01 מאי 2008 | 10:50 ~ 20 תגובות | תגובות פייסבוק

1.5.2008: היום מתחיל עידן הקולנוע הדיגיטלי בישראל

בסינמטק תל אביב ובקולנוע לב מציגים סרטים תחת הכותרת המסולפת "הקרנה דיגיטלית", כשבפועל מדובר בהקרנה ביתית (מדי.וי.די) או בהקרנה בסטנדרט-דפינישן (איכות שידור סטנדרטית מקלטת בטא) על מסך גדול, שלא מתאים לרזולוציית ההקרנה (המצב בסינמטק תל אביב מגוחך אף יותר: הסינמטק רכש כבר לפני כשנתיים מקרן היי-דפינישן ברזולוציית 2K, ובכך היה החלוץ בנושא בארץ, אך המקרן הזה מעולם לא הקרין סרטים בהיי-דפינישן כי לא נרכשה מערכת ניגון הסרטים, זו שיכולה להנפיק הקרנה באיכות גבוהה, קרי שרת או נגן קלטות. רק המקרן נרכש, והוא לבדו לא יכול לעשות דבר).


החל מהערב, אחרי צאת יום השואה, ייפתח עידן חדש בטכנולוגיית ההקרנה בישראל. השם הרשמי היא digital-cinema, קולנוע דיגיטלי. מדובר בהקרנת סרטים בהיי-דפינישן, דרך קבצי מחשב או וידיאו, על מסך גדול. אבל בעידן בו ההיי-דפינישן, ברזולוציית 1080p, נמצא כבר (באופן תיאורטי) בכל בית (לפחות בית עם מסך LCD או פלזמה מתאים ונגן בלו-ריי או קונסולת פלייסטיישן 3), ההקרנה הקולנועית צריכה להיות איכותית מזה. לכן מדובר ברזולוצייה כפולה (2K), ובעיקר בקונטרסט חד יותר (קרי, האיזורים הכהים והשחורים על המסך אמורים להיראות באמת שחורים, ולא אפורים או חלביים) ובעוצמת הקרנה גבוהה (כדי שהתמונה תהיה חדה וצלולה, ולא דהויה).


איך זה נראה בפועל? ראיתי כבר כמה וכמה הקרנות היי-דפינישן בפסטיבלים בעולם ובבתי קולנוע בניו יורק, וזה נראה מרהיב. כל עותק אמור להיות באיכות מאסטר, ללא טעויות ההדפסה, שגורמות לשינויים בצבעים, חשיפה ומוסיפות שריטות וקריעות על הפילם.


שני החלוצים בארץ הם ג.ג וסינמה סיטי, שיחשפו היום את מערכות ההקרנה הדיגיטליות שלהם.
באולם 1 בעזריאלי הותקן היום מקרן הקולנוע הדיגיטלי של סוני.
באולם 7 בסינמה סיטי הותקן השבוע מקרן הדיגיטל-סינמה של חברת כריסטי.
שני המקרנים יציגו סרטים בפורמט DCI (הפורמט הדיגיטלי הסטנדרטי) ברזולוציית 2K (המקרן של סוני אמור להיות מסוגל להציג גם רזולוציית 4K, אבל כרגע האולפנים ההוליוודיים עובדים רק על 2K).


אבי אדרי, מנהל סינמה סיטי, מעדכן אותי שבאולם 7 בקומפלקס כבר יש הכנה – מבחינת מסך ושרת מחשבים – להקרנה של סרטים דיגיטליים תלת מימדיים. כלומר, יש כבר אולם אחד בארץ שערוך ברגע זה להקרין את "אוואטר" של ג'יימס קמרון בסוף 2009. אדרי גם מעדכן שהמקרן של כריסטי מנפיק כמות אור כפולה מזו של המקרן של סוני. מקרן נוסף של כריסטי מותקן באולם 1, אבל הוא ניתן לשינוע ולעבור על פי הדרישה לאולמות 10, 9 ו-8.
גם כאן וגם כאן הסרטים מוקרנים מתוך הארד דיסק.
גם בסינמה סיטי וגם בעזריאלי ישיקו את המקרנים האלה עם "איירון מן". אם אתם הולכים לראות את הסרט באולם 1 של עזריאלי או באולמות 1 או 7 הערב בסינמה סיטי, תראו הקרנה דיגיטלית.
הסרט הבא בתור יהיה "אינדיאנה ג'ונס", בעוד שלושה שבועות.

20 תגובות ל - “1.5.2008: היום מתחיל עידן הקולנוע הדיגיטלי בישראל”

  1. יניב אידלשטיין 1 מאי 2008 ב - 11:22 קישור ישיר

    וויי, איזה כיף.
    "איירון מן" היה מסעיר וכיף לאללה גם בהקרנת הפילם הדלוחה (באמת דלוחה) שבה הייתי.
    "איירון מן" הדיגיטלי על המסך הענק והסאונד המדהים, הולך להיות פיצוץ.

  2. יניב אידלשטיין 1 מאי 2008 ב - 11:23 קישור ישיר

    גררר…. "ועם הסאונד המדהים".

  3. Oron 1 מאי 2008 ב - 11:47 קישור ישיר

    טריילר חדש לענק הירוק

    אני חיבבתי גם את הקודם, אבל זה הרבה יותר מרשים ונראה שלואי לטרייה לא מתכוון לאכזב את הקהל צמא האקשן, שעדיין יבש לו בגרון אחרי "הענק" של אנג לי.

    יניב, אני באמת ובתמים מקנא בך על שהצלחת ליהנות באופן כה סוחף מ"איירון מן" (וממש מתבאס לא להיות נוכח בהקרנה הדיגיטלית שלו).

  4. סטיבי (לא בבית) 1 מאי 2008 ב - 11:54 קישור ישיר

    קצת ביזיון שעושים כזה רעש מהקרנה דיגיטלית ואז את הקרנת העיתונאים עושים עם פילם מסכן (אם להשתמש בשם תואר אחר), לא?
    מצד שני, הרי אין עם מי לדבר (וחוץ מזה, בתור מגיהה, חוסר ההשקעה הבולט בתחום הזה בהודעות היחצנות ובתיקי העיתונות מעצבן אותי כל פעם מחדש, כידוע, למרות שברור שחבל על העצבים).

  5. itai 1 מאי 2008 ב - 13:09 קישור ישיר

    ביום שבת יש 2 הקרנות של "איירון מן" בסינמה סיטי בשעה 14:05. האם מישהו יודע אם אחת מ-2 הקרנות הללו (בשעה 14:05) יהיו באולם 7 או 1?

  6. דן 1 מאי 2008 ב - 13:37 קישור ישיר

    תמיד שווה לבוד בטיקטנט שמפסרמים באיזה אולם מוקרן הסרט ומתי.

  7. יניב אידלשטיין 1 מאי 2008 ב - 13:47 קישור ישיר

    לא יודע, ראיתי עכשיו את הטריילר החדש של "האלק" וזה נראה לי ממש לא טוב.
    מה הסיפור של ההאלק החדש? הוא בכלל לא ירוק, הוא מין צהבהב לא ברור, ונראה כמו איזו דמות שברחה מסרט אנימה.
    לא יודע.

  8. itai 1 מאי 2008 ב - 14:01 קישור ישיר

    תגידו, זה בטוח שאם אני הולך בשבת בשבת הקרובה לראות את הסרט באולם מס' 1 בסינמה סיטי, תהיה הקרנה דיגיטלית? כי כתוב שהם יכולים להעביר את המקרן לאולם אחר, לפי הצורך.

  9. עדן 1 מאי 2008 ב - 18:03 קישור ישיר

    כנראה ש"האלק" בבעיה רצינית אם אחרי טריילר ראשון שכולם הסכימו שהיה רע מאד כל מה שמצליחים להביא זה טריילר שני שיהיה קצת פחות גרוע.

  10. יצחק שיזגל 1 מאי 2008 ב - 18:29 קישור ישיר

    יש לי שאלה לכל הקוראים: אם רק היום מגיע הקולנוע הדיגיטלי לארץ, כיצד הקרינו את מלחמת הכוכבים 3? חשבתי שג'ורג' לוקאס הפיץ את סרטו בדיגיטל?

  11. סטיבי 1 מאי 2008 ב - 20:55 קישור ישיר

    אפרופו ג'ונס, אם מישהו מוצא לינק שעדיין עובד לטריילר השני שהודלף היום, הקהל בוודאי ישמח.

  12. סטיבי 1 מאי 2008 ב - 22:07 קישור ישיר

    ועוד משהו:
    son of rambow?
    יש סיכוי?

  13. מתלהב מהדיגיטלי 2 מאי 2008 ב - 0:49 קישור ישיר

    וואו. הייתי היום בהקרנה של 22:00 בסינמה סיטי אולם 7. חוץ מזה שהיה אולם מלא גיקים (ישבו משני הצדדים שלנו אנשים אוחזי iPhone), איכות מטורפת. גם הסרט ממש מוצלח (לא פלא שיש לו למעלה מ-90% בעגבניות), וגם איכות התמונה, הו איכות התמונה. הצבעים, הקונטרסט, והתחושה שאתה רואה את זה על מסך מחשב איכתי של Apple ולא על טלוויזית 21" CRT מקרטעת. רוצו לראות (בדיגיטלי!). דרך אגב, הסאונד באולם נחמד, לא יותר מזה והמסך די רחוק מהקהל, לטעמי שורות 9-10 הכי טובות.

  14. וידאומט 2 מאי 2008 ב - 2:58 קישור ישיר

    ראיתי את איירון מן בעזריאלי וההקרנה הייתה סבבה. ההבדל היחיד שבלט היו הכתוביות, שהן עכשיו בפונט "אריאל", לבנות לגמרי עם בורדר שחור. מלבד קטנה זאת איכות ההקרנה הייתה ללא פגם.

    האולם היה חצי מלא, האפקטים נראו טוב והסרט היה בסדר.

  15. עדן 2 מאי 2008 ב - 9:16 קישור ישיר

    ראיתי את איירון מן בעזריאלי בהקרנה הדיגיטלית ויכול להיות שקשה לי להתרגל, יכול להיות שאני סתם זקן, אבל אני מעדיף פילם.

  16. מתלהב מהדיגיטלי 2 מאי 2008 ב - 9:56 קישור ישיר

    בסינמה סיטי הכתוביות היו דווקא בסדר, הבעייה היחידה (לטעמי) הייתה שהן היו צמודות מדי לקצהו התחתון של המסך, הרבה יותר נמוך מכתוביות רגילות.

  17. דן 2 מאי 2008 ב - 10:09 קישור ישיר

    ובחזרה לעולם האנלוגי, שניצר מרחיב פחות או יותר את מה שחשבתי עליו לפני כמה ימים – בעיית ההפצה של סרטים ישראלים בארץ .
    http://www.nrg.co.il/online/5/ART1/728/140.html

  18. הברמן 2 מאי 2008 ב - 11:32 קישור ישיר

    שאלה:
    איירון מן צולם בפילם או ב HD?
    ואם ב פילם, מה הייתרון של הקרנה דיגיטלית?
    לא עדיף לראות סרט בפורמט המקורי שלו?

  19. ואגוס 2 מאי 2008 ב - 14:30 קישור ישיר

    ראיתי עכשיו את הסרט בעזריאלי. או יותר נכון את חצי הסרט.

    כחמש דקות לאחר שהסרט חזר מהפסקה המקרן הדיגיטלי שבק חיים ולא יסף. כלומר, עדיין יש מחלות ילדות לשיטה הזאת שכדאי שיתאפסו עליהן מהר – במיוחד לאור העובדה שעזריאלי גובים 40 ש"ח עבור הכרטיס להקרנה דיגיטלית.

    מה שצרם במיוחד היא העובדה שאף נציג של הקולנוע לא נכנס כדי להסביר מה קורה. אתה בתור צופה אמור לחבר אחד ועוד אחד ולהבין שאחרי חצי שעה של הפסקה – יש כאן איזו פאשלה. סוג של ביזיון – אבל למה אפשר לצפות מתעשייה שהולכת וגוועת.

    לגבי האיכות – אני מצטרף לקודמיי – הצבעים חדים – אם כי לא ממש חמים, הסאונד מצויין – והטוב מכולם הוא רוברט דאוני ג'וניור: מהמעט שראיתי מהסרט, נהניתי במיוחד מהקטעים בהם הוא מופיע. סוג של אליל.


השאירו תגובה