26 יולי 2012 | 12:51 ~ 6 תגובות | תגובות פייסבוק

פסטיבל ונציה: סוף סוף ההודעה הרשמית על סרטי התחרות

יפתח קליין לבוש לשטיח האדום בוונציה

 

 

כזכור, את הבשורה על כך ש”למלא את החלל” של רמה בורשטיין התקבל לתחרות הרשמית בפסטיבל ונציה קיבלנו לפני כחודש, כשהפסטיבל הורה למפיקי הסרט להחליט: פסטיבל ירושלים או ונציה. יוצרי הסרט בחרו בוונציה, אבל בפסטיבל ירושלים השיגו הסכמה מצד אנשי ונציה לאפשר להם לפרסם את סיבת הפרישה שבועות לפני פרסומה הרשמי של רשימת התחרות. אבל עבור שאר העולם, התחרות של ונציה מתחילה מ… עכשיו. ההכרזה הרשמית התקיימה הבוקר ולצידה של רמה בורשטיין יתחרו כמה קולנוענים נוספים. כמו למשל: טרנס מאליק, בריאן דה פלמה, טאקשי קיטאנו, אוליביה אסייאס, אולריך זיידל, ברליאנטה מנדוזה, קים קי-דוק, מרקו בלוקיו, דניאל צ’יפרי, רמין בהרני, פרנצ’סקה קומנצ’יני והרמוני קורין. למעשה נדמה שבורשטיין היא היחידה, או אחת הבודדות ברשימה, שזהו סרט הבכורה שלה ושמגיעה לתחרות באנונימיות. בפסטיבלי קולנוע זה עשוי להיות יתרון. הנה הרשימה המלאה והרשמית סוף סוף, כולל שני סרטים של עמוס גיתאי ואת סרטו של אריאל ורומן בהקרנות מחוץ לתחרות ואת “מנתק המים” של עידן הובל במסגרת ה”אוריזונטי” (את סיכום המשתתפים הישראלים בפסטיבל השנה עשינו כבר אתמול):

 

 

OPENING FILM (OUT-OF-COMPETITION)

“The Reluctant Fundamentalist,” Mira Nair (U.S.,Qatar)

 

COMPETITION

“To The Wonder,” Terrence Malick (U.S.)

“Something in the Air,” Olivier Assayas (France)

“Outrage:Beyond,” Takeshi Kitano (Japan)

“Fill The Void,” Rama Burshtein (Israel)

“Pieta,” Kim Ki-duk (South Korea)

“Dormant Beauty,” Marco Bellocchio (Italy)

“E’ stato il figlio,” Daniele Cipri (Italy)

“At Any Price,” Ramin Bahrani (US, UK)

“La Cinquieme Saison,” Peter Brosens, Jessica Woodworth (Belgium, Netherlands, France)

“Un Giorno Speciale, ” Francesca Comencini (Italy)

“Passion,” Brian De Palma (France, Germany)

“Superstar, ” Xavier Giannoli (France, Belgium)

“Spring Breakers,” Harmony Korine (US)

“Thy Womb,” Brillante Mendoza (Philippines)

“Linhas de Wellington,” Valeria Sarmiento (Portugal, France)

“Paradise: Faith,” Ulrich Seidl (Austria, France, Germany)

“Betrayal,” Kirill Serebrennikov (Russia)

 

 

OUT OF COMPETITION
“L’homme qui rit,” Jean-Pierre Ameris (France)
“Love Is All You Need,” Susanne Bier (Denmark/Sweden)
“Cherchez Hortense,” Pascal Bonitzer (France)
“Sur un fil,” Simon Brook (France/Italy)
“Enzo Avitabile Music Life,” Jonathan Demme (doc) (Italy/U.S.)
“Tai Chi 0,” Stephen Fung (China)
“Lullaby to My Father,” Amos Gitai (Israel/France)
“Shokuzai” (Penance), Kiyoshi Kurosawa (Japan)
“Bad 25,” Spike Lee (doc) (U.S.)
“The Reluctant Fundamentalist,” Mira Nair (India/Pakistan/U.S.)
“O Gebo e a Sombra,” Manoel de Oliveira (Portugal/France)
“The Company You Keep,” Robert Redford (U.S.)
“Shark (Bait 3D),” Kimble Rendall (China)
“Disconnect,” Henry-Alex Rubin (U.S.)
“The Iceman,” Ariel Vromen (U.S.)

 

 

OUT OF COMPETITION – Special Events
“Anton tut ryadom” (Anton’s Right Here), Lyubov Arkus (documentary) (Russia)
“Ya Man Aach” (It Was Better Tomorrow), Hinde Boujemaa (documentary) (Italy)
“Sfiorando il muro,” Silvia Giralucci & Luca Ricciardi (documentary) (Italy)
“Carmel,” Amos Gitai (Israel/France/Italy)
“El impenetrable,” Daniele Incalcaterra & Fausta Quattrini (documentary) (Argentina/France)
“Witness: Libya,” Michael Mann (documentary) (U.S.)
“Medici con l’Africa,” Carlo Mazzacurati (documentary) (Italy)
“La nave dolce,” Daniele Vicari (documentary) (Italy/Albania)

 

Orrizonti (Horizons)
“Wadjda,” Haifaa Al Mansour (Saudi Arabia-Germany)
“The Paternal House,” Kianoosh Ayari (Iran)
“I Also Want It”, Alexey Balabanov (Russia)
“Gli Equilibristi,” Ivano De Matteo (Italy-France)
“L’intervallo,” Leonardo Di Costanzo (Italy-Switzerland-Germany)
“Winter of Discontent,” Ibrahim El Batout (Egypt)
“Tango Libre,” Frederic Fonteyne (Belgium-France-Luxembourg)
“The Cutoff Man”, Idan Hubel (Israel)
“Fly With The Crane,” Li Ruijun (China)
“A Hijacking,” Tobias Lindholm (Denmark)
“Leones,” Jazmin Lopez (Argentina-France-Netherlands)
“Bellas Mariposas,” Salvatore Mereu (Italy)
“Low Tide,” Roberto Minervini (US-Italy-Belgium)
“Boxing Day,” Bernard Rose (UK-US)
“Yema,” Djamila Sahraoui (Algeria-France)
“Araf – Somewhere In Between,” Yesim Ustaoglu (Turkey-France-Germany)
“The Millennial Rapture,” Koji Wakamatsu (Japan)
“Three Sisters,” Wang Bing (France-Hong Kong-China)

 

 

תיקון: בניגוד לפרסום המקורי מ”וראייטי”, סרטו של פול תומס אנדרסון, “המאסטר”, לא יתחרה בוונציה. הנה הליין-אפ הרשמי והמלא.

נושאים: בשוטף

6 תגובות ל - “פסטיבל ונציה: סוף סוף ההודעה הרשמית על סרטי התחרות”

  1. נעם 26 יולי 2012 ב - 13:49 קישור ישיר

    שום סרט מאמריקה הלטינית? (גם לא מספרד) מאוד נועז.

  2. איתן 26 יולי 2012 ב - 16:44 קישור ישיר

    גם “זה יגמר בדם” התחיל את דרכו בפסטיבל קטן באוסטין, טקסס, ולא בפסטיבל מאג’ורי. אולי פול תומס אנדרסון יודע מה הוא עושה.

    ועוד כמה קצרצרים: מאז “זאטואיצ’י”, אף סרט של טאקאשי קיטאנו לא הופץ בארץ. והסרט החדש הוא המשך לסרטו הקודם (שלא ראיתי. את השלושה שלפניהם ראיתי ואהבתי). מישהו יכול לעשות שולם בין סרטי שני לבין היפני?

    סרטו הקודם של ז’אן פייר אמריס היה קומדיה קטנה וחביבה (“אהבה ושוקולד”, הופץ בארץ). מצפה גם לחדש שלו.

    סרטה החדש של זוכת האוסקר, סוזאן ביר, מוקרן מחוץ לתחרות. האם זה אומר משהו לא טוב על איכותו?

    כנ”ל לגבי רוברט רדפורד (שסרטו הקודם נכשל, ביקורתית וקופתית. בכלל לא הגיע לארץ).

  3. ערן 26 יולי 2012 ב - 19:44 קישור ישיר

    אחרי הלחישות בתחילת השנה שכבר לא אוהבים אותנו בפסטיבלים, 2012 מסתמנת כשנה מוצלחת ביותר.

    ואגב הפרסום בווראייטי, הם תמיד אמרו שזה בגדר שמועה.

  4. א 26 יולי 2012 ב - 21:48 קישור ישיר

    וגם דוקומנטרי חדש של ספייק לי על מייקל ג’קסון שאמנם נמצא ברשימה אבל לא ציינת בטקסט.

  5. נעם 27 יולי 2012 ב - 11:55 קישור ישיר

    Thompson on Hollywood:
    Variety also added an Israeli academic as co-director with rookie filmmaker Rama Burshtein (not Burzstyn) for “Fill the Void” (thank you Yair Raveh).
    יאיר, אתה מפורסם!

    =======================

    רוה לנעם: כל הבלוגרים ערבים זה בזה. בתור מי שהיתה בעבר עורכת בכירה ב”וראייטי” הפניתי את תשומת ליבה של תומפסון לעובדה שהמון אמצעי תקשורת בעולם עשו מיד קופי-פייסט לידיעה של “וראייטי” והפיצו אותה כרשמית, ולכן נפלו בפח עם שתי טעויות: האחת, העובדה שסרטו של פול תומס אנדרסון אינו בוונציה, בניגוד למה שהם כתבו. השניה, טעות מאוד משונה שגרמה להם לכתוב שאת “למלא את החלל” ביימו במשותף רמה ויגאל בורשטיין. זאת ועוד: הם אייתו “בורשטיין” על פי האיות הצ’כי של יגאל בורשטיין ולא על פי האיות האנגלו-עברי שבו מאייתת בורשטיין את שמה. את הטעות לגבי פול תומס אנדרסון כולם תיקנו תוך חצי שעה, אבל את הטעויות הקשורות לרמה ויגאל בורשטיין, איש לא כבר לא טרח לתקן. זה אומר משהו גם על המעמד הרם של “וראייטי” בקרב אמצעי התקשורת, אבל גם על כך שעיתונאים ממהרים לשכפל טעויות של עמיתיהם. וזה הגיע מתוך מיאה-קולפה שלי, שכן גם אני עשיתי קופי-פייסט לידיעה של “וראייטי”, עם אנדרסון בפנים ועם האיות השגוי של בורשטיין. את שמו של יגאל בורשטיין ידעתי למחוק לפני הפרסום. שיהיו בריאים מאיפה הם ציוותו את שני אלה יחד.

  6. סטיבי 7 אוגוסט 2012 ב - 19:13 קישור ישיר

    “‘The Master’ joins Venice lineup”
    http://www.variety.com/article/VR1118057548.html?cmpid=RSS|News|FilmNews


השאירו תגובה