (למרות שמדובר באחד הגופים השנואים והכי פחות מוערכים בתעשייה האמריקאית) והשני הוא איגוד מבקרי הקולנוע של ניו יורק. והשנה, באופן מפתיע ושנוי במחלוקת החליטו מבקרי הקולנוע של ניו יורק להקדים את ה-NBR, כדי להיות הראשונים. חוץ מענייני אגו, איש לא הבין למה זה טוב, בעיקר כי הובהר לאגודה שאת הסרט "קרוב להפליא ורועש להחריד" של סטיבן דולדרי, שאמור להיות סרט משמעות באוסקרים, הם לא יספיקו לראות.

 

ההצבעה על הפרסים תתקיים היום, והם יכריזו עליה בטוויטר. את "נערה עם קעקוע דרקון" הם ראו אתמול, וסרטו של דולדרי, כאמור, לא יהיה שם בכלל. האם גם הם ילכו על "עץ החיים" או אולי על "היורשים", כפי שמהמרת אן תומפסון?

 

=============

 

כותרת מתייחסת לכך ש"סוס מלחמה" של סטיבן ספילברג מתחיל להיראות כפייבוריט, אם לא לזכייה, אז לפחות להיות בכיר המועמדים.

נושאים: בשוטף

6 תגובות ל - “סוסי האוסקר יוצאים למירוץ”

  1. Eran 29 נובמבר 2011 ב - 17:46 קישור ישיר

    המסקנה העיקרית הפרטית שלי לאחר צפיה בהיורשים – שם עברי מוצלח למדי, אגב – היא שסוס מלחמה יקח Best Picture. למרות משחק מעולה של כולם מדובר בסרט סביר פלוס אבל לא יותר. בדומה ל- Up in the Air הוא מגיע עם ציפיות גבוהות ומתגלה כמין סרט יאדה יאדה שכזה.
    יותר מדי בדיחות נשענות על בת העשר שמקללת.
    הא, היא אמרה פאק, והיא רק בת 10. מצחיק.

  2. איריסע 29 נובמבר 2011 ב - 19:25 קישור ישיר

    הזוכים של איגוד מבקרי ניו יורק כבר הוכרזוhttp://www.hollywoodreporter.com/news/new-york-film-critics-circle-awards-267053

  3. הדס 29 נובמבר 2011 ב - 19:44 קישור ישיר

    גם המועמדויות של Independent Spirit Award הוכרזו ויוסף סידר הוא אחד המועמדים לתסריט על הערת שוליים! זה לפחות מה שכתוב כאן – http://www.buzzsugar.com/2012-Independent-Spirit-Awards-Nominations-Full-List-20621259

  4. דב 29 נובמבר 2011 ב - 19:50 קישור ישיר

    פרסי איגוד מבקרי הקולנוע של ניו-יורק:
    במאי: הארטיסט
    סרט זר: A Seperation
    שחקן: בראד פיט
    שחקנית: מריל סטריפ
    שחקנית משנה: ג'סיקה צ'אסטין (על כל שלושת הופעותיה השנה).
    שחקן משנה: אלברט ברוקס (דרייב).
    סרט בכורה: Margin Call

  5. דב 29 נובמבר 2011 ב - 20:12 קישור ישיר

    המשך..
    צילום: עץ החיים
    תסריט: מאניבול

    סרט: הארטיסט.

    הסרט הזה צובר תאוצה, שני פרסים פה ועוד חמישה מועמדויות בפרסי האינדי ספיריט.

  6. דני 29 נובמבר 2011 ב - 21:24 קישור ישיר

    גם אם "סוס מלחמה" יהיה שמאלץ משעמם, הייתי רוצה לראות את ספילברג זוכה בגללו, רק כי הוא הבמאי האהוב עלי.


השאירו תגובה