23 מאי 2012 | 18:53 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

רובינסון, סורנטינו, אוסטאש וקאראקס

השם הכי מעניין בידיעה (הדי מדהימה) על הרימייק האמריקאי ל”מר באום” שרשמית יוצא לדרך אינו שייך לשחקנים (זוכי האוסקר רובין וויליאמס, מליסה ליאו, ג’יימס ארל ג’ונס; וגם פיטר דינקלג’ ומילה קוניס – האחרונה בתפקיד שירה גפן?), אלא לבמאי: פיל אולדן רובינסון הולך לביים את הסרט, שנקרא באנגלית “האיש הכי כועס באמריקה”. רובינסון חתום על אחד הסרטים האמריקאים האהובים עליי, “שדה החלומות”, והוא היה מצוין גם בבימוי “סניקרס” ו”כל הפחדים כולם”.

 

בשנים האחרונות רובינסון קצת הוריד הילוך בבימוי. הוא עובד על התסריט ל”סינטרה”, הביוגרפיה הקולנועית שמרטין סקורסזי מתכנן לביים, והוא הפך לפעיל בהנהלות ארגונים קולנועיים: הוא היה ממובילי שביתת התסריטאים לפני כמה שנים ועמד בראש גילדת התסריטאים, והוא אחד משני המועמדים המובילים להיבחר כנשיא האקדמיה האמריקאית לקולנוע בחודשים הקרובים.

 

=================

 

במסגרת פסטיבל סרטי הסטודנטים מארגן אריאל שוייצר מחווה לכתב העת “מחברות הקולנוע”, בו הוא כותב כיום. ז’אן פיליפ טאסה, סגן העורך הנוכחי של כתב העת בו כתבו בשנות החמישים טריפו, גודאר, שברול, ריווט ואחרים שהגו את הגל החדש הצרפתי ראשית כתיאוריה וכמניפסט ורק אחר כך כסרטים, יגיע ארצה וישתתף בפאנל עם שויצר והבמאי רפאל נדג’ארי. עותקי 35 מ”מ יוטסו לישראל של סרטים צרפתיים המוגדרים כפוסט “גל חדש” (מוריס פיאלה, מרגריט דיראס, פיליפ גארל). האירוע המרכזי במחווה יתקיים ב-7.6: הקרנה של עותק חדש לסרטו של ז’אן אוסטאש, “האמא והזונה”, על כך שלוש שעותיו ו-20 דקותיו. כל זה יתקיים בסינמטק תל אביב, וחלק מהסרטים יוקרנו גם בסינמטק הרצליה. סינפיליה אמיתית.

 

=================

 

פאולו סורנטינו יגיע לפסטיבל סרטי הסטודנטים זמן קצר אחרי עליית סרטו “זה בוודאי המקום” בארץ, אבל הוא כבר תכף מתחיל לצלם את סרטו הבא: באוגוסט הוא יצלם ברומא את סרטו הבא, “The Great Beauty”, בו הוא ישוב לשתף פעולה עם שחקנו הכמעט-קבוע טוני סרווילו. עלילת הסרט נשמרת בסוד. אם אתם מגיעים לכתת אמן שלו במהלך הפסטיבל נסו לברר איתו על מה הסרט ועדכנו אותנו.

 

==================

 

נמצא הסרט שמפלג את כל באי פסטיבל קאן: “הולי מוטורס” של לאוס קאראקס. תשואות מחד, קריאות בוז מאידך גיסא. הביקורות מפוצלות באופן קוטבי לחלוטין ונעות בין “הכי מדהים” ל”הכי נורא”, ולכן זהו מיד הסרט הראשון מהפסטיבל שאני באמת רוצה לראות. קראקס ביים את הסרטים הנפלאים “הנאהבים מפריז” ו”זה אצלה בדם”, ובאופן כללי נדמה שהוא לא לחלוטין שפוי. בעשר השנים האחרונות, אני מזכיר, סרטים שזכו לביקורות איומות מקאן התגלו אחר כך כהברקות (בעיני, לפחות): “ג’רי” של גאס ואן סאנט ו”בראון באני” של וינסנט גאלו. אבנר שביט שנא את הסרט, שזה מצער כי אני מאמין לשביט בדרך כלל. אבל עדיין, הסקרנות כבירה. והנה מגיח לו טריילר ראשון, שנראה לי כמו ניסיון לעשות טריילר ל”כלב אנדלוסי”. ואכן: נראה תמוה. רוצה רוצה רוצה.

 


 

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “רובינסון, סורנטינו, אוסטאש וקאראקס”

  1. ניר נ. 24 מאי 2012 ב - 6:28 קישור ישיר

    בעניין הסרט של קאראקס, שני שוטים מאזכרים יצירות קודמות שלו. אחד דני לאוואן נראה ולבוש כמו הגיבור של “טוקיו” והשוט במנהרת המכוניות מזכיר שוט מתוך “הנאהבים מפריז” שהועתק אחר כך לקליפ של u.n.k.l.e – rabbit in your headlight. ו”בראון באני” הוא באמת סרט גדול ! במקרה של יוצרים כמו קאראקס יש משהו מסוכן בריצה לבקר סרט אחרי הצגה ראשונה.

    לגבי המחווה למחברות הקולנוע – סינמטק הרצליה יתרגם בלעדית את הסרט “שירת הודו”.


השאירו תגובה