26 יולי 2012 | 00:16 ~ 14 תגובות | תגובות פייסבוק

"עולם אחר" פורש מפרסי אופיר ועובר לתלת מימד

מתוך "עולם אחר" של איתן ראובן

 

עודכן עם תגובתו של אלון גרבוז.

 

בשורה כפולה שיגרו הלילה איתן ראובן ושלומי אבינר, מפיקי סרט הזומבים הפוסט-אפוקליפטי "עולם אחר" לחברי האקדמיה: א) מסיבות טכניות, הם מושכים את הסרט מהקרנות האקדמיה השנה ומעבירים אותו לתחרות של 2013. ב) "עולם אחר" יהפוך בקרוב לסרט הישראלי הראשון בתלת מימד.

 

הנה המייל שהם שלחו:

 

לצערנו עקב בעיות טכניות באולם ההקרנה בסינמטק החלטנו בלב כבד לבטל את ההקרנה בהתמודדות על פרסי אופיר 2012 ולעבור לתחרות של 2013.

 

להלן הנסיבות: הצלם המוכשר בנג'י כהן הוזמן למספר הקרנות אקדמיה והבחין כי עוצמת ההקרנה חלשה מהמקובל ומכיוון ש"עולם אחר" הינו סרט אפל וחשוך בחלק לא קטן מהסצינות, הוא התריע בפנינו כי חשוב שנבצע בדיקות דחופות טרם ההקרנה. הגענו עם צוות טכני ובידינו שני עותקים כאשר אחד מהם בהיר יותר במכוון לבדיקות. סצינות חשובות ומרשימות במיוחד נראו חשוכות יתר על המידה. למען הסר ספק, העותק נבדק באולם בסינמה סיטי והיה מרשים במיוחד. השקענו בסרט מיליון דולר, דם, יזע ודמעות וגם שלוש שנים מהחיים – לא הגענו עד לנקודה הזאת כדי להתפשר ולהקרין אותו בצורה שלא מכבדת את הסרט, את אנשי הצוות וכמובן שאתכם חברי האקדמיה.

 

הודענו להנהלת האקדמיה ולאחר שבוצעה בדיקה והנושא אומת, הוחלט שנתמודד באופיר 2013. הודענו כי נסרב להקרין את הסרט בכל מקרה בסינמטק ונעדיף לפרוש לחלוטין מאופיר אם תנאי זה לא ימומש. הובטח לנו כי ב-2013 האקדמיה תעבור לאולמות חדישים של הסינמטק. חשוב לציין כי תגובת הנהלת האקדמיה הייתה מהירה, מקצועית ועניינית ואנו רוצים להודות לאילנה ומאיה על הטיפול המסור.

 

ולחדשות הטובות: מפיקי הסרט "עולם אחר" (ANOTHER WORLD)  מאשרים כי הסרט ישוחרר בשתי גרסאות – גרסה סטנדרטית וגרסת תלת ממד (3D) , למעשה זה יהיה פיצ'ר ישראלי ראשון בתלת ממד.

 

===================

 

נתחיל מהסוף: אז הנה סרט האימה התלת מימדי שמשה אדרי דיבר עליו בראיון ל"גלובס" לפני כמה חודשים. איתן ראובן, במאי הסרט, מעדכן שהסרט יעבור בקרוב המרה לתלת מימד על מערכת דה-וינצ'י ריזולב.

 

אבל החלק הראשון של ההודעה היה מלא הפתעות. מצד אחד, אני לגמרי מבין את העניין של לפרוש מפרסי אופיר. זה כבר ממש הרגע האחרון, וממילא סרט כזה צריך קודם כל לעבור דרך קהל ופסטיבלים ורק לבסוף להגיע לאקדמיה. לערוך את הקרנת הבכורה העומית לסרט זומבים דווקא באקדמיה זה סוג של טירוף. בוודאי אם עוד מתוכננת הוצאה תלת מימדית שלו בעתיד, דבר שבטוח יניב לסרט לא מעט יחסי ציבור וכותרות, אותם עדיף לו למנף להצבעת האקדמיה הבאה. זה, אגב, נכון לדעתי לכל הסרטים ואני חוזר ואומר: אם האקדמיה לא משנה את חוקיה לפחות שהמפיקים יעשו את זה וולונטרית: קודם קהל ופסטיבלים, ורק אז אקדמיה. בייחוד אם אתם עושים משהו שהוא קצת אחר ממה שצפוי בקולנוע הישראלי.

 

אבל בחיי שזו פעם ראשונה שאני שומע שיש בעיה עם ההקרנה הדיגיטלית בסינמטק תל אביב. האם הבמאים והצלמים של שאר 30 הסרטים האחרים בתחרות לא שמו לב לזה, או שקרה שם משהו בעת האחרונה? ההקרנות הדיגיטליות שאני ראיתי בסינמטק היו מצוינות (למעשה, את "הוגו" ראיתי בתלת מימד פעמיים, וההקרנה בסינמטק היתה טובה יותר – בהירה, צלולה, חדשה ונהדרת – מההקרנה ברב חן בכיכר דיזנגוף).

 

אבל נשאלת השאלה: אם אכן ההקרנה בסינמטק לא עומדת בסטנדרטים של אנשי "עולם אחר" למה לא להקרין את הסרט במוזיאון תל אביב (קולנוען אחד, שיש לו סרט בתחרות השנה, אמר לי שלדעתו הקרנת הדי.סי.פי הכי טובה בארץ כרגע היא זו של המוזיאון, שהותקנה לפני חודשים ספורים), או בסינמה סיטי (משה אדרי הוא הרי מפיץ הסרט). על כך עונה לי ראובן שתקנון האקדמיה מחייב את היוצרים להקרין את סרטם לפחות פעם אחת בסינמטק. וממילא, בגלל שכל העניין קרה ברגע האחרון, האולמות בסינמה סיטי ובמוזיאון היו תפוסים ואי אפשר היה להזיז את ההקרנה שכבר נקבעה.

 

טוב. אני לא יודע להכריע. האם יש באמת בעיה בסינמטק, או אולי קפדנות יתר של יוצרי הסרט, או חיפוש אחר תירוץ לדחייה? לא יודע. מה שכן, נראה לי שלא משנה מה הסיבה, אנשי "עולם אחר" עשו את המהלך הנכון. סרטם היה הולך לאיבוד בתחרות השנה. בהנחה שהסרט לפחות סביר ומעלה ויניב תשומת לב מקומית ועולמית כשיופץ מסחרית, זה יועיל לו כשיגיע לתחרות אופיר הבאה, לפחות בקטגוריות הטכניות. ראובן מעדכן אותי שסרטו יופץ מסחרית הרבה לפני תחילת הקרנות האקדמיה של השנה הבאה.

 

תוספת: תגובתו של אלון גרבוז, מנהל סינמטק תל אביב:

 

אין לי ספק שזה נסיון התחמקות מהקרנות האקדמיה. אם ההקרנה בסינמטק לא מוצאת חן בעיניו יכול היה להקרין בכל המקומות האחרים, מה גם שההקרנה שנועדה להערב קרובה מאוד למועד תחילת ההצבעה. היתכן שלא מצא לנכון להזמין את סינמה סיטי, או מוזיאון, או קולנוע לב? באשר לאיכות ההקרנה בסינמטק אין עוררין. הציוד החדיש ביותר והאיכותי ביותר הקיים.

בבדיקה של הסרט הזה אכן היתה בעיה. הם התבקשו להביא עותק אחר ואף קבעו מועד לטסט. הם לא טרחו להגיע.

 

נושאים: בשוטף

14 תגובות ל - “"עולם אחר" פורש מפרסי אופיר ועובר לתלת מימד”

  1. מר קרפד 26 יולי 2012 ב - 0:41 קישור ישיר

    נשמע כמו בעיות שמגלים בסרט סטודנטים ברגע האחרון,וכשמדובר פה במיליון דולר השקעה זה כבר על גבול המביך

  2. הש״ג 26 יולי 2012 ב - 0:45 קישור ישיר

    גם אני שמתי לב כשהקרנתי שם את סרט החתונה של גיסתי שהשיער של דודה טובה שנצבע בכחול סיני במיוחד לאירוע יצא שחור בורגנדי ואיבד גוון ערמונים, וכל האפקטים המיוחדים של מוטקה הפקות הלכו לאיבוד, והכל בגלל המקרן בסינמטק שהרס את יצירת המופת שלי.

  3. שמיל 26 יולי 2012 ב - 1:19 קישור ישיר

    וואי, כמה דם רע. נראה לי שאחד הזומבים הפך לטוקבקיסט….

  4. אפרת 26 יולי 2012 ב - 3:19 קישור ישיר

    הרצפה עקומה-הרקדנים 10

  5. פילם באף 26 יולי 2012 ב - 4:51 קישור ישיר

    עוגת סינמסקופ
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=501930886499147&set=a.325102080848696.102359.325099984182239&type=1&permPage=1

  6. פרסונה 26 יולי 2012 ב - 8:57 קישור ישיר

    ואו כמה הסברים הוא טורח לספק. למי אכפת.

  7. איריס 26 יולי 2012 ב - 9:35 קישור ישיר

    אוף טופיק- דיווח מהקרנת "שלגיה והצייד" אתמול- סרט נחמד מאוד, קריסטן סטיוארט וכריס המסוורת' שיחקו שם שני גיבורי אקשן לא רעים בכלל, באופן כללי- מאוד סרט "לבנים"(FOR BOYS ) כך שרווה כנראה יחבב פלוס 🙂
    בכל מקרה הבמאי רופרט סנדרס(שמחבב מאוד את הגיבורה שלו, והמבין יבין)עשה את אותו תרגיל מלוכלך שעשו לחובבי המיתולוגיה בסרט "בני האלמוות"- לקחו עלילה קלאסית כלשהי ויצרו סרט שמבוסס עליה באופן רופף מאוד. רופף מידי אפילו. למה לעשות שטויות כאלה? לא ברור. העלילה המקורית היא על-זמנית ונהדרת, למה לסבך?
    בקיצור, סרט אקשן נחמד ביותר עם גיבורה לא סטריאוטיפית.
    ושרליז תרון פשוט PRICELESS!

  8. PS 26 יולי 2012 ב - 16:14 קישור ישיר

    מוזר מאוד איך זה שיש סרטי אקדמיה שמוקרנים בסטרימינג ולא מוקרנים בסינמטק ועדיין מתחרים כולל סרט עלילתי אחד?

    • עופר ליברגל 26 יולי 2012 ב - 16:32 קישור ישיר

      לדוקומנטרי יש כללים אחרים. אולי גם לפרינג' – ומי שאולם סינמטק לא מספיק טוב בשבילו, מן הסתם לא יהיה מרוצה מסטרימינג

  9. RR 26 יולי 2012 ב - 17:22 קישור ישיר

    אבל הטענה שלהם הייתה שהתקנון מחייב אותם להקרין בסינמטק וזה לא נכון

  10. yaya 26 יולי 2012 ב - 18:11 קישור ישיר

    "המרה לתלת מימד"? למה להשקיע במשהו שבטוח ייצא גרוע?

  11. גיל 28 יולי 2012 ב - 0:55 קישור ישיר

    האולמות בסינמה סיטי תפוסים, דה, יש רק 23 אולמות בגלילות וסדר גודל דומה בראשל"צ. מישהו קצת התבלבל או שירד מהפסים.

  12. גיל 28 יולי 2012 ב - 0:56 קישור ישיר

    איבות ההקרנה בסינמטק החדש מ ר ה י ב ה

  13. מיכאל גינזבורג 31 יולי 2012 ב - 15:36 קישור ישיר

    מצפה לזה!


השאירו תגובה