27 אוגוסט 2012 | 16:45 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

חיפה ואייקון: אפלק וקרוננברג

 הנה הצצה ראשונה למה שיקרה השנה בסוכות בפסטיבל חיפה ובפסטיבל אייקון, שגם השנה יתקיימו בו בזמן. הסרטים הראשונים שצצים בשניהם מעוררים סקרנות רבה. ולא רק בתאריכים הם עולים אחד על השני, גם בנושאים יש חפיפה. תכף תראו. פסטיבל חיפה ייפתח במוצאי שבת 29.9 בהקרנת הסרט "ארגו", סרטו השלישי של בן אפלק כבמאי. הסרט מספר סיפור אמיתי כנראה המתרחש ב-1979 בו מגלם אפלק סוכן סי.איי.איי שנדרש להגות רעיון למבצע חילוץ אמריקאים הלכודים בטהרן, והוא עושה זאת תחת הכיסוי של צוות צילום לסרט מדע בדיוני שמגיע לצלם בעיר סרט שלא היה ולא נברא. הנה הטריילר. הוא נראה נהדר:


 

 

החיבור בין האיון האירני על עצם קיומו של הפסטיבל והאיום האירני בסרט הפתיחה בוודאי יהיה נושא שיחה נפוץ בימי הפסטיבל.

 

===================

 

גם שמות הסרטים הראשונים מפסטיבל אייקון התפרסמו היום. הפסטיבל ייפתח ב-1 באוקטובר, מוצאי סוכות (ביום שבו תופיע המלחינה של אנגלופולוס עם קטעים מפסקוליהם בפסטיבל חיפה). אחד הסרטים המסקרנים שיוצגו באייקון התל אביבי הוא "אנטי-ויראלי", סרט הבכורה של ברנדון קרוננברג, בנו של דיוויד קרוננברג, שהוקרן בבכורה השנה בפסטיבל קאן במסגרת "מבט מיוחד". רגע, אז כשבן אפלק מדבר על צוות צילום קנדי לסרט מדע בדיוני, יכול להיות שהוא חושב על הקרוננברגים?

 

"Safety Not Guaranteed", זוכה פרס התסריט בפסטיבל סאנדאנס האחרון, הוא סרט מסע בזמן שיוקרן גם באייקון.

 

בשנה שעברה ערך לנו פסטיבל אייקון היכרות עם התסריטאית והשחקנית בריט מרלינג, שכתבה את הסרט זעום המידות "ארץ אחרת" ("Another Earth") וגם כיכבה בו. השנה יביא הפסטיבל את סרטה החדש, שגם בו היא מתפקדת כתסריטאית ושחקנית: "Sound of My Voice". גם הוא עוסק איכשהו כנראה במסע בזמן.

 

סרט האנימציה החדש של אולפני לאיקה, "פארא-נורמן", יוקרן גם הוא בבכורה בפסטיבל.

 

 

אפרופו אייקון: אם אתם רוצים לעזור לממן פרס לסרט מד"ב ישראלי קצר בפסטיבל אייקון הקרוב, זה המקום אליו עליכם ולבוא ולהיות הג'ק וולג'ין של המדע בדיוני הישראלי.

 

 

ומה שאני לא מבין הוא זה: "לופר" של ריאן ג'ונסון, גם הוא סרט מדע בדיוני (כשאת היעוץ הטכני בו עשה שיין קארות, הבמאי של "פריימר"), יוצא באותו סוף שבוע ולא יוקרן לא בחיפה ולא באייקון? זה לא הגיוני.

נושאים: בשוטף

4 תגובות ל - “חיפה ואייקון: אפלק וקרוננברג”

  1. דן 27 אוגוסט 2012 ב - 18:50 קישור ישיר

    ארגו נראה כמו 'לכשכש בכלב' 2.0 איב"י (אפל יותר בוגר יותר)..

  2. ניר נ. 27 אוגוסט 2012 ב - 20:30 קישור ישיר

    לגבי "לופר" זכור מי מפיץ אותו והתחל בספקולציות מאיזה זיהוי הוא מנסה להימנע.

  3. נמרוד 27 אוגוסט 2012 ב - 23:58 קישור ישיר

    אפשר לפתוח אתר בנג'י שיציע זינוק מיכולת הבמוי של בן אפלק ליכולת המשחק שלו. ב"גנב עירוני" הבימוי היה הדבר הטוב ביותר, והמשחק של הדמות הראשית היה הדבר החלש ביותר.

    בטריילר הזה הוא נראה קצת יותר משכנע. אבל ידוע שהדרך הקלה ביותר לשפר את תדמיתך כשחקן זה לגדל זקן.

  4. גיל 28 אוגוסט 2012 ב - 23:38 קישור ישיר

    מעניין אם הוא יגיע לארץ עם הזקן או בלעדיו …..


השאירו תגובה